Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Automatyczny start silnika po postoju

Automatyczny start silnika po postoju

Data: 2009-03-09 16:13:49
Autor: Parker
Automatyczny start silnika po postoju
Dnia 2009-03-09 09:59, Użytkownik kamil napisał:
W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje.


Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci.


Szybkosc dzialania tegoz dowodzi, ze pod maska nie siedzi raczej standardowy rozrusznik, ktory mialby rozpasc sie po roku takiego uzytkowania.

Ten system nie działa z rozrusznika ... Każdy cylinder ma po 2 czujniki połozenia i komputer tak dawkuje paliwo że następuje samostart .
Dotyczy to silników benzynowych z bezpośrednim wtryskime paliwa ( np FSI)  . Ale sądze że diesel bedzie miał tak samo .

Adam

Data: 2009-03-09 16:35:37
Autor: Kocureq
Automatyczny start silnika po postoju
Parker pisze:

Ten system nie działa z rozrusznika ... Każdy cylinder ma po 2 czujniki połozenia i komputer tak dawkuje paliwo że następuje samostart .
Dotyczy to silnikĂłw benzynowych z bezpośrednim wtryskime paliwa ( np FSI)  . Ale sądze Ĺźe diesel bedzie miał tak samo .

Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic?

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-03-09 16:42:41
Autor: Parker
Automatyczny start silnika po postoju

Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic?

Chodzi o bardzo precyzyjną dawke paliwa i raczej o samozapłon  mieszanki niĹź o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciepły .

Data: 2009-03-09 16:49:03
Autor: Kocureq
Automatyczny start silnika po postoju
Parker pisze:

Chodzi o bardzo precyzyjną dawke paliwa i raczej o samozapłon  mieszanki niĹź o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciepły .

Samozapłon mieszanki? To chyba nie jest dobre zjawisko?

A jak ją podaje do cylindra? Albo zawór jest otwarty, i wtedy bum mamy też w kolektorze dolotowym, albo zamknięty, więc nie ma jak wtrysnąć mieszanki.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-03-09 17:01:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automatyczny start silnika po postoju
Kocureq wrote:
Parker pisze:

Chodzi o bardzo precyzyjną dawke paliwa i raczej o samozapłon mieszanki niż o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciepły .

Samozapłon mieszanki? To chyba nie jest dobre zjawisko?

A jak ją podaje do cylindra? Albo zawór jest otwarty, i wtedy bum mamy
też w kolektorze dolotowym, albo zamknięty, więc nie ma jak wtrysnąć
mieszanki.

a nie napisał czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-10 16:34:28
Autor: Kocureq
Automatyczny start silnika po postoju
Kuba (aka cita) pisze:

a nie napisał czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem?

A to wtedy ma sens. Elektronika sobie policzy, w który cylinder "walnąć", żeby rozruszać układ i jedziemy :)

W przypadku pechowego ustawienia wału podkręcić troszkę rozrusznikiem i wracamy do oryginalnej metody.

A jak przyjdzie elektronicznie sterowany rozrząd, to w ogóle bajka :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-03-09 17:02:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automatyczny start silnika po postoju
Parker wrote:
 Ale sądze że diesel bedzie miał tak samo .



a czym wywołany zostanie zapłon w dieslu?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-09 17:15:21
Autor: Parker
Automatyczny start silnika po postoju
Dnia 2009-03-09 17:02, Użytkownik Kuba (aka cita) napisał:
Parker wrote:
 Ale sądze że diesel bedzie miał tak samo .



a czym wywołany zostanie zapłon w dieslu?



Własnie co do diesla nie jestem pewny czy da sie . To co pisałem dotyczyło benzynowego z bezpośrednim wtryskiem . Miałem to na szkoleniu .. Ale dotyczyło silników FSI .

Data: 2009-03-09 18:58:49
Autor: viktorius
Automatyczny start silnika po postoju
Parker pisze:


Własnie co do diesla nie jestem pewny czy da sie . To co pisałem dotyczyło benzynowego z bezpośrednim wtryskiem . Miałem to na szkoleniu . Ale dotyczyło silników FSI .

Czyli tłok musi być już za ZZ i to po suwie pracy, żeby wybuch pchnął wał korbowy w dobrą stronę. Jak będzie tłok na górze w suwie ssania, to zawory ssące otwarte...
W czterocylindrowym silniku taka sytuacja będzie co 180 stopni, a jeśli silnik się zatrzyma w niekorzystnym położeniu? Oj czujników mnóstwo, elektronika ma co liczyć, bo przecież nie zawsze będzie się dało odpalić silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba będzie użyć takiego staroświeckiego urządzenia pod nazwą rozrusznik ;)

--
viktorius

Data: 2009-03-10 09:32:56
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automatyczny start silnika po postoju
viktorius wrote:

W czterocylindrowym silniku taka sytuacja będzie co 180 stopni, a
jeśli silnik się zatrzyma w niekorzystnym położeniu? Oj czujników
mnóstwo, elektronika ma co liczyć, bo przecież nie zawsze będzie się
dało odpalić silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba będzie
użyć takiego staroświeckiego urządzenia pod nazwą rozrusznik ;)

ale przecież obie metody mozna połączyć ..

Generalnie to mysle, ze coś w metodzie moze byc


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-10 23:40:15
Autor: Sergiusz Rozanski
Automatyczny start silnika po postoju
Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a:
viktorius wrote:

W czterocylindrowym silniku taka sytuacja będzie co 180 stopni, a
jeśli silnik się zatrzyma w niekorzystnym położeniu? Oj czujników
mnóstwo, elektronika ma co liczyć, bo przecież nie zawsze będzie się
dało odpalić silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba będzie
użyć takiego staroświeckiego urządzenia pod nazwą rozrusznik ;)

ale przecież obie metody mozna połączyć ..

Generalnie to mysle, ze coś w metodzie moze byc

Chyba >4 cylindry to już się da bez problemu, dla 5 będzie 144 stopnie,
zawsze któryś będzie "dobry".
W sumie tą samą metodą mozna nie dopuścić do zatrzymania czterocylindrowca
w niekorzystnym miejscu ;)

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

Data: 2009-03-11 11:57:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
Automatyczny start silnika po postoju
Sergiusz Rozanski wrote:
W sumie tą samą metodą mozna nie dopuścić do zatrzymania
czterocylindrowca w niekorzystnym miejscu ;)

pzy odrobinie pecha, autko będzie kręcic silnikiem przez minute, zanim random bedzie odpowiedni  ;-)


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-11 16:17:58
Autor: Sergiusz Rozanski
Automatyczny start silnika po postoju
Dnia 11.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a:
Sergiusz Rozanski wrote:
W sumie tą samą metodą mozna nie dopuścić do zatrzymania
czterocylindrowca w niekorzystnym miejscu ;)

pzy odrobinie pecha, autko będzie kręcic silnikiem przez minute, zanim random bedzie odpowiedni  ;-)

I tak przemyśliwszy sprawę to nie wiem czy takie odpalanie auta
strzałem w cylinder nie było by w dłuższej ekspoatacji zabójcze dla
silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napędza korbowód. Tu
w stojący silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzę, naprężenia
nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprężać :)
Po drugie trochę mało tlenu, w stojącym aucie ciśnienie zejdzie,
w sumie nie wiadomo ile jest tlenu i jak tu dobrać mieszankę.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

Data: 2009-03-11 18:24:31
Autor: viktorius
Automatyczny start silnika po postoju
Sergiusz Rozanski pisze:

I tak przemyśliwszy sprawę to nie wiem czy takie odpalanie auta
strzałem w cylinder nie było by w dłuższej ekspoatacji zabójcze dla
silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napędza korbowód. Tu
w stojący silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzę, naprężenia
nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprężać :)

No przecież to zasada działania silnika, że zapłon następuje w jednym cylindrze, wał korbowy na pewno to przeniesie :P

--
viktorius

Data: 2009-03-11 18:13:17
Autor: Sergiusz Rozanski
Automatyczny start silnika po postoju
Dnia 11.03.2009 viktorius <tu_nickWyWaLtenNaPIS@interia.pl> napisał/a:
Sergiusz Rozanski pisze:

I tak przemyśliwszy sprawę to nie wiem czy takie odpalanie auta
strzałem w cylinder nie było by w dłuższej ekspoatacji zabójcze dla
silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napędza korbowód. Tu
w stojący silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzę, naprężenia
nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprężać :)

No przecież to zasada działania silnika, że zapłon następuje w jednym cylindrze, wał korbowy na pewno to przeniesie :P

Tylko że korbowód podczas pracy się obraca, nawet po odcięciu paliwa i
powietrza masz bezwładność. Podczas rozruchu też się kręci (korbą czy
rozrusznikiem), tłok jakby dopędza korbowód, a tu jest sytuacja gdy
rozpędzamy tłok, a korbowód stoi. Nie znam się na takich konstrukcjach,
ale na mój rozum to trochę inna sytuacja z punktu widzenia mechaniki.
Szczególnie gdy tłok będzie głęboko w cylindrze to rozkład sił będzie
głównie wybijał w dół silnik niż go obracał.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

Data: 2009-03-12 20:09:22
Autor: chooch
Automatyczny start silnika po postoju
Nie dość, że tak "się da" to jeszcze ktoś to zrobił - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa się toto i-stop i będzie do kupienia już od maja wraz z nową Mazdą 3.
Szczegóły tutaj:
http://www.mazda.com/mazdaspirit/env/engine/siss2.html

A dla "niecierpliwych" dodam tylko, że do wyhamowania tłoków w odpowiednim położeniu wykorzystuje się przepustnicę i...alternator. Tak piszą przynajmniej.

pzdr.

chooch

Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a:
viktorius wrote:

W czterocylindrowym silniku taka sytuacja będzie co 180 stopni, a
jeśli silnik się zatrzyma w niekorzystnym położeniu? Oj czujników
mnóstwo, elektronika ma co liczyć, bo przecież nie zawsze będzie się
dało odpalić silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba będzie
użyć takiego staroświeckiego urządzenia pod nazwą rozrusznik ;)
ale przecież obie metody mozna połączyć ..

Generalnie to mysle, ze coś w metodzie moze byc

Chyba >4 cylindry to już się da bez problemu, dla 5 będzie 144 stopnie,
zawsze któryś będzie "dobry".
W sumie tą samą metodą mozna nie dopuścić do zatrzymania czterocylindrowca
w niekorzystnym miejscu ;)


Data: 2009-03-13 15:58:41
Autor: Kocureq
Automatyczny start silnika po postoju
chooch pisze:
Nie dość, że tak "się da" to jeszcze ktoś to zrobił - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa się toto i-stop i będzie do kupienia już od maja wraz z nową Mazdą 3.
Szczegóły tutaj:
http://www.mazda.com/mazdaspirit/env/engine/siss2.html

A dla "niecierpliwych" dodam tylko, że do wyhamowania tłoków w odpowiednim położeniu wykorzystuje się przepustnicę i...alternator. Tak piszą przynajmniej.

Sprytne. Wyhamowuje tłoki alternatorem w odpowiednim miejscu, potem te dwa w fazie rozprężania "odpala", dodatkowo pomagając sobie rozrusznikiem. Naprawdę sprytne.


--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Automatyczny start silnika po postoju

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona