Autonomiczny...

Data: 2019-09-11 22:20:47
Autor: kk
Autonomiczny...
....trójkąt bezpieczeństwa :-)

"...
Niemcy wpadli też na kilka innych, ciekawych, pomysłów. Jednym z nich jest montowany w tylnej części (pod pojazdem) robot pełniący funkcję aktywnego trójkąta bezpieczeństwa. W razie wypadku urządzenie automatycznie oddziela się od pojazdu i ustawia w bezpiecznej odległości, by ostrzec innych uczestników ruchu. Ciekawe wydaje się również wykorzystanie powierzchni tylnej szyby, jako ekranu - tła - dla rzutnika "informacji". Ten wyświetla na szybie szereg znaków informujących innych uczestników ruchu o tym, co dzieje się przed pojazdem. W ten sposób można zdecydowanie zredukować np. liczbę wypadków na przejściach dla pieszych. Mercedes ESF, który zatrzyma się, by przepuścić pieszego, wyświetli na tylnej szybie piktogram przedstawiający pieszego na przejściu. Inne z wyświetlanych na szybie znaków to m.in.: informacje o silnym wietrze, korku, robotach drogowych czy wypadu.
"

http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a87

Data: 2019-09-11 22:33:06
Autor: heby
Autonomiczny...
On 11/09/2019 22:20, kk wrote:
również wykorzystanie powierzchni tylnej szyby, jako ekranu - tła - dla rzutnika "informacji". Ten wyświetla na szybie szereg znaków informujących innych uczestników ruchu o tym, co dzieje się przed pojazdem.

Nie nie nie. Tam się muszą pokazywać fucki, k..sy i rózne napisy aby to zdobyło popularność. I to nie jest nowe, nascie lat temu widziałem czecha z wyświetlaczem na tylnej szybie, diodowym, bardziej kwadratowym niż liniką. Co prawda stał na parkingu i nie wiem jak to wyglądało w pracy, ale koncepcja była. Niemcy jak zwykle coś ukradli :D

Data: 2019-09-12 00:23:16
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-11 22:33, heby wrote:
On 11/09/2019 22:20, kk wrote:
[...]

I dym z rury ukradli Indianom co znaki dymne puszczali. :-)

Jak chodzi o popularność to ... trójkolorowa dioda świecąca kosztuje mniej więcej 1zł a więc macierz 16x16 ... 256 złotych. Chciałem sobie taką macierz zrobić np ... 32 x 16, czyli 512 złotych...

Data: 2019-09-12 12:12:12
Autor: sirapacz
Autonomiczny...

Jak chodzi o popularność to ... trójkolorowa dioda świecąca kosztuje mniej więcej 1zł a więc macierz 16x16 ... 256 złotych. Chciałem sobie taką macierz zrobić np ... 32 x 16, czyli 512 złotych...

malutka 16x16 za 17usd razem z nakładką na arduino;)

Data: 2019-09-12 19:06:42
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-12 12:12, sirapacz wrote:

[...]

Jak "malutka"? Graficzny wyświetlacz do Arduino tyle kosztuje, ale ... jest malutki.

Data: 2019-09-12 20:30:41
Autor: heby
Autonomiczny...
On 12/09/2019 00:23, kk wrote:
Jak chodzi o popularność to ... trójkolorowa dioda świecąca kosztuje mniej więcej 1zł

E tam. Pojedyncze grosze.

https://www.aliexpress.com/item/32826668042.html

W dodatku komu by się chciało lutować:

https://www.aliexpress.com/item/32733178058.html

Data: 2019-09-12 21:46:48
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-12 20:30, heby wrote:
On 12/09/2019 00:23, kk wrote:
Jak chodzi o popularność to ... trójkolorowa dioda świecąca kosztuje mniej więcej 1zł

E tam. Pojedyncze grosze.

https://www.aliexpress.com/item/32826668042.html

Cyfrowa człowieku, cyfrowa. Sterowana szeregowo jednym kabelkiem. Wtedy nie ma właśnie tego problemu lutowania.

W dodatku komu by się chciało lutować:

https://www.aliexpress.com/item/32733178058.html

I to chcesz w samochodzie zamontować?

Data: 2019-09-12 22:03:22
Autor: heby
Autonomiczny...
On 12/09/2019 21:46, kk wrote:
E tam. Pojedyncze grosze.
https://www.aliexpress.com/item/32826668042.html
Cyfrowa człowieku, cyfrowa.

NIc nie pisałeś że cyfrowa.

> Sterowana szeregowo jednym kabelkiem. Wtedy
nie ma właśnie tego problemu lutowania.

Jeden kabelek to tak naprawdę trzy nóżki. Ciągle trzeba lutować.

https://www.aliexpress.com/item/32733178058.html
I to chcesz w samochodzie zamontować?

Ja? Gdzie ja napisałem że chce? To raczej niejaki "kk" coś mówił że chce. Pytaj jeg... a nie czekaj ...

Data: 2019-09-13 00:44:58
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-12 22:03, heby wrote:
On 12/09/2019 21:46, kk wrote:
E tam. Pojedyncze grosze.
https://www.aliexpress.com/item/32826668042.html
Cyfrowa człowieku, cyfrowa.

NIc nie pisałeś że cyfrowa.

To połącz takie normalne. Gdyby to była gotowa macierz to rozumiem, ale jeszcze nie spotkałem wyświetlacza o odpowiednich cechach do umieszczenia na szybie. Może tylko nie spotkałem.

 > Sterowana szeregowo jednym kabelkiem. Wtedy
nie ma właśnie tego problemu lutowania.

Jeden kabelek to tak naprawdę trzy nóżki. Ciągle trzeba lutować.

No trzeba, ale jest tego 2x mniej, połączenia krótkie i da się podłączyć do Arduino bez dodatkowej elektroniki.

https://www.aliexpress.com/item/32733178058.html
I to chcesz w samochodzie zamontować?

Ja? Gdzie ja napisałem że chce? To raczej niejaki "kk" coś mówił że chce. Pytaj jeg... a nie czekaj ...

Że chciał. Trochę już się pozastanawiałem i nie widzę dobrego rozwiązania. Wyświetlacz na szybę ma być przezroczysty. Te macierze zasłaniają. Z diodek cyfrowych dałoby się zrobić macierz przez którą coś widać. Producent nie powinien mieć z wykonaniem takiego wyświetlacza wielkiego problemu, ale jednostkowo jest trudno.

Data: 2019-09-13 01:26:26
Autor: RadoslawF
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-13 o 00:44, kk pisze:

[...]

Jesteś w błędzie. Odpowiednia folia na szybie i masz wyświetlacz HUD.
https://allegro.pl/oferta/projektor-hud-obd-2-wyswietlacz-lcd-na-szybe-auta-7760391407

Na tylną nie ma w ofercie ale da się zrobić bez problemu.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-13 18:41:25
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-13 01:26, RadoslawF wrote:
[...]

Jaki znowu HUD?! To nie ma żadnego związku z wyświetlaniem na tylnej szybie innym kierowcom. To jest do wyświetlania kierowcy odbicia na przedniej.

Na tylną nie ma w ofercie ale da się zrobić bez problemu.

Da się? Aaa aaa

Data: 2019-09-14 11:33:52
Autor: RadoslawF
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-13 o 18:41, kk pisze:

[...]

Religia ci zabrania wyświetlić w ten sposób na tylnej szybie?

Data: 2019-09-14 11:55:56
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-14 11:33, RadoslawF wrote:
[...]

To nie wyświetla się na szybie tylko odbija. Działa jak kierowcę ustawisz w konkretnym miejscu naprzeciwko nadajnika obrazu. A tu kierowcy poruszają się i nic z tego nie będzie.

Data: 2019-09-14 15:53:06
Autor: RadoslawF
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-14 o 11:55, kk pisze:

[...]

Poważnie?
Poczytaj jak działają instalacje do projekcji tylnej a potem wróć
i przeproś.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-15 21:25:55
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-14 15:53, RadoslawF wrote:
[...]

Instalacje do projekcji tylnej? A było o zwykłych macierzach led, potem o tanim chińskim hud. Mam przeprszać, że nie umiecie napisać o co Wam chodzi? Chyba Was posrało.

Data: 2019-09-16 09:19:11
Autor: RadoslawF
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-15 o 21:25, kk pisze:

[...]

Bo to działa jak HUD ale dla patrzących z drugiej strony szyby.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-16 22:22:45
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-16 09:19, RadoslawF wrote:

[...]

No to mówię, że hud jaki pokazałeś odbija więc wymaga by kierowca był w określonym punkcie.

Tak czy siak, nie zrobię sobie tak łatwo takiego wyświetlacza jak w tym samochodzie.

Data: 2019-09-17 11:43:58
Autor: RadoslawF
Autonomiczny...
On 2019-09-16 09:19, RadoslawF wrote:

[...]

Łatwo to można kupić jeśli ktoś sprzedaje.
Jeśli nie sprzedaje to trzeba zrobić i nie musi być łatwo.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-18 19:41:16
Autor: kk
Autonomiczny...

[...]

Ale co ma sprzedawać? Mercedesa?

Data: 2019-09-19 00:55:07
Autor: RadoslawF
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-18 o 19:41, kk pisze:

[...]

To o czym rozmawiamy, urządzeniu do wyświetlania napisów na tylnej szybie.
Nie wiesz w jakim temacie się wypowiadasz?

Pozdrawiam

Data: 2019-09-19 11:58:15
Autor: RadoslawF
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-19 o 01:43, kk pisze:

[...]

Skoro ja nie wiem to dlaczego ty pytasz o czym rozmawiamy?
:-)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-19 19:43:25
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-19 11:58, RadoslawF wrote:
[...]

Dlatego, że Ty nie rozmawiasz na temat?

Data: 2019-09-19 23:22:45
Autor: RadoslawF
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-19 o 19:43, kk pisze:

[...]

Szkoda że nie wiesz na jaki temat nie rozmawiam. :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-13 07:13:47
Autor: heby
Autonomiczny...
On 13/09/2019 00:44, kk wrote:
NIc nie pisałeś że cyfrowa.
To połącz takie normalne.

Ludzie to robili na przestrzeni ostatnich 30 lat :D

Gdyby to była gotowa macierz

Linka dostałeś. Jest ich milion rodzajów.

to rozumiem, ale jeszcze nie spotkałem wyświetlacza o odpowiednich cechach do umieszczenia na szybie. Może tylko nie spotkałem.

Chciałeś zrobić. Nie wiadomo po co skoro są gotowe.

Wyświetlacz na szybę ma być przezroczysty.

Szyba nie musi być przezroczysta wiec wyświetlacz tym bardziej. Jak bardzo potrzebujesz to można szybę przyciemnić i zastosować rzutnik od chińczyków za 100zł o żałosnej rozdzielczości. Nocą coś widać bo sprawzałem kiedyś.

widać. Producent nie powinien mieć z wykonaniem takiego wyświetlacza wielkiego problemu, ale jednostkowo jest trudno.

Chińczycy sprzedają na sztuki.

Data: 2019-09-13 18:52:52
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-13 07:13, heby wrote:
On 13/09/2019 00:44, kk wrote:
[...]

Może i gdzieś są wyświetlacze jak w tym mercedesie, ale Ty nie wiesz gdzie więc pieprxyx od rzeczy.

Data: 2019-09-13 19:05:25
Autor: heby
Autonomiczny...
On 13/09/2019 18:52, kk wrote:
Może i gdzieś są wyświetlacze jak w tym mercedesie, ale Ty nie wiesz gdzie więc pieprxyx od rzeczy.

Czas papu i lulu. Dobranoc.

Data: 2019-09-12 11:30:29
Autor: Miroo
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-11 o 22:20, kk pisze:
http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a87

Spojrzałem na zdjęcie i potem przeczytałem nagłówek:
"Mercedes ESF. Wygląda jak zwykłe UFO"
zamiast
"Mercedes ESF. Wygląda jak zwykłe auto"

Siła sugestii. Nawet zdążyłem się zacząć zastanawiać, czy właśnie tak wygląda "zwykłe ufo", zanim ponownie przeczytałem nagłówek ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-13 00:28:19
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-12 11:30, Miroo wrote:
[...]

Coś z UFO ma, ale wygląd to chyba niespecjalnie. Pokazywałem już kiedyś "smart vision". Też pokazywał komunikaty pieszym i naprawdę wyjątkowo wyglądał.

Data: 2019-09-13 10:17:32
Autor: T.
Autonomiczny...
W dniu 2019-09-11 o 22:20, kk pisze:
...trójkąt bezpieczeństwa :-)

"...
[...]

1. Grafika komputerowa czyni nieustające postępy.
2. Ten Mercedes porusza się miedzy 30 a 40 km/godz. - takie teraz są trendy.

T.

Data: 2019-09-13 18:59:35
Autor: kk
Autonomiczny...
On 2019-09-13 10:17, T. wrote:
[...]

Żal Ci czy o co chodzi ?

Data: 2019-09-14 13:43:51
Autor: p0li
Autonomiczny...
T->Dnia 2019-09-11 22:20:47 niejaki kk napisał:
"...
[...]

niemcy wpadli na pomysł - to już jest zabawne samow sobie :D

dwa tygodnie temu byłem w chinach i troche jeździłem tamtejszymi taxówkami
(najszybsza i dośc tania forma transportu jak się nie zna miasta, opisy na
komunikacji miejskiej są tylko po chińsku a komórki nie działają)
i otóż wszystkie taksówki nad tylna kanapą miały zamontowany mały rzutnik,
który rzucał video z reklamami na tylną szybę z przyklejoną matową folią

dodatkowo podobne rozwiązanie było w windach - reklamy były rzucane na
górną połowę drzwi, także oklejonych matową folią, rzutnik wyłaczał się gdy
winda stawała na piętrze

trzecie ciekawe rozwiązanie było w metrze - na ścianie  między stacjami
znajdowal się jeden długi ekran (a będę strzelał - 500-1000m długości na
którym także wyświetlały się reklamy - ale prędkość przesuwającego się
obrazu była zsynchronizowana z prędkością wagonu - wydawało się że za oknem
wisi telewizor

tak więc ciekawe kiedy niemcy czy inni amerykańscy naukowcy wpadną na takie
pomysły --
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2019-09-14 13:54:35
Autor: J.F.
Autonomiczny...
Dnia Sat, 14 Sep 2019 13:43:51 +0200, p0li napisał(a):
[...]

Widzialem to bardzo wiele lat temu w Budapeszcie.
Wtedy to byly gabloty z plakatami i lampami blyskowymi.

bo 500m telewizorow ... czy nie prosciej zamontowac w oknach ?

J.

Data: 2019-09-14 16:20:21
Autor: Kviat
Autonomiczny...
W dniu 14.09.2019 o 13:54, J.F. pisze:
[...]

A nie prościej rzutnik zamontować na pociągu?
Nic nie trzeba synchronizować. Obraz zawsze będzie się przesuwał z prędkością pociągu.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-09-14 16:31:11
Autor: J.F.
Autonomiczny...
Dnia Sat, 14 Sep 2019 16:20:21 +0200, Kviat napisał(a):
[...]

W zasadzie tak. Opatentuj ... bo chyba warte :-)

Tylko trzeba ekrany zamontowac, bo na sciany to bym za bardzo nie
liczyl - brudne to, krzywe ...

J.