Awaria dysku / partycji - czym naprawić

Data: 2009-06-04 21:49:33
Autor: Michal Kawecki
Awaria dysku / partycji - czym naprawić
Dnia Thu, 04 Jun 2009 21:39:10 +0200, Osadnik napisał(a):

Problem z pogranicza.

Ponieważ dziś dysk WD przenośny (niedawno zachwalałem) odwalił mi numer i partycja okazała sie być nieczytelna. Udało mi sie za pomocą programu DMDE udało mi sie zlokalizować wszystkie pliki i tym podobne. Dane sa sa czytelne jednak partycja już nie.

TESTDisk pokazuje że z tablica partycji wszystko ok.

co w tej sytuacji robić? najchętniej bym skopiował wszystkie dane z dysku a potem na nowo sformatował ale  jest to kosztowne bo trzeba by zakupić na szybko licencję DMDE. Jak na jednorazowa akcje to trochę mało potrzebne i nie dysponuje na dzień dzisiejszy taka gotówką a dysku potrzebuję na już. Tylko cześć danych na dysku jest krytyczna (od ostatniej zmiany z około tygodnia). DMDE w wersji free by sobie poradził tylko plików sa setki.

Jak naprawić to co sie zepsuło (co sie zepsuło?) bez kombinowania i kopiowania plików z dysku?
na pewno jest to problem samej struktury partycji lub jej geometrii czy innych i opisów bo dane da sie odczytać mimo ze sa bardzo mocno pofragmentowane.

Zacznij od podmiany bootsektora tej partycji na kopię zapasową przy
pomocy Testdisk http://www.cgsecurity.org/ . Przykłady użycia:
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples
Jak to nie pomoże to użyj jakiegoś darmowego programu do odzyskiwania
danych, skoro to problem banalny to i z odzyskiem nie powinno być
problemu. Proponuję PC Inspector File Recovery http://www.convar.de albo
testdiskowy Photorec; choć nie odzyska on wszystkiego , a tylko wybrane
pliki, ale jest skuteczny.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-06-04 22:00:54
Autor: Osadnik
Michal Kawecki pisze:

Zacznij od podmiany bootsektora tej partycji na kopię zapasową przy
pomocy Testdisk

A ta kopia to skąd z dysku? próbowałem szukać - nie ma.

Jak to nie pomoże to użyj jakiegoś darmowego programu do odzyskiwania
danych, skoro to problem banalny to i z odzyskiem nie powinno być
problemu.

Problem jest taki ze konieczne jest zachować strukturę katalogów.

Proponuję PC Inspector File Recovery http://www.convar.de albo
testdiskowy Photorec; choć nie odzyska on wszystkiego , a tylko wybrane
pliki, ale jest skuteczny.

Nie zachowuje struktury katalogów.

Data: 2009-06-04 23:35:33
Autor: Michal Kawecki
Dnia Thu, 04 Jun 2009 22:00:54 +0200, Osadnik napisał(a):

Michal Kawecki pisze:

Zacznij od podmiany bootsektora tej partycji na kopię zapasową przy
pomocy Testdisk

A ta kopia to skąd z dysku? próbowałem szukać - nie ma.

Jest na partycji. Testdisk będzie wiedział, gdzie. W ostateczności można
zrzucić do dumpa na wszelki wypadek aktualny bootsektor i wygenerować
sobie nowy, czysty.

DFSee http://www.dfsee.com .