Data: 2013-09-10 11:50:58 | |
Autor: Konfabulator | |
Avensis D4D 2.0 | |
Jak ja mam dosyć tego samochodu... Od kiedy go kupiłem to jest w nim jakiś problem, którego nie umiem zdiagnozować.
Wcześniej, zazwyczaj po dłuższej jeździe i krótkim postoju, po ponownym odpaleniu silnika zapalała się kontrolka check engine. I po dwóch dniach gasła. Nie było żadnych niepokojących objawów. Ostatnio nawet nie występował ten problem. Ale od kilku dni już nie jest tak pięknie. Teraz w trakcie jazdy, w całkowicie losowych momentach, samochód dostaje zadyszki. Tak jakby komputer odłączał na ok. 5 sekund turbinę. Następnie moc wraca i samochód można śmiało kręcić do końca. Problem występuje losowo na dowolnym biegu, w dowolnym zakresie obrotów, jednak częściej na niskich obrotach (ok. 2-3 tys), niż na wysokich. W trakcie 15 KM odcinka występuje średnio z 3-5 razy. Zapala się też od razu Check engine. Nie ma żadnej prawidłowości rządzących tym zjawiskiem, więc podejrzewam działania komputera, które mają mnie zmusić do wizyty w warsztacie. Wcześniej odczytałem takie błędy: 41 Throttle Position Sensor signal - OPEN OR SHORT IN TPS Signal - TPS Sensor - TPS Signal/circuit 45 EGR System malfunction - VSV EGR - Temperature Sensor 55 Knock Sensor signal Open or short circuit in knock sensor signal (Chaser TRD with 2JZ-GTE) Ja już Was nawet nie pytam co to jest, bo szansa, że ktoś ma Ave z takim problemem jest bardzo niski. Ja tylko chciałbym wiedzieć kto mi to w DC może sensownie zdiagnozować i wyeliminować? |
|
Data: 2013-09-10 22:57:08 | |
Autor: J.F. | |
Avensis D4D 2.0 | |
Dnia Tue, 10 Sep 2013 11:50:58 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):
Jak ja mam dosyć tego samochodu... Od kiedy go kupiłem to jest w nim jakiś problem, którego nie umiem zdiagnozować. Nie martw sie - teraz juz we wszystkich tak :-) 41 Throttle Position Sensor signal Toyota, pedal gazu ? A ktory to rocznik ? Nie jest to to ? http://en.wikipedia.org/wiki/2009%E2%80%9311_Toyota_vehicle_recalls J. |
|
Data: 2013-09-11 07:55:42 | |
Autor: Robson | |
Avensis D4D 2.0 | |
Ja już Was nawet nie pytam co to jest, bo szansa, że ktoś ma Ave z takim problemem jest bardzo niski. Ja tylko chciałbym wiedzieć kto mi to w DC może sensownie zdiagnozować i wyeliminować?Chcesz to zrobić sam? Jeśli tak, to czy czytać i myśleć potrafisz? Pytam na serio a nie złośliwie czy prześmiewczo. R |
|
Data: 2013-09-11 11:17:03 | |
Autor: Konfabulator | |
Avensis D4D 2.0 | |
Chcesz to zrobić sam? Jeśli tak, to czy czytać i myśleć potrafisz? Pytam na serio a nie złośliwie czy prześmiewczo. Jeśli Ci powiem, że dziś rozebrałem i wyczyściłem EGR i jego kolektor to uznasz, że tak czy nie? Check dalej się pali, ale na razie wydaje się, że jest lepiej. Może wiesz gdzie znaleźć informację o tym sensorze przyśpieszenia, bo wszyscy piszą, że przeciera się jakiś kabel od tego sensora do ECU, ale znaleźć zdjęcie i jego położenie to już na ten moment przekracza moje możliwości, więc istnieje jednak niewielka szansa, że jestem nieczytatym idiotą... CBDO. O silniku krokowym czegośtam nie wspominam, bo za to na razie się nie biorę. |
|
Data: 2013-09-12 09:47:39 | |
Autor: Konfabulator | |
Avensis D4D 2.0 | |
Znalazłem i ten sensor i go wyczyściłem. Check na razie się nie pali, jednak to jeszcze nic nie znaczy.
Teraz poszukuję kogoś odważnego kto by podzielił się tutorialem, jak dostać się do przepustnicy i kolektora dolotowego. Są tutoriale dla Ave T25 ale 116KM, a to zupełnie inny układ silnika., niż w mojej 126KM. Przepustnica tu jest zaraz za wiatrakami chłodnicy pod egr. |
|