Automigracja SmartHD na SmartHD+

Data: 2013-05-23 20:02:30
Autor: sat_diver
Automigracja SmartHD na SmartHD+
Użytkownicy SmartHD mogą od dziś odbierać dodatkowo:
TVP Rozrywka, TVP Historia, TVN Turbo HD oraz TVN Style HD
A ponadto bezpłatnie do 30 czerwca kanały w HD i SD:
AleKino+, Planete+, Domo+, Kuchnia+, MiniMini+, Teletoon/Hyper+ oraz nSportHD.
Wystarczy wyszukać kanały, nie trzeba żadnych aktywacji :)

Data: 2013-05-25 10:19:11
Autor: z
W dniu 2013-05-23 20:02, sat_diver pisze:
[...]

Mam nadzieję że nie namieszają tak że trzeba będzie płacić drożej. :-)
Rozumiem że Tvn24HD też jest dostępny.
Jakoś mam problemy z TVNami HD :-)
Miałem na starym pionierze problemy z tvnami i wszyscy jednogłosnie stwierdzili że sprzęt do muzeum. (Teraz Ariva)
Wszystkie inne kanały pięknie śmigają ale TVNHD, TVNTurboHD, TVN Style mają problem z sygnałem przy ciut gorszej pogodzie.
TVN24HD nie udało mi się znaleźć. Antena 60cm i stary konwerter ale do jasnej wszystko inne działa. :-)

Data: 2013-05-25 12:18:07
Autor: sat_diver
Automigracja SmartHD na SmartHD+
Nastał dzień 2013-05-25 10:19, z donosi, że:
[...]
Za zwykłe SmartHD - nie, a dodatkowo 4 kanały.
Rozumiem że Tvn24HD też jest dostępny.
tak.
Jakoś mam problemy z TVNami HD :-)
Antena 60cm
I tu masz odpowiedź - zalecane minimum 80cm, a 60 _musi_być_ precyzyjnie ustawiona - działa, ale przy gorszej pogodzie będą mozaiki lub/i brak sygnału.

Data: 2013-05-25 14:46:55
Autor: z
W dniu 2013-05-25 12:18, sat_diver pisze:
I tu masz odpowiedź - zalecane minimum 80cm, a 60 _musi_być_ precyzyjnie
ustawiona - działa, ale przy gorszej pogodzie będą mozaiki lub/i brak
sygnału.

To znaczy że TVN zaleca dla tych konkretnie kanałów?
Wczoraj pogoda była właśnie taka sobie a NsportHD, TVN7HD itd. spoko.
Nie mam tych HD wiele ;-) ale z innymi nie ma problemów.
O niemieckich nie wspominając ;-)

Data: 2013-05-25 17:23:23
Autor: sat_diver
Automigracja SmartHD na SmartHD+
Nastał dzień 2013-05-25 14:46, z donosi, że:
W dniu 2013-05-25 12:18, sat_diver pisze:
I tu masz odpowiedĹş - zalecane minimum 80cm
To znaczy że TVN zaleca dla tych konkretnie kanałów?
Nie, nie TVN, a obecny operator - NC+

Data: 2013-05-26 17:28:25
Autor: z
W dniu 2013-05-25 17:23, sat_diver pisze:
Nie, nie TVN, a obecny operator - NC+

W sumie to powinienem się cieszyć że cokolwiek HD odbieram na zabytkowej antenie. ;-) Tylko jakoś nie dale mi spać po nocach fakt że tylko te 3 kanały mają problem. Mam pecha do tvn czy po prostu dziadują na sygnale? ;-)

Data: 2013-05-26 18:33:14
Autor: sat_diver
Nastał dzień 2013-05-26 17:28, z donosi, że:> W dniu 2013-05-25 17:23, sat_diver pisze:
> W sumie to powinienem się cieszyć że cokolwiek HD odbieram na zabytkowej
> antenie. ;-)
Tak źle nie jest, po prostu odbiór może być niestabilny przy gorszych warunkach pogodowych.
> tylko te 3 kanały mają problem. Mam pecha do tvn czy po prostu dziadują na sygnale?
Część TP DVB-S2 jest słabsza, na innych zmieniono FEC, by upchać więcej kanałów - ot co.

Data: 2013-05-27 07:28:34
Autor: pawell32
W dniu 2013-05-26 17:28, z pisze:
[...]

raczej Ty dziadujesz i nie chodzi o 3 kanały, a o znacznie więcej.
60 cm to już dawno za mało i nie chodzi tylko o ten transponder.
odbiór tych kanałów pogorszył się kilka miesięcy temu po tym
jak upchali więcej kanałów.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-05-27 07:22:32
Autor: pawell32
W dniu 2013-05-25 10:19, z pisze:

[...]

sam sobie odpowiadasz - ant. 60 i stary konwerter...
za mała antena na ten transponder.
to że inne działają nie oznacza, iż antena jest dobrze ustawiona.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-05-27 07:37:59
Autor: z
W dniu 2013-05-27 07:22, pawell32 pisze:
to że inne działają nie oznacza, iż antena jest dobrze ustawiona.

Antena jest ustawiona optymalnie :-)
Gdyby inni nadawcy (inne transpondery) miały podobne problemy nie było by tematu. :-)
Apeluję do NC+ o wyłożenie kilku złotych i dorównanie do reszty świata dla zadowolenia klientów ;-)
Zaraz się okaże że u nas na ścianie wschodniej to antena 120 musi być bo taka nowoczesna technologia ;-)

Data: 2013-05-27 07:47:15
Autor: pawell32
W dniu 2013-05-27 07:37, z pisze:
W dniu 2013-05-27 07:22, pawell32 pisze:
to że inne działają nie oznacza, iż antena jest dobrze ustawiona.

Antena jest ustawiona optymalnie :-)

a co to znaczy "ustawiona optymalnie" ???

[...]

to nie sprawa nc+, ten problem powstał wcześniej, jak tu już
wspomniano, po zmianie FEC.
sygnał jest taki sam, ja na mierniku nie widzę różnicy, ale
rzutuje to na jakość (MER).
ty piszesz o zadowoleniu klientów, ale sam zadbaj poprawnie wykonaną
instalację.
nie wiem jak jest na ścianie wschodniej, nie miałem okazji, ale cały
zachód to dobra 80-tka i nie ma najmniejszych problemów.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-05-27 09:23:16
Autor: z
W dniu 2013-05-27 07:47, pawell32 pisze:

to nie sprawa nc+, ten problem powstał wcześniej, jak tu już
wspomniano, po zmianie FEC.
sygnał jest taki sam, ja na mierniku nie widzę różnicy, ale
rzutuje to na jakość (MER).

Mieszkam na ścianie wschodniej i do zeszłego roku jak TVN zaczął mieszać z FECami nie miałem żadnych problemów z odbiorem TNK (teraz SmartHD) + FTA na antenie 60cm + _Uwaga_ zez na Astrę :-)
Napisz jakie jeszcze transpondery są takie kijowe to w miarę możliwości sprawdzę u siebie. :-)
Jak jest z transponderami Polsatu?

Data: 2013-05-27 09:57:40
Autor: pawell32
W dniu 2013-05-27 09:23, z pisze:
[...]

astry nie bierz pod uwagę, bo z nią chyba nigdy nie było
problemu.
u mnie na zachodzie też anteny 60 cm nie dają rady, choć
nie każda i nie wszędzie.
najgorzej jest z tymi badziewiami polszmatu.
popatrzę jakie jeszcze zanikają programy, przy zmianie
anteny.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-06-06 17:09:45
Autor: z
[...]

Odkopuję wątek bo jak się okazuje posiadacze 80 cm anten też mają problemy. A już prawie kupiłem 80cm. :-)
http://ncpluspytania.pl/viewtopic.php?id=4255
Jaką antenę mam kupić żeby normalnie oglądać te kanały? 120cm? :-)
Kurde... kiedyś się zamieniłem z kolegą za pierwszego pioniera.
Teraz by się przydała :-)

zch

PS. Jeszcze cytat:
"
Wczoraj po pięciu godzinach pracy przy instalacji przywróciłem sygnał tvnHD jakość60%.NA całym hotbirdzie tylko te kanały wymagają takich cyrków (nowa jakość nc+) Opis czynności:od nowa zakute końcówki kabli przy konwerterze i dekoderze , konwerter przesunięty o 0,5cm. w strone anteny i przekręcony kilka minimetrów (przeciwnie do wskazówek zegara patrząc od przodu anteny),do tego na koniec aptekarska regulacja anteny.Dodam że zarówno przedtem jak i teraz na innych kanałach jakość sięgała 100% co dowodzi jak kiepski jest sygnał paczki tvn HD. Życzę powodzenia a za stracony czas i nerwy podziękujcie nc+ .
"

Data: 2013-06-06 18:13:45
Autor: z
Automigracja SmartHD na SmartHD+
"
Proszę jeszcze raz przeczytać mój post - najlepiej ze zrozumieniem. Pytam: czy pogorszyliście (w stosunku do dotychczasowych zestawów) jakość sygnału w 2013 roku? Zestaw antenowy do tej pory był dobry, a teraz stał sie niewystarczający. To takie trudne do zrozumienia? Kiedy byłem w N-ce sygnał miałem zawsze powyżej 80/80 (na podwójnym konwerterze na obu kablach) i żadnych problemów z jakością obrazu (w tym oczywiście HD). Teraz sygnał mam niewiele gorszy (80/70) i mam stałe zakłócenia na niektórych kanałach. Również podzas bezchmurnego nieba. Oczywiście, że sprawdziłem położenie anteny. Dosłownie na ułamki milimetrów sprawdzałem ustawienie anteny, ale to nie poprawiło jakości obrazu. Przyjrzałem się jeszcze raz ustawieniom tunera, ale co tam można ustawiać? Stąd wnioskuję, że przez swoją nieudolność albo celowe działanie, w ostatnim okresie, obniżyliście jakość sygnału. Mam 90cm antenę. Mam sobie zamontować 120cm? Skąd wiadomo, czy nie trzeba będzie większej? Mam sobie kupić lepszy konwerter? Może taki, jaki zaproponujecie? Chcę tylko mieć jakość sygnału, jaka była do tej pory.
Jeżeli nic nie robiliście z parametrami sygnału, to wystarczy to publicznie ogłosić i temat będzie zamknięty. Tylko wtedy okaże sie, że u wielu zestawy do tej pory wykorzytywane w N i C+ po prostu masowo zepsuły się, anteny skrzywiły, kable sparciały, itp, a użytkownicy powinni poznać częstotliwości i polaryzacje nadawania kanałów. Bez tego nie będą oglądać telewizji.
"

Automigracja SmartHD na SmartHD+