Avatar 3D a DMR

Data: 2010-01-20 09:30:00
Autor: Darek
Avatar 3D a DMR
Jaka jest różnica miedzy Avatarem 3D (cyfrowy) a Avatarem 3D (DMR) , na który lepiej się wybrać ?

Data: 2010-01-20 13:46:45
Autor: Skylla
Avatar 3D a DMR

Jaka jest różnica miedzy Avatarem 3D (cyfrowy) a Avatarem 3D (DMR) , na który lepiej się wybrać ?
Rusz tyłek kilka wątków w dół...

Data: 2010-01-21 21:11:44
Autor: Jarosław Rafa
Avatar 3D a DMR
Skylla pisze:

Jaka jest różnica miedzy Avatarem 3D (cyfrowy) a Avatarem 3D (DMR) , na który lepiej się wybrać ?
Rusz tyłek kilka wątków w dół...

To zależy od używanego czytnika newsów - u mnie w górę ;)

Co do meritum, krótkie podsumowanie różnic między wersją DMR - IMAX Kraków, a Dolby Digital 3D - Cinema City Bonarka Kraków:

1) wielkość ekranu. W IMAX-ie jest ok. 3 razy większy niż w zwykłym kinie (IMAX - 18m wysokości, zwykłe kino - ok. 6m). Ta różnica ma znaczenie. Oglądając film w IMAX-ie czułem się jakbym był naprawdę w środku pokazywanych wydarzeń, podczas gdy seans w Digital 3D jest raczej jak wyglądanie przez okno... + dla IMAX-a
2) proporcje ekranu. Już w innym wątku podawałem link do rysunku, który pokazuje jaką część oryginalnego materiału nakręconego przez Camerona oglądamy w IMAX-ie, a jaką w Digital 3D: http://www.ap.krakow.pl/~raj/avatar_formats.png . Moim subiektywnym zdaniem góra i dół ekranu - widoczne w IMAX-ie - zawierają więcej istotnych rzeczy niż obcięte boki (w Digital 3D np. postacie notorycznie mają poobcinane czubki głów). Kolejny + dla IMAX-a.
3) jasność obrazu - przy okularach polaryzacyjnych stosowanych w IMAX-ie jest znacznie większa niż przy okularach z filtrami wąskopasmowymi używanych w Dolby Digital 3D. W tym drugim przypadku obraz jest jak na mój gust za ciemny, w cieniach momentami nie widać szczegółów... Trzeci + dla IMAX-a.
4) ghosting - ja osobiście nie zauważyłem, ale część osób na forach narzeka na ghosting w IMAX-ie, tzn. częściowe mieszanie się obrazów dla lewego i prawego oka przy przekrzywieniu głowy, co powoduje rozmycie obrazu. Trzeba trzymać głowę cały czas prosto. Jak już pisałem, ja sam tego nie zauważyłem, więc nie daję plusa ani po jednej, ani po drugiej stronie.
5) napisy - tu zdecydowanie na korzyść kopii wyświetlanej w Digital 3D, tam po prostu da się je czytać bez większego wysiłku. W kopii przygotowanej dla IMAX-a napisy są małe, nieczytelne i zogniskowane w zupełnie innej płaszczyźnie niż film - porażka... :( + dla Dolby Digital 3D.
6) dźwięk - to może być akurat jednostkowa sprawa i w innych kinach może być inaczej, ale w Cinema City dźwięk był "bardziej przestrzenny" niż w IMAX-ie - np. w scenach w lesie gdzie słychać z różnych stron głosy różnych zwierząt, znacznie wyraźniej można było je zlokalizować... Drugi + dla Dolby Digital 3D.

W sumie wypada 3:2 dla IMAX-a. Ogólne wrażenie z IMAX-a u mnie lepsze niż z CC, więc gdybym miał iść jeszcze raz to wybrałbym IMAX.
--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

Data: 2010-01-22 00:29:53
Autor: Thomas
Avatar 3D a DMR

Użytkownik "Jarosław Rafa" <raj@ap.krakow.pl> napisał w wiadomości news:hjacbu$t6l$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Skylla pisze:

[...]

To jak juz jestesmy przy Krakowie. Ponoc w Kijowie wyswietlaja Avataa w jakims jeszcze innym systemie 3d, ktory wypada najlepiej ze wszystkich? Prawda to?
Ewentualnie moze wie ktos czym sie roznia te systemy?

Thomas

Data: 2010-01-22 00:58:21
Autor: Thomas
Avatar 3D a DMR

Skylla pisze:

[...]

Po chwili poszukiwan. Trzeci system to XpanD 3D uzywajacy specjalnych, aktywnych okularow sterowanych przez podczerwien.

Lista kin w Polsce uzywajacych tego systemu:
Krakow, Kijow Krakow
Krakow, Apollo Film
Krosno, Sokol Cinema
Lodz, DCP
Lodz, Silver Screen Lodz
Lublin, Kosmos Lublin
Tychy, Novekino Tychy
Warsaw, Silver Screen Warsaw
Warsaw, Novekino Praha (2 theaters)

Thomas

Data: 2010-01-22 01:02:15
Autor: Malkontent
Avatar 3D a DMR
Dnia Fri, 22 Jan 2010 00:29:53 +0100, Thomas napisał(a):
Dnia 22-01-2010 o 00:29:53 Thomas <angel_USUN_TO_@bci.pl> napisał(a):
  To jak juz jestesmy przy Krakowie. Ponoc w Kijowie wyswietlaja Avataa w
jakims jeszcze innym systemie 3d, ktory wypada najlepiej ze wszystkich?
 Byłem w Kijowie, ale nie mam punktu odniesienia. Jak dla mnie, laika,
obraz był
przyzwoity, dźwięk również. Jedyna niedogodność to stosunkowo wąskie
okulary
które to nie pozwalały dosunąć ich do moich szkieł korekcyjnych. Stąd
pewien dyskomfort
w odbiorze, ale ogólnie było to do przeżycia.
  Malkontent

Data: 2010-01-22 20:11:18
Autor: Jarosław Rafa
Avatar 3D a DMR
Thomas pisze:
To jak juz jestesmy przy Krakowie. Ponoc w Kijowie wyswietlaja Avataa w jakims jeszcze innym systemie 3d, ktory wypada najlepiej ze wszystkich? Prawda to?
Ewentualnie moze wie ktos czym sie roznia te systemy?

Na ostatnie pytanie juz sam sobie odpowiedziales :)
Nie bylem w Kijowie, ale wrazenia z tego kina moga byc niezle, z uwagi na: duzy ekran (najwiekszy ze wszystkich "zwyklych" kin w Krakowie (ale mniejszy od IMAX-owego - ekran w Kijowie ma 18x10 metrow) i jasniejszy obraz w systemie XpanD niz w Dolby 3D (Wikipedia mowi ze w XpanD sprawnosc wynosi 18%, w Dolby 3D 12%).
Boje sie tylko czy dzialanie aktywnych okularow nie powoduje wrazenia migotania, tak jak przy zbyt malej czestotliwosci odswiezania na monitorze...
Jakby ktos byl, to niech sie podzieli wrazeniami, najlepiej w porownaniu z IMAX-em lub Dolby 3D... mnie sie nie chce isc na Avatara trzeci raz...
--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

Data: 2010-01-22 10:51:48
Autor: Darek
Avatar 3D a DMR

Skylla pisze:

[...]

podobno w Imaxe występują jakieś pasy po bokach ?

Data: 2010-01-22 12:49:20
Autor: Malkontent
Avatar 3D a DMR
Dnia Fri, 22 Jan 2010 10:51:48 +0100, Darek napisał(a):

podobno w Imaxe występują jakieś pasy po bokach ?

Umiesz wycinać zbędne cytaty?

--

Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

Data: 2010-01-22 15:06:00
Autor: Darek
Avatar 3D a DMR

Użytkownik "Malkontent" <"malkonUSUŃ"@go2.pl> napisał w wiadomości news:snas7cao33r8.qqmsm7d5yvi0.dlg40tude.net...
[...]

umiesz odpowiadac na pytania ?

Data: 2010-01-22 20:08:41
Autor: Tiber
Avatar 3D a DMR
Silly, silly Darek nabazgrału:

Umiesz wycinać zbędne cytaty?

--

Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/
USUŃmalkont@go2.pl _/_/_/_/_/

umiesz odpowiadac na pytania ?

Umiesz nie być bucem? I wycinać sigi?

--
tbr

Data: 2010-01-22 21:28:33
Autor: Darek
Avatar 3D a DMR

Użytkownik "Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjct3p$fo2$1news.onet.pl...
[...]

Przeszkadza Ci to w zrozumieniu tekstu ?

Data: 2010-01-22 21:51:08
Autor: Tiber
Avatar 3D a DMR
[...]

Nie wiem, nie czytam trolli, którzy w dupie mają netykietę i grzeczne
zachowanie.

--
tbr

Data: 2010-01-23 10:39:40
Autor: Darek
Avatar 3D a DMR

Użytkownik "Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjd33u$vt9$1news.onet.pl...
[...]

Jesli nie chcesz odpowiadać na konkretne pytanie to po co tu zaglądasz ?

Data: 2010-01-23 20:00:17
Autor: Jarosław Rafa
Avatar 3D a DMR
Jesli nie chcesz odpowiadać na konkretne pytanie to po co tu zaglądasz ?

Darek, nie rzucaj sie, bo Malkontent i Tiber, choc zwrocili ci uwage w niegrzeczny sposob, to merytorycznie mieli racje. Netykieta wymaga zeby odpowiadajac wycinac zbedne fragmenty cytatow.
--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

Data: 2010-01-23 14:49:02
Autor: rs
Avatar 3D a DMR
On Sat, 23 Jan 2010 20:00:17 +0100, Jarosław Rafa <raj@ap.krakow.pl>
wrote:

Darek, nie rzucaj sie, bo Malkontent i Tiber, choc zwrocili ci uwage w niegrzeczny sposob, to merytorycznie mieli racje. Netykieta wymaga zeby odpowiadajac wycinac zbedne fragmenty cytatow.

sprawdz swoja sygnature. <rs>

Data: 2010-01-22 19:56:33
Autor: Jarosław Rafa
Avatar 3D a DMR
Darek pisze:
podobno w Imaxe występują jakieś pasy po bokach ?

Żadnych pasów nie zauważyłem, film był na cały ekran. Aczkolwiek w IMAX-ach w innych miastach może być inaczej - widziałem w sieci wypowiedzi, że gdzieś tam film był wyświetlany w "okienku", nie wypełniał całego ekranu...
--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

Data: 2010-01-22 16:53:16
Autor: Ajgor
Avatar 3D a DMR

Użytkownik "Darek"  napisał w wiadomości news:hj6eu9$17aq$1omega.artcom.pl...
Jaka jest różnica miedzy Avatarem 3D (cyfrowy) a Avatarem 3D (DMR) , na który lepiej się wybrać ?

W Avatarze 3D wygrywają niebiescy a w DMR czerwoni.

Na prawdę nie macie innych zmartwień? Za durzy wybór, co? Jak by było tylko płąsko w czerni i bieli to by było lepiej.

Avatar 3D a DMR