Automatyczne wyłączniki na klatkach schodowych naruszają prawa człowieka?

Data: 2009-06-19 10:32:11
Autor: mkarwan
Automatyczne wyłączniki na klatkach schodowych naruszają prawa człowieka?
Małżeństwo żydowskie z Londynu zaskarżyło do sądu swoich sąsiadów twierdząc, że zmuszone zostało przez nich do przebywania podczas szabasu w swoim mieszkaniu, gdyż opuszczenie go wiązałoby się ze złamaniem szabasowych rygorów.

Państwo Dena i Gordon Coleman twierdzą, że "są więzieni" gdyż nie mogą wyjść ze swojego domu, ponieważ ilekroć otwierają oni drzwi, światło na klatce schodowej zapala się automatycznie, co zdaniem państwa Coleman narusza rygory szabasu.
Zapalanie światła żarówki elektrycznej uznane jest przez wielu ortodoksyjnych Żydów jako "wzniecanie żywego ognia", co jest podczas szabasu zabronione.

Pani Dena Coleman wraz z mężem twierdzą, że "naruszone zostały prawa człowieka", gdyż stworzone warunki nie wzięły pod uwagę wymagań ich religii.
Wnieśli więc pozew do sądu o odszkodowanie przeciwko 35 sąsiadom bloku mieszkalnego, współwłaścicielom budynku.

56-letnia pani dr Coleman, nauczycielka ortodoksyjnej szkoły żydowskiej Yavneh College w Borehamwood, Hertfordshire twierdzi, że nie może korzystać ze swojego drugiego mieszkania wartości 200 tysięcy funtów, położonego w Bournemouth (Dorset), gdyż firma nadzorująca utrzymanie budynku nie zgodziła się na zamontowanie oferowanego przez nią specjalnego "szabasowego" wyłącznika, który działałby podczas godzin szabasowych.
Celem oszczędzania energii elektrycznej, firma Embassy Court Management Company, skupiająca właścicieli mieszkań, zamontowała pół roku temu na klatkach schodowych czujniki automatycznie włączające światło w momencie wykrycia poruszającej się osoby.
Firma odmówiła przyjęcia propozycji pani Coleman wymiany wyłączników twierdząc, że stworzyłoby to "precedens nie do zaakceptowania".

Sprawa jest żywo dyskutowana przez mieszkańców na licznych spotkaniach osiedlowych.
Firma Embassy oskarżona jest o "dyskryminację religijną" i złamanie przepisów Equality Act 2006 oraz Human Rights Act 1998.
Sąd powiatu Bournemouth rozpatrzy sprawę w drugiej połowie tego roku.
źródło http://www.bibula.com/?p=10435
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1193357/Jewish-couple-sue-neighbours-imprisoning-automatic-hallway-light.html
http://tumblr.iamdanw.com/post/126056487/gordon-and-dena-coleman-said-they-cannot-leave-or
http://www.newstin.co.uk/rel/uk/en-010-015275899
http://www.creative-i.info/?p=7581

Data: 2009-06-19 08:43:25
Autor: noiman
Automatyczne wyłączniki na klatkach schodowych naruszają prawa człowieka?
dyskryminacja religijna... oczywiscie nie dotyczy niedzielnych
hipermarketow

Data: 2009-06-19 11:12:16
Autor: Vic
Automatyczne wy³¹czniki na klatkach sch odowych naruszaj¹ prawa cz³owieka?
mkarwan wrote:
Paùstwo Dena i Gordon Coleman twierdz¹, ¿e "s¹ wiêzieni" gdy¿ nie mog¹ wyjœÌ ze swojego domu, poniewa¿ ilekroÌ otwieraj¹ oni drzwi, œwiat³o na klatce schodowej zapala siê automatycznie, co zdaniem paùstwa Coleman narusza rygory szabasu.

Ortodoksi sa wszedzie tacy sami - pojebani. Niewazne czy zydowscy, katoliccy, protestanccy, prawoslawni, muzulmanscy.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-19 12:11:53
Autor: sofu

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

=========

Powinni zamotowac takie wyłaczniki, ktore organoleptycznie wyczuwaja
parchatych i bedzie git.
Onego czasu widziałem w TVP wypowiedzi arabow twierdzacych, ze parchy
strasznie smierdza.
Byc moze cos w tym jest i taki wyłacznik dałoby sie zrobic bez problemu?

sofu

Data: 2009-06-19 12:35:22
Autor: Vic
sofu wrote:
Onego czasu widziałem w TVP wypowiedzi arabow twierdzacych, ze parchy
strasznie smierdza.

To z pewnoscia skutki uboczne konsumpcji katolickich noworodkow.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-19 16:58:23
Autor: sofu
Automatyczne wyłączniki na klatkach schodowych nar uszają prawa człowieka?

Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał w wiadomości
-- -- -- -- -

> [...]
> strasznie smierdza.
> Byc moze cos w tym jest i taki wyłacznik dałoby sie zrobic bez problemu?

-- -- -- -- -- --

Arabowie twierdzili, że to parachate ścierwo (rozkładające sie trupy) tak
strasznie śmierdzi w przeciwieństwie do muzułmanów, którzy po śmierci maja
"fiołkami waniać" (taki był sens ich gadki w pewnym filmie dokumentalnym
emitowanym w TVP).
Wiec tak sobie myśle, że dla prawidłowego działania czujników takich
parchatych trzeba by wcześniej ubić i troche potrzymać w ciepłych
mieszkaniach, a potem.... niech sobie chodzą po klatkach schodowych.

sofu

Data: 2009-06-19 17:04:58
Autor: Tzva Adonai
Automatyczne wyłączniki na klatkach schodowych naruszają prawa człowieka?
Onego czasu widziałem w TVP wypowiedzi arabow twierdzacych, ze parchy
strasznie smierdza.

"Arabski trudna język"... Może tłumacz dał ciała, a oni mieli na myśli swoje żony...

Data: 2009-06-19 17:20:23
Autor: raff
[...]

Jedni i drudzy to kozojebcy, wiec pewnie wiedza co maja na mysli.

R.

Automatyczne wyłączniki na klatkach schodowych naruszają prawa człowieka?