Avensis 2001r - blokujący się pedał gazu

Data: 2010-11-01 19:17:03
Autor: Jacek Kalinski
Avensis 2001r - blokujący się pedał gazu
Hej,

Avensis T22, rok produkcji 2001.
Jakieś 2 tygodnie temy zaczęła błyskać kontrolka niskiego ciśnienia
oleju (fakt, trochę umknęło mi, żeby to kontrolować, ale człowiek
sprawdza raz w miesiącu - poziom bez zmian - to w końcu zapomina).
Sprawdziłem - bagnet suchy. Dokupiłem olej tego samego typu, dolałem
do poziomu max.
Około 2 dni później (tyle stał nieużywany) zauważyłem, że nie mogę
wcisnąć pedału gazu (po uruchomieniu silnika). Po dwukrotnym mocnym
wdepnięciu pedału, ten się odblokował i działał poprawnie cały czas...
....do czasu, kiedy samochód znowu nie postał sobie około 24h.
Ta sama historia - pedał gazu twardy, ale po mocnym jego wdepnięciu,
odblokował się i pracował poprawnie.
Jak samochód stoi około 2h nieużywany, to efektu tego nie ma.

Wątpię, żeby miało to jakikolwiek związek z wymianą oleju, ale taka była
historia problemu.

Teraz jestem na etapie obserwowania, czy po zapaleniu silnika i odczekaniu około 2-5 minut, pedał będzie pracował poprawnie, a następnym krokiem będzie sprawdzenie czy da się pociągnąć za linkę
gazu (pod maską) - to mi wykluczy blokowanie się samego pedału.

Samochód garażowany.

Co może być przyczyną i na co zwrócić uwagę?

Jacek

Data: 2010-11-01 20:58:17
Autor: J.F.
Avensis 2001r - blokujšcy się pedał gazu
On Mon, 1 Nov 2010 19:17:03 +0000 (UTC),  Jacek Kalinski wrote:
Co może być przyczyną i na co zwrócić uwagę?

2001 ? To chyba nie to
http://www.meritum-news.com/MOTORYZACJA/?p=472

J.

Data: 2010-11-01 21:50:03
Autor: Mumin
W dniu 2010-11-01 20:17, Jacek Kalinski pisze:

Co może być przyczyną i na co zwrócić uwagę?

Jacek

Miałem tak kiedyś w Maździe 323, przyczyną był brud na lince gazu, który powodował, że przyklejała się gdzieś przy przepustnicy i nie chciała puścić. Oczyszczenie zlikwidowało cały problem.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-11-01 22:19:10
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Wygląda jak dość typowe objawy przetarcia się linki gazu.

Gdzieś w pancerzu linka gazu się przetarła i wystają z niej teraz "wszy" które przy odrobinie pecha blokują się w pancerzu.

W tej chwili blokuje się Ci się w pozycji wciskania, ale równie dobrze może się linka zablokować w drugą stronę i wtedy wciśniesz gaz i on już nie wyskoczy.

Wbrew temu co się lansuje w mediach, zacinające się pedały gazu to wcale nie najnowszy wynalazek Toyoty, a przypadłość wszystkich samochodów z linką gazu - jak się zlekceważy pierwsze objawy takie jak masz, to potem na drodze depniesz i tak już zostanie.

Data: 2010-11-02 14:24:17
Autor: J.F.
Avensis 2001r - blokujący się pedał gazu
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w
[...]

Tylko wiesz - w dacii linka sie .. trudniej poruszala ponizej -20, w scierce sie nie zacinala wcale, mimo pelnoletnosci.

A Toyota ... te nowe co to sie zacinaja - w ogole maja linke ?

J.

Data: 2010-11-02 16:59:52
Autor: kml
J.F. wrote:
A Toyota ... te nowe co to sie zacinaja - w ogole maja linke ?

Przy okazji: czy pedał gazu był w jakimś samochodzie w układzie hydraulicznym tak jak niektóre sprzęgła są? Poważnie pytam :)

kml

Data: 2010-11-02 18:57:10
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-02 14:24, J.F. pisze:

A Toyota ... te nowe co to sie zacinaja - w ogole maja linke ?

Te nowe to AFAIK są elektroniczne, ale pedał zacina się mechanicznie gdzieś tam chyba na ograniczniku wciśnięcia.

Data: 2010-11-03 08:02:22
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <4ccf2ecd$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>, Tomasz Pyra napisał(a):

Wygląda jak dość typowe objawy przetarcia się linki gazu.

Gdzieś w pancerzu linka gazu się przetarła i wystają z niej teraz "wszy" które przy odrobinie pecha blokują się w pancerzu.

Możliwe.
Kontaktowałem się również z mechanikiem, który opiekuje się nim
od wielu lat i zrobił tylko duże oczy jak usłyszał objawy.
I skomentował, że to jest rzeczywiście "coś dziwnego" :)

Podjechałbym do niego jak najszybciej, ale trochę km do niego mam.

Jacek

Data: 2010-11-02 10:34:24
Autor: Alpin
[...]

Witam, czy na pewno masz linkę gazu. W dieselku T22 (d-4d) na przykład nie ma.

Przy okazji zapraszam na forum http://avensis.info/.

Pozdrawiam,
Alpin

Avensis 2001r - blokujący się pedał gazu