Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie

Data: 2010-02-16 18:02:28
Autor: MariuszM
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Witam,

Co s±dzicie o silniku w Toyocie Avensis 2,0VVTi 147KM?
Jak się sprawuje, co się psuje?
Jak przyspiesza?
Może kto¶ jeĽdzi takim autem i napisze o plusach i minusach.
--
M.

Data: 2010-02-16 13:09:17
Autor: badzio
On 16 Lut, 18:02, MariuszM <u...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam,

Co s±dzicie o silniku w Toyocie Avensis 2,0VVTi 147KM?

Ktory rocznik?
Polecam zapytac sie na www.avensis.info.
Ja osobiscie mam 1.8vvti z 2001r, do silnika mam tylko dwa zarzuty:
- troche za duzo oleju bierze
- cewki powinny mniej kosztowac ;)

Data: 2010-02-16 22:12:34
Autor: Filip KK
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
W dniu 2010-02-16 22:09, badzio pisze:

- troche za duzo oleju bierze

Ile to jest dużo oleju, a ile za dużo, a ile w sam raz?

Data: 2010-02-16 22:27:12
Autor: Michal
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Ile to jest dużo oleju, a ile za dużo, a ile w sam raz?

duzo okolo 200-300 ml /1000km
za duzo to powyzej :-)
w sam raz = zero / ¶ladowo

M __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4872 (20100216) __________

Data: 2010-02-17 13:50:53
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-16 22:27, Michal pisze:

Ile to jest dużo oleju, a ile za dużo, a ile w sam raz?

duzo okolo 200-300 ml /1000km
za duzo to powyzej :-)
w sam raz = zero / ¶ladowo

Ale z tego co się orientuję, to ludziom w Toyocie pali nawet 0,5 do 1l oleju na 1000km. Więc 200-300ml to jest za dużo? Hmm..

Data: 2010-02-17 13:04:16
Autor: kamil

"Filip KK" <nospam@nospam.pl> wrote in message news:hlgons$n71$1news.task.gda.pl...
[...]

Teraz praktycznie kazdy producent podaje 1l/1000km jako norme.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 06:55:25
Autor: badzio
On 17 Lut, 14:04, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"Filip KK" <nos...@nospam.pl> wrote in message

> Ale z tego co się orientuję, to ludziom w Toyocie pali nawet 0,5 do 1l
> oleju na 1000km. Więc 200-300ml to jest za dużo? Hmm..

Teraz praktycznie kazdy producent podaje 1l/1000km jako norme.

Ale nie mowimy o normach producenta tylko o stanie faktycznym. A stan
faktyczny jest taki ze duzo ave z silnikiem vvti ma problem z braniem
oleju.

Data: 2010-02-17 14:42:33
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-17 14:04, kamil pisze:

[...]

To jest zabezpieczenie dla producenta. Ale czy 200 ml można uznać za "za dużo" ?

A wiesz jaka jest norma spalania oleju dla BMW i Porsche?

Data: 2010-02-17 22:32:33
Autor: to
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Artur Maśląg pisze:

Tia, powinien popracowac nad marketingiem jeszcze ;-)
Fakt, skoro merytorycznie słabo, to wypadałoby chociaż nad
tym marketingiem popracować ;)

"Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! Do końca roku nic nie biore! No chyba że za tysiąc pińcet" ;-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-02-17 08:01:41
Autor: MariuszM
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
W dniu 2010-02-16 22:09, badzio pisze:

Ktory rocznik?

z 2005 r.

MM.

Data: 2010-02-17 10:55:55
Autor: Jacek
badzio pisze:
[...]

a ile Ci te 1,8 pali?

Data: 2010-02-17 02:29:52
Autor: badzio
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
On 17 Lut, 10:55, Jacek <mo...@spam-wp.pl> wrote:
a ile Ci te 1,8 pali?

Zalezy od kierowcy ;)
A powaznie - najmniej (w trasie) to chyba 7.5l ale to byla pierwsza
dluzsza przejazdzka tym autem, pusta droga (niedziela w poludnie), nie
mialem AC wiec jechalem spokojnie ;) Pomijajac ten jeden wybryk to
trasa - ~8-8.5. Miasto - 10-11l
Zona ma lzejsza noge wiec wiec po miescie ma duzo lepszy rezultat - ok
9l :)
Wyniki nie na podstawie komputera (ktory oszukuje) tylko zatankowane
paliwo/przejechany dystans

Data: 2010-02-17 11:51:31
Autor: Jacek
badzio pisze:
[...]

Ciekawe, na wlasne oczy widzialem jak ten samochod palil 13,4 litra (60 letni kierowca - TRASA!)
Pytalem o to tego kjieroce, poniewaz ludzie w necie (autocentrum) pisali, ze to ma kosmiczne spalanie...

Data: 2010-02-17 04:43:36
Autor: badzio
On 17 Lut, 11:51, Jacek <mo...@spam-wp.pl> wrote:
badzio pisze:

> [...]
> paliwo/przejechany dystans

Ciekawe, na wlasne oczy widzialem jak ten samochod palil 13,4 litra (60

Widziales na wlasne oczy, tzn byles przy przejechaniu calego baku?
Wskazanai kompa zignoruj

Pytalem o to tego kjieroce, poniewaz ludzie w necie (autocentrum)
pisali, ze to ma kosmiczne spalanie...

czytajac www.avensis.info odnosze wrazenie ze moj egzemplarz ma
spalanie raczej wieksze niz mniejsze :)

Data: 2010-02-17 10:56:33
Autor: kamil
"Jacek" <monia@spam-wp.pl> wrote in message news:hlghv0$ofq$1node2.news.atman.pl...

Ciekawe, na wlasne oczy widzialem jak ten samochod palil 13,4 litra (60 letni kierowca - TRASA!)
Pytalem o to tego kjieroce, poniewaz ludzie w necie (autocentrum) pisali, ze to ma kosmiczne spalanie...

60 lat, wzrok juz nie ten, moze nie zauwazyl ze samochod ma wiecej niz 2 biegi?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 12:10:55
Autor: Jacek
kamil pisze:
[...]

'
Nie lubie glupiego kpiarstwa

Data: 2010-02-17 11:17:31
Autor: kamil

"Jacek" <monia@spam-wp.pl> wrote in message news:hlgj3c$oo3$1node2.news.atman.pl...
kamil pisze:
[...]

A ja bajek. Jesli 1.8 w trasie emerytowi pali 13.4 litra, znaczy ze pora odwiedzic serwis. 2.5 litra turbo AWD w trasie pali ponizej 10.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 12:14:58
Autor: to
kamil wrote:

A ja bajek. Jesli 1.8 w trasie emerytowi pali 13.4 litra, znaczy ze pora
odwiedzic serwis.

To prawda.

2.5 litra turbo AWD w trasie pali ponizej 10.

Chyba tempem emeryckim.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 12:39:27
Autor: kamil

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4b7bddc2$1news.home.net.pl...
kamil wrote:

[...]

Tempem normalnym bez potrzeby gonienia kazdego rozklekotanego golfa, ktory za punkt honoru obral sobie udowodnienie wszystkim, ze jest najszybszy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 14:45:05
Autor: to
kamil wrote:

Tempem normalnym bez potrzeby gonienia kazdego rozklekotanego golfa,
ktory za punkt honoru obral sobie udowodnienie wszystkim, ze jest
najszybszy.

To po co 2,5T do takiej jazdy?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 15:48:07
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-17 15:45, to pisze:

Tempem normalnym bez potrzeby gonienia kazdego rozklekotanego golfa,
ktory za punkt honoru obral sobie udowodnienie wszystkim, ze jest
najszybszy.

To po co 2,5T do takiej jazdy?

Po to, żeby w razie problemu, czy wyprzedzania mieć moc!

Data: 2010-02-17 14:57:32
Autor: to
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Filip KK wrote:

Nie wiem, czy sobie czasem nie ĹĽartujesz, ale odpowiem powaĹĽnie...

To po co 2,5T do takiej jazdy?

Po to, ĹĽeby w razie problemu,

Na niskich obrotach nie ma "mocy", a w sytuacji awaryjnej zwykle nie ma czasu na redukcjÄ™.

czy wyprzedzania mieć moc!

Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 16:17:18
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-17 15:57, to pisze:

Nie wiem, czy sobie czasem nie ĹĽartujesz, ale odpowiem powaĹĽnie...

PiszÄ™ jak najbardziej powaĹĽnie.

To po co 2,5T do takiej jazdy?

Po to, ĹĽeby w razie problemu,

Na niskich obrotach nie ma "mocy", a w sytuacji awaryjnej zwykle nie ma
czasu na redukcjÄ™.

Nie masz mocy w silniczku o małej pojemności. W silniku o pojemności 2.5 litra, w dodatku "uturbionym", masz moc prawie od samego dołu.

czy wyprzedzania mieć moc!

Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.

Czasem by sporadycznie wyprzedzić tira, trzeba mieć moc. Wierz mi, że jak sie ma duży silnik, tiry są dużo krótsze...

Data: 2010-02-17 15:30:07
Autor: to
Filip KK wrote:

Nie masz mocy w silniczku o małej pojemności. W silniku o pojemności 2.5
litra, w dodatku "uturbionym", masz moc prawie od samego dołu.

Z dużą dozą pewnością można powiedzieć, że tyle samo mocy na dole jest w 100 konnym turbo dieslu.

czy wyprzedzania mieć moc!

Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.

Czasem by sporadycznie wyprzedzić tira, trzeba mieć moc.

Jak siÄ™ jedzie tempem emeryckim, to nie trzeba.

Wierz mi, ĹĽe
jak sie ma duĹĽy silnik, tiry sÄ… duĹĽo krĂłtsze...

Mam wystarczająco mocny i nie tylko po to, żeby był.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-18 00:54:41
Autor: Filip KK
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
LEPEK pisze:

Pewnie lepiej, tylko co kupisz porzadnego za cene lanosa?
CoĹ› niemieckiego..
Bilet na Oktoberfest z noclegiem?
...albo kilka kartonĂłw czekolady z okienkiem ;)

Nussbeisser z calymi orzechami LOL, jaki to byl towar kiedys :)))))

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-02-20 18:01:06
Autor: to
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Filip KK wrote:

Z dużą dozą nieśmiałości stwierdzę, że masz rację. Ale napisałeś, że nie
ma mocy 2.5T na dole. I tu jesteś w błędzie, bo ma moc. Nawet 100 konny
diesel, jak sam rzekłeś.

No bo 2,5T za bardzo nie ma, zobacz sobie wykresy. Na wszystkich, które widziałem moment spada bardzo mocno już poniżej 3000 rpm. Oczywiście zostaje go tyle, ze auto jedzie pewnie przyzwoicie, ale po co kupować auto z takim silnikiem do emeryckiej jazdy, skoro zostało stworzone do czego innego, a emerycką jazdę można z równym powodzeniem uprawiać 100 konnym dieslem, który w tym zakresie będzie jechał tak samo i przy tym palił dwukrotnie mniej?

Wyciąłeś moje zdanie. Specjalnie to zrobiłeś? Taki silnik się powinno
mieć w razie problemu, napisałem.

W razie jakiego problemu? W nagłych sytuacjach nie ma zwykle czasu na zmianę biegu, więc moc potencjalnie dostępna na wysokich obrotach i tak na nic się zda.

Wierz mi, ĹĽe
jak sie ma duĹĽy silnik, tiry sÄ… duĹĽo krĂłtsze...

Mam wystarczająco mocny i nie tylko po to, żeby był.

To w takim razie po co? I co to znaczy "wystarczajÄ…co mocny"? Kiedy jest
silnik wystarczajÄ…co mocny a kiedy nie jest wystarczajÄ…co mocny i ile to
mniej więcej wynosi?

2,5 V6 ok. 200 koni i nie jeżdżę bez przerwy w zakresie 1500-2000 rpm tylko korzystam z całego zakresu obrotomierza.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-18 12:46:27
Autor: Agent

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7bddc2$1news.home.net.pl...
kamil wrote:

[...]

15.6 litra w trasie - Toyota Tundra 5.8 V8 benzyna więc chyba jednak z tą Avensis było coś nie tak

Data: 2010-02-17 11:00:26
Autor: michail
W dniu 2010-02-16 18:02, MariuszM pisze:
[...]

Mamy w firmie Avensis sedan z tym silnikiem. Do plusów zaliczyć można niezły komfort jazdy w przepisowych prędko¶ciach i bezawaryjno¶ć (w przeciwieństwie do 2.0 D4D). Minusy to fatalna "mułowato¶ć", przyspieszenia bez redukcji nieraz do trójki nie ma... a wtedy jest gło¶no i nieekologicznie ;-)

--
Michail

Data: 2010-02-18 11:28:34
Autor: Dman-666
Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Patrze a tu w szybce robal taki: news:hlgent$l9c$1news.onet.pl ! Pewnie kiero jakis, ten michail . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

przeciwieństwie do 2.0 D4D).

Znaczy sie te sie sypia? A co konkretnie?

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie