Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.

Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.

Data: 2014-10-04 08:54:51
Autor: Wiesiek von Kl. Peterwitz
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
Kilka razy spotkało mnie coś takiego że stawałem na światłach przy lewoskręcie i ...... mimo zmiany kilku cyklów świateł na wprost na moim lewoskręcie był cały czas czerwone. Podobno występuje to przy zastosowaniu automatycznej korekty cyklu świateł. System czujników ma za zadanie wykryć czy pod sygnalizatorem stoi pojazd. Ale takie pojazdy jak motocykl, rower są niewykrywalne. Tak jest ustawiona czułość.
Po kilku cyklach byłem zmuszony jechać niezależnie od wyświetlonego koloru. Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.Mieliście takie przypadki ?

Wiesiek

Data: 2014-10-04 10:58:12
Autor: Alf/red/
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
On 04/10/14 08:54, Wiesiek von Kl. Peterwitz wrote:
Mieliście takie przypadki ?

Że stałem? Tak, kilka razy.
Że policja się wtrąciła? Nie. Nie są wszędobylscy (nie wiem czy to dobrze, czy źle)

--
Alf/red/
PS problem to czujnik, a nie automatyka

Data: 2014-10-04 11:27:06
Autor: masti
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
Wiesiek von Kl. Peterwitz wrote:

Kilka razy spotkao mnie co takiego e stawaem na wiatach przy lewoskrcie i ...... mimo zmiany kilku cyklw wiate na wprost na moim lewoskrcie by cay czas czerwone. Podobno wystpuje to przy zastosowaniu automatycznej korekty cyklu wiate. System czujnikw ma za zadanie wykry czy pod sygnalizatorem stoi pojazd. Ale takie pojazdy jak motocykl, rower s niewykrywalne. Tak jest ustawiona czuo.
Po kilku cyklach byem zmuszony jecha niezalenie od wywietlonego koloru. Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.Mielicie takie przypadki ?

zgo to od razu do zarzdcy drogi. Musz to usatwi tak by dziaao.
Wykrywa si ptl w asfalcie albo kamer. To drugie zwykle dziaa. To
pierwsze wymaga po prostu regulacji

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-04 14:06:36
Autor: Myjk
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
Sat, 4 Oct 2014 08:54:51 +0200, Wiesiek von Kl. Peterwitz
Podobno występuje to przy zastosowaniu automatycznej korekty cyklu świateł.

To sięnazywa akomodacja. Akomodacja powinna być zabezpieczona przed samą
sobą, tj. podawać zielone nawet jeśli na czujnikach nic nie miga.
Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.
Mieliście takie przypadki ?

Miałem i zgłaszałem tel. do ZDM, a potem jechałem.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-10-04 16:10:53
Autor: Monster
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1iq9cz618z6ru.dlgmyjk.org...
Sat, 4 Oct 2014 08:54:51 +0200, Wiesiek von Kl. Peterwitz

Podobno występuje to przy zastosowaniu automatycznej korekty cyklu świateł.

To sięnazywa akomodacja. Akomodacja powinna być zabezpieczona przed samą
sobą, tj. podawać zielone nawet jeśli na czujnikach nic nie miga.

Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.
Mieliście takie przypadki ?

Czytałem wypowiedź jakiegoś tępego krawężnika że w takim przypadku należy zejść z motocykla,wcisnąć przycisk przy przejściu i przepchać motocykl przez pasy.:-P

Tomek
 Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2014-10-04 18:43:48
Autor: N1
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
W dniu 04-10-2014 o 16:10, Monster pisze:
Czytałem wypowiedź jakiegoś tępego krawężnika że w takim przypadku
należy zejść z motocykla,wcisnąć przycisk przy przejściu i przepchać
motocykl przez pasy.:-P

I nie zdążyć dojść do motocykla zanim zmienią się światła :-)


-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-10-04 23:08:00
Autor: Yorick
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
Dnia 04 - 10 - 2014 (sobota) o godzinie 08:54, Wiesiek von Kl. Peterwitz
napisa(a):

Kilka razy spotkao mnie co takiego e stawaem na wiatach przy lewoskrcie i ...... mimo zmiany kilku cyklw wiate na wprost na moim lewoskrcie by cay czas czerwone.
.. [...]
Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.Mielicie takie przypadki ?

Amerykanie niedawno uchwalili, e (przynajmniej w Waszyngtonie i 14 innych
stanach) mona w takiej sytuacji bezkarnie jecha dalej, przy zachowaniu
naleytej ostronoci:

http://apps.leg.wa.gov/documents/billdocs/2013-14/Pdf/Bills/Senate%20Passed%20Legislature/5141.PL.pdf

Ale przecie nie od dzi wiadomo, e USA to dziki kraj.... oni tam nadal
myl, e przepisy drogowe s po to, aby jedzio si lepiej i bezpieczniej
;-) A przecie kady cywilizowany czowiek wie, e przepisy drogowe s po
to, aby - poprzez mandaty - wspiera budet pastwa :-)  --
Yorick
MG Nevada 750

Data: 2014-10-05 11:43:32
Autor: RadoslawF
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
Dnia 2014-10-04 23:08, Użytkownik Yorick napisał:

Kilka razy spotkało mnie coś takiego że stawałem na światłach przy
lewoskręcie i ...... mimo zmiany kilku cyklów świateł na wprost na moim
lewoskręcie był cały czas czerwone.
. [...]
Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje policja.Mieliście takie
przypadki ?

Amerykanie niedawno uchwalili, że (przynajmniej w Waszyngtonie i 14 innych
stanach) można w takiej sytuacji bezkarnie jechać dalej, przy zachowaniu
należytej ostrożności:

http://apps.leg.wa.gov/documents/billdocs/2013-14/Pdf/Bills/Senate%20Passed%20Legislature/5141.PL.pdf

Ale przecież nie od dziś wiadomo, że USA to dziki kraj.... oni tam nadal
myślą, że przepisy drogowe są po to, aby jeździło się lepiej i bezpieczniej
;-) A przecież każdy cywilizowany człowiek wie, że przepisy drogowe są po
to, aby - poprzez mandaty - wspierać budżet państwa :-)

Oni do dzisiaj nie zrozumieli jak bardzo na bezpieczeństwo wpływają
obowiązkowe przeglądy techniczne. Bezpieczeństwo budżetu oczywiście.


Pozdrawiam

Data: 2014-10-05 12:06:42
Autor: Myjk
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
Sun, 05 Oct 2014 11:43:32 +0200, RadoslawF
Oni do dzisiaj nie zrozumieli jak bardzo na bezpieczeństwo wpływają
obowiązkowe przeglądy techniczne. Bezpieczeństwo budżetu oczywiście.

Oraz że ronda są bezpieczniejsze i szybsze niż ich skrzyżowania ze STOPami. ;)

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-10-06 02:30:28
Autor: Adampio
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
W dniu 2014-10-04 08:54, Wiesiek von Kl. Peterwitz pisze:
Kilka razy spotkało mnie coś takiego że stawałem na światłach przy
lewoskręcie i ...... mimo zmiany kilku cyklów świateł na wprost na moim
lewoskręcie był cały czas czerwone. Podobno występuje to przy
zastosowaniu automatycznej korekty cyklu świateł. System czujników ma za
zadanie wykryć czy pod sygnalizatorem stoi pojazd. Ale takie pojazdy jak
motocykl, rower są niewykrywalne. Tak jest ustawiona czułość.
Po kilku cyklach byłem zmuszony jechać niezależnie od wyświetlonego
koloru. Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje
policja.Mieliście takie przypadki ?

Wielokrotnie, szczególnie w poźnych godzinach wieczornych.

Data: 2014-10-06 08:19:24
Autor: tompolex
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
W dniu 2014-10-04 08:54, Wiesiek von Kl. Peterwitz pisze:
Kilka razy spotkało mnie coś takiego że stawałem na światłach przy
lewoskręcie i ...... mimo zmiany kilku cyklów świateł na wprost na moim
lewoskręcie był cały czas czerwone. Podobno występuje to przy
zastosowaniu automatycznej korekty cyklu świateł. System czujników ma za
zadanie wykryć czy pod sygnalizatorem stoi pojazd. Ale takie pojazdy jak
motocykl, rower są niewykrywalne. Tak jest ustawiona czułość.
Po kilku cyklach byłem zmuszony jechać niezależnie od wyświetlonego
koloru. Jestem ciekaw jak w takich przypadkach redaguje
policja.Mieliście takie przypadki ?

Wiesiek
Jeżeli jest awaria - a tak należy traktować brak zmiany świateł, masz prawo jechać - oczywiście wszyscy mają przed tobą pierwszeństwo i nie możesz stworzyć zagrożenia.

Ostatnio miałem taki przypadek i to jadąc samochodem - nie motocyklem.
A podobno właśnie pod motocyklami często nie działa pętla ...
I największe zagrożenie stwarzał palant który stał jako pierwszy i nie ruszał przez jakieś 17 minut bo było czerwone do lewoskrętu. Wszyscy pozostali po odstaniu kilku zmian świateł zaczęli go objeżdżać łącznie z policją.

Inna sprawa że bez rejestratora może się przydarzyć, że ciężko będzie udowodnić, że urządzenia źle działały

Data: 2014-10-06 17:03:06
Autor: Myjk
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
Mon, 06 Oct 2014 08:19:24 +0200, tompolex
I największe zagrożenie stwarzał palant który stał jako pierwszy i nie ruszał przez jakieś 17 minut bo było czerwone do lewoskrętu.

I nie wpadł na to, żeby pojechać do kolejnego skrzyżowania i zawrócić, albo
na tym samym przebić się na prawo, skręcić, zawrócić i pojechać tym
sposobem w "lewo" -- skoro już był taki "porządny"? :P

Inna sprawa że bez rejestratora może się przydarzyć, że ciężko będzie udowodnić, że urządzenia źle działały

J.w. Zawsze jest jakieś rozwiązanie jak ktoś wyjątkowo bojaźliwy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-10-06 18:46:13
Autor: Alf/red/
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
On 06/10/14 17:03, Myjk wrote:
bo było czerwone do lewoskrętu.
I nie wpadł na to, żeby pojechać do kolejnego skrzyżowania i zawrócić, albo
na tym samym przebić się na prawo

No przecież stał na LEWOskręcie, a nie prostoskręcie. Jak ktoś nie ma śmiałości zignorować czerwone, to i ciągłej nie złamie.

--
Alf/red/

Data: 2014-10-07 08:11:47
Autor: tompolex
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
W dniu 2014-10-06 18:46, Alf/red/ pisze:
On 06/10/14 17:03, Myjk wrote:
bo było czerwone do lewoskrętu.
I nie wpadł na to, żeby pojechać do kolejnego skrzyżowania i zawrócić,
albo
na tym samym przebić się na prawo

No przecież stał na LEWOskręcie, a nie prostoskręcie. Jak ktoś nie ma
śmiałości zignorować czerwone, to i ciągłej nie złamie.

dokładnie tak było ...

Data: 2014-10-07 08:57:25
Autor: Myjk
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
Mon, 06 Oct 2014 18:46:13 +0200, Alf/red/
I nie wpadł na to, żeby pojechać do kolejnego skrzyżowania i zawrócić, albo na tym samym przebić się na prawo
No przecież stał na LEWOskręcie, a nie prostoskręcie.

Toteż tylko dla LEWOskrętu było cały czas czerwone, dla skrętu w prawo i jazdy na wprost -- nie.

Jak ktoś nie ma śmiałości zignorować czerwone, to i ciągłej nie złamie.

Ale cofnąć może żeby nie złamać. Poza tym jest różnica pomiędzy
przejechaniem linii CIĄGŁEJ a przejechaniem na CZERWONYM. Nawet taryfikator "widzi" różnicę, tj. 100 vs 300-500.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-10-07 09:43:02
Autor: tompolex
Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.
W dniu 2014-10-07 08:57, Myjk pisze:
Mon, 06 Oct 2014 18:46:13 +0200, Alf/red/

I nie wpadł na to, żeby pojechać do kolejnego skrzyżowania
i zawrócić, albo na tym samym przebić się na prawo
No przecież stał na LEWOskręcie, a nie prostoskręcie.

Toteż tylko dla LEWOskrętu było cały czas czerwone,
dla skrętu w prawo i jazdy na wprost -- nie.

Jak ktoś nie ma śmiałości zignorować czerwone,
to i ciągłej nie złamie.

Ale cofnąć może żeby nie złamać. Poza tym jest różnica pomiędzy
przejechaniem linii CIĄGŁEJ a przejechaniem na CZERWONYM.
Nawet taryfikator "widzi" różnicę, tj. 100 vs 300-500.

tiiaa.. cofać w warunkach permanentnego korka na jezdni jednokierunkowej....ciekawe co na to TARYFIKATOR ?;)

Automatyka w sygnalizatorach drogowych. Problem.

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona