Awaria nowej drukarki fiskalnej

Data: 2010-08-24 22:39:17
Autor: scream
Awaria nowej drukarki fiskalnej
Witam,

Sprawa jak w temacie... Kupiłem nową drukarkę fiskalną, która właściwie od
pierwszego dnia działania pracuje niepoprawnie, tj. zawiesza się
kilkadziesiąt razy dziennie, co bardzo utrudnia pracę. Firma od której
kupowałem urządzenie, będąca jednocześnie serwisantem drukarki, odmawiała
naprawy twierdząc, że takie działanie nie jest niczym złym (absurd). Po
mojej interwencji u producenta kasy serwis w końcu przyjechał i...
wymienili bezpiecznik. Jak można się domyślić to nie załatwia sprawy, bo
drukarka zawiesza się nadal. Przechodzę do meritum.

Producent twierdzi, że tych drukarek fiskalnych się "nie naprawia",
ponieważ jest ona zbudowana modułowo, to serwisant na miejscu powinien
wyjąć jeden moduł, włożyć drugi (nowy) i w ten sposób usunąć usterkę.

Serwis natomiast twierdzi, że producent nie ma racji, bo drukarka jest
nowa, a na nowe drukarki jest gwarancja i oni muszą ją wysłać do producenta
i sami nie naprawią (po co w takim razie serwis?). Trwa to 14 dni roboczych
(3 tygodnie) i na ten czas musiałbym zamknąć sklep (mission impossible)
albo kupić sobie nową drukarkę (2000 zł, średnio mi się to uśmiecha).

Kto ma rację i jakie ja mam prawa? Rozumiem, że urządzenie może się zepsuć,
ale ten egzemplarz akurat od samego początku działał źle. Gdybym był
konsumentem była by to zwykła niezgodność towaru z umową, a tak - co mam z
tym począć?

Dodatkowa sprawa - podobno aby móc zmienić firmę serwisującą tą drukarkę
trzeba zrobić nowy wpis w książeczce i to kosztuje 200 zł. Skoro serwis pod
którego opieką jest moja drukarka jest niekompetentny i odmawia naprawy, to
czemu jeszcze u licha ja mam płacić za możliwość naprawienia jej (na
gwarancji) w innym serwisie?!

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-08-25 01:18:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 24 Aug 2010, scream wrote:

[...]

  Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi.
  Z defaultu (przepisu KC) działa rękojmia i ma "moc" całkiem niezgorszą.
  Tyle, że (w odróżnieniu od "konsumenckiej" niezgodności) da się ją
uchylić w umowie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-25 10:48:33
Autor: MZ
[...]
Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń
fiskalnych to tak nie działa. Można je bez problemu wymienić "w biegu"
sztuka za sztukę (i zwykle serwis nie robi problemu) w przypadku
urządzeń jeszcze niesfiskalizowanych. Po fiskalizacji urządzenie staje
się przypisane do konkretnego podmiotu (zmienisz wszystko, tylko nie
NIP) i podlega obsłudze serwisowej. Oczywiście również w uzasadnionych
przypadkach można je wymienić na nowe, ale wiąże się to z toną
papierkologii w US, ponowną fiskalizacja itd. Moduły nie są przekładalne
(technicznie są, prawnie nie). Dlatego 3 tygodnie firma "postoi".

--
MZ

Data: 2010-08-25 13:28:55
Autor:
Awaria nowej drukarki fiskalnej
Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń
fiskalnych to tak nie działa.

Nie zauważyłem, by w KC było wyłączenie urządzeń fiskalnych. Możesz wskazać, bo mam wrazenei że tworzysz urban legend. Zaraz odezwą się np. głosy, że  skoro zrobili meble na wymiar, to ich reklamować z tytułu rękojmi i ich wymiany na nowe żądać nie można.

Data: 2010-08-25 13:36:11
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 13:28, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
[...]

Oczywiście że można żądać wