Avatar - jestem wkurzony, to NIE jest film 3D!

Data: 2009-12-30 13:33:22
Autor: Ellesine
Avatar - jestem wkurzony, to NIE jest film 3D!
Arek <arek@eteria.net> napisał(a):
W efekcie mamy gniota, w którym dzikusy biegają niby nago, ale bez widocznych - Broń Boże! - przyrodzeń, piersi,

Wersja reżyserska http://tiny.pl/hmqmc

Pozdrawiam...

A co do polucji to występują one z reguły w czasie snu. Nie mów że chodzisz do kina spać.

Data: 2009-12-30 21:34:54
Autor: Arek
Ellesine pisze:
Wersja reżyserska http://tiny.pl/hmqmc
A co do polucji to występują one z reguły w czasie snu. Nie mów że chodzisz do kina spać.

Wiedziałem, że zboczeńcy z całej mojej recenzji skupią się na przyrodzeniach itd.  ;)

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-01-01 03:52:50
Autor: Tiber
Avatar - jestem wkurzony, to NIE jest film 3D!
Silly, silly Arek nabazgrału:

Czego?

--
tbr

Data: 2010-01-06 13:37:43
Autor: Ajgor

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hhgdhg$4c7$1inews.gazeta.pl...
Ellesine pisze:
Wersja reżyserska http://tiny.pl/hmqmc
A co do polucji to występują one z reguły w czasie snu. Nie mów że chodzisz do kina spać.

Wiedziałem, że zboczeńcy z całej mojej recenzji skupią się na przyrodzeniach itd.  ;)

Prawdę mówiąc to twoja recenzja trąci zboczeniem.
Mi by nie przyszło do głowy, żeby w filmie SF szukać cycków czy przyrodzeń.
U terminatorów też szukałeś w "tym miejscu" wtyczki albo gniazdka?

Data: 2010-01-06 15:11:56
Autor: Arek
Ajgor pisze:
Prawdę mówiąc to twoja recenzja trąci zboczeniem.
Mi by nie przyszło do głowy, żeby w filmie SF szukać cycków czy przyrodzeń.
U terminatorów też szukałeś w "tym miejscu" wtyczki albo gniazdka?

A co w takim razie szukasz w filmie SF !?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-01-06 15:20:01
Autor: Ajgor

Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości news:hi25ne$s0c$3inews.gazeta.pl...
Ajgor pisze:
[...]

Oderwania od rzeczywistości. Fantazji.

Data: 2010-01-06 15:37:28
Autor: Arek
Ajgor pisze:
Oderwania od rzeczywistości. Fantazji.

Czy musi ona być infantylna?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-01-06 18:55:30
Autor: Ajgor

Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości news:hi277c$6ao$1inews.gazeta.pl...
Ajgor pisze:
Oderwania od rzeczywistości. Fantazji.

Czy musi ona być infantylna?

Nie. Nie MUSI. Ale MOŻE. Fantazję charakteryzuje to, że nie ma granic, i może być taka, jaką tylko jesteś w stanie sobie wyobrazić.
Infantylna, poważna, groźna, mądra, niemądra...
A jak przy okazji jest plastycznie... po prostu piękna, to czemu nie?

Data: 2010-01-06 20:48:31
Autor: Arek
Avatar - jestem wkurzony, to NIE jest film 3D!
Ajgor pisze:
Nie. Nie MUSI. Ale MOŻE.
[..]
A jak przy okazji jest plastycznie... po prostu piękna,
> to czemu nie?

Może, ale nie wtedy gdy jest to powszechna "maniera" :(
I jest w faktycznym narzuceniem ograniczeń twórczości a nie jej autorskim kresem.:(

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-01-06 21:17:24
Autor: Ajgor
Avatar - jestem wkurzony, to NIE jest film 3D!

Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości news:hi2pek$evb$1inews.gazeta.pl...
Ajgor pisze:
Nie. Nie MUSI. Ale MOŻE.
[..]
A jak przy okazji jest plastycznie... po prostu piękna, to czemu nie?

Może, ale nie wtedy gdy jest to powszechna "maniera" :(
I jest w faktycznym narzuceniem ograniczeń twórczości a nie jej autorskim kresem.:(

Nie rozumiesz. Fantazja nie ma ŻADNYCH granic. Czy jest powszechną manierą, czy nie. I NIKT (Nawet Ty) nie może określać, gdzie ona ma się kończyć. Dla mnie ten film był piękny nie ze względu na fabułę (chociaż akurat ona mi też się podobała). Ten film po prostu pokazywał
świat, w jakim chciał bym żyć. I po wyjściu z kina miałem wielki żal do... jakiegoś tam stwórcy, że stworzył ten nasz świat takim szarym, a nie takim, jaki stworzył Cameron.

Data: 2010-01-06 21:51:15
Autor: Arek
Ajgor pisze:
Nie rozumiesz. Fantazja nie ma ŻADNYCH granic.
> Czy jest powszechną manierą, czy nie.
> I NIKT (Nawet Ty) nie może określać, gdzie ona ma się kończyć.

Ale tu właśnie określono. O to mi chodzi.
Zamiast dostać soczysty film dostaliśmy zakalca bo...

Dla mnie ten film był piękny nie ze względu na fabułę
> (chociaż akurat ona mi też się podobała). Ten film po prostu pokazywał
świat, w jakim chciał bym żyć.

No nie jestem pewien. Ponoć byś tam nie pożył dłużej niż dzień ;)

> I po wyjściu z kina miałem wielki żal do...
jakiegoś tam stwórcy, że stworzył ten nasz świat takim szarym, a nie takim, jaki stworzył Cameron.

