Autostrada A1 w końcu będzie kompletna

Data: 2019-08-15 10:41:37
Autor: u2
Autostrada A1 w końcu będzie kompletna
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/autostrada-a1-w-końcu-będzie-kompletna-ostatnie-odcinki-w-budowie/ar-AAFPVqp

Autostrada A1 w końcu będzie kompletna. Ostatnie odcinki w budowie

Zuzanna Krzyczkowska 3 godz. temu

Autostrada A1 to trasa, biegnąca przez środek Polski - od Gdańska do granicy z Czechami w Gorzyczkach. W finalnej formie będzie miała ok. 580 km długości. Kierowcy korzystają już z blisko 480 km autostrady A1, a kolejne 102 km są w budowie.

Jeszcze w 2019 roku planowane oddanie do użytku ponad 26-kilometrowego odcinka łączącego węzły Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. W przebudowie jest blisko 80 km trasy zbudowanej w okresie PRL pomiędzy Tuszynem a Częstochową.

Śląskie odcinki A1

Po oddaniu do ruchu 33 kilometrów autostrady pomiędzy węzłem Częstochowa Południe a Pyrzowicami, do ukończenia pozostała 21-kilometrowa obwodnica miasta. Obecnie nowy wykonawca prowadzi prace zabezpieczające, których efektem ma być umożliwienie przejazdu trasą główną od węzła Częstochowa Północ do ukończonego odcinka, tuż za węzłem Częstochowa Blachownia i połączenia z dalszą częścią A1 prowadzącą do granicy z Czechami.

My walczymy o każdy kilometr "a-jedynki", a tymczasem w Norwegii mają znacznie odważniejsze pomysły:

Granica województwa śląskiego - Częstochowa Północ

Na tym fragmencie w miejscu obecnej DK1 powstanie autostrada A1. Umowę na realizację w trybie projektuj i buduj podpisano 23 lipca 2018 r. Wykonawcą jest firma Polaqua a wartość robót to ok. 596.5 mln zł. W połowie czerwca rozpoczęto wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na sekcji I (od granicy województw do miejscowości Łochynia). Zamontowano bariery ochronne, poszerzono jezdnię i poprawiono stan nawierzchni, wprowadzono oznakowanie poziome, pionowe oraz sygnalizację świetlną. Trwają przegotowania do odbioru tymczasowej organizacji ruchu na sekcji I. W efekcie ruch po DK1 będzie się obywał się na zmianę jedną jezdnią w układzie 2+1.

Od granicy województw śląskiego i łódzkiego do km 406 (okolice miejscowości Kruszyna) w kierunku Łodzi dostępny będzie jeden pas ruchu, a w kierunku Katowic dwa pasy ruchu. Od km 406 do rejonu budowanego węzła Częstochowa Północ, w kierunku Łodzi dostępne będą dwa pasy ruchu, a w kierunku Katowic jeden. Zgodnie z harmonogramem taka organizacja będzie obowiązywała do II kwartału 2021 roku.

Źródło: GDDKiA

--
I love love

Data: 2019-08-15 03:22:03
Autor: Bruno Brunowski
Autostrada A1 w końcu będzie kompletna
Nie jest kompletna. Brakuje kawałka od Częstochowy (z obwodnicą) do Tuszyna.
Z obwodnicy pisiory wywaliły wykonawcę i na gwałt szukały nowego (będzie o kilkaset milionów drożej), a z budową reszty ruszyły w tym roku. Koniec budowy najwcześniej za trzy lata. --
Bruno

Data: 2019-08-15 13:07:24
Autor: u2
[...]

ale ale, autorka artykułu pisze że będzie w końcu kompletna, a nie że jest gotowa, tak jak ty twierdziłeś że pełomafia zbudowała S-8:))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-15 04:20:50
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 13:08:00 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]
> ale ale, autorka artykułu pisze że będzie w końcu kompletna, a nie że jest gotowa, tak jak ty twierdziłeś że pełomafia zbudowała S-8:))))))))))))))

PO załatwiła cała papierologię, ogłosiła przetarg i go rozstrzygnęła. Te trzy najprostsze kroki pisiory pokonują z najwyższym trudem. A później jest jeszcze trudniejsze pilnowanie budowy. Większość obecnie budowanych odcinków ma opóźnienia względem planu.

--
Bruno

Data: 2019-08-15 13:24:42
Autor: u2
[...]

oj brutuś, pamiętasz buńczuczne zapowiedzi pełomafii, że autostrady będą gotowe na Euro 2012 ? rządziliście jeszcze kilka latek po 2012 i setki polskich podwykonawców puściliście z torbami, pamiętasz tego gostka-biznesmena, który krzyczał na was w Sejmie, że go wykiwaliście ?:)

--
I love love

Data: 2019-08-15 09:40:50
Autor: Bruno Brunowski
Autostrada A1 w końcu będzie kompletna
Pisiory mało budują, to i nie mają takich problemów.

--
Bruno

Data: 2019-08-15 18:49:33
Autor: u2
Autostrada A1 w końcu będzie kompletna
Pisiory mało budują, to i nie mają takich problemów.

nie ściemniaj, pełomafia niczego nie wybudowała, tylko wykiwała miliony Polaków, no może w macaniu kur byliście dobrzy:)

https://www.youtube.com/watch?v=ZSfWOxA65Pg
--
I love love

Data: 2019-08-15 14:04:38
Autor: u2
W dniu 15.08.2019 o 13:24, u2 pisze:
[...]

tutaj więcej o tej wielkiej grandzie pełomafii :

https://www.youtube.com/watch?v=DTVlCcK2E2s

Jan Pospieszalski: Bliżej - Autostrady bankrutów
77 413 wyświetleń

http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/biuletyn.xsp?documentId=AF4519BF771EFC83C1257A080023D8E8

Zapis przebiegu posiedzenia komisji
10-05-2012

Komisje:

     Komisja Infrastruktury /nr 32/

--
I love love

Data: 2019-08-15 10:49:34
Autor: Runt
Autostrada A1 w końcu będzie kompletna - sukces PiS
W dniu 2019-08-15 o 10:41, u2 pisze:
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/autostrada-a1-w-końcu-będzie-kompletna-ostatnie-odcinki-w-budowie/ar-AAFPVqp Autostrada A1 w końcu będzie kompletna.

Kto podpisał kontrakt na budowę A1? ;-)

Chwalicie się, że wybudowaliście (?) po wielu zerwanych
kontraktach 24-km odcinek?

--
Runt

Data: 2019-08-15 11:05:25
Autor: u2
W dniu 15.08.2019 o 10:49, szpunt pisze:
Chwalicie się, że wybudowaliście (?) po wielu zerwanych
kontraktach 24-km odcinek?

my to kto szpunt ?:)

--
I love love

Data: 2019-08-15 11:17:37
Autor: Runt
W dniu 2019-08-15 o 11:05, u2 pisze:
W dniu 15.08.2019 o 10:49, szpunt pisze:
Chwalicie się, że wybudowaliście (?) po wielu zerwanych
kontraktach 24-km odcinek?

my to kto szpunt ?:)

Wy towarzyszu pijaczyno! WY! LOL! LOL!

--
Runt

Data: 2019-08-15 13:05:12
Autor: u2
W dniu 15.08.2019 o 11:17, szpunt pisze:
[...]

ale ja to nie my, ściemniasz szpunt, widać żeś komuszek:)