Avatar 3D takie tam

Data: 2010-01-03 13:44:16
Autor: Marcin N
Avatar 3D takie tam

Użytkownik "ia" <zapytajmnie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhovdh$qgg$1inews.gazeta.pl...
no to byłem na Avatarze,
w multikinie,
było całkiem ok,
jakość ok, bałem się różnych niedociągnięć ale nie odczułem, było fajnie..

..i tu smutna refleksja z innej beczki..
dopiero co od paru miesięcy możemy cieszyć się HD w telewizorze,
a tu taki 3D przyćmiewa to wszystko..
czuję, że w domu to dopiero za 3-4 lata w rozsądnych pieniądzach takie 3D..

Fajne 3D miałem w domu już ponad 10 lat temu. Karta graficzna Riva TNT2 Ultra miała w zestawie okulary z przesłonami LCD, które przewodem były łączone z kartą.

Karta synchronizowała przesłanianie okularów z odświeżaniem monitora (wtedy CRT). Już od 100 Hz (czyli każde oko po 50 Hz) obraz był rewelacyjny. Pełne 3D.
Nawet gry w tym trybie działały. Wszystkie oparte o DirectX.

Wadą rozwiązania było to, że 100 Hz mało który monitor wtedy uzyskiwał - trzeba było używać systemu w niskiej rozdzielczości, no i głowa szybko bolała.

Myślę jednak, że na plaźmie z ultraszybkim czasem odświeżania efekt byłby jeszcze lepszy. Gdyby tak każde oko dostało po 100 Hz - miód, malina...

MN

Avatar 3D takie tam