Avatar - który wybrać?

Data: 2010-01-03 03:53:18
Autor: burz
Avatar - który wybrać?
napisałem już wyżej, ale powtórze.
Pierwszy raz film oglądałem w 3D w "normalnym" kinie w Jankach, potem wybrałem się do IMaxa (Wa-wa) sprawdzić różnicę (i ponownie napawać się przepięknym światem).

Musze powiedzieć, że byłem odrobinę zawiedziony: przede wszystkim tym, że nie wykorzystano potencjału ogromnego ekranu IMaxa (film był wyświetlany w "okienku" zajmującym ok. 3/4 - 4/5 pow. ekranu). Przypuszczam, że było to spowodowane konwersją filmu do formatu IMax (bo przeciez "Avatar" nie był kręcony kamerą IM). Ponadto sądzę, że straciłem boki obrazu, bo chyba tak właśnie przycięto film, by wyświetlać go na tym prawie kwadratowym ekranie.
Druga sprawa, choć to drobiazg - napisy w cyfrowym 3D są ZDECYDOWANIE lepsze niż w wersji IMax. W tej pierwszej są w kolorze ochry (?), pozycjonowane pod postacią, która właśnie mówi i - co dla mnie najwazniejsze - są odbierane bez problemu. Napisy w IMAKSIE sprawiały mi kłopot (traciłem ostrość widzenia) prawdopodobnie przez to, że są białe i lekko transparentne. No i zawsze centralnie. Szybkie sceny były lepsze w digital 3D, IMAX je rozmazywał (nocny atak wilkopodobnych stworzeń to bez mała klatkowanie).

Okulary jednak w IMAX dają wygodniejsze, bo większe (dla kogoś, kto w kinie używa swoich szkieł).

Reasumując, z "Avatarem" w IMaxie wielkiego szoku nie ma i jeśli ktoś wybierze się na film 3D w porządnym (z dużym ekranem) kinie i nie będzie siedział za daleko, to nic nie straci.
Efekty są DOKŁADNIE takie same:)

Co do samego filmu, sądzę, że to obraz Oscarowy. Dla Camerona wielkie brawa, że nie poniosło go w jarmarczną ekscytację efektami 3D. Czekam na wydanie BR.

(ps. siedziałem: Cinema City R7 M15, IMAX R5 M12)

Data: 2010-01-03 11:18:45
Autor: Jo'Asia
Avatar - który wybrać?
burz wystukał:

Okulary jednak w IMAX dają wygodniejsze, bo większe (dla kogoś, kto w kinie używa swoich szkieł).

To chyba coś zmienili... W IMAXie byłam dawno (na "Stacji kosmicznej"),
owszem, okulary były większe, ale co z tego, skoro były też półokrągłe. W
efekcie okularnicy musieli brać największe a potem przez cały seans
przytrzymywać bo zjeżdżały. Na dodatek były staniowczo cięższe niż te do
"zwykłego" 3D.

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-