Data: 2009-03-09 10:23:47 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
(...) Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci.Ciekawe, czy ten system daje ochłonąć turbosprężarce po ostrzejszej jeździe... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 09:41:12 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gp2n8h$e1l$1inews.gazeta.pl... kamil pisze: Ciekawe, czy ten system daje ochłonąć turbosprężarce po ostrzejszej jeździe... Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 10:42:33 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)No ok, w tym BMW nie. Ale są auta z tym systemem, gdzie turbina jest... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 09:49:54 | |
Autor: kamil | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gp2obn$jbl$2inews.gazeta.pl... kamil pisze: A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku uzytkowania. Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-09 06:19:00 | |
Autor: mw | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On Mar 9, 10:49 am, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
[...] A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po rokuW zasadzie, tochyba chodzi o to żeby dotrwała do końca gwarancji. I raczej nie chodzi o to że są idiotami.... |
|
Data: 2009-03-09 11:13:05 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
kamil pisze:
A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku uzytkowania.Jeśli użytkownik nie dba o turbosprężarkę przy normalnej eksploatacji (bez systemu Start & Stop, czy jak go zwał), to tak to się może skończyć. Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze?Sprawdzę, może coś się znajdzie... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 10:49:28 | |
Autor: J.F. | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gp2obn$jbl$2inews.gazeta.pl...
Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)No ok, w tym BMW nie. No to zawsze mozna wstawic czujnik temperatury turbiny i ewentualnie jakas elektryczna pompke oleju, a moze wystarczy zwykly akumulator cisnienia .. To sie przydaje w miescie, w trasie gdzie mozna rozgrzac turbine nie ma co chwile swiatel .. J. |
|
Data: 2009-03-09 11:10:38 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
J.F. pisze:
No to zawsze mozna wstawic czujnik temperatury turbiny i ewentualnie jakas elektryczna pompke oleju, a moze wystarczy zwykly akumulator cisnienia ..Dokładnie, tylko dlaczego w normalnych autach z turbinami nikt na ten pomysł nie wpadł? Przedłużyłoby to w końcu żywot naprawdę wielu turbosprężarek, których właściciele nie dbają o należyte chłodzenie po ostrej jeździe. To sie przydaje w miescie, w trasie gdzie mozna rozgrzac turbine nie ma co chwile swiatel ..Dajmy na to gierkówka od Piotrkowa Tryb. do Częstochowy - masz po drodze kilka świateł, na stosunkowo krótkich dystansach możesz się jednak nieźle rozpędzić. Jeśli często jeździsz po tego typu trasach, to turbina Cię nie polubi... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 12:41:59 | |
Autor: Tomasz Nowicki | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia Mon, 09 Mar 2009 11:10:38 +0100, JG napisał(a):
Dokładnie, tylko dlaczego w normalnych autach z turbinami nikt na ten pomysł nie wpadł? Przedłużyłoby to w końcu żywot naprawdę wielu turbosprężarek, których właściciele nie dbają o należyte chłodzenie po ostrej jeździe. Jak sądzisz - wynika to a) z twojej genialnej przenikliwości; b) z głupoty konstruktorów; c) z realiów technicznych? Hint - dowiedz się, ile mocy potrzebuje pompa oleju, by wytworzyć ciśnienie robocze, a następnie zastanów się, jak zapewnić jej zasilanie po wyłączeniu silnika. T. |
|
Data: 2009-03-09 13:56:18 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Tomasz Nowicki pisze:
Jak sądzisz - wynika to a) z twojej genialnej przenikliwości; b) z głupotyMoże dałoby się ograniczyć to do jakiegoś mniejszego obiegu i mniejszej pompy oleju zasilającej wyłącznie turbo po wyłączeniu silnika - tak sobie gdybam. Pamiętam, że pojedynczym osobom w US udawało się coś takiego zrobić, więc stąd twierdzę, że jest to technicznie wykonalne. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-09 19:07:59 | |
Autor: Tomasz Nowicki | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia Mon, 09 Mar 2009 13:56:18 +0100, JG napisał(a):
Może dałoby się ograniczyć to do jakiegoś mniejszego obiegu i mniejszej pompy oleju zasilającej wyłącznie turbo po wyłączeniu silnika - tak sobie gdybam. Pamiętam, że pojedynczym osobom w US udawało się coś takiego zrobić, więc stąd twierdzę, że jest to technicznie wykonalne. Ale nieopłacalne - za dużo komplikacji, razem z komplikacją rośnie awaryjność. Już sensowniej byłoby chyba robić osobne smarowanie sprężarki, ale wówczas znowu awaryjność x2 i spory wzrost "kosztów własnych". W amatorskich lub wyczynowych konstrukcjach sprawdzono już chyba wszelkie możliwe do pomyślenia układy - ale to o niczym jeszcze nie świadczy. Prościej jest zrobić blokowanie funkcji S&G przy dużym obciążeniu sprężarki i tyle. T. |
|
Data: 2009-03-09 11:20:54 | |
Autor: Marcin Luty | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Ciekawe, czy ten system daje ochłonąć turbosprężarce po ostrzejszej jeździe... Nie wiem jak w BMW ale w kumpla Lupo (ta wersja 3L - siedzialo tam 1,2 TDi) aby wykorzystac system Stop&Start trzeba uruchomic tryb ECO. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Aby wykorzystac w pelni ten silnik trzeba bylo wylaczyc tryb ECO ale wtedy nie dzialal system Stop&Start. Jakie jest w obecnie produkowanych samochodach z turbina rozwiazanie to nie mam pojecia. -- ml |
|
Data: 2009-03-09 12:07:53 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Marcin Luty wrote:
Ciekawe, czy ten system daje ochłonąć turbosprężarce po ostrzejszej czy możesz w jakiś sposób przedstawić mechanizm odłączający turbinę? bo nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić ;] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-03-09 12:57:14 | |
Autor: Marcin Luty | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp2uco$i8e$1inews.gazeta.pl... Marcin Luty wrote: Slowo "odlaczona" jest mylace (sorry, zle to wyrazilem). Generalnie przy wlaczonym ECO moc silnika byla dosc mocno ograniczona i pewnie przez to turbina nie miala szans wejsc na wyzsze obroty. Pamietam, ze wtedy straszny mul sie z tego Lupo robil - efekt jakby turbina byla odlaczona/nie dzialala :-) -- ml |
|
Data: 2009-03-09 14:20:25 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Marcin Luty wrote:
turbina zawsze działa - nawet jak silnik pracuje na luzie auto mogło mieć dwa programy ewentualnie w programie można sterować ilością paliwa, ciśnieniem doładowania, czułością pedału jest wiele sposobów na osiągnięcie wrażenia mułowatości ;] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-03-09 11:49:06 | |
Autor: roztojek | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On 9 Mar, 14:20, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
Marcin Luty wrote:Zawór Wastegate otworzyć wystarczy, aby turbina działała na "jałowym" i kręciła się wolniej znacznie. |
|
Data: 2009-03-09 20:33:39 | |
Autor: lleksem | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
czy możesz w jakiś sposób przedstawić mechanizm odłączający turbinę?Jest w kazdym turboaucie. Mozesz sobie go nazywac mechanizmem zalaczajacym turbine. Ot klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo obejsciem. Cos jak w filtrze powietrza w poldku. Tam tez byla klapka lato-zima. Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza do przeladowania turbiny (bo auta cywilne rzadko maja zawory upustowe). To wlasnie sterowanie ta klapka jest pierwszym i najprostszym sposobem podkrecenia turboBENZYNY (w zakresie akomodacji ilosci wtryskiwanego paliwa przez standardowa elektronike nie trzeba robic nic wiecej). Co jeszcze chcesz wiedziec??? Tomek |
|
Data: 2009-03-09 22:05:08 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
Jest w kazdym turboaucie. Mozesz sobie go nazywac mechanizmemCzyli po polsku wastegate ;) Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza doZawór upustowy nie służy do zabezpieczania przeładowania turbo. ....) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-10 19:15:05 | |
Autor: lleksem | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Czyli po polsku wastegate ;)Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem
Skrot myslowy, chodzi o utrzymanie w ryzach cisnienia doladowania, bo silnik sie rozerwie. Tomek |
|
Data: 2009-03-10 20:40:58 | |
Autor: JG | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
Hm, to chyba Cię nie zrozumiałem.Czyli po polsku wastegate ;)Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem "klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo obejsciem" kojarzy mi się wybitnie z wastegatem, czyli mechanizmem uniemożliwiającym zwiększenie ciśnienia doładowania, poprzez bocznikowanie "zbędnych" spalin. Sprecyzuj mi proszę jeszcze raz: czy to właśnie nie jest 'klapka' o której piszesz? Zawór upustowy kojarzy mi się bardziej z BOV/DV, ale to pełni w końcu zupełnie inną rolę... (...) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-10 19:53:05 | |
Autor: lleksem | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
On Tue, 10 Mar 2009 20:40:58 +0100, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl>
wrote: lleksem@lleksem.com.pl pisze:W sumie masz racje. Tamten upustowy to zazwyczaj sie nazywa w stylu "blow off/away". Tomek |
|
Data: 2009-03-09 12:20:06 | |
Autor: Mlody | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Jak była odłączana turbina? Zaślepiało wlot? A co ze spalinami i dolotem? Podwójne kolektory? Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :( '87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :) ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" |
|
Data: 2009-03-11 05:46:57 | |
Autor: Karolek | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Użytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj wpisz zero).pl> napisał w wiadomości news:gp2u4o$1ic$1atlantis.news.neostrada.pl... >. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Jak juz inni napisali. Spaliny kierowane sa poprzez turbosprezarke, albo bokiem, prosto do wydechu. Skutek jest taki, ze turbosprezarka, albo dziala, albo nie... mozna to tez plynnie regulowac, czyli co za tym idzie regulowac cisnienie doladowania. Karolek |
|