Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap

Data: 2015-11-21 11:56:46
Autor: Piotr aka dracorp
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
W zesz艂ym tygodniu uda艂o mi si臋 kupi膰 adapter o innym kszta艂cie pod tarcze 185mm, bo taka mi zosta艂a. Przy takim zestawie hamulec ju偶 nie dotyka ramy. Z przodu musia艂em da膰 tulejk臋 偶eby m贸c zamontowa膰 b艂otnik.
W tej kwestii jeszcze co艣聽pokombinuj臋 bo wygl膮da chamsko. Ale w ko艅cu mam wszystko i przy okazji znalaz艂em ciekawy sklep rowerowy w Gdyni :).
 Teraz jad臋 testowa膰 jak to wszystko dzia艂a. Do tego sztyca amortyzowana SR Suntour NCX.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-11-22 10:18:30
Autor: Wojtek Paszkowski

"Piotr aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:n2pm5u$c01$1dont-email.me...

przy okazji znalaz艂em ciekawy sklep rowerowy w Gdyni :).

kt贸ry?

Przy okazji - zmotywowa艂em si臋 do wymiany BB7 na Tektro Spyre i od paru dni mam okazj臋 por贸wna膰 obydwa modele. Jak na razie pierwsze wra偶enia vs BB7 Road:

- jakby s艂absza spr臋偶yna powrotna, a 偶e kable ju偶 mocno leciwe, to "czucie" w klamce kiepskie
- po艂o偶enie t艂oczk贸w regulowane wy艂膮cznie kluczem (imbus 3), do tego wewn臋trzny t艂oczek jest chyba po艂o偶ony bli偶ej osi ni偶 w BB7, wi臋c przy klasycznym zaplocie na 3x szprychy nieco bardziej przeszkadzaj膮. Ale 偶e przy dwustronnie dzia艂aj膮cych t艂oczkach mo偶na odleg艂o艣膰 klock贸w regulowa膰 naci膮giem linki, nie wygl膮da to na jak膮艣 specjalnie wielk膮 wad臋.
- wymiana klock贸w wymaga narz臋dzia (do wykr臋cenia 艣ruby, jak to w Shimano - ma艂y imbus). Ale za to mo偶e b臋dzie wymaga艂a nieco mniej si艂y - w Avidach czasem bez kombinerek albo si艂owego wypychania imbusem czasem ci臋偶ko by艂o sobie poradzi膰

+ koniec z ha艂asem tarcz - brak "t艂oczka" nieruchomego oznacza, 偶e obydwa klocki mog膮 by膰 nieco oddalone od tarczy
+ moc jakby ciut wi臋ksza (pewnie dzi臋ki obustronnemu dociskowi). Ale ci臋偶ko mi na razie oceni膰, bo od paru miesi臋cy tylny hamulec zrobi艂 mi si臋 strasznie gumowy (pancerz si臋 "zu偶y艂"?) i BB7 w zasadzie zupe艂nie nie hamowa艂. Tektro jest jakby mocniejszy, ale te偶 ci臋偶ko zablokowa膰 ko艂o. Czekam na pancerz Jagwire aby realnie por贸wna膰.
+ w Avidach wyczuwam co艣 jakby luzy i lekkie przesuwanie klock贸w w zacisku przy hamowaniu. W Tektro na razie tego nie ma, klocki siedz膮 ciasno. Mo偶e to efekt dodatkowego mocowania klock贸w 艣rub膮, a mo偶e po prostu nowego, jeszcze nie wyrobionego zacisku

Sumarycznie: na pierwszy rzut oka obustronie ruchome t艂oczki to jednak spora zaleta, w ko艅cu jest ciszej, mo偶na ustawia膰 odleg艂o艣膰 klock贸w tak, aby hamowanie by艂o zadowalaj膮ce, a jednocze艣nie tarcza nie ociera艂a o nieruchomy klocek.

pozdr

Data: 2015-11-22 10:35:56
Autor: Piotr aka dracorp
Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap
Dnia Sun, 22 Nov 2015 10:18:30 +0100, Wojtek Paszkowski napisa艂(a):

przy okazji znalaz艂em ciekawy sklep rowerowy w Gdyni :).

kt贸ry?
mkbike.com.pl na Brzechwy 11.

Przy okazji - zmotywowa艂em si臋 do wymiany BB7 na Tektro Spyre i od paru
dni mam okazj臋 por贸wna膰 obydwa modele. Jak na razie pierwsze wra偶enia vs
BB7 Road:
Szkoda 偶e ja si臋聽na nie nie natkn膮艂em. --
piecia aka dracorp

Avid BB7 Road i rama Accent Nordkap