Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik

Data: 2010-08-15 18:54:44
Autor: Bogdan Idzikowski
Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik
Z powodu protestu okolicznych mieszkańców odwołano zaplanowane na niedzielę uroczyste odsłonięcie mogiły 22 żołnierzy Armii Czerwonej na Polakówej Górce w Ossowie. Na mogile ktoś namalował czerwone gwiazdy.

Uroczystość odsłonięcia mogiły była planowana na niedzielę po południu. Jednak sekretarz generalny Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa dr Andrzej Krzysztof Kunert zdecydował, że odbędzie się ona w innym terminie, którego jeszcze nie określił.

Na mogile umieszczono tablicę z napisem, w dwóch językach - polskim i rosyjskim - "tu spoczywa 22 żołnierzy 235 i 236 Pułku Strzelców 79 Brygady Armii Czerwonej poległych w boju pod Ossowem w dniach 14 i 15 sierpnia 1920 r.".

Przeciwko uroczystemu odsłonięciu mogiły protestowało kilkudziesięciu mieszkańców Ossowa, Zielonki i innych okolicznych miejscowości, a także przyjezdni z woj. pomorskiego. Skandowali "hańba", "to akt pogardy dla Polaków". Na mogile ktoś namalował czerwone gwiazdy.

Mimo że uroczystość została odwołana, Kunert zdecydował się przybyć na miejsce i spotkać się z protestującymi. "Okazało się, że można zbezcześcić to miejsce czerwonymi gwiazdami, że nie można doprowadzić do godnego odsłonięcia mogiły wspólnie z przedstawicielami ambasady rosyjskiej" - powiedział Kunert dziennikarzom.

Protestujący mówili natomiast, że mogiła, to "pomnik dla tych, którzy walczyli przeciw Polakom". Podkreślali, że tutaj ginęli "nasi ojcowie i dziadowie". Pytali: "czy mamy stawiać pomnik najeźdźcom?".

Kunert zwrócił uwagę, że porządek prawny Polski zakłada opiekę nad grobami wojennymi. "Wydawało mi się, że to mogło być miejsce na zasadzie zwycięzca-zwyciężonemu" - powiedział.

Przeciwko odsłonięciu mogiły żołnierzy Armii Czerwonej w Ossowie zaprotestowało też Porozumienie Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie. "Pomysł uczczenia w ten sposób i w tym dniu żołnierzy, którzy nieśli na swych bagnetach zbrodniczą ideologię, dążąc do narzucenia jej Polsce, a następnie innym krajom Europy, nie ma nic wspólnego z tradycyjnym szacunkiem dla zmarłych" - napisał w komunikacie rzecznik POKiN dr Jerzy Bukowski.

Zdaniem krakowskiej organizacji kombatanckiej, upamiętnienie Czerwonoarmistów poległych w Bitwie Warszawskiej jest posunięciem "równie skandalicznym, jak haniebnym". Zażądali wyciągnięcia konsekwencji "w stosunku do osób i instytucji, które odpowiadają za ten pomysł i jego realizację".

http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/298930,awantura-w-ossowie-zbeszczescili-pomnik.html

Wstyd mi.

Data: 2010-08-15 10:28:41
Autor: brat_olin
"Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:

Zdaniem krakowskiej organizacji kombatanckiej, upamiętnienie
Czerwonoarmistów poległych w Bitwie Warszawskiej jest posunięciem
"równie skandalicznym, jak haniebnym".

Ano!  To tak jakby uczcic tablica esesmanow czy tych z
Einsatzgruppen,
poleglych gdy najechali na Polske w 1939 r.

Zażądali wyciągnięcia konsekwencji "w stosunku do osób i instytucji,
które odpowiadają za ten pomysł i jego realizację".

No i Bronek poleci, hehe.

Wstyd mi.

Nie szkodzi.  Zreszta jest szansa, ze Bronek otoczy ten pomnik murkiem
i pod straza.  Znaczy powie NIE tym wandalom.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-08-15 19:42:17
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomości news:44e65ba4-ce77-460c-a66d-55805a9e2a2bl14g2000yql.googlegroups.com...
[...]

Widzę, że jesteś uhahany i pochwalasz barbarzyństwo.

Nie wiem jacy są Rosjanie, ale jeśli jutro zniszczą w odwecie Polski Cmentarz Wojenny w Katyniu, Polski Cmentarz Wojenny w Miednoje, to co powiesz?
A jeśli Ukraińcy zniszczą cmentarz Orląt we Lwowie, cmentarz w Charkowie, co powiesz?

Będziesz tak samo uhahany?

Data: 2010-08-15 11:25:45
Autor: brat_olin
brat_olin" <brat_o...@yahoo.com> napisał

=======================================================>
[...]

Bez sensu.  Nikt nie wandalizowal cmentarza, jeno pomnik-tablice
wystawiona przez polskiego prezydenta.  Bronkowi powiedziano
"sprawdzam" - i okazalo sie, ze monarcha w gaciach jeno.

A z ta tablica dla Einsatzgruppen to bardzo dobry przyklad i dla
Bronka, i dla lemingow.  Niech sie zastanowia - i zadumaja, durnoty
jedne.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-08-15 18:25:09
Autor: Canucki
Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):
Nie wiem jacy są Rosjanie

To prosze sie najpierw dowiedziec i dopiero potem wrocic na Grupe

ale jeśli jutro zniszczą w odwecie Polski Cmentarz Wojenny w Katyniu,
 Polski Cmentarz Wojenny w Miednoje, to co powiesz?

Na w/wym. cmentarzach nie leza najezdzcy tylko zamordowani jency wojenni.  Nie tylko Rosjan Pan nie zna ale takze okolicznosci smierci tych Polakow i Rosjan.  Ale glos zabiera jako zorientowany w temacie.  Tak to jest jak sie bezmyslnie przekopiowuje czyjes glupie i prowokacyjne (czasem takze chamskie)
wypowiedzi a nie potrafi sie samemu czegos z sensem napisac.

A jeśli Ukraińcy zniszczą cmentarz Orląt we Lwowie, cmentarz w Charkowie, co powiesz?

Ukraincy to chyba jeszcze gorsza swolocz niz Rosjanie

Będziesz tak samo uhahany?

Nie bedzie.  To jest normalny i uczciwy czlowiek a nie przekabacony niedouk
walczacy z wszystkim co polskie i gloryfikujacym swinstwa i zbrodnie.

Krzysztof Canucki --

Data: 2010-08-15 18:29:33
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik " Canucki" <canucki@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i49be5$r1b$1inews.gazeta.pl...
[...]

Hańba! hańba! Hańba!!!

Zennon

Data: 2010-08-15 18:49:17
Autor: Canucki
Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik
Eulalia Browarek <tyskie@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał(a):
Hańba! hańba! Hańba!!!

Ano, hanba gloryfikujacym najezdzcow i okupantow wlasnego kraju

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-15 20:32:12
Autor: raff
W dniu 2010-08-15 20:29, Eulalia Browarek pisze:
UĹźytkownik " Canucki"<canucki@NOSPAM.gazeta.pl>  napisał w wiadomości
[...]

Co, znow orgazm ?

R.

--
                Save The Whale!
http://fusyfusyfusy.blox.pl/resource/wieloryb.jpg

Data: 2010-08-15 21:08:30
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

W tej wojnie to Polacy byli najeźdcami. Zrobiliśmy wypad na Wilno i Ruscy pogonili nam kota tak, że uciekając zatrzymaliśmy się blisko Warszawy. Można więc powiedzieć, że obrońcy ojczyzny, pogonili wroga nieco za daleko zapędzając się na ziemie agresora.
To jest prawda. To, co pan twierdzi, jest mitem.

A jeśli Ukraińcy zniszczą cmentarz Orląt we Lwowie, cmentarz w Charkowie,
co powiesz?
> Ukraincy to chyba jeszcze gorsza swolocz niz Rosjanie

Cudownie! Jeśli chodzi o tę wojnę to raczej Polacy z Ukraińcami postąpili jak ostatnia swołocz, zdradzając ich w haniebny sposób.

Niedoukiem jesteś pan, panie Canucki.

Data: 2010-08-15 19:25:01
Autor: Eulalia Browarek

Data: 2010-08-15 21:15:26
Autor:
> [...]

To jest prawda. To, co pan twierdzi, jest mitem.

W tej wojnie, ktorej efektem sa m. in. cmentarze w Katyniu i Miednoje Polacy nie byli agresorami lecz ofiara napasci.
Natomiast w wojnie 1920 roku Polacy walczac odbierali to co utracili na skutek zaborow.
Charkowie,
 Cudownie! Jeśli chodzi o tę wojnę to raczej Polacy z Ukraińcami postąpili jak ostatnia swołocz, zdradzając ich w haniebny sposób.

Czy obowiazkiem Polakow bylo utworzenie i budowa panstwa ukrainskiego?
Czy mogli zreszta cos wiecej zrobic w walce z bolszewikami?  Wiecej niz wojska tychze Ukraincow, "bialych" Rosjan, brytyjskie, francuskie, amerykanskie, kanadyjskie, japonskie, greckie, wloskie, rumunskie, serbskie
i bodajze australijskie razem wziete?  Na czym ma polegac ta "zdrada"?

Z panskiego punktu widzenia pewnie tak.

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-15 22:01:36
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-15 20:25,  Canucki pisze:

Ukraincy to chyba jeszcze gorsza swolocz niz Rosjanie

Krzysztof Canucki

Jednak ani jedni ani drudzy nie traktują Polaków jak jakichś "podludzi" śladem naszych "przyjaciół" - USA.

Data: 2010-08-15 18:46:38
Autor: Canucki
Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a): Wypowiedz A. K. Kunerta:  "Okazało się, że można zbezcześcić to miejsce czerwonymi gwiazdami..." swiadczy o jego zaklamaniu i traktowaniu Polakow jak idiotow.  Przeciez czerwone gwiazdy to byl "znak firmowy" tych
najezdzcow.  Coz wiec jest w tym uwlaczajacego pamieci tych bolszewickich soldatow?

A moze oficjalny tytul tego pana "sekretarz generalny Rady Ochrony Pamięci Walk..." powinien byc rozszerzony o "...Wrogow, Najezdzcow i Mordercow Narodu Polskiego"?  Ale to "Męczeństwo" sowieckich agresorow to bardzo naciagana sprawa

Wstyd mi.

Jesli rzeczywiscie jest Pan Polakiem to prosze sie wstydzic "na temat"  :-)

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-15 13:07:15
Autor: brat_olin
Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik
"Eulalia Browarek" wrote

Hańba! hańba! Hańba!!!

Ano.  I do tego KRZYZ na grobie bolszewika!  Kto to wymyslil?
Pan by sie nie oburzyl, gdyby nie daj Boze zeszedl byl?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-08-15 22:27:24
Autor: Canucki
Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik
Eulalia Browarek <tyskie@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał(a):
Hańba! hańba! Hańba!!!

Nic innego nie potrafi Pan z siebie wydalic?
Instrukcji nie dowiezli?

Krzysztof Canucki

Data: 2010-08-15 22:42:19
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik " Canucki" <canucki@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i49pkb$bim$1inews.gazeta.pl...
[...]

Hańba! Hańba! Hańba!!! I Targowica !!!

Zennon

Data: 2010-08-15 19:18:23
Autor: u2
Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik
Wstyd mi.

Zgadza się, odsłanianie pomników najeźdźcom to wstyd i hańba.

Data: 2010-08-15 19:33:11
Autor: boukun

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c681bd7$1news.home.net.pl...
[...]

Ale nie z prostactwem i dzikim plebsem!

boukun

Data: 2010-08-15 21:01:06
Autor: dK
[...]

To bardzo takie Narodow Katolickie. Pogarda dla grobów.

dK

Data: 2010-08-15 22:31:07
Autor: Jaksa
[...]

A mnie jest przykro że ty jeszcze żyjesz i zanieczyszasz polską ziemię
swoją cuchnącą osobą, PZPR-oski emerycie.

Weź skończ to swoje nieudane życie, polscy podatnicy trochę odetchną.

Jaksa

Data: 2010-08-15 20:33:21
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik "Jaksa" <Jaksa@podole.pl> napisał w wiadomości news:i49isc$rei$1news.eternal-september.org...

[...]

Hańba! Hańba! Hańba!!!

Zennon

Data: 2010-08-15 22:54:26
Autor: Jaksa

Użytkownik "Eulalia Browarek" <tyskie@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał w wiadomości news:i49iuh$qo9$1tioat.net...

> [...]
> swoją cuchnącą osobą, PZPR-oski emerycie.
>
> Weź skończ to swoje nieudane życie, polscy podatnicy trochę odetchną.

Hańba! Hańba! Hańba!!!

Zennon

Szanowny mieszkańcu blokowiska.

Sugeruję żebyś zmienił swoją mantrę na "biada mi biada", może
wtedy ktoś taki jak ja rzuci ci z auta trochę groszy do czapki.

Jaksa

Data: 2010-08-15 20:57:44
Autor: Eulalia Browarek