Data: 2009-03-09 16:13:49 | |
Autor: Parker | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 2009-03-09 09:59, Użytkownik kamil napisał:
W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje. Ten system nie działa z rozrusznika ... Każdy cylinder ma po 2 czujniki połozenia i komputer tak dawkuje paliwo że następuje samostart . Dotyczy to silników benzynowych z bezpośrednim wtryskime paliwa ( np FSI) . Ale sądze że diesel bedzie miał tak samo . Adam |
|
Data: 2009-03-09 16:35:37 | |
Autor: Kocureq | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Parker pisze:
Ten system nie dziaĹa z rozrusznika ... KaĹźdy cylinder ma po 2 czujniki poĹozenia i komputer tak dawkuje paliwo Ĺźe nastÄpuje samostart . Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-03-09 16:42:41 | |
Autor: Parker | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic? Chodzi o bardzo precyzyjnÄ dawke paliwa i raczej o samozapĹon mieszanki niĹź o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciepĹy . |
|
Data: 2009-03-09 16:49:03 | |
Autor: Kocureq | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Parker pisze:
Chodzi o bardzo precyzyjnÄ dawke paliwa i raczej o samozapĹon mieszanki niĹź o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciepĹy . SamozapĹon mieszanki? To chyba nie jest dobre zjawisko? A jak jÄ podaje do cylindra? Albo zawĂłr jest otwarty, i wtedy bum mamy teĹź w kolektorze dolotowym, albo zamkniÄty, wiÄc nie ma jak wtrysnÄ Ä mieszanki. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-03-09 17:01:39 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Kocureq wrote:
Parker pisze: a nie napisaĹ czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-10 16:34:28 | |
Autor: Kocureq | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Kuba (aka cita) pisze:
a nie napisaĹ czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem? A to wtedy ma sens. Elektronika sobie policzy, w ktĂłry cylinder "walnÄ Ä", Ĺźeby rozruszaÄ ukĹad i jedziemy :) W przypadku pechowego ustawienia waĹu podkrÄciÄ troszkÄ rozrusznikiem i wracamy do oryginalnej metody. A jak przyjdzie elektronicznie sterowany rozrzÄ d, to w ogĂłle bajka :) -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-03-09 17:02:14 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Parker wrote:
Ale sądze że diesel bedzie miał tak samo . a czym wywołany zostanie zapłon w dieslu? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-09 17:15:21 | |
Autor: Parker | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 2009-03-09 17:02, Użytkownik Kuba (aka cita) napisał:
Parker wrote: Własnie co do diesla nie jestem pewny czy da sie . To co pisałem dotyczyło benzynowego z bezpośrednim wtryskiem . Miałem to na szkoleniu .. Ale dotyczyło silników FSI . |
|
Data: 2009-03-09 18:58:49 | |
Autor: viktorius | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Parker pisze:
Czyli tłok musi być już za ZZ i to po suwie pracy, żeby wybuch pchnął wał korbowy w dobrą stronę. Jak będzie tłok na górze w suwie ssania, to zawory ssące otwarte... W czterocylindrowym silniku taka sytuacja będzie co 180 stopni, a jeśli silnik się zatrzyma w niekorzystnym położeniu? Oj czujników mnóstwo, elektronika ma co liczyć, bo przecież nie zawsze będzie się dało odpalić silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba będzie użyć takiego staroświeckiego urządzenia pod nazwą rozrusznik ;) -- viktorius |
|
Data: 2009-03-10 09:32:56 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
viktorius wrote:
W czterocylindrowym silniku taka sytuacja będzie co 180 stopni, a ale przecież obie metody mozna połączyć .. Generalnie to mysle, ze coś w metodzie moze byc -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-10 23:40:15 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a:
viktorius wrote: Chyba >4 cylindry to już się da bez problemu, dla 5 będzie 144 stopnie, zawsze któryś będzie "dobry". W sumie tą samą metodą mozna nie dopuścić do zatrzymania czterocylindrowca w niekorzystnym miejscu ;) -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-03-11 11:57:10 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Sergiusz Rozanski wrote:
W sumie tą samą metodą mozna nie dopuścić do zatrzymania pzy odrobinie pecha, autko będzie kręcic silnikiem przez minute, zanim random bedzie odpowiedni ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-11 16:17:58 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 11.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a:
Sergiusz Rozanski wrote: I tak przemyśliwszy sprawę to nie wiem czy takie odpalanie auta strzałem w cylinder nie było by w dłuższej ekspoatacji zabójcze dla silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napędza korbowód. Tu w stojący silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzę, naprężenia nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprężać :) Po drugie trochę mało tlenu, w stojącym aucie ciśnienie zejdzie, w sumie nie wiadomo ile jest tlenu i jak tu dobrać mieszankę. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-03-11 18:24:31 | |
Autor: viktorius | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Sergiusz Rozanski pisze:
I tak przemyśliwszy sprawę to nie wiem czy takie odpalanie autaNo przecież to zasada działania silnika, że zapłon następuje w jednym cylindrze, wał korbowy na pewno to przeniesie :P -- viktorius |
|
Data: 2009-03-11 18:13:17 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Dnia 11.03.2009 viktorius <tu_nickWyWaLtenNaPIS@interia.pl> napisał/a:
Sergiusz Rozanski pisze: Tylko że korbowód podczas pracy się obraca, nawet po odcięciu paliwa i powietrza masz bezwładność. Podczas rozruchu też się kręci (korbą czy rozrusznikiem), tłok jakby dopędza korbowód, a tu jest sytuacja gdy rozpędzamy tłok, a korbowód stoi. Nie znam się na takich konstrukcjach, ale na mój rozum to trochę inna sytuacja z punktu widzenia mechaniki. Szczególnie gdy tłok będzie głęboko w cylindrze to rozkład sił będzie głównie wybijał w dół silnik niż go obracał. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-03-12 20:09:22 | |
Autor: chooch | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
Nie dość, że tak "się da" to jeszcze ktoś to zrobił - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa się toto i-stop i będzie do kupienia już od maja wraz z nową Mazdą 3.
Szczegóły tutaj: http://www.mazda.com/mazdaspirit/env/engine/siss2.html A dla "niecierpliwych" dodam tylko, że do wyhamowania tłoków w odpowiednim położeniu wykorzystuje się przepustnicę i...alternator. Tak piszą przynajmniej. pzdr. chooch Sergiusz Rozanski pisze: Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita) <idiota@z.pl> napisał/a: |
|
Data: 2009-03-13 15:58:41 | |
Autor: Kocureq | |
Automatyczny start silnika po postoju | |
chooch pisze:
Nie doĹÄ, Ĺźe tak "siÄ da" to jeszcze ktoĹ to zrobiĹ - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa siÄ toto i-stop i bÄdzie do kupienia juĹź od maja wraz z nowÄ MazdÄ 3. Sprytne. Wyhamowuje tĹoki alternatorem w odpowiednim miejscu, potem te dwa w fazie rozprÄĹźania "odpala", dodatkowo pomagajÄ c sobie rozrusznikiem. NaprawdÄ sprytne. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|