Data: 2013-01-02 16:52:18 | |
Autor: PeJot | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
Czołem.
Moje starsze dziecię ( to co ostatnio zaplotło koło ) odłożyło sobie nieco $ i zapragnęło mieć hamulec tarczowy, na początek przód i w wersji mechanicznej. ZTCC z mechanicznych tarczówek dobre opinie ma Avid BB5/BB7, ale te modele znikają powoli z rynku (?), najczęściej są dostępne z tarczą 160 mm. Więc pytam - czy te 160 mm tarczy wystarczy, może szukać 180 mm, a może po prostu innego, nowszego modelu ? Ma toto hamować nie gorzej niż v-ki Deore na sucho. Wybijanie z głowy dziecięciu budżetowego hamulca tarczowego nie przyniosło efektów, głównie chodzi o look roweru i z tym nie mam siły walczyć. Prawdopodobnie w przyszłości z tyłu zagości tarcza, dlatego wypadało by szukać w miarę współczesnego modelu, dostępnego także za jakiś czas. Budżet jak zwykle ograniczony, choć mogę zacząć od piast i tarcz. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-01-02 08:40:42 | |
Autor: rzymo | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
W dniu środa, 2 stycznia 2013 16:52:18 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
(...) może po prostu innego, nowszego modelu ? Nie ma takich :) Era mechaników się kończy, zostaje płyn. Sam jakiś czas temu, jako zatwardziały zwolennik BB7, dałem się przekonać do hydraulików Shimano i nie żałuję. Hamulce są lżejsze, mniej trzeba cisnąć klamkę, nic się nie psuje (jeżdżę cały rok, bez względu na pogodę), odpowietrzanie banalne. |
|
Data: 2013-01-02 17:49:48 | |
Autor: PeJot | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
W dniu 2013-01-02 17:40, rzymo pisze:
Nie ma takich :) Era mechaników się kończy, zostaje płyn. Spodziewałem się takiej odpowiedzi.
Który model ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-01-02 09:44:02 | |
Autor: rzymo | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
W dniu środa, 2 stycznia 2013 17:49:48 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Który model ? Przerobiłem wiele, zaczynałem od Deore 525, potem 535, 575 (jedynie, które ciężko mi było odpowietrzyć), nowe Deore M596 z ServoWave, SLXy 666 - w obu nie pasowała mi przede wszystkim krótsza klamka, przy gripshiftach hamulce obsługiwało się słabo. Obecnie zatrzymałem się na zaciskach M975 i klamkach M505 (bez ServoWave, wolę takie). |
|
Data: 2013-01-04 21:33:49 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
rzymo wrote:
W dniu Ĺroda, 2 stycznia 2013 16:52:18 UTC+1 uĹźytkownik PeJot napisaĹ: Zarazo! Ja wiem, Ĺźe nigdy nie zrezygnujÄ z BB7. Nie ma takiej rzeczy, ktĂłra skĹoni mnie do rezygnacji z tego prostego, doskonale dziaĹajÄ cego rozwiÄ zania na rzecz tego BĂLU DUPY jakim sÄ hydrauliki. Mam znajomych, ktĂłrzy przechodzÄ na BB7 wĹaĹnie z tego powodu. Ot, opinia dla zachowania rĂłwnowagi. :) -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2013-01-04 21:41:09 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
"KrzyĹ CierpiÄtnik" <blah@blah.invalid> wrote in message news:87d2xkn0wi.fsffoobar.site... Zarazo! Ja wiem, Ĺźe nigdy nie zrezygnujÄ z BB7. Nie ma takiej rzeczy, mnie chyba niestety rĂłwnieĹź nie (od wersji Road). Nawet gdyby zrobili szosowe klamkomanetki hydrauliczne, to pewnie tylko w wersji 11rz (a moĹźe juĹź nawet 12?), no, w najlepszym wypadku 10rz - a czegoĹ takiego unikam jak diabeĹ wody ĹwiÄconej, hy hy... No chyba Ĺźeby jakaĹ budĹźetowa przejĹciĂłwka linka-hydraulika weszĹa do produkcji, bo to co teraz moĹźna dostaÄ to kompletny kosmos cenowy. Avidowe mechaniki to chyba jeden z niewielu produktĂłw w MTB, ktĂłry od tylu lat jest sprzedawany w zasadzie w niezmienionej zupeĹnie wersji? pozdr |
|
Data: 2013-01-02 19:49:11 | |
Autor: qrt | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
Dnia Wed, 02 Jan 2013 16:52:18 +0100, PeJot napisał(a):
Czołem. a czy to ma sens? zacisk BB7 z tarczami to jakieś 200 zeta - za tyle można kupic pewnie hydrauliki shimano. Jesli jednak byś sie upierał na mechaniki to warto zwrócić uwagę iż bb7 sa w wersjach road - przystosowanych do uciagu linki szosowych manetek. Ja mam dość stare zaciski 535(deore) połączone z klamkami 555(slx) + 180 z porodu i daje to rade całkiem dobrze. |
|
Data: 2013-01-02 20:08:24 | |
Autor: PeJot | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
W dniu 2013-01-02 19:49, qrt pisze:
Dnia Wed, 02 Jan 2013 16:52:18 +0100, PeJot napisał(a): Jedynie finansowy, ale z drugiej strony łatwiej mi temat utrącić w zarodku - na zacisk hydrauliczny i klamkę kasę dziecię musi *dozbierać* -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-01-02 21:00:19 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
PeJot, Wed, 02 Jan 2013 16:52:18 +0100, pl.rec.rowery:
Moje starsze dziecię ( to co ostatnio zaplotło koło ) odłożyło sobie nieco $ i zapragnęło mieć hamulec tarczowy, na początek przód i w wersji mechanicznej. ZTCC z mechanicznych tarczówek dobre opinie ma Avid BB5/BB7, ale te modele znikają powoli z rynku (?), najczęściej są dostępne z tarczą 160 mm. Więc pytam - czy te 160 mm tarczy wystarczy, może szukać 180 mm, a może po prostu innego, nowszego modelu ? Miałem tarczę 160 mm z BB7 i BB5 na przodzie. Ważę 70 kg, rower około 12-13 kg, bywało, że hamowałem rower, który ważył 25-30 kg. Raz tylko mi się hamulec "skończył", na zjeździe z przeł. Paličevo na austriacko-słoweńskiej granicy. Jakoś wyhamowałem i musiałem ze 20 minut poczekać, bo na tarczy, zacisku i widelcu można było gotować wodę ;-) Podejrzewam, że Twój młody waży mniej i rzadko jeździ z sakwami. Na początek kup mu 160 mm. A jak chcesz, to mogę Ci nawet cały zestaw (z BB5) sprzedać. Napisz na priv. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2013-01-03 02:04:57 | |
Autor: Andrzej W. | |
Avid BB5/BB7 albo... | |
W dniu 2013-01-02 16:52, PeJot pisze:> Czołem.
Z tego co pamiętam BB5 ma małe klocki i brak regulacji klocka wewnętrznego więc jeśli wybierać to BB7. Co do tarczy, na przód to 180 by się przydało jeśli amortyzator wytrzyma a jak ma ładnie wyglądać to tarcze trzeba kupić oddzielnie jakąś fantazyjną bo oryginały tak bez polotu kroją. -- Pozdrawiam, Andrzej |