Autostrady podrozeja

Data: 2018-08-29 20:59:24
Autor: t-1
Autostrady podrozeja
W dniu 2018-08-29 o 19:58, J.F. pisze:

No bo skoro spolka AW ma straty, to trzeba podniesc:

https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/kulczykówka-jest-kosztowna-ale-nie-zarabia/ar-BBLRe7d J.

Powinni oddać za przysłowiową złotówkę.

Data: 2018-08-29 21:55:41
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pm6qdq$ib$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie tak szybko, bo maja kredyt do splacenia.

Co prawda ten kredyt to zdaje sie skarb panstwa gwarantowal :-)

J.

Data: 2018-08-29 13:28:17
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Ta autostrada od poczatku byla komuszym przekretem.

Data: 2018-08-29 23:16:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Autostrady podrozeja
Spółka ma ujemne kapitały własne (inaczej mówiąc: żyje na koszt swoich wierzycieli), a akcjonariusze co roku zmuszeni są głosować nad dalszym istnieniem firmy.

normalnie wzruszylem sie ich losem :-) przeciez wiadomo ze transferuja zyski przez wysoko oprocentowany kredyt do spolki na Cyprze

Mimo to AWSA stać, żeby płacić 16,2-proc. odsetki od kredytów zaciągniętych w euro. Na tak korzystnych - dla siebie - warunkach kapitał pożyczają spółce jej akcjonariusze, z Kulczyk Investments na czele. Do cypryjskiej spółki spadkobierców zmarłego przed trzema laty Jana Kulczyka trafiło w zeszłym roku 126 mln zł.

http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/579276,autostrada-wielkopolska-kulczyk-investmens-jan-kulczyk-pieniadze-finanse.html

https://www.tvp.info/35969383/news-portalu-tvpinfo-sledztwo-ws-autostrady-kulczyka

Data: 2018-08-30 09:42:59
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:947eecc0-9895-451c-a119-39678eb9f6b3@googlegroups.com...
Spółka ma ujemne kapitały własne (inaczej mówiąc: żyje na koszt swoich wierzycieli),

Ale ponizej piszesz, ze wierzyciele to tez Kulczyki :-)

a akcjonariusze co roku zmuszeni są głosować nad dalszym istnieniem firmy.

To jest mozliwe ? Nie powinni zglosic upadlosci albo uzupelnic kapitalow ?

Co prawda maja swietlana przyszlosc jeszcze przez pare lat, to moze widac, ze wierzycieli splacą :-)

[...]

Co by nie mowic, to jednak kredyt na budowe zalatwil.
I za darmo to na pewno nie bylo.

J.

Data: 2018-08-30 02:58:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Autostrady podrozeja
-- Ale ponizej piszesz, ze wierzyciele to tez Kulczyki :-)

przekladaja kase do drugiej kieszeni i pokazuja ze pusta -- To jest mozliwe ? Nie powinni zglosic upadlosci albo uzupelnic kapitalow ?

no chyba ze widza zysk w tym interesie :-)

-- Co prawda maja swietlana przyszlosc jeszcze przez pare lat, to moze widac, ze wierzycieli splacą :-)

ze 20 lat jeszcze beda was dymac

Data: 2018-08-30 13:01:31
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6d72547d-8ba5-4bc8-8bee-5a91a4a387f2@googlegroups.com...
[...]

Nie "widza", tylko obowiazkowo.

No chyba ze ... obowiazkowo pod rygorem odpowiedzialnosci materialnej zarzadu, a zarzad ubezpieczony w PZU :-)

Co prawda tu, majac niemal pewny dochod ... moze jest jakis wyjatek w przepisach.

-- Co prawda maja swietlana przyszlosc jeszcze przez pare lat, to moze
widac, ze wierzycieli splacą :-)

ze 20 lat jeszcze beda was dymac

Te pierwsze odcinki to chyba na 30 lat i to juz blizej konca niz poczatku.

Pozniejsze to na innych zasadach rozliczane i tam dymanie chyba mniejsze.

J.

Data: 2018-08-30 11:53:17
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:510b8419-7faf-49e9-a147-2f43b3da34be@googlegroups.com...
Ta autostrada od poczatku byla komuszym przekretem.

Cos w tym jest, ale odkad to Kulczyk jest ukrytą opcją komuszą ?

No i ciagle mam wrazenie, ze w platne autostrady to pchnal nas premier Buzek, ale daty temu przecza ...

https://www.stalexport-autostrady.pl/zarzad

Prezes - Emil Wąsacz, minister SP w rzadzie Buzka.

J.

Data: 2018-09-02 10:44:29
Autor: T.
Autostrady podrozeja
W dniu 2018-08-30 o 11:53, J.F. pisze:
[...]

Odkąd Kulczyk dostał od SB pozwolenie na prowadzenie firmy tzw. "polonijnej".
T.

Data: 2018-09-03 08:28:59
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Dnia Sun, 2 Sep 2018 10:44:29 +0200, T. napisał(a):
[...]

Wielu dostalo - wszyscy komuchy ?

Przyszedl taki moment, gdy kazde zrodlo dewiz cenne, nawet za cene
podwazania ustroju ... bo juz Jaruzelski wiedzial, ze ustroj dlugo nie
pociagnie :-)

J.

Data: 2018-09-03 01:31:55
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Co Cie smieszy w tym ze czerwona banda doprowadzila spory i zasobny w surowce kraj do upadku? I nie Jaruzelski a Gierek na bazie pracy Gomulki zaczal degradacje finansowa Polski.

Data: 2018-09-03 10:34:52
Autor: Sebastian Biały
Autostrady podrozeja
On 9/3/2018 10:31 AM, Zenek Kapelinder wrote:
spory i zasobny w surowce kraj

Zasobny w surowce? A jakie? Te których nikt nie chce?

Data: 2018-09-03 11:22:14
Autor: T.
Autostrady podrozeja
On 9/3/2018 10:31 AM, Zenek Kapelinder wrote:
spory i zasobny w surowce kraj

Zasobny w surowce? A jakie? Te których nikt nie chce?

Polska jest jednym z czołowych producentów miedzi i srebra. Dzięki węglowi też byliśmy samowystarczalni, dopóki ktoś nie pozamykał kopalni.
T.

Data: 2018-09-03 10:57:59
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Polska ma w chujni trzeci wspolczynnik samowystarczalnosci energetycznej. Wynosi 106%. Importujemy ok 20% surowcow energetycznych. Importujemy dlatego ze przeszlismy z gazu miejskiego robionego z wegla na gaz ziemny ktorego nie mamy albo mamy ale nie wydobywamy w dostatecznej ilosci. Importujemy rowniez rope bo paliwa plynne robione z wegla byly by drozsze i mialy gorsze parametry od paliw plynnych robionych z ropy.  Lepsza w Europie jest Dania bo ma swoje zloza ropy i gazu i eksportuje ok. 50% tego co sama zuzywa. Ciut lepsza od Polski jest Anglia majaca swoje zloza ropy i gazu. Za nami sa Czechy majace troche na plusie surowcow energetycznych, przede wszystkim wegla kamiennego. Ale wegiel im sie konczy i za kilka lat przestana go wydobywac bo sie skonczy. Jestesmy w doskonalej sytuacji energetycznej. Jak by sie na swiecie z dnia na dzien gaz ulotnil a ropa skwasniala to u nas tak jak we wszystkich innych panstwach stanie transport oparty na spalaniu paliw plynnych i gazowych. Ale prad bedzie, zarowki beda sie swiecily i w domach bedzie cieplo. Potem z rok potrwa zbudowanie i uruchomienie do przerabiania wegla na benzyne i bedziemy mieli jezdzace samochody. W zadnym innym panstwie europejskim takie rozwiazanie problemu skwasnialej ropy nie jest mozliwe bo nie maja wegla.

Data: 2018-09-03 20:19:41
Autor: Sebastian Biały
Autostrady podrozeja
On 9/3/2018 7:57 PM, Zenek Kapelinder wrote:
Jak by sie na swiecie z dnia na dzien gaz ulotnil a ropa skwasniala

A jakby z dnia na dzień słońce zgasło?

Albo jak by z dnia na dzień uran się rozpadł?

Jak widze jesteś przygotowany nawet na takie ewentualności. Dobrze, patriotycznie.

Potem z rok potrwa zbudowanie i uruchomienie do przerabiania wegla na benzyne i bedziemy mieli jezdzace samochody.

Czy na to nie bierze się już jakiś tabletek?

W zadnym innym panstwie europejskim takie rozwiazanie problemu skwasnialej ropy nie jest mozliwe bo nie maja wegla.

Nie mają też rozwiązań na stalowe mosty zamieniające się w ser z dnia na dzień. Uważam to za duże przeoczenie urzedników UE głównie z powodu potencjalnego wzrostu populacji myszy.

Data: 2018-09-03 19:23:38
Autor: Sebastian Biały
Autostrady podrozeja
On 9/3/2018 11:22 AM, T. wrote:
Zasobny w surowce? A jakie? Te których nikt nie chce?
Polska jest jednym z czołowych producentów miedzi i srebra.

A nie grafenu, nanorurek czy innych fulerenów? Może choc metale ziem rzadkich o ktore się wszyscy zabijają na swiecie? Nie?

Dzięki węglowi też byliśmy samowystarczalni, dopóki ktoś nie pozamykał kopalni.

Wiadomo, byliśmy samowystarczalni w akceleracji umierania od pyłu, teraz trzeba obciązać budżet emerytami ośmielającymi sie dożywać 80 lat.

No ale z węgla w zasadzie da się robić winy kosmiczne. W zasadzie. Tylko znowu nie jestesmy na równiku. Co za cholerny pech.

Data: 2018-09-03 19:57:35
Autor: kk
Autostrady podrozeja
On 9/3/2018 11:22 AM, T. wrote:
[...]

Nie płacili składek? Za długo żyją?

Data: 2018-09-03 20:14:52
Autor: Sebastian Biały
Autostrady podrozeja
On 9/3/2018 7:57 PM, kk wrote:
Wiadomo, byliśmy samowystarczalni w akceleracji umierania od pyłu, teraz trzeba obciązać budżet emerytami ośmielającymi sie dożywać 80 lat.
Nie płacili składek? Za długo żyją?

Jak bysmy kopali więcej wegla to by krócej żyli. Obecnie nie kopiemy wegla i dłużej żyjemy. Podwójny pech dla budżetu. Słuszny kierunek ma więc obecnie nasza władza.

Data: 2018-09-03 16:28:57
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Oczywiscie ze wydobywamy wegiel. Ale tylko na wlasne potrzeby. Nie eksportujemy wegla. A kiedys eksportowalismy o wiele wiecej niz zuzywalismy sami. Nie doplacamy do wegla zeby szwabstwo go kupowalo. Nie slyszales ze niemcy chcieli kupic polskie kopalnie? Czesc w tym celu zostala przez POprzednikow doprowadzona prawie do upadlosci. Niemcow polski wegiel by nie brzydzil zwlaszcza ze swojego wegla kamiennego juz nie maja.

Data: 2018-09-04 10:58:56
Autor: radekp@konto.pl
Autostrady podrozeja
Mon, 3 Sep 2018 16:28:57 -0700 (PDT), w
<6b96b06d-f8db-4b35-b16e-5a721dc144fc@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Oczywiscie ze wydobywamy wegiel. Ale tylko na wlasne potrzeby.

Ba -- bardzo dużo go importujemy dając zarobić Rosjanom, którzy przy okazji
pozbywają się tego najgorszego szmalcu.

Słuszny kierunek ma nasza władza :)

Data: 2018-09-04 11:12:19
Autor: T.
Autostrady podrozeja
W dniu 2018-09-04 o 10:58, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Głowy nie dam, że mam rację, ale wydaje mi się, że część kopalń zamknięto z powodów politycznych (jakieś tam pokłony poprzedniego rządu w stronę ograniczania na siłę CO2 u nas). Czesi ryją nasz węgiel i jakoś na tym nie tracą. Trochę to przykre, ale masz rację.
Spojrzyj też na starą sprawę tzw. Grzędy Sokalskiej - w latach 50. oddaliśmy kawał terenu koło Sokala na rzecz ZSRR, a dostaliśmy w zamian kawałek Bieszczad. Właśnie na tej grzędzie występowały bardzo płytko pokłady węgla. Zrobiliśmy interes życia, ale wtedy nie mieliśmy polskiego rządu, tylko ruski "pełniący obowiązki" polskiego.
T.
Ps. Zdaje się, że węgiel sprowadzamy także z Australii

Data: 2018-09-04 11:20:38
Autor: radekp@konto.pl
Autostrady podrozeja
Tue, 4 Sep 2018 11:12:19 +0200, w <5b8e4c74$0$586$65785112@news.neostrada.pl>,
"T." <kuki543@interia.pl> napisał(-a):

> [...]
> Głowy nie dam, że mam rację, ale wydaje mi się, że część kopalń zamknięto z powodów politycznych (jakieś tam pokłony poprzedniego rządu w stronę ograniczania na siłę CO2 u nas).

Z powodu nierentowności. Państwowe spółki zarabiają teraz na górce jakieś
grosze. Gdy cena węgla spadnie, znowu publiczne miliony/miliardy pójdą na
reanimację.

Czesi ryją nasz węgiel i jakoś na tym nie tracą. Trochę to przykre, ale masz rację.

Jakimś cudem w prywatnych rękach zyski są większe.

Data: 2018-09-04 12:13:24
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Cena wegla wydobywanego w Polsce i przetwarzanego w Polsce nie ma najmniejszego znaczenia. Nasz wegiel przerabiamy na prad. W ostatecznej cenie pradu, srednia dla calej Polski to ok 55 groszy za kilowatogodzine, koszt wegla to ok 10%. Jesli by Polski wegiel zdrozal o 100% to srednia cena pradu wzrosnie do szescdziesieciu groszy za kilowatogodzine.

Data: 2018-09-04 12:06:44
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8e4c74$0$586$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ograniczenie CO2 nie jest w kopalniach, tylko w odbiorcach.
Np postawisz na samody elektryczne - emisja z rur spadnie, ale z kominow wzrosnie.
Chyba, ze nastawiasz jeszcze wiatrakow i solarow.

A im mniej bedzie sie wegla zuzywalo, tym mniej pracy dla gornikow.

Czesi ryją nasz węgiel i jakoś na tym nie tracą. Trochę to przykre, ale masz rację.

Glowy nie dam - ale czy problem nie lezy w czyms, co sie nazywa zwiazek zawodowy ?
Ze w tych "polskich" jest, w tych "czeskich" skutecznie sie pozbyto ?

[...]

A nawet jakbysmy mieli czysto polski, to nie wiadomo, jak by to sie skonczylo.
Np Sokal bysmy oddali, a Bieszczad nie dostali :-)

Ps. Zdaje się, że węgiel sprowadzamy także z Australii

Tak jest, co juz w ogole jest ciekawe, patrzac na koszt transportu.
Ale oni zdaje sie maja kopalnie odkrywkowe.

J.

Data: 2018-09-04 14:21:16
Autor: Dealgo
Autostrady. ZenkoPiSdziak jak dziecko.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

Oczywiscie ze wydobywamy wegiel. Ale tylko na wlasne potrzeby.
Nie eksportujemy wegla.

Nie na własne potrzeby, tylko na potrzeby PiSdziaków.
PiSdziaki boją się górników w Warszawie i za pieniądze wszystkich
Polaków kopią węgiel tam gdzie się nie opłaca.

Węgla nie eksportujemy, bo nikt nie kupi tak drogiego węgla.

ZenkoPiSdziak, ty jesteś jak dziecko we mgle.

Data: 2018-09-03 22:35:15
Autor: T.
Autostrady podrozeja
On 9/3/2018 7:57 PM, kk wrote:
[...]

Statystyki tego dłuższego życia to wyłącznie zasługa mniejszej śmiertelności niemowląt. Spojrzyj na jakieś statystyki, co się fachowo nazywają "statystyki wymieralności" - to rzetelniejsze źródło (używane np. w TU).
Fakt, ludzie żyją dłużej niż pokolenie temu, głównie za sprawą lepszego odżywiania. A najwięcej pyłu emitował przemysł w latach 50.-70. Nikt się wtedy ochroną środowiska nie przejmował, a średnia życia rosła :-)
T.

Data: 2018-09-04 11:07:40
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8d9b03$0$613$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jestes pewien, ze ich sie do statystyk wlicza ?
Za to smiertelnosc dzieci spadla, i to juz moze dawac efekty statystyczne.
Ale to w porownaniu do 1950, bo od wielu dekad jest raczej okolo zera ....

[...]

pelno konserwantow ?
Bo czy dzis sie zdrowiej odzywiamy niz np w latach 70-90 ...

wtedy ochroną środowiska nie przejmował, a średnia życia rosła :-)

Skutek lepszej opieki zdrowotnej, dostepnosci lekarzy, lepszych lekow - antybiotyki i wiekszosc chorob przestala byc grozna.

Ale ... mam przyklad na wiejskim cmentarzu. Powiekszyli, jest nowa alejka ... i połowa tam to młodzi ludzie, tacy po 20 lat.
Wypadki drogowe ?

A zobacz jeszcze tu
http://iwroclaw.pl/memento/

Wez jakis dzien zgonu, np 5 wrzesnia 2015, 2005, 1995 ...

J.

Data: 2018-09-04 11:10:58
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8cfd4f$0$622$65785112@news.neostrada.pl...
On 9/3/2018 10:31 AM, Zenek Kapelinder wrote:
spory i zasobny w surowce kraj
Zasobny w surowce? A jakie? Te których nikt nie chce?

Polska jest jednym z czołowych producentów miedzi i srebra. Dzięki

No owszem, zloza miedzi duze ... ale sie wkrotce skoncza :-)

węglowi też byliśmy samowystarczalni, dopóki ktoś nie pozamykał kopalni.

W jakim sensie samowystarczalni ? Węglowo ?

No owszem, bylismy, ale jesli nasz wegiel drozszy niz zagraniczny ...

J.

Data: 2018-09-04 12:03:15
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Przestan klamac. Wegiel energetyczny na gieldzie w Holandii kosztuje dzisiaj 98$ za tone. Mozesz sobie przeliczyc ile to jest w zlotowkach. Polski wegiel energetyczny kosztuje teraz ok 280 zlotych za tone. I sie nie przypierdalaj bo jestem to w stanie udowodnic dajac dwa linki. Placi Ci ktos za pisanie bzdur czy to z glupoty wynika?

Data: 2018-09-05 09:01:35
Autor: Dealgo
Autostrady. ZenkoPiSdziak naiwniak.

Wegiel energetyczny na gieldzie w Holandii kosztuje
dzisiaj 98$ za tone. Mozesz sobie przeliczyc ile to jest w zlotowkach.
Polski wegiel energetyczny kosztuje teraz ok 280 zlotych za tone.

ZenkoPiSdziak naiwniak.
Wytłumacz jeszcze, dlaczego kupują ten droższy na giełdzie
w Holandii, a nie kupują polskiego węgla energetycznego ?

Data: 2018-09-05 02:42:07
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady. ZenkoPiSdziak naiwniak.
Nikt na polityce nie chce z toba pizdziak gadac to tutaj sie przyczolgales. Pamietaj ze ile bys bytow nie stworzyl to w wyborach wszyscy bedziecie mieli jeden glos.

Data: 2018-09-07 21:23:34
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Dnia Tue, 4 Sep 2018 12:03:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
[...]

https://www.gov.pl/energia/koniec-prac-nad-ustawa-ograniczajaca-import-wegla-3

Jakby byl drozszy, to chyba nie trzeba by ograniczac :-)

A ten australijski wegiel to juz bardzo ciekawy, bo do Rotterdamu maja
blizej :-)

A wyszlo https://tvn24bis.pl/surowce,78/rosnie-import-wegla-do-polski-surowiec-sprowadzamy-glownie-z-rosji,856650.html

To byly moje dwa linki.

J.

Data: 2018-09-07 12:54:21
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Jak bys dal sto linkow, nie wiazacych sie z tym co napisalem. To tak jak w przypadku dwoch ktore dales moglbym napisac tylko jedno. Nie pierdol.

Data: 2018-09-08 02:41:46
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Dnia Fri, 7 Sep 2018 12:54:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Jak bys dal sto linkow, nie wiazacych sie z tym co napisalem. To tak jak w przypadku dwoch ktore dales moglbym napisac tylko jedno. Nie pierdol.

Troche logiki.
Rzetelnosc TVN mozemy kwestionowac, ale rzadowej stronie chyba
wierzysz ? :-)

Jesli rzad pracuje nad ograniczeniem importu wegla, to przeciez nie
dlatego, ze wegla nie importujemy.

A jesli importujemy, to przeciez nie dlatego, ze krajowy jest tanszy
:-)

J.

Data: 2018-09-08 10:21:04
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Rodzajow wegla kamiennego jest pewno wiecej niz masz palcow. My mamy w ilosciach "do obrzydzenia" jeden rodzaj, to wegiel energetyczny. Duzo wegla importujemy zeby ludzie w piecach kaflowych i innych gownach go spalali. I spalaja ze sprawnoscia 20%. Kupujac wegiel za granica zwyczajnie marnujemy ciezko zarobione przez inne branze dolary i euro. Rzad pracuje nad tym zeby zastapic importowany wegiel czyms innym. Sa dzialy gospodarki potrzebujace innych rodzajow wegla niz sami wydobywamy. I zeby skaly sraly ten inny musimy kupic bo stana np. huty.

Data: 2018-09-08 21:12:03
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Dnia Sat, 8 Sep 2018 10:21:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
[...]

Importowanym gazem :-)

Sa dzialy gospodarki potrzebujace innych
rodzajow wegla niz sami wydobywamy. I zeby skaly sraly ten inny
musimy kupic bo stana np. huty.

A kiedys nie importowalismy ...

J.

Data: 2018-09-08 14:37:29
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Zawsze importowalismy rodzaje wegla jakich nie mielismy. Eksport mielismy ogromny jak na sredniej wielkosci panstwo i kilka milionow importowanego wegla ginelo w statystykach. Import gazu ma sens bo przy spalaniu robi sie polowa dwutlenku wegla co przy spalaniu wegla.

Data: 2018-09-09 01:15:46
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Dnia Sat, 8 Sep 2018 14:37:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
Zawsze importowalismy rodzaje wegla jakich nie mielismy. Eksport mielismy ogromny jak na sredniej wielkosci panstwo i kilka milionow importowanego wegla ginelo w statystykach.

Kiedys mielismny chyba wieksza roznorodnosc ... ale zasoby sie
skonczyly.

Import gazu ma sens bo przy spalaniu robi sie polowa dwutlenku wegla co przy spalaniu wegla.

Cos pisales jakie to straty ponosimy importujac wegiel za dewizy ...
no to na gazie bedziemy wieksze straty ponosic :-)

J.

Data: 2018-09-08 18:38:15
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Juz sie pytalem czy z kretynskim usmieszkiem sie urodziles czy to nabyte jak wypadles z pierwszego pietra. Udowodnij ze bedziemy wiecej placili jak gaz bedziemy importowali. Nie zapomnij ujac w obliczeniach ilosci gazu zuzywanego do produkcji nawozow sztucznych oraz krajowego wydobycia. Za gaz, rope, wegiel bedziemy wiecej placili jak zlodzieje z totalnej oPOzycji dorwia sie do wladzy. A ze sie na to nie zanosi to nie bedziemy placili wiecej niz by wynikalo ze swiatowych cen.

Data: 2018-09-09 19:22:10
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Dnia Sat, 8 Sep 2018 18:38:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Juz sie pytalem czy z kretynskim usmieszkiem sie urodziles czy to
nabyte jak wypadles z pierwszego pietra. Udowodnij ze bedziemy
wiecej placili jak gaz bedziemy importowali.

Jakby gaz byl tanszy to by nie bylo powodow do narzekania na emerytow,
co weglem palą i smog robia :-)

J.

Data: 2018-09-09 11:40:36
Autor: Zenek Kapelinder
Autostrady podrozeja
Co widzisz smiesznego w tym ze emeryci weglem pala?

Data: 2018-09-08 16:00:05
Autor: Budzik
Autostrady podrozeja

A jesli importujemy, to przeciez nie dlatego, ze krajowy jest tanszy
:-)

Przeciez Zenek juz udowodnił - cena wegla nie ma znaczenia!
Geniuszu ekonomicznego po prostu nie rozumiesz!

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2018-09-04 15:34:29
Autor: T.
Autostrady podrozeja
W dniu 2018-09-04 o 11:10, J.F. pisze:
[...]

Generalnie to jest biznes - są kraje, które importują węgiel nie dlatego, że go nie mają, ale nie opłaci się wydobywać. Tyle tylko, że kopalnie się zabezpiecza, płaci kilkudziesieciu ludziom za obsługę maszyn (głównie pomp) i w razie wzrostu cen znów się uruchamia produkcję. Robią tak, aby też oszczędzać złoża, bo akurat węgiel można przerabiać na bardzo wiele półproduktów i tworzyw sztucznych.
T.

Data: 2018-09-03 14:31:48
Autor: Uzytkownik
Autostrady podrozeja
Co Cie smieszy w tym ze czerwona banda doprowadzila spory i zasobny w surowce kraj do upadku? I nie Jaruzelski a Gierek na bazie pracy Gomulki zaczal degradacje finansowa Polski.

Nie pisz bzdur.

Gdyby nie Gierek to 90% polskiego społeczeństwa nie miałoby gdzie mieszkać. To właśnie dzięki Gierkowi wybudowano masę osiedli z blokami dla ludu. Budowano szpitale, szkoły, drogi, mosty, rozwijano stocznie, huty i przemysł. Pracę miał każdy. Żyło się całkiem nie najgorzej, bo każdy miał stabilizację finansową i mógł odkładać na mieszkanie.

Gdyby nas wielki brat nie okradał i nie żył naszym kosztem to obecnie Polska byłaby potęgą w Europie z którą liczyłoby się każde państwo.

Niestety w tamtych czasach polskie rządy tańczyły jak im Kreml zagrał. Tych, którzy nie chcieli tańczyć zapraszano na dywanik do Moskwy, a później wracał do swojego kraju w stalowej, zaspawanej trumnie jak Bierut.

Żeby było ciekawiej Gierek wybudował ogromny przemysł w Polsce w czasach w których Polska była objęta zachodnimi embargami, praktycznie na wszystko.

Data: 2018-09-03 15:15:26
Autor: RadoslawF
Autostrady podrozeja
W dniu 2018-09-03 o 14:31, Uzytkownik pisze:

Co Cie smieszy w tym ze czerwona banda doprowadzila spory i zasobny w surowce kraj do upadku? I nie Jaruzelski a Gierek na bazie pracy Gomulki zaczal degradacje finansowa Polski.

Nie pisz bzdur.

Ma sporo racji.

[...]

Budowali wszyscy, ale to kretyn Gierek zadłużył nas na astronomiczne
(wtedy) kwoty. I te długi nie poszły na rozwój budownictwa.

Gdyby nas wielki brat nie okradał i nie żył naszym kosztem to obecnie Polska byłaby potęgą w Europie z którą liczyłoby się każde państwo.

Mniejszy by się liczyły, z większymi my musielibyśmy się liczyć.
Tak jak teraz.

Niestety w tamtych czasach polskie rządy tańczyły jak im Kreml zagrał. Tych, którzy nie chcieli tańczyć zapraszano na dywanik do Moskwy, a później wracał do swojego kraju w stalowej, zaspawanej trumnie jak Bierut.

To niestety prawda.

Żeby było ciekawiej Gierek wybudował ogromny przemysł w Polsce w czasach w których Polska była objęta zachodnimi embargami, praktycznie na wszystko.

A jak otworzyli granicę i zdjęli te embarga to ten ogromny przemysł
poszedł na złom bo był nikomu nie potrzebny.
Idioci bez wykształcenia nie mieli pojęcia w co inwestować więc
zainwestowali najgorzej jak można było.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-03 06:37:49
Autor: zbigniewgotkiewicz
Autostrady podrozeja
Znam kraje w których nie było Gierka, a ludzie też mają gdzie mieszkać. Całą energia komunizmu szkła na walkę z problemami nieznanymi w innych ustrojach :)

Data: 2018-09-03 17:50:41
Autor: RadoslawF
Autostrady podrozeja
W dniu 2018-09-03 o 15:37, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Znam kraje w których nie było Gierka, a ludzie też mają gdzie mieszkać. Całą energia komunizmu szkła na walkę z problemami nieznanymi w innych ustrojach :)

Te kredyty nie poszły na mieszkania tylko na przemysł który produkował
głównie na potrzeby wojska, milicji i państwa a nie obywateli.
Jak komuna poszła w cholerę to ten przemysł poszedł w 90% na złom.
A długi za niego trzeba było spłacać.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-03 15:32:20
Autor: T.
Autostrady podrozeja
[...]

Jedną z przyczyn takiego stanu było przechwycenie całego majątku ZUS i przewalenie do budżetu. Zyskał olbrzymie środki, a skutki tego odczuwamy do dziś, bo ZUS nie jest instytucją kapitałową, a na emerytury nie zarabia zgromadzony przez składkowiczów kapitał, ale bieżące wpłaty kolejnych pokoleń. Swoją drogą był to tak olbrzymi skok na kasę, że nawet Bierut ani Gomółka się na to nie odważyli. Zabranie przez rząd Tuska 155 mld zł z OFE to był przy tym mały pikuś.
T.

Data: 2018-09-03 20:03:40
Autor: kk
Autostrady podrozeja
[...]

Gdyby nie Gierek to byśmy byli takimi Niemcami

Data: 2018-09-04 16:36:30
Autor: J.F.
Autostrady podrozeja
Użytkownik "Uzytkownik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8d29b7$0$675$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Myslisz, ze gdyby byl kto inny, to by nie budowali ?

huty i przemysł. Pracę miał każdy. Żyło się całkiem nie najgorzej, bo każdy miał stabilizację finansową i mógł odkładać na mieszkanie.

Ktore by dostal za 20 lat.

Ale ... na 5 lat tego dobrobytu starczylo, bo potem sie pojawily przejsciowe trudnosci, potem juz nieprzejsciowe, czyli totalna katastrofa.

Jedno Gierkowi zawdzieczamy - pokazal, ze mozna lepiej zyc, i juz nikt sie nie chcial z tego lepiej wycofac.
I za 10 lat socjalizm upadl ...

Gdyby nas wielki brat nie okradał i nie żył naszym kosztem to obecnie Polska byłaby potęgą w Europie z którą liczyłoby się każde państwo.

Dzieki Gierkowi ?

Żeby było ciekawiej Gierek wybudował ogromny przemysł w Polsce w czasach w których Polska była objęta zachodnimi embargami, praktycznie na wszystko.

No nie bardzo, bo ten ogromny przemysl to byl na licencjach.

Tylko po 10 latach zabraklo pieniedzy na splate kredytow.

J.

Data: 2018-09-03 11:23:48
Autor: T.
Autostrady podrozeja
W dniu 2018-09-03 o 08:28, J.F. pisze:
[...]

Dokładnie tak - takie zezwolenia dostawały wyłącznie osoby związane dość mocno z SB, która to służba raczej do przyjaznych Polakom nie należała.
T.
Ps. Poszperaj w necie, jak rodziły się późniejsze fortuny, m.in. Kulczyka.

Data: 2018-09-03 03:52:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Autostrady podrozeja
-- Ps. Poszperaj w necie, jak rodziły się późniejsze fortuny, m.in. Kulczyka.

Uczciwością i pracą ludzie się bogacą :-)

Autostrady podrozeja