Cóż...

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-01-06 22:40:06
Autor: Ajgor
Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości news:hi2t46$9h$1inews.gazeta.pl...

[...]

A to niby czemu? Nie powiedziałem że chcial bym tam zyc jako czlowiek.
Raczej jako Na'Vi.
A chociazby dlatego, że Na'Vi mieli lepsze łącza sieciowe od mojego ;)
I ta ich beztroska... Puki człowiek nie wlazł im z buciorami w świat.

Data: 2010-01-06 23:12:59
Autor: Arek
Ajgor pisze:
[...]

Gdybyś rozważył kwestię bardziej obiektywnie to byś się przekonał, że Cameron kompletnie się pogubił w kwestii Pandory, Navi itd.
Zaczął z grubej rury bajając o planecie śmierci, potem pokazał rajską przyrodę, potem drapieżniki odporne na broń (to po kiego ona mu była?), potem tubylca, który chciał zabić z ukrycia awatara, potem znowu poleciała bajda o krzywdzie zabijania, potem znowu agresja tubylców na awatarze, potem pokazał społeczność tubylców co to z jednej strony żyją w więziach ze zwierzętami, z drugiej strony polują, walczą i a inicjacja dorosłości to skuteczne dobicie upolowanego zwierza i śmiertelnie niebezpieczne ujechanie pterodaktyla.
Kompletne pomieszanie z poplątaniem!
Jakże typowe dla Amerykanów. :(

Także nie było tam wcale beztroski nawet przed człowiekiem.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-01-07 09:15:03
Autor: Ajgor

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hi31tf$jp3$1inews.gazeta.pl...
Ajgor pisze:
[...]

No cóż. Podsumowując.. Widzę, że nic, ale to kompletnie NIC nie zrozumiałeś z tego filmu.
Żal.

Data: 2010-01-07 14:34:53
Autor: Arek
Ajgor pisze:

No cóż. Podsumowując.. Widzę, że nic, ale to kompletnie NIC nie zrozumiałeś z tego filmu. Żal.

W takim razie powiedz co Ty zrozumiałeś.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-01-07 20:25:33
Autor: Ajgor

Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości news:hi4ntv$c8c$1inews.gazeta.pl...
Ajgor pisze:

No cóż. Podsumowując.. Widzę, że nic, ale to kompletnie NIC nie zrozumiałeś z tego filmu. Żal.

W takim razie powiedz co Ty zrozumiałeś.

To nie był film o "niebieskich ludzikach". To nie był film o Pandorze. To był film na przykład o Tobie.
O ludziach, którzy włażą w kulturę innych, i nie próbują jej zrozumieć. Ba. Nawet ich to nie interesuje.
Po prostu albo ich nawrócą "na swoją modłe", albo ich wymordują. Bo co im jakieś dzikusy (twoje określenie)
będą przeszkadzać, kiedy chodzi o KASĘ.
A zrozumienie może okazać się mocno zaskakujące, i... piękne. Więcej warte od tej kasy.

Data: 2010-01-08 01:25:04
Autor: Arek
Ajgor pisze:
To nie był film o "niebieskich ludzikach". To nie był film o Pandorze.
> To był film na przykład o Tobie.
O ludziach, którzy włażą w kulturę innych, i nie próbują jej zrozumieć.
> Ba. Nawet ich to nie interesuje.

Dziwne. Zaczynam  podejrzewać, że byliśmy na dwóch różnych filmach bo w tym co ja oglądałem jak najbardziej była grupa ludzi, która chciała zrozumieć kulturę innych.

Po prostu albo ich nawrócą "na swoją modłe", albo ich wymordują.

Tyle, że w tym filmie jedynymi, którzy chcieli kogoś "nawracać na swoją modłę" to byli właśnie Navi.
Ludzie albo chcieli poznać ich kulturę i świat, albo dobrać się do złóż, a tubylcy byli dla tych drugich tylko zawalidrogą. Nie mieli najmniejszej ochoty ich nawracać na cokolwiek.

> Bo co im jakieś dzikusy (twoje określenie) będą przeszkadzać,
> kiedy chodzi o KASĘ.

To jedno się zgodzę - zajechało tam propagandą jak to ludzie niszczą z chciwości przyrodę i innych.

A zrozumienie może okazać się mocno zaskakujące, i... piękne.
> Więcej warte od tej kasy.

Nie obraź się Ajgor, ale gupoty wygadujesz jak pewien nasz kolega co to zakochał się w starej, brzydkiej i najwredniejszej babie jaką w życiu poznaliśmy.
Dla niego była największym cudem na tym świecie, nawet wtedy jak go prała po gębie w szale zazdrości.

Cóż - pewne substancje wydzielane w nadmiarze przez przysadkę zaburzają postrzeganie świata ;)

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-01-16 04:07:54
Autor: Jarosław Rafa
Arek pisze:
[...]

Przeczytaj pierwotna wersje scenariusza Camerona (dosc istotnie rozna od tego, co ostatecznie zostalo zrealizowane) - sa tam fragmenty wyjasniajace znakomita wiekszosc tych niespojnosci...
--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

Data: 2010-01-17 02:20:54
Autor: Arek
Avatar - jestem wkurzony, to NIE jest film 3D!
Jarosław Rafa pisze:
[..]
Przeczytaj pierwotna wersje scenariusza Camerona (dosc istotnie rozna od tego, co ostatecznie zostalo zrealizowane) - sa tam fragmenty wyjasniajace znakomita wiekszosc tych niespojnosci...

Pocahontas już raz kiedyś czytałem, drugi raz już mi się nie chce ;)

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Avatar - jestem wkurzony, to NIE jest film 3D!