Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik

Data: 2010-08-15 22:31:07
Autor: Jaksa
Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c681bd7$1news.home.net.pl...
Z powodu protestu okolicznych mieszkańców odwołano zaplanowane na niedzielę
uroczyste odsłonięcie mogiły 22 żołnierzy Armii Czerwonej na Polakówej Górce
w Ossowie. Na mogile ktoś namalował czerwone gwiazdy.

Uroczystość odsłonięcia mogiły była planowana na niedzielę po południu.
Jednak sekretarz generalny Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa dr Andrzej
Krzysztof Kunert zdecydował, że odbędzie się ona w innym terminie, którego
jeszcze nie określił.

Na mogile umieszczono tablicę z napisem, w dwóch językach - polskim i
rosyjskim - "tu spoczywa 22 żołnierzy 235 i 236 Pułku Strzelców 79 Brygady
Armii Czerwonej poległych w boju pod Ossowem w dniach 14 i 15 sierpnia 1920
r.".

Przeciwko uroczystemu odsłonięciu mogiły protestowało kilkudziesięciu
mieszkańców Ossowa, Zielonki i innych okolicznych miejscowości, a także
przyjezdni z woj. pomorskiego. Skandowali "hańba", "to akt pogardy dla
Polaków". Na mogile ktoś namalował czerwone gwiazdy.

Mimo że uroczystość została odwołana, Kunert zdecydował się przybyć na
miejsce i spotkać się z protestującymi. "Okazało się, że można zbezcześcić
to miejsce czerwonymi gwiazdami, że nie można doprowadzić do godnego
odsłonięcia mogiły wspólnie z przedstawicielami ambasady rosyjskiej" -
powiedział Kunert dziennikarzom.

Protestujący mówili natomiast, że mogiła, to "pomnik dla tych, którzy
walczyli przeciw Polakom". Podkreślali, że tutaj ginęli "nasi ojcowie i
dziadowie". Pytali: "czy mamy stawiać pomnik najeźdźcom?".

Kunert zwrócił uwagę, że porządek prawny Polski zakłada opiekę nad grobami
wojennymi. "Wydawało mi się, że to mogło być miejsce na zasadzie
zwycięzca-zwyciężonemu" - powiedział.

Przeciwko odsłonięciu mogiły żołnierzy Armii Czerwonej w Ossowie
zaprotestowało też Porozumienie Organizacji Kombatanckich i
Niepodległościowych w Krakowie. "Pomysł uczczenia w ten sposób i w tym dniu
żołnierzy, którzy nieśli na swych bagnetach zbrodniczą ideologię, dążąc do
narzucenia jej Polsce, a następnie innym krajom Europy, nie ma nic wspólnego
z tradycyjnym szacunkiem dla zmarłych" - napisał w komunikacie rzecznik
POKiN dr Jerzy Bukowski.

Zdaniem krakowskiej organizacji kombatanckiej, upamiętnienie
Czerwonoarmistów poległych w Bitwie Warszawskiej jest posunięciem "równie
skandalicznym, jak haniebnym". Zażądali wyciągnięcia konsekwencji "w
stosunku do osób i instytucji, które odpowiadają za ten pomysł i jego
realizację".

http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/298930,awantura-w-ossowie-zbeszczescili-pomnik.html

Wstyd mi.

A mnie jest przykro że ty jeszcze żyjesz i zanieczyszasz polską ziemię
swoją cuchnącą osobą, PZPR-oski emerycie.

Weź skończ to swoje nieudane życie, polscy podatnicy trochę odetchną.

Jaksa

Data: 2010-08-15 20:33:21
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik "Jaksa" <Jaksa@podole.pl> napisał w wiadomości news:i49isc$rei$1news.eternal-september.org...

[...]

Hańba! Hańba! Hańba!!!

Zennon

Data: 2010-08-15 22:54:26
Autor: Jaksa

Użytkownik "Eulalia Browarek" <tyskie@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał w wiadomości news:i49iuh$qo9$1tioat.net...

> [...]
> swoją cuchnącą osobą, PZPR-oski emerycie.
>
> Weź skończ to swoje nieudane życie, polscy podatnicy trochę odetchną.

Hańba! Hańba! Hańba!!!

Zennon

Szanowny mieszkańcu blokowiska.

Sugeruję żebyś zmienił swoją mantrę na "biada mi biada", może
wtedy ktoś taki jak ja rzuci ci z auta trochę groszy do czapki.

Jaksa

Data: 2010-08-15 20:57:44
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik "Jaksa" <Jaksa@podole.pl> napisał w wiadomości news:i49k83$1d1$1news.eternal-september.org...

> [...]

Sugeruję żebyś zmienił swoją mantrę na "biada mi biada", może
wtedy ktoś taki jak ja rzuci ci z auta trochę groszy do czapki.

Hańba! Hańba! Hańba!!! I Targowica !!!

Zennon

Awantura w Ossowie. Zbeszcześcili pomnik