Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow

Data: 2011-07-31 23:15:53
Autor: astro
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
Serwis Bitomat.pl obracajacy waluta Bitcoin ulegl awarii:
http://niebezpiecznik.pl/post/awaria-bitomat-pl-polacy-stracili-swoje-bitcoiny
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2011-08-01 09:55:39
Autor: witrak()
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote on
2011-07-31_23:15
Serwis Bitomat.pl obracajacy waluta Bitcoin ulegl awarii: http://niebezpiecznik.pl/post/awaria-bitomat-pl-polacy-stracili-swoje-bitcoiny

"Bartosz *rozważa* powiadomienie prokuratury o popełnieniu
przestępstwa." [podkr. moje]

witrak()

Data: 2011-08-01 15:08:22
Autor: astro
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
witrak() wrote in <news:j15kid$hht$1srv.cyf-kr.edu.pl>
"Bartosz *rozważa* powiadomienie prokuratury o popełnieniu
przestępstwa." [podkr. moje]

Zastanawiajace... http://pokazywarka.pl/u3a6pp
Oficjalny komunikat: http://pokazywarka.pl/5zqqaf
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2011-08-01 15:31:12
Autor: MarekZ
Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j168g9$eq8$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Nie znam się zupełnie na tych bitcoinach. Czy ktoś mi może wytłumaczyć, kto na takim manewrze zarobił? Stracili posiadacze bitcoin. Czy one po prostu uległy dematerializacji i zysk niejako rozkłada się na pozostałych posiadaczy bitcoin, bo zrobiło się ich mniej? Czy to inaczej działa? Czy istnieje jakiś sposób dowiedzenia się ile bitcoin jest w danym momencie "w obiegu"?

Data: 2011-08-01 15:46:17
Autor: zlotowinfo
[...]

ja zrozumiałem że stracili ci co sprzedali
coś bezpośrednio w tej walucie

--
http://go.zasms.pl/glosuj/?glosowania/voip/operatorzy/
http://go.zasms.pl/glosuj/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-08-01 15:55:24
Autor: MarekZ
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j16an7$ntn$1@inews.gazeta.pl...

ja zrozumiałem że stracili ci co sprzedali
coś bezpośrednio w tej walucie

Ja zrozumiałem, że oni tak jakby mieli na tym serwerze rachunki w bitcoin (kupionymi za 'prawdziwe pieniądze') z dodatnimi saldami, a teraz mają z zerowymi i nie ma kto im tych bitcoin oddać, bo one po prostu zniknęły (pomimo tego, że wiadomo ile ich mieli). Musieliby sobie je na nowo kupić za 'prawdziwe pieniądze'. Nie tak?

Data: 2011-08-01 19:17:00
Autor: m4rkiz
MarekZ wrote:
[...]

wygenerowane bedzie 21 milionow bitcoinsow, podzielnych do 8 miejsca po przecinku

ilosc ta nie moze zostac zmieniona w zaden sposob, jest na stale zapisana w
lancuchu (historii transakcji) przechowywanej u kazdego klienta

wyslanie bitcoinsa innemu uzytkownikowi jest nieodwracalne i polega na
ogloszeniu tej transakcji w sieci i dopisaniu jej do lancucha, przyjmuje sie
ze jest to nieodwracalne od momentu kiedy transakcja ma 6 potwierdzen

zeby wyslac bitcoinsa trzeba miec dostep do kluczy szyfrujacych przypisanych do
danego adresu bitcoin, przechowywane w pliku wallet.dat i generowane przez
program do transakcji bitcoinsami w miare razie potrzeb (podczas uzywania
kolejnych adresow)

utrata kluczy oznacza brak mozliwosci wyslania czegokolwiek z tego adresu i
oznacza ze bitcoinsy sa 'zgubione' na zawsze

historie wszystkich transakcji mozna sledzic np tu http://blockexplorer.com/

transakcje sa z zasady anonimowe, podaje sie tylko generowany losowo
(na podstawie klucza szyfrujacego) adres do ktorego jest przypisane jakies saldo

inne ciekawe informacje http://bitcoincharts.com/markets/

Data: 2011-08-01 22:41:53
Autor: mvoicem
(01.08.2011 20:17), m4rkiz wrote:
MarekZ wrote:
[...]

Mnie ciekawi, w jaki sposób jest to zabezpieczone przed rozsynchronizowaniem tej rozproszonej bazy danych (bo tak chyba trzeba traktować te bitcoiny). Powiedzmy że połowa węzłów ma informację że bitcoin taki a taki został sprzedany przeze mnie - Tobie, zaś druga połowa -  że komuś innemu.

I taka uwaga na temat tych bitcoinów, postanowiłem "zainwestować" jakąś małą kwotę (powiedzmy 1-2 BTC, żeby zobaczyć z czym to się je) i widzę że to wszystko jeszcze strasznie partyzanckie, trochę mi przypomina wszystkie e-goldy.

A więc hermetyczne, w zasadzie brak punktu styku z jakimiś powszechnie uznanymi internetowymi sposobami płatności (karty płatnicze/moneybookers/paypal).

Z polskich "kantorów" - 1. to przelew do jakiegoś prywatnego ludzia na bitomat.pl , 2. jakiś system kojarzenia kontrahentów, z tego co zrozumiałem to nie ma żadnego rachunku pośredniczącego - ja przelewam BTC komuś, ktoś mi przelewa na konto/paypal, takie BTC'owe allegro.

p. m.

Data: 2011-08-01 21:59:33
Autor: m4rkiz
mvoicem wrote:
[...]

kazdy klient jest jednoczesnie wezlem jezeli akceptuje polaczenia
przychodzace, wygrywa wiekszosc

w przypadku duzego splita teoretycznie mozna sie przejechac

Data: 2011-08-01 22:48:50
Autor: MarekZ
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e370f83$0$3494$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Rozwiązaniem byłaby nieparzysta ilość węzłów i kryterium większości. Chyba że część węzłów może w ogóle nie mieć informacji na temat transakcji. Poza tym jakby to miało być zliczane, to musiałoby to być jednak scentralizowane, czyli bez sensu.

Data: 2011-08-01 22:29:33
Autor: ikarek
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:j16890$qf4$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Też się nie znam, natomiast najprawdopodobniej są one wrażliwe
na te same zagrożenia, co wirtualne waluty w grach siechowych, czyli:
a) kradzieże z kont użytkowników
b) proceder, którym w naszym świecie zajmował się przez chwilę
Chrystus - czyli kopiowanie, zwane też dupowaniem :)
Generalnie jest tak, że sprytniejsi/zdolniejsi użytkownicy wirtualnych
systemów są w stanie wykorzystać luki koncepcyjne/technologiczne
i cudownie rozmnażać rzadkie dobra (wymienialne na realne pieniądze).
Odbywa się to kosztem większości, która działa zgodnie z regułami
oraz jest dostarczycielem tych realnych pieniędzy.

O ile w przypadku gier ma to jeszcze jakiś sens z punktu widzenia
zwykłego użytkownika (taki sam jak płacenie za TV, kino, itd. - jest
to rozrywka) - to już pakowanie realnych pieniędzy w bitcoiny
z nadzieją na udane spekulacje, wydaje mi się mocno problematyczne :)

Data: 2011-08-01 22:37:35
Autor: witrak()
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
ikarek <lisz@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote on
2011-08-01_22:29
[...]

czyli: a) kradzieĹźe z kont uĹźytkownikĂłw b) proceder, ktĂłrym w
naszym świecie zajmował się przez chwilę Chrystus - czyli
kopiowanie, zwane teĹź dupowaniem :) Generalnie jest tak, Ĺźe
[...]

kino, itd. - jest to rozrywka) - to juĹź pakowanie realnych
pieniędzy w bitcoiny z nadzieją na udane spekulacje, wydaje mi
się mocno problematyczne :)

Czytałeś coś na temat bitcoin ? Bo wygląda na to, że nic...

A warto, zaręczam.

witrak()

Data: 2011-08-01 23:11:14
Autor: ikarek
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:j1716v$294$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Czytałeś coś na temat bitcoin ? Bo wygląda na to, że nic...

A warto, zaręczam.

To były ogólne uwagi, ani się przy nich nie upieram, ani nie
wycofuję. Bo w takich wypadkach szczegóły są najważniejsze.

Zatem nadal ogólnie, popraw mnie jeżeli się mylę:
a) bitcoiny są podatne na kradzież? Nie są podpisane,
nie mają numeru seryjnego - po wysłaniu ich "gdzieś",
przepadają?

b) na oko wydają się dobrym celem do zatrudnienia botnetów
- do produkcji, a moĹźe teĹź do tworzenia zcrackowanych sieci,
wystarczająco dużych, aby mogły potwierdzać fałszywe
rozwiązania zadań? Piszę zupełnie na czuja... jak mówię,
szczegóły są najważniejsze, ja ich zupełnie nie znam, ale gdy
w grę wchodzi tyle pieniedzy, to bardzo zdolni ludzie mogą
się potrudzić nad złamaniem tego.

Data: 2011-08-01 22:38:55
Autor: MarekZ
Użytkownik "ikarek" <lisz@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j172bo$9g4$1@news.onet.pl...

[...]

Ogólnie wygląda na to, że to jakaś wybitna dzieciarnia, te bitcoiny. Coś w stylu eurogąbek na naszej klasie, albo orenów w Wiedźminie.

Data: 2011-08-01 22:08:13
Autor: m4rkiz
MarekZ wrote:
Ogólnie wygląda na to, że to jakaś wybitna dzieciarnia, te bitcoiny. Coś w
stylu eurogąbek na naszej klasie, albo orenów w Wiedźminie.

roznica jest zasadnicza - brak centralnego systemu, znane zalozenia,
potencjalna anonimowosc - jezeli sie o nia zadba, brak mozliwosci
blokady srodkow przez kogokolwiek, brak mozliwosci 'dodrukowania'
bitcoinsow itd.

pare miesiecy temu zarobilem na tym troche kasy (sprzedalem o wiele za
szybko, nie liczylem ze wystartuje to az tak ostro) wiec staralem sie
poznac btc dosyc dokladnie

imho, jest z nim spory problem od strony softu klienta, do tego jednak jest
potrzebna duzo wieksza grupa ludzi niz ta ktora sie tym teraz zajmuje,
dalej brakuje wielu podstawowych funkcji, zwlaszcza jezeli chodzi o
zabezpieczanie swoich srodkow

natomiast pomysl jest rewelacyjny i rewolucyjny, mysle ze calkiem niedlugo
albo bitcoins (albo jakies jego rozwiniecie, na pewno p2p) ma szanse
zrobic duzo zamieszania w dziedzinie szybkich mikroplatnosci przez internet

Data: 2011-08-01 23:15:27
Autor: MarekZ
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j174k0$pud$1@dont-email.me...

[...]

To działa tylko w sieci? Jest w pełni zależne od funkcjonowania sieci? Jak to się robi? Czy bitcoiny, tak jak numery GG stworzył Pan Bóg? Bo coś kiedyś słyszałem, że można je zrobić/wygenerować samodzielnie. Bo takie wydarzenie, że jakaś tam awaria serwera czy też akcja jakiegoś dzieciaka powoduje nieodwracalna stratę bitcoinów działa strasznie zniechęcająco. Można by pewnie je jakoś ponownie wygenerować, ale to byłoby pewnie zaczątkiem psucia systemu (czyli dodrukiem), tak?

Data: 2011-08-01 22:50:52
Autor: m4rkiz
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
MarekZ wrote:
To działa tylko w sieci?

http://bitbills.com/order.html

Jest w pełni zależne od funkcjonowania sieci?

jak wyzej, mozna obracac nimi offline ale nie ma wtedy gwarancji ze
to jedyna kopia danego bitcoinsa, wiec kiedy zechcesz uzyc jej online
moze sie okazac ze ktos inny juz to zrobil

Jak
to się robi?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

Czy bitcoiny, tak jak numery GG stworzył Pan Bóg?

bitcoinsy trafiaja do uzytkownikow ktorzy oferuja sieci moc obliczeniowa
swoich komputerow

generalnie chodzi o to ze wszyscy naraz staraja sie utworzyc sume kontrolna
wszystkich transakcji przeprowadzonych od ostatniego bloku do chwili obecnej
(wraz z dodana pewna losowa liczba tak aby owa suma kontrolna zaczynala sie
od okreslonej ilosci zer) ten komu sie uda spelnic te warunki oglasza kolejny
blok (obliczenie bloku skutkuje dodaniem 50 btc dla tego kto go wyliczyl,
przestanie to jednak obowiazywac po osiagnieciu 21 mln - jest to jedna z
rzeczy wpisanych do bloku zerowego)

Bo coś kiedyś
słyszałem, że można je zrobić/wygenerować samodzielnie.

obecnie coraz mniej oplacalne, w lutym karta za 700 pln generowala ~25 btc na
dobe, obecnie ta sama karta daje ok. 0.2 btc na dobe

(to w przypadku dolaczenia sie do 'poola' w ktorym uzytkownicy licza razem
i dziela sie proporcjonalnie do mocy obliczeniowej)

im wieksza moc obliczeniowa tym bardziej skomplikowane warunki musi spelnic
wygenerowany blok zeby zostac uznany za prawidlowy

Bo takie wydarzenie,
że jakaś tam awaria serwera czy też akcja jakiegoś dzieciaka powoduje
nieodwracalna stratę bitcoinów działa strasznie zniechęcająco.

kopia wszystkich transakcji w sieci jest przechowywana lokalnie u kazdego
uzytkownika, na chwile obacna zajmuje ok. 500MB

oczywiscie nie jest to konieczne, mozna uzywac np. ostatnich kilku godzin,
blokow czy megabajtow

Można by
pewnie je jakoś ponownie wygenerować, ale to byłoby pewnie zaczątkiem psucia
systemu (czyli dodrukiem), tak?

o ile nie przekonasz do tej ideii 50% +1 uzytkownika to bedziesz mial poprostu
konkurencyjny system ze swoimi zasadami

Data: 2011-08-01 22:58:31
Autor: m4rkiz
m4rkiz wrote:
[...]

zeby bylo jasniej - lancuch to wszystkie bloki od zerowego ze wszystkimi zalozeniami dzialania sieci do ostatniego (obecnie 1876661, statystycznie powstaje ich 6 na godzine)

blok to wszystkie transakcje ogloszone w sieci od powstania poprzedniego bloku
polaczone razem z dodana losowa liczba, taka ze calosc (transakcje+liczba) spelnia okreslone warunki uzaleznione od ilosci mocy obliczeniowej w sieci btc

Data: 2011-08-02 00:11:37
Autor: MarekZ
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j1773v$be2$1@dont-email.me...

bitcoinsy trafiaja do uzytkownikow ktorzy oferuja sieci moc obliczeniowa
swoich komputerow

Szkoda, że nie udało się tego połączyć z jakimś sensownym wykorzystaniem tej mocy (choćby do jakiegoś szukania dużych liczb pierwszych itp.). Bo z tego co rozumiem jest to po prostu puszczanie tej mocy obliczeniowej "w próżnię" w zamian za te btc. No w każdym razie przy przyjętych zasadach inflacja wam nie grozi. :)

Data: 2011-08-01 23:25:10
Autor: m4rkiz
MarekZ wrote:
[...]

no niestety sie nie da, ta moc obliczeniowa jest gwarancja tego ze btc zostana
proporcjonalnie do niej rozdzielone, nie bedzie mozliwosci wielokrotnego
wydawania tych samych btc, czyli poprostu bezpieczenstwa calej sieci

Data: 2011-08-02 00:27:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-02 00:25, m4rkiz pisze:
[...]

Na czym polega ta "gwarancja mocy obliczeniowej", w czym byłoby gorzej, gdyby BTC sprzedawano na licytacji?

--
Liwiusz

Data: 2011-08-01 23:33:07
Autor: m4rkiz
Liwiusz wrote:
W dniu 2011-08-02 00:25, m4rkiz pisze:
Na czym polega ta "gwarancja mocy obliczeniowej",

blok warty 50 btc powstaje co 10 minut

jezeli wnosisz moc obliczeniowa potrzebna do jego wygenerowania
(plus kilka innych warunkow) dostajes proporcjonalna do owej mocy
czesc danego bloku

w czym byłoby gorzej, gdyby BTC sprzedawano na licytacji?

trzeba by ufac komus kto je wydaje
ze nie wydrukowal sobie dowolnej ilosci dla siebie
ze nie zacznie dodruku

btc jest siecia kompletnie zdecentralizowana, zalozenia sa widoczne dla
kazdego w pierwszym bloku i nikt nie moze ich zmienic

Data: 2011-08-01 23:39:40
Autor: mvoicem
(01.08.2011 23:15), MarekZ wrote:
[...]

Jeżeli tak rzeczywiście jest, to to jest raczej zachęcające.

W końcu jak się sfajczy kantor, to cała tam przechowywana gotówka też się sfajczy i jej się nie odzyska.

Byłoby źle jakby było inaczej.

p. m.

Data: 2011-08-01 23:52:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-01 23:39, mvoicem pisze:
Jeżeli tak rzeczywiście jest, to to jest raczej zachęcające.

W końcu jak się sfajczy kantor, to cała tam przechowywana gotówka też
się sfajczy i jej się nie odzyska.

Byłoby źle jakby było inaczej.

A co jest w tym dobrego (ponad to, że pasuje do porównania z kantorem)?

I jak się gotówka spali, to jak najbardziej powinna być możliwość jej dodrukowania.

Inaczej dojdziemy do absurdu, że po 50 latach państwo przestanie mieć swoją walutę, ponieważ zużyją się wszystkie banknoty, a dodrukować nowych nie można.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-01 23:59:14
Autor: Grzegorz Niemirowski
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Niby tak, ale:
1) utrata portfela jest jednak rzadka (w sensie skasowania pliku, kradzież to inna sprawa)
2) BTC są bardzo podzielne, o wiele bardziej niż zwykłe waluty, które dzielą się na 100 mniejszych jednostek

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2011-08-02 00:44:58
Autor: mvoicem
(01.08.2011 23:52), Liwiusz wrote:
[...]

No ale dodrukowania w ramach polityki monetarnej państwa/banku centralnego.

Nie ma tak, że idziesz do NBP i mówisz że spalił ci się kantor, prosisz o wydanie 500tys zł duplikatów.

Dlatego to co wyciąłeś, czyli to że "akcja jakiegoś dzieciaka spowoduje nieodwracalną stratę bitcoinów", to jest analog do tego że akcja jakiegoś dzieciaka z zapałkami powoduje nieodwracalną stratę PLNów.

Stratę, w tym kontekście, dla posiadacza.

p. m.

Data: 2011-08-01 23:49:18
Autor: Grzegorz Niemirowski
MarekZ <brak@adresu.w.pl> napisał(a):
To działa tylko w sieci? Jest w pełni zależne od funkcjonowania sieci?
Jak  to się robi? Czy bitcoiny, tak jak numery GG stworzył Pan Bóg? Bo
coś kiedyś  słyszałem, że można je zrobić/wygenerować samodzielnie.

Wykonuje się obliczenia dla sieci, za co dostaje się bitcoiny. Obecnie na lekko podkręconej karcie Radeon 5830 chodzącej 24h dostajesz 1 BTC co ok. 6,5 dnia.

[...]

Nie można. Tak w ogóle to te monety istnieją dalej, tylko niemając pliku portfela nie można z nimi nic zrobić.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2011-08-01 22:53:01
Autor: Rafał
W dniu 2011-08-01 22:38, MarekZ pisze:
Ogólnie wygląda na to, że to jakaś wybitna dzieciarnia, te bitcoiny. Coś
w stylu eurogąbek na naszej klasie, albo orenów w Wiedźminie.

I tu się mylisz. Ponoć całkiem nieźle się za to kupuje nielegalny towar. Z resztą, Trystero się o tym produkował jakiś czas temu.

--
Raf

Data: 2011-08-03 10:08:43
Autor: MarekZ
Użytkownik "Rafał" <adres@moj.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e371227$0$2487$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Poczytałem sobie trochę o tym bitcoin. Ideę z grubsza zrozumiałem, całkiem fajna. Co do spraw technicznych, poczytałem za mało, żeby móc się sensownie wypowiedzieć.

Poczytałem jednak także trzy fora użytkowników tych bitcoin, o transakcjach, o kopaniu itp. Jeżeli chodzi o fora to straszna dzieciarnia. Po prostu potworna. Mój aktualny obraz tego bitcoin jest taki, że sporo dzieciaków typu fanbojów linuksa, potraci na tym jakieś kieszonkowe, a idea zostanie raczej skompromitowana. Zobaczymy.

Data: 2011-08-03 10:24:45
Autor: bzdreg
W dniu 2011-08-03 10:08, MarekZ pisze:

[...]

Podpiszę się :)

Wykres notowań na bitomat.pl
http://bitomat.pl/
(bańka spekulacyjna rzędu 5:1)
  przywołuje "spółkę śmieciową do potęgi",
a epizod opisany przez wątkotwórcę sugeruje celowy przekręt. Powściągliwość właścicieli serwisu tylko może potwierdzać czyjeś celowe działanie.
Przytoczę jeszcze raz link do wstępnego artykułu, coby nie wsiąkł:
http://niebezpiecznik.pl/post/awaria-bitomat-pl-polacy-stracili-swoje-bitcoiny/

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-08-04 14:38:49
Autor: MarekZ
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow

Poczytałem trochę więcej, bo temat mnie mocno zainteresował i mam już na tę chwilę wyrobione zdanie. Życzę tej idei w obecnym jej kształcie jak najszybszego upadku. Zresztą takie życzenia nie są tu potrzebne, upadek tej idei wydaje mi się w niej zaszyty.

Data: 2011-08-04 14:52:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-04 14:38, MarekZ pisze:
[...]

No to może i podasz innym drogę myślową, po której doszedłeś do takich wniosków, co by innym czas i moce obliczeniowe mózgu zaoszczędzić? :)

--
Liwiusz

Data: 2011-08-04 15:02:34
Autor: mvoicem
(04.08.2011 14:52), Liwiusz wrote:
[...]

Nie wiem jak przemyślenia MarkaZ - ale moje są take, że jest to waluta która ma cechy banknotów/monet, z ich główną wadą że ktoś może je ukraść.

Tyle że ktoś może nam ukraść to za pomocą trojana, wirusa, ogólnie pojętego malware. W przeciwieństwie do fizycznych banknotów/monet, gdzie włamywacz nie może rozesłać po świecie robotów włamujących się do tysięcy mieszkań w poszukiwaniu gotówki i wysyłających ukradzione niepostrzeżenie w jedno miejsce.

Da się przed tym uchronić, ale trzeba być świadomym użytkownikiem, znać się trochę na szyfrowaniu, backupach i tak dalej, czyli nie jest to waluta do powszechnego stosowania, a co za tym idzie - nie jest to dobra waluta :).

p. m.

Data: 2011-08-04 15:07:57
Autor: MarekZ
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j1e4ml$rqm$1@news.onet.pl...

[...]

Kluczową dla mnie kwestią było to, że najprostsze sposoby zdobywania tej pseudowaluty są nierozerwalnie związane z byciem złodziejem,anie np. z jakimś "zapracowaniem jej". W szczególności przy "produkowaniu" tej waluty preferowane są osoby kradnące prąd, albo mające ten prąd w jakiś sposób "dotowany".

W obecnych realiach (kiedy to nie jest tak aby każdy posiadał własne fotoogniwa słoneczne) uważam, że przyciągnie to do systemu operowania tą pseudowalutą głównie - za przeproszeniem - męty (pomijam tu żarliwych gimnazjalistów, bo jak widzę dyskusje na forum, gdzie w roli dużych kwot występuje np. 100 BTC, to co tu innego pomyśleć). A taki sort użytkowników quasi-waluty - nie wiem w jaki sposób, ale moim zdaniem na pewno - wcześniej czy później doprowadzi do jej skompromitowania (dlatego napisałem, że to jest zaszyte w jej naturze).

Jedyną prawdziwą zaletą tej pseudowaluty jest dla mnie jej łatwa do osiągnięcia anonimowość. Ale po pierwsze, z tym potrafię sobie poradzić także innymi sposobami, przy użyciu normalnych walut, a po drugie, co z tego, że jest anonimowa jak nie jest i nigdy nie będzie łatwo wymienialna. Co do jej bezpieczeństwa z punktu widzenia jej zwykłego użytkownika a nie paranoika, nie widzę żadnych przewag nad normalnymi walutami.

Data: 2011-08-01 15:44:36
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w wiadomości news:j168g9$eq8$1usenet.news.interia.pl...
[...]

wszystko wskazuje na zamierzone działanie administratora

nie prowadzę takiego banku internetowego jak bitomat.pl
a mam w cron archiwizację danych userów na 2 różne co 3 dni
przy kompresji słownikowej rar naprawdę nie wiele zajmują

Data: 2011-08-01 21:42:47
Autor: witrak()
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote on
2011-08-01_15:08
[...]

Tak się jakoś tutaj przyjęło, że wstawiamy linki w postaci
gwarantującej bezpieczne i wygodne oglądanie, zatem *można* dać
skrócony, ale *trzeba* dac pełny.

Możesz powtórzyć te odsyłacze ?

Z góry dziękuję...

witrak()

Data: 2011-08-02 00:30:18
Autor: astro
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
witrak() wrote in <news:j16u07$1bo$1srv.cyf-kr.edu.pl>
> [...]
Tak się jakoś tutaj przyjęło, że wstawiamy linki w postaci
gwarantującej bezpieczne i wygodne oglądanie, zatem *można* dać

Pokazywarta nie jest "skracarka" linkow, to bezposredni adres artykulu.

Na szczescie 40tude Dialog nie lamie dlugich linkow, wysylajac posty tym
czytnikiem nie trzeba sie wiec obawiac koniecznosci zalozenia gipsu.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2011-08-02 10:05:03
Autor: witrak()
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote on
2011-08-02_0:30
[...]

A!

Na szczescie 40tude Dialog nie lamie dlugich linkow, wysylajac
posty tym czytnikiem nie trzeba sie wiec obawiac koniecznosci
zalozenia gipsu.

Thunderbird pozwala zaznaczyć cały, nawet połamany link i wybrać z
menu kontekstowego "wyświetl w przeglądarce...

witrak()

Data: 2011-08-07 09:59:20
Autor: Zbynek Ltd.
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
Elo

astro napisał(a) :
Serwis Bitomat.pl obracajacy waluta Bitcoin ulegl awarii:
http://niebezpiecznik.pl/post/awaria-bitomat-pl-polacy-stracili-swoje-bitcoiny

No to po przekręcie pora na brudne zagrywki w sponsorowanych
artykułach speców od poprawy wizerunku:
http://waluty.onet.pl/wirtualna-namiastka-pieniadza,18893,4812771,1,prasa-detal

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-08-07 09:12:20
Autor: m4rkiz
Zbynek Ltd. wrote:
[...]

ekhm... a czytales ten artykul?

dla mnie brzmi bardziej jak przestroga, od strony technicznej jest miejscami
nieaktualny badz nieprawdziwy (ale o dziwo i tak lepiej niz w wielu innych
miejscach), a dodatkowo autor nawet nie zadal sobie trudu zeby dowiedziec
sie ze bitcoin oznaczany jest jako BTC a nie BTN

w kwestii dodatkowej - przez kogo mialby byc sponsorowany?

Data: 2011-08-07 10:44:56
Autor: Zbynek Ltd.
m4rkiz napisał(a) :
Zbynek Ltd. wrote:
[...]

hmmm... Zanim napisałem? Tak :-)
Artykuł napisany kilka dni po wpadce. Jednakże nie wspomniano w nim
o zagrożeniach z niej wynikających. Że całe zgromadzone środki idą,
najprawdopodobniej, w p... eeee... w przestrzeń.

dla mnie brzmi bardziej jak przestroga,

Dla mnie jak zachęta do nowej, rewelacyjnej technologii dla będących
na fali. Jako zasłonę dymną wrzucono trochę dziegciu. Typowe
działania odwracające uwagę od istoty problemu - nie mamy twoich
środków, ale złapiemy innych jeleni.

Nie wierzę w bezinteresowność podobnych publikacji tuż po wielkich
wpadkach.

w kwestii dodatkowej - przez kogo mialby byc sponsorowany?

Mnie się pytasz? Korzyści nie muszą być w brzęczącej monecie.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-08-07 11:51:03
Autor: m4rkiz
Zbynek Ltd. wrote:
Nie wierzę w bezinteresowność podobnych publikacji tuż po wielkich
wpadkach.

ekhm po raz drugi...
jakis pomniejszy polski kantor przez glupote wtopil 17 tysiecy z
7 milionow btc w obiegu, czy strata 0.2% btc jest wialka wpadka
mozna dyskutowac, ale i tak glownym rynkiem btc jest usa

nie twierdze ze to niemozliwe, ale jakos slabo widze kto moglby
tu kogos sponsorowac, chociaz biorac pod uwage ze zostaje jeden
kantor w europie mogliby wybrac ten moment zeby sprobowac zaistniec

Data: 2011-08-07 20:35:36
Autor: mvoicem
(07.08.2011 12:51), m4rkiz wrote:
Zbynek Ltd. wrote:
[...]

Jeżeli pomniejszy kantor traci 0.2 całości waluty na świecie, to tak - to jest dość spora wpadka.

p. m.

Data: 2011-08-08 07:30:52
Autor: xbartx
Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow

Kolejny kamyczek do ogrĂłdka:

http://niebezpiecznik.pl/post/problemy-waluty-bitcoin/

--
xbartx

Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow