Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap

Data: 2015-10-30 20:40:16
Autor: Piotr Rogoza
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
Witam
Dzisiaj w końcu dostałem hamulce Avid BB7 Road i zacząłem je montować do ramy Accent Nordkap.
Przód pasuje bez problemu ale tył nie mieści się:
https://goo.gl/photos/oiB4sTdDBHPzQtUm7

Pozostaje albo spiłować rurkę - odpada bo osłabi ramę. Albo zamocować na jakimś płaskowniku ale musi być odpowiednio wyprofilowany żeby hamulec coś hamował. Wówczas hamulec będzie lekko przesunięty w stronę suportu.

Jak to powiedział Siara: "no i w pizdu wylądował". Nie spodziewałem się że hamulec nie zmieści się w tylny widelec.

Dopiero teraz siÄ™ zastanawiam pod jakie hamulce jest ta rama.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-30 23:10:22
Autor: MadMan
Dnia Fri, 30 Oct 2015 20:40:16 -0000 (UTC), Piotr Rogoza napisał(a):

Przód pasuje bez problemu ale tył nie mieści się:
https://goo.gl/photos/oiB4sTdDBHPzQtUm7

Nie potrzeba tam jakiegoÅ› adaptera?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-10-30 22:32:08
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Fri, 30 Oct 2015 23:10:22 +0100, MadMan napisał(a):

Dnia Fri, 30 Oct 2015 20:40:16 -0000 (UTC), Piotr Rogoza napisał(a):

Przód pasuje bez problemu ale tył nie mieści się:
https://goo.gl/photos/oiB4sTdDBHPzQtUm7

Nie potrzeba tam jakiegoÅ› adaptera?
Zielonego pojęcia nie mam. W zestawie oprócz 0mm był jeszcze 20mm ale żaden nie pasuje.
Teraz tak sobie myślę że lepiej było by kupić od razu cały rower bo na tych częściach to niezbyt wyszedłem. A tak chciałem mieć turystyczną przełajówkę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-31 09:32:38
Autor: borsuk
W dniu 2015-10-30 o 23:32, Piotr Rogoza pisze:

Teraz tak sobie myślę że lepiej było by kupić od razu cały rower bo na
tych częściach to niezbyt wyszedłem. A tak chciałem mieć turystyczną
przełajówkę.

Ja używam z przodu tarczy, a z tyłu v-braka i sobie chwalę.
Do niewyczynowej jazdy w górkach bardzo dobre, na długich zjazdach oszczędzasz tarczę, a konkretnie klocki, które w górach błyskawicznie się zdziera.

Data: 2015-11-02 05:29:07
Autor: kosmala.mateusz
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
W dniu pi±tek, 30 pa¼dziernika 2015 23:34:22 UTC+1 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Zielonego pojêcia nie mam. W zestawie oprócz 0mm by³ jeszcze 20mm ale ¿aden nie pasuje.

Zasada jest taka:
- przód 160 mm = ty³ 140 mm (czyli to co u ciebie jest jako 0mm opsane)
- przód 180 mm = ty³ 160 mm (czyli pewnie twoje 20mm, zak³adam, ze tarcze 160ki)

Nie montujesz tego hamulca przypadkiem do góry nogami? :P
jak pu¶cisz pancerz gór± to sie nie zmiesci?

MK

Data: 2015-11-02 18:39:51
Autor: Piotr Rogoza
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
Dnia Mon, 02 Nov 2015 05:29:07 -0800, kosmala.mateusz napisał(a):

Zasada jest taka:
- przód 160 mm = tył 140 mm (czyli to co u ciebie jest jako 0mm opsane)
- przód 180 mm = tył 160 mm (czyli pewnie twoje 20mm, zakładam, ze
tarcze 160ki)
HÄ™? A skÄ…d ta zasada? Dziwnym trafem w Cube'ie mam 2x160mm.

Nie montujesz tego hamulca przypadkiem do góry nogami? :P jak puścisz
pancerz górą to sie nie zmiesci?
Nie po prostu rama jest po wuju. Tutaj lepiej widać:
https://goo.gl/photos/KU79UiE5xKiVHYCaA

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-03 01:19:52
Autor: kosmala.mateusz
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
W dniu poniedzia³ek, 2 listopada 2015 19:42:06 UTC+1 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Dnia Mon, 02 Nov 2015 05:29:07 -0800, kosmala.mateusz napisa³(a):
> Zasada jest taka:
> - przód 160 mm = ty³ 140 mm (czyli to co u ciebie jest jako 0mm opsane)
> - przód 180 mm = ty³ 160 mm (czyli pewnie twoje 20mm, zak³adam, ze
> tarcze 160ki)
Hê? A sk±d ta zasada? Dziwnym trafem w Cube'ie mam 2x160mm.

Chodzi³o mi o adaptery, nie hamulce. Tzn. dla mocowañ IS i zacisków PM:
- adapterem do zamontowania z przodu tarczy 160mm (+0mm), z ty³u mo¿emy zamocowaæ tarczê 140
- adapterem do zamontowania z przodu tarczy 180mm (+20mm), z ty³u mo¿emy zamocowaæ tarczê 160
- itd.: ...adapterem .. 200mm (+40mm),... 180mm itp.

A dlaczego? Po prostu tak wiêkszo¶æ producentów ram siê umówi³o :)

Dla mocowañ PM: tarcza 160 powinna wej¶æ z przodu bez adaptera, a z ty³u to juz ró¿nie: albo jest tak jak wyzej róznica +20mm, albo dla zaoszczêdzenia na masie adaptera, od razu jest PM dostosowane 160mm.

A wracaj±c do tematu, to BB7 s± dosyæ szerokie w porównaniu do innych hamulców:
http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/bikes-and-gear/components/brake-calipers/1366131196701-1nj4flqlhld9f-700-80.jpg
wiec pewnie sie nie zmieszcza
Mk.

Data: 2015-11-03 17:51:51
Autor: Piotr Rogoza
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap

A wracając do tematu, to BB7 są dosyć szerokie w porównaniu do innych
JakieÅ› 3mm brakuje do szprych. --
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-06 01:23:00
Autor: Wojtek Paszkowski

<kosmala.mateusz@gmail.com> wrote in message news:087a44d8-4a18-4cf8-bdcb-8dd6db5f8f12googlegroups.com...

[...]

s± wyra¼nie szersze, ale "w korpusie". To przeszkadza np. przy monta¿u baga¿nika przy klasycznym mocowaniu zacisku (na zewn±trz tylnego trójk±ta) - trzeba dawaæ d³ugie dystanse. Ale przy samym mocowaniu zacisku nie powinno to przeszkadzaæ - tu problem jest przy "stopce" zacisku, w miejscu mocowania. Wygl±da na to, ¿e mo¿e bez podk³adek CPS jako¶ by siê zacisk mie¶ci³ - tyle ¿e trzeba by wtedy zmieniæ hamulce na inne ni¿ Avidy. No i ciekawe, czy da³oby siê swobodnie przykrêcaæ tyln± ¶rubê.
Wersja Road i tak ma wiêksze szanse na upchanie ni¿ MTB - tam ramiê zacisku ma znacznie wiêkszy zakres pracy i pewnie opiera³oby siê o rurkê widelca.

Ciekawe, jak Chiñczykowi uda³o siê tak spieprzyæ projekt ramy. Mo¿e rama s³u¿±ca na wzór by³a stalowa (z cieñszymi i giêtymi rurkami), a mo¿e po prostu wsadzili za ma³e haki - i rura "dosiod³owa" widelca jest zbyt nisko przyspawana do haka? W ramach Cube z mocowaniem w ¶rodku widelca rurki te¿ s± proste, bez odgiêcia na zacisk, ale tam chyba w³a¶nie haki s± du¿o wiêksze i sama rurka "dosiod³owa" zaczyna siê ju¿ powy¿ej mocowania zacisku.

pozdr

Data: 2015-11-06 12:43:46
Autor: Albert Stonoga
W dniu 06.11.2015 o 01:23, Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Na podstawie niekompatybilno¶ci _jednego_ modelu hamulca z ram± wysuwasz twierdzenie o spieprzeniu konstrukcji ramy? Ostro.

BTW. Spieprzyli, ale inny element tej ramy.

Albert Stonoga

Data: 2015-11-22 10:48:27
Autor: Wojtek Paszkowski

"Albert Stonoga" <albert.stonoga@jest.tu> wrote in message news:563c9273$0$22820$65785112news.neostrada.pl...

Na podstawie niekompatybilno¶ci _jednego_ modelu hamulca z ram± wysuwasz twierdzenie o spieprzeniu konstrukcji ramy? Ostro.

bior±c pod uwagê, ¿e rama jest niekompatybilna z najbardziej popularnym, sprawdzonym i od kilkunastu (a mo¿e ju¿ i -dziesiêciu?) lat produkowanym w niezmienionym kszta³cie modelem mechanicznej tarczówki - tak, podtrzymujê, ¿e to jest bardzo du¿y b³±d projektowy.
Zw³aszcza ¿e w¶ród docelowych u¿ytkowników ram "podró¿niczych" mechaniczne tarczówki nadal maj± wielu zwolenników.

BTW. Spieprzyli, ale inny element tej ramy.

jaki? To tylko potwierdza, ¿e siê producent nie popisa³. Dziwiê siê, ¿e Accent od tylu lat sprzedaje sprawiaj±c± problemy ramê. Mo¿e od razu du¿y zapas zrobili.

pozdr

Data: 2015-12-03 14:26:03
Autor: Albert Stonoga
W dniu 22.11.2015 o 10:48, Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Bior±c pod uwagê, ¿e parê lat temu by³a to JEDYNA znana mi tania, ³atwo dostêpna w Polsce rama z wewnêtrznym mocowaniem hamulca - pogodzi³em siê z jej "niedoróbkami".

Wydaje mi siê, ¿e zestawienie ma³ego rozmiaru ramy nieszosowej, ma³ej tarczy i hamulca typu road mo¿e byæ problemem przy wielu ramach, przeró¿nych producentów.

Sk³adaj±c samodzielnie rower nale¿y mieæ to na uwadze. I tyle.
....albo krzyczeæ "niedoróbka!", gdy sprawdzone, dostêpne od pó³wiecza lusterko od Wigry 3 nie che pasowaæ do ¶wie¿o zakupionego baranka szosówki.

Albert Stonoga

Data: 2015-12-03 22:34:19
Autor: Piotr aka dracorp
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
Dnia Thu, 03 Dec 2015 14:26:03 +0100, Albert Stonoga napisał(a):

Składając samodzielnie rower należy mieć to na uwadze. I tyle.
...albo krzyczeć "niedoróbka!", gdy sprawdzone, dostępne od półwiecza
lusterko od Wigry 3 nie che pasować do świeżo zakupionego baranka
szosówki.
Aj tam, po prostu niedoróbka :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-02 09:19:06
Autor: bans
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
W dniu 2015-10-30 o 23:32, Piotr Rogoza pisze:

Zielonego pojęcia nie mam. W zestawie oprócz 0mm był jeszcze 20mm

W zestawie z czym? Jaką masz średnicę tarczy? Na adapterze jest napisane wyraźnie do jakiej jest średnicy? Jest oznaczenie przód/tył?

--
bans

Data: 2015-11-02 18:44:18
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Mon, 02 Nov 2015 09:19:06 +0100, bans napisał(a):

[...]

W zestawie z pudełkiem :)
Na adapterze jest tylko 0mm IS (20mm IS) i strzałka wskazująca kierunek.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-03 07:56:08
Autor: bans
W dniu 2015-11-02 o 19:44, Piotr Rogoza pisze:

Na adapterze jest tylko 0mm IS (20mm IS) i strzałka wskazująca kierunek.

No to cholera wie, do jakich to tarcz :)
Podskocz rowerem do jakiegoś sklepu z częściami Accenta i coś dopasuj.

Albo skontaktuj się z Velo, powiedz jaką masz ramę i średnicę tarczy i niech ci coś doradzą:

http://velo.pl/czesci/hamulce-i-dzwignie/adaptery

--
bans

Data: 2015-11-03 17:53:36
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Tue, 03 Nov 2015 07:56:08 +0100, bans napisał(a):

http://velo.pl/czesci/hamulce-i-dzwignie/adaptery
Dzięki wielkie. Ciekawe kształty, może coś jeszcze z tego będzie. A do velo już napisałem. Tylko wątpię żeby ktoś odpisał. Kiedyś też pisałem do jakieś firmy i nic.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-03 11:32:53
Autor: Ignac
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
W dniu wtorek, 3 listopada 2015 18:55:50 UTC+1 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:

A do velo ju¿ napisa³em. Tylko w±tpiê ¿eby kto¶ odpisa³. Kiedy¶ te¿ pisa³em do jakie¶ firmy i nic.

Bo to te¿ by³o velo! Tak mi jako¶ utkwi³o.

Data: 2015-11-04 19:05:11
Autor: Albert Stonoga
W dniu 30.10.2015 o 21:40, Piotr Rogoza pisze:
[...]

U mnie wygląda to tak (zwykłe BB7, tarcze 185mm, adapter pudełkowy)

http://4gox.pl/nordkapp_02.JPG

Albert Stonoga

Data: 2015-11-05 19:08:02
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Wed, 04 Nov 2015 19:05:11 +0100, Albert Stonoga napisał(a):

U mnie wygląda to tak (zwykłe BB7, tarcze 185mm, adapter pudełkowy)

http://4gox.pl/nordkapp_02.JPG

Albert Stonoga

Ty masz BB7 MTN, ale swoją droga ciekawe dlaczego to pojechali z kształtem w wersji Road.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-06 01:05:20
Autor: Wojtek Paszkowski

"Albert Stonoga" <albert.stonoga@jest.tu> wrote in message news:563a48d8$0$22835$65785112news.neostrada.pl...

U mnie wygląda to tak (zwykłe BB7, tarcze 185mm, adapter pudełkowy)

http://4gox.pl/nordkapp_02.JPG

no proszę - zazwyczaj ramy mają zadeklarowany maksymalny dopuszczalny wymiar tarczy hamulcowej, a ta niedoróbka najwidoczniej łyka hamulce od 180mm :)

pozdr

Data: 2015-11-06 12:31:47
Autor: Albert Stonoga
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
W dniu 06.11.2015 o 01:05, Wojtek Paszkowski pisze:

no proszÄ™ - zazwyczaj ramy majÄ… zadeklarowany maksymalny dopuszczalny
wymiar tarczy hamulcowej, a ta niedoróbka najwidoczniej łyka hamulce od
180mm :)

pozdr

A może problem leży nie w "niedoróbce", tylko w upychaniu hamulcy road do ramy trekingowej? Może hamulce typu road mają innego kształtu adaptery w zestawie?
Wydaje mi się, że u mnie miejsca jest wystarczająco dużo, by przy odpowiednim adapterze, zamontować tarcze 160.

Albert Stonoga

Data: 2015-11-06 18:02:34
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Fri, 06 Nov 2015 12:31:47 +0100, Albert Stonoga napisał(a):

A może problem leży nie w "niedoróbce", tylko w upychaniu hamulcy road
do ramy trekingowej? Może hamulce typu road mają innego kształtu
adaptery w zestawie?
Może. Kupiłem Road bo mam baranka. Gdybym wiedział że tak będzie to może wybór by padł na MTN. Ale pytanie czy MTN działa z klamkami szosowymi?

Wydaje mi się, że u mnie miejsca jest wystarczająco dużo, by przy
odpowiednim adapterze, zamontować tarcze 160.
Jutro będę miał czas żeby poszukać w końcu po sklepach.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-22 10:47:46
Autor: Wojtek Paszkowski

"Albert Stonoga" <albert.stonoga@jest.tu> wrote in message news:563c8fa4$0$22830$65785112news.neostrada.pl...

A może problem leży nie w "niedoróbce", tylko w upychaniu hamulcy road do ramy trekingowej? Może hamulce typu road mają innego kształtu adaptery w zestawie?

co zrobić, jak wszyscy producenci arcywygodnych klamkomanetek "barankowych" upierają się przy szosowym uciągu hamulców?

A używanie baranków w ramach trekingowych jest akurat powszechne. I coraz popularniejsze się robi nawet w pewnym nizinnym kraju, w którym najpopularniejszym miejskim rowerem do jazdy po bułki jest góral :)

Wydaje mi się, że u mnie miejsca jest wystarczająco dużo, by przy odpowiednim adapterze, zamontować tarcze 160.

wydaje mi się, że tu kluczem może być też rozmiar ramy - przy dłuższej rurze podsiodłowej górna rura tylnego trójkąta idzie pod innym kątem i może dzięki temu robi się akurat te parę mm więcej miejsca? Jaki masz rozmiar ramy?

pozdr

Data: 2015-11-21 11:56:46
Autor: Piotr aka dracorp
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
W zeszłym tygodniu udało mi się kupić adapter o innym kształcie pod tarcze 185mm, bo taka mi została. Przy takim zestawie hamulec już nie dotyka ramy. Z przodu musiałem dać tulejkę żeby móc zamontować błotnik.
W tej kwestii jeszcze coś pokombinuję bo wygląda chamsko. Ale w końcu mam wszystko i przy okazji znalazłem ciekawy sklep rowerowy w Gdyni :).
 Teraz jadÄ™ testować jak to wszystko dziaÅ‚a. Do tego sztyca amortyzowana SR Suntour NCX.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-22 10:18:30
Autor: Wojtek Paszkowski

"Piotr aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:n2pm5u$c01$1dont-email.me...

przy okazji znalazłem ciekawy sklep rowerowy w Gdyni :).

który?

Przy okazji - zmotywowałem się do wymiany BB7 na Tektro Spyre i od paru dni mam okazję porównać obydwa modele. Jak na razie pierwsze wrażenia vs BB7 Road:

- jakby słabsza sprężyna powrotna, a że kable już mocno leciwe, to "czucie" w klamce kiepskie
- położenie tłoczków regulowane wyłącznie kluczem (imbus 3), do tego wewnętrzny tłoczek jest chyba położony bliżej osi niż w BB7, więc przy klasycznym zaplocie na 3x szprychy nieco bardziej przeszkadzają. Ale że przy dwustronnie działających tłoczkach można odległość klocków regulować naciągiem linki, nie wygląda to na jakąś specjalnie wielką wadę.
- wymiana klocków wymaga narzędzia (do wykręcenia śruby, jak to w Shimano - mały imbus). Ale za to może będzie wymagała nieco mniej siły - w Avidach czasem bez kombinerek albo siłowego wypychania imbusem czasem ciężko było sobie poradzić

+ koniec z hałasem tarcz - brak "tłoczka" nieruchomego oznacza, że obydwa klocki mogą być nieco oddalone od tarczy
+ moc jakby ciut większa (pewnie dzięki obustronnemu dociskowi). Ale ciężko mi na razie ocenić, bo od paru miesięcy tylny hamulec zrobił mi się strasznie gumowy (pancerz się "zużył"?) i BB7 w zasadzie zupełnie nie hamował. Tektro jest jakby mocniejszy, ale też ciężko zablokować koło. Czekam na pancerz Jagwire aby realnie porównać.
+ w Avidach wyczuwam coś jakby luzy i lekkie przesuwanie klocków w zacisku przy hamowaniu. W Tektro na razie tego nie ma, klocki siedzą ciasno. Może to efekt dodatkowego mocowania klocków śrubą, a może po prostu nowego, jeszcze nie wyrobionego zacisku

Sumarycznie: na pierwszy rzut oka obustronie ruchome tłoczki to jednak spora zaleta, w końcu jest ciszej, można ustawiać odległość klocków tak, aby hamowanie było zadowalające, a jednocześnie tarcza nie ocierała o nieruchomy klocek.

pozdr

Data: 2015-11-22 10:35:56
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 22 Nov 2015 10:18:30 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

przy okazji znalazłem ciekawy sklep rowerowy w Gdyni :).

który?
mkbike.com.pl na Brzechwy 11.

Przy okazji - zmotywowałem się do wymiany BB7 na Tektro Spyre i od paru
dni mam okazję porównać obydwa modele. Jak na razie pierwsze wrażenia vs
BB7 Road:
Szkoda że ja się na nie nie natknąłem. --
piecia aka dracorp

Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap