Data: 2009-03-09 08:59:44 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje.
Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci. Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej standardowy rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego uzytkowania. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 09:55:16 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gp2lq2$896$1inews.gazeta.pl... W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje. Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez, kiedy akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie obciazac zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem, wylaczal sie i startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow. Kamil |
|
Data: 2009-03-09 11:27:00 | |
Autor: Marcin Narzynski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez, kiedy akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie obciazac zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem, wylaczal sie i startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow. Czyli kiedy to działa? W korku nie, gdy obciążam akumulator (klima) - nie. Załącza się po 30 sek, czyli akurat tuż przed ruszeniem z czerwonego - czyli lipa. Ogólnie - płaci się pewnie za ten gadżet parę tysięcy, a co dostaje się? Na czym polega oszczędność? MN |
|
Data: 2009-03-09 11:46:34 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote in message news:gp2qtl$k5n$1news.onet.pl... Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez, kiedy akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie obciazac zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem, wylaczal sie i startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow. Poczytaj wyzej czyli akurat tuż przed ruszeniem z czerwonego - czyli lipa. Ogólnie - płaci Byles kiedys w jakism wiekszym miescie moze, czy zyjesz na ksiezycu? W korku mozna nieraz stac nawet kilka minut, albo i dluzej.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 17:10:56 | |
Autor: GrzegorzG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gp2vis$nvn$1inews.gazeta.pl...
No nie wiem... ja nigdy faktycznie nie STALEM w miejscu dluzej jak 20 sekund. Dluzej stoi sie tylko na jakichs dziwnych trojfazowych swiatlach. Poza tym to inaczej niz w reklamie, gdzie system wlacza sie od razu ;) Pozdrawiam, Grzegorz |
|
Data: 2009-03-10 09:55:23 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl> wrote in message news:gp3f6r$eg0$1atlantis.news.neostrada.pl...
Dobra, dopytalem szanowna kobiete i faktycznie silnik gasnie od razu po wrzuceniu biegu jalowego. Mieszkam w sporym miescie (450k mieszkancow), do pracy jezdze kiedy mam ochote wiec czesto omijam najwieksze korki, ale i tak na wiekszych skrzyzowaniach norma to nieraz 2-3 minuty postoju na czerwonym swietle. 2-3 przecinajace sie drogi, osobne swiatla dla skrecajacych, na to wszystko piesi - nie ma sily i swoje trzeba odstac.. Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego rozwiazania, stwierdzam po prostu ze system dziala doskonale. Nie interesuje mnie czy ma rozrusznik zaprojektowany przez NASA czy uruchamia silnik przez zaplon benzyny, grunt ze problemow z nim nie maja od kilku miesiecy, a jest ujezdzany regularnie przez kilka osob w biurze na rozne spotkania czy weekendowe wycieczki szefa. Swoje raczej pojezdzi, inaczej BMW w zyciu nie leasingowalo by tych samochodow w obawie o rozglaszanie ich awaryjnosci po roku jazdy. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-10 03:51:34 | |
Autor: slaweks | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On 10 Mar, 10:55, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego Czy nie jest tak, że w czasie startu silnika emituje on więcej szkodliwych substancji (wzbogacona mieszanka?) Plus większe spalanie. |
|
Data: 2009-03-10 11:07:57 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"slaweks" <slaweks@seznam.cz> wrote in message news:5adf3356-0263-4efb-a090-24827c05fff4o11g2000yql.googlegroups.com... On 10 Mar, 10:55, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote: Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego Czy nie jest tak, że w czasie startu silnika emituje on więcej Zimny silnik poldka pewnie tak, ale mowimy o nagrzanym, ktory startuje w ulamku sekundy.. Nie przesadzaj. Pozdraiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 10:23:47 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
(...) Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci.Ciekawe, czy ten system daje ochłonąć turbosprężarce po ostrzejszej jeździe... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 09:41:12 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gp2n8h$e1l$1inews.gazeta.pl... kamil pisze: Ciekawe, czy ten system daje ochłonąć turbosprężarce po ostrzejszej jeździe... Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 10:42:33 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)No ok, w tym BMW nie. Ale są auta z tym systemem, gdzie turbina jest... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 09:49:54 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gp2obn$jbl$2inews.gazeta.pl... kamil pisze: A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku uzytkowania. Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 06:19:00 | |
Autor: mw | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On Mar 9, 10:49 am, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
[...] A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po rokuW zasadzie, tochyba chodzi o to żeby dotrwała do końca gwarancji. I raczej nie chodzi o to że są idiotami.... |
|
Data: 2009-03-09 11:13:05 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku uzytkowania.Jeśli użytkownik nie dba o turbosprężarkę przy normalnej eksploatacji (bez systemu Start & Stop, czy jak go zwał), to tak to się może skończyć. Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze?Sprawdzę, może coś się znajdzie... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 10:49:28 | |
Autor: J.F. | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gp2obn$jbl$2inews.gazeta.pl...
Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)No ok, w tym BMW nie. No to zawsze mozna wstawic czujnik temperatury turbiny i ewentualnie jakas elektryczna pompke oleju, a moze wystarczy zwykly akumulator cisnienia .. To sie przydaje w miescie, w trasie gdzie mozna rozgrzac turbine nie ma co chwile swiatel .. J. |
|
Data: 2009-03-09 11:10:38 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
J.F. pisze:
No to zawsze mozna wstawic czujnik temperatury turbiny i ewentualnie jakas elektryczna pompke oleju, a moze wystarczy zwykly akumulator cisnienia ..Dokładnie, tylko dlaczego w normalnych autach z turbinami nikt na ten pomysł nie wpadł? Przedłużyłoby to w końcu żywot naprawdę wielu turbosprężarek, których właściciele nie dbają o należyte chłodzenie po ostrej jeździe. To sie przydaje w miescie, w trasie gdzie mozna rozgrzac turbine nie ma co chwile swiatel ..Dajmy na to gierkówka od Piotrkowa Tryb. do Częstochowy - masz po drodze kilka świateł, na stosunkowo krótkich dystansach możesz się jednak nieźle rozpędzić. Jeśli często jeździsz po tego typu trasach, to turbina Cię nie polubi... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 12:41:59 | |
Autor: Tomasz Nowicki | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia Mon, 09 Mar 2009 11:10:38 +0100, JG napisał(a):
Dokładnie, tylko dlaczego w normalnych autach z turbinami nikt na ten pomysł nie wpadł? Przedłużyłoby to w końcu żywot naprawdę wielu turbosprężarek, których właściciele nie dbają o należyte chłodzenie po ostrej jeździe. Jak sądzisz - wynika to a) z twojej genialnej przenikliwości; b) z głupoty konstruktorów; c) z realiów technicznych? Hint - dowiedz się, ile mocy potrzebuje pompa oleju, by wytworzyć ciśnienie robocze, a następnie zastanów się, jak zapewnić jej zasilanie po wyłączeniu silnika. T. |
|
Data: 2009-03-09 13:56:18 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Tomasz Nowicki pisze:
Jak sądzisz - wynika to a) z twojej genialnej przenikliwości; b) z głupotyMoże dałoby się ograniczyć to do jakiegoś mniejszego obiegu i mniejszej pompy oleju zasilającej wyłącznie turbo po wyłączeniu silnika - tak sobie gdybam. Pamiętam, że pojedynczym osobom w US udawało się coś takiego zrobić, więc stąd twierdzę, że jest to technicznie wykonalne. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 19:07:59 | |
Autor: Tomasz Nowicki | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia Mon, 09 Mar 2009 13:56:18 +0100, JG napisał(a):
Może dałoby się ograniczyć to do jakiegoś mniejszego obiegu i mniejszej pompy oleju zasilającej wyłącznie turbo po wyłączeniu silnika - tak sobie gdybam. Pamiętam, że pojedynczym osobom w US udawało się coś takiego zrobić, więc stąd twierdzę, że jest to technicznie wykonalne. Ale nieopłacalne - za dużo komplikacji, razem z komplikacją rośnie awaryjność. Już sensowniej byłoby chyba robić osobne smarowanie sprężarki, ale wówczas znowu awaryjność x2 i spory wzrost "kosztów własnych". W amatorskich lub wyczynowych konstrukcjach sprawdzono już chyba wszelkie możliwe do pomyślenia układy - ale to o niczym jeszcze nie świadczy. Prościej jest zrobić blokowanie funkcji S&G przy dużym obciążeniu sprężarki i tyle. T. |
|
Data: 2009-03-09 11:20:54 | |
Autor: Marcin Luty | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Ciekawe, czy ten system daje ochłonąć turbosprężarce po ostrzejszej jeździe... Nie wiem jak w BMW ale w kumpla Lupo (ta wersja 3L - siedzialo tam 1,2 TDi) aby wykorzystac system Stop&Start trzeba uruchomic tryb ECO. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Aby wykorzystac w pelni ten silnik trzeba bylo wylaczyc tryb ECO ale wtedy nie dzialal system Stop&Start. Jakie jest w obecnie produkowanych samochodach z turbina rozwiazanie to nie mam pojecia. -- ml |
|
Data: 2009-03-09 12:07:53 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Marcin Luty wrote:
Ciekawe, czy ten system daje ochłonąć turbosprężarce po ostrzejszej czy możesz w jakiś sposób przedstawić mechanizm odłączający turbinę? bo nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić ;] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-03-09 12:57:14 | |
Autor: Marcin Luty | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp2uco$i8e$1inews.gazeta.pl... Marcin Luty wrote: Slowo "odlaczona" jest mylace (sorry, zle to wyrazilem). Generalnie przy wlaczonym ECO moc silnika byla dosc mocno ograniczona i pewnie przez to turbina nie miala szans wejsc na wyzsze obroty. Pamietam, ze wtedy straszny mul sie z tego Lupo robil - efekt jakby turbina byla odlaczona/nie dzialala :-) -- ml |
|
Data: 2009-03-09 14:20:25 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Marcin Luty wrote:
turbina zawsze działa - nawet jak silnik pracuje na luzie auto mogło mieć dwa programy ewentualnie w programie można sterować ilością paliwa, ciśnieniem doładowania, czułością pedału jest wiele sposobów na osiągnięcie wrażenia mułowatości ;] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-03-09 11:49:06 | |
Autor: roztojek | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On 9 Mar, 14:20, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
Marcin Luty wrote:Zawór Wastegate otworzyć wystarczy, aby turbina działała na "jałowym" i kręciła się wolniej znacznie. |
|
Data: 2009-03-09 20:33:39 | |
Autor: lleksem | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
czy możesz w jakiś sposób przedstawić mechanizm odłączający turbinę?Jest w kazdym turboaucie. Mozesz sobie go nazywac mechanizmem zalaczajacym turbine. Ot klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo obejsciem. Cos jak w filtrze powietrza w poldku. Tam tez byla klapka lato-zima. Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza do przeladowania turbiny (bo auta cywilne rzadko maja zawory upustowe). To wlasnie sterowanie ta klapka jest pierwszym i najprostszym sposobem podkrecenia turboBENZYNY (w zakresie akomodacji ilosci wtryskiwanego paliwa przez standardowa elektronike nie trzeba robic nic wiecej). Co jeszcze chcesz wiedziec??? Tomek |
|
Data: 2009-03-09 22:05:08 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
Jest w kazdym turboaucie. Mozesz sobie go nazywac mechanizmemCzyli po polsku wastegate ;) Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza doZawór upustowy nie służy do zabezpieczania przeładowania turbo. ....) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-10 19:15:05 | |
Autor: lleksem | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Czyli po polsku wastegate ;)Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem
Skrot myslowy, chodzi o utrzymanie w ryzach cisnienia doladowania, bo silnik sie rozerwie. Tomek |
|
Data: 2009-03-10 20:40:58 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
Hm, to chyba Cię nie zrozumiałem.Czyli po polsku wastegate ;)Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem "klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo obejsciem" kojarzy mi się wybitnie z wastegatem, czyli mechanizmem uniemożliwiającym zwiększenie ciśnienia doładowania, poprzez bocznikowanie "zbędnych" spalin. Sprecyzuj mi proszę jeszcze raz: czy to właśnie nie jest 'klapka' o której piszesz? Zawór upustowy kojarzy mi się bardziej z BOV/DV, ale to pełni w końcu zupełnie inną rolę... (...) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-10 19:53:05 | |
Autor: lleksem | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On Tue, 10 Mar 2009 20:40:58 +0100, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl>
wrote: lleksem@lleksem.com.pl pisze:W sumie masz racje. Tamten upustowy to zazwyczaj sie nazywa w stylu "blow off/away". Tomek |
|
Data: 2009-03-09 12:20:06 | |
Autor: Mlody | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Jak była odłączana turbina? Zaślepiało wlot? A co ze spalinami i dolotem? Podwójne kolektory? Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :( '87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :) ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" |
|
Data: 2009-03-11 05:46:57 | |
Autor: Karolek | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Użytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj wpisz zero).pl> napisał w wiadomości news:gp2u4o$1ic$1atlantis.news.neostrada.pl... >. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Jak juz inni napisali. Spaliny kierowane sa poprzez turbosprezarke, albo bokiem, prosto do wydechu. Skutek jest taki, ze turbosprezarka, albo dziala, albo nie... mozna to tez plynnie regulowac, czyli co za tym idzie regulowac cisnienie doladowania. Karolek |
|
Data: 2009-03-09 10:33:03 | |
Autor: viktorius | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
To na pewno :) Interesuje mnie jak ten system będzie wygodny w lecie, w korku. Silnik wyłączony -> klima też :/ Z tego co zrozumiałem, to trzeba będzie trzymać cały czas nogę na sprzęgle aby silnik był włączony. -- viktorius |
|
Data: 2009-03-09 09:48:57 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"viktorius" <tu_nickWyWaLtenNaPIS@interia.pl> wrote in message news:gp2mt5$nor$1news.interia.pl... kamil pisze: Klimatyzacja jest w tym czasie zasilana elektrycznie. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 11:39:35 | |
Autor: viktorius | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
To fajnie, że klima działa :) Musi być tam naprawdę mocny akumulator i wydajny alternator, żeby go w miarę szybko doładowywać. No ale jeśli hybrydy nie ważą po 3 tony, to znaczy, że się da aku zrobić lekki i pojemny :) -- viktorius |
|
Data: 2009-03-09 11:45:32 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"viktorius" <tu_nickWyWaLtenNaPIS@interia.pl> wrote in message news:gp2qqs$u1m$1news.interia.pl... kamil pisze: W moim aucie dosc wyraznie slychac, kiedy kompresor od klimatyzacji sie zalacza, wiec raczej nie pracuje caly czas. Te pol minuty-minuta postoju na swiatlach to jeszcze nie tragedia dla klimatyzacji, od biedy wystarczylo by pewnie na ten czas wylaczyc kompresor i nie sadze, zeby temperatura wewnatrz zmienila sie jakos diametralnie.. Z ciekawosci sprawdze kiedy znow auto bedzie w uzyciu. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 13:16:34 | |
Autor: viktorius | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
W końcu to przecież zasada działania lodówki: nabić ciśnienie, wyłączyć sprężarkę i powoli rozprężać. Tak czy siak kompresor to jakieś 2kW mocy, wiec spore obciążenie. Nie ma co kombinować, na pewno wszytko tak jest wysterowane, że nie pozwoli zagotować się pasażerom jak i rozładować aku do zera. W krytycznym momencie silnik nie będzie się wyłączał i tyle :) Z ciekawosci sprawdze kiedy znow auto bedzie w uzyciu.:) -- viktorius |
|
Data: 2009-03-09 20:35:33 | |
Autor: lleksem | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
W końcu to przecież zasada działania lodówki: nabić ciśnienie, wyłączyć sprężarkę i powoli rozprężać. Tak czy siak kompresor to jakieś 2kW mocy, wiec spore obciążenie. 10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC. Nie ma takich akumulatorow (znaczy standardowych), chyba ze w hybrydach. Tomek |
|
Data: 2009-03-10 08:25:39 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On 2009-03-09, lleksem@lleksem.com.pl <lleksem@lleksem.com.pl> wrote:
10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC. To będzie tak z 1/4 mocy pobieranej przez rozrusznik. Myślisz, że nie ma takich akumulatorów, które są w stanie nim zakręcić? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-03-10 18:18:12 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia Tue, 10 Mar 2009 08:25:39 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC. Krzysiek, naucz się liczyć. Rozrusznik pobiera prąd rozruchowy (w momencie startu) rzędu 100-150A. To jest 1800W. Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakieś 3-4kW. To przy napięciu 12V daje ok. 300A. Akumulator o pojemności 60Ah pracowałby z takim obciążeniem 'całe' 12 minut. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-03-11 08:23:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On 2009-03-10, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Krzysiek, naucz się liczyć. Rozrusznik pobiera prąd rozruchowy (w momencie Zależy jaki rozrusznik. Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakieś 3-4kW. Zależy jaka klima. Akumulator o pojemności 60Ah pracowałby z takim obciążeniem 'całe' 12 O ile w ogóle sterownik by włączył kompresor na dwanaście minut. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-03-11 21:38:55 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia Wed, 11 Mar 2009 08:23:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Krzysiek, naucz się liczyć. Rozrusznik pobiera prąd rozruchowy (w momencie Samochód osobowy silnik w zasadzie dowolny. Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakieś 3-4kW.Zależy jaka klima. W aucie osobowym. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-03-11 14:42:37 | |
Autor: Yans van Horn | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Adam Płaszczyca wrote:
Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakieś 3-4kW. To przy napięciu 12V Znacznie krocej :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2009-03-09 12:25:49 | |
Autor: Mlody | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gp2lq2$896$1inews.gazeta.pl...
W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje. Generalnie nie wiem skąd takie poruszenie, bo to w sumie nic nowego była wersja Golfa II który też miał coś w tym stylu - nazwyało się to SSA. Bardzo mało tego wyprodukowali, ale chyba były jakieś egzemplarze które wyjechały na ulicę, bo jakiś czas temu gość z forum Golfa wrzucił zdjęcia swojego samochodu i miał w nim przycisk od włączania tego, ale jak się okazało znalazł to na jakimś szrocie nie bardzo wiedział o co chodzi z tym przyciskiem, ale go kupił bo fajnie wygląda ;) Wiem jeszcze tyle że ta wersja nazwuała się Oko-Golf (pierwsze "o" z umlautem) Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :( '87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :) ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" |
|
Data: 2009-03-09 16:13:49 | |
Autor: Parker | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 2009-03-09 09:59, Użytkownik kamil napisał:
W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje. Ten system nie działa z rozrusznika ... Każdy cylinder ma po 2 czujniki połozenia i komputer tak dawkuje paliwo że następuje samostart . Dotyczy to silników benzynowych z bezpośrednim wtryskime paliwa ( np FSI) . Ale sądze że diesel bedzie miał tak samo . Adam |
|
Data: 2009-03-09 16:35:37 | |
Autor: Kocureq | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Parker pisze:
Ten system nie dziaĹa z rozrusznika ... KaĹźdy cylinder ma po 2 czujniki poĹozenia i komputer tak dawkuje paliwo Ĺźe nastÄpuje samostart . Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-03-09 16:42:41 | |
Autor: Parker | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic? Chodzi o bardzo precyzyjnÄ dawke paliwa i raczej o samozapĹon mieszanki niĹź o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciepĹy . |
|
Data: 2009-03-09 16:49:03 | |
Autor: Kocureq | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Parker pisze:
Chodzi o bardzo precyzyjnÄ dawke paliwa i raczej o samozapĹon mieszanki niĹź o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciepĹy . SamozapĹon mieszanki? To chyba nie jest dobre zjawisko? A jak jÄ podaje do cylindra? Albo zawĂłr jest otwarty, i wtedy bum mamy teĹź w kolektorze dolotowym, albo zamkniÄty, wiÄc nie ma jak wtrysnÄ Ä mieszanki. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-03-09 17:01:39 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Kocureq wrote:
Parker pisze: a nie napisaĹ czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-10 16:34:28 | |
Autor: Kocureq | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Kuba (aka cita) pisze:
a nie napisaĹ czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem? A to wtedy ma sens. Elektronika sobie policzy, w ktĂłry cylinder "walnÄ Ä", Ĺźeby rozruszaÄ ukĹad i jedziemy :) W przypadku pechowego ustawienia waĹu podkrÄciÄ troszkÄ rozrusznikiem i wracamy do oryginalnej metody. A jak przyjdzie elektronicznie sterowany rozrzÄ d, to w ogĂłle bajka :) -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-03-09 17:02:14 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Parker wrote:
Ale sądze że diesel bedzie miał tak samo . a czym wywołany zostanie zapłon w dieslu? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-09 17:15:21 | |
Autor: Parker | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 2009-03-09 17:02, Użytkownik Kuba (aka cita) napisał:
Parker wrote: Własnie co do diesla nie jestem pewny czy da sie . To co pisałem dotyczyło benzynowego z bezpośrednim wtryskiem . Miałem to na szkoleniu .. Ale dotyczyło silników FSI . |
|
Data: 2009-03-09 18:58:49 | |
Autor: viktorius | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Parker pisze:
Czyli tłok musi być już za ZZ i to po suwie pracy, żeby wybuch pchnął wał korbowy w dobrą stronę. Jak będzie tłok na górze w suwie ssania, to zawory ssące otwarte... W czterocylindrowym silniku taka sytuacja będzie co 180 stopni, a jeśli silnik się zatrzyma w niekorzystnym położeniu? Oj czujników mnóstwo, elektronika ma co liczyć, bo przecież nie zawsze będzie się dało odpalić silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba będzie użyć takiego staroświeckiego urządzenia pod nazwą rozrusznik ;) -- viktorius |
|
Data: 2009-03-10 09:32:56 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
viktorius wrote:
W czterocylindrowym silniku taka sytuacja będzie co 180 stopni, a ale przecież obie metody mozna połączyć .. Generalnie to mysle, ze coś w metodzie moze byc -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-10 23:40:15 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a:
viktorius wrote: Chyba >4 cylindry to już się da bez problemu, dla 5 będzie 144 stopnie, zawsze któryś będzie "dobry". W sumie tą samą metodą mozna nie dopuścić do zatrzymania czterocylindrowca w niekorzystnym miejscu ;) -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-03-11 11:57:10 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Sergiusz Rozanski wrote:
W sumie tą samą metodą mozna nie dopuścić do zatrzymania pzy odrobinie pecha, autko będzie kręcic silnikiem przez minute, zanim random bedzie odpowiedni ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-11 16:17:58 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 11.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a:
Sergiusz Rozanski wrote: I tak przemyśliwszy sprawę to nie wiem czy takie odpalanie auta strzałem w cylinder nie było by w dłuższej ekspoatacji zabójcze dla silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napędza korbowód. Tu w stojący silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzę, naprężenia nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprężać :) Po drugie trochę mało tlenu, w stojącym aucie ciśnienie zejdzie, w sumie nie wiadomo ile jest tlenu i jak tu dobrać mieszankę. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-03-11 18:24:31 | |
Autor: viktorius | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Sergiusz Rozanski pisze:
I tak przemyśliwszy sprawę to nie wiem czy takie odpalanie autaNo przecież to zasada działania silnika, że zapłon następuje w jednym cylindrze, wał korbowy na pewno to przeniesie :P -- viktorius |
|
Data: 2009-03-11 18:13:17 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 11.03.2009 viktorius <tu_nickWyWaLtenNaPIS@interia.pl> napisał/a:
Sergiusz Rozanski pisze: Tylko że korbowód podczas pracy się obraca, nawet po odcięciu paliwa i powietrza masz bezwładność. Podczas rozruchu też się kręci (korbą czy rozrusznikiem), tłok jakby dopędza korbowód, a tu jest sytuacja gdy rozpędzamy tłok, a korbowód stoi. Nie znam się na takich konstrukcjach, ale na mój rozum to trochę inna sytuacja z punktu widzenia mechaniki. Szczególnie gdy tłok będzie głęboko w cylindrze to rozkład sił będzie głównie wybijał w dół silnik niż go obracał. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-03-12 20:09:22 | |
Autor: chooch | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Nie dość, że tak "się da" to jeszcze ktoś to zrobił - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa się toto i-stop i będzie do kupienia już od maja wraz z nową Mazdą 3.
Szczegóły tutaj: http://www.mazda.com/mazdaspirit/env/engine/siss2.html A dla "niecierpliwych" dodam tylko, że do wyhamowania tłoków w odpowiednim położeniu wykorzystuje się przepustnicę i...alternator. Tak piszą przynajmniej. pzdr. chooch Sergiusz Rozanski pisze: Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a: |
|
Data: 2009-03-13 15:58:41 | |
Autor: Kocureq | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
chooch pisze:
Nie doĹÄ, Ĺźe tak "siÄ da" to jeszcze ktoĹ to zrobiĹ - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa siÄ toto i-stop i bÄdzie do kupienia juĹź od maja wraz z nowÄ MazdÄ 3. Sprytne. Wyhamowuje tĹoki alternatorem w odpowiednim miejscu, potem te dwa w fazie rozprÄĹźania "odpala", dodatkowo pomagajÄ c sobie rozrusznikiem. NaprawdÄ sprytne. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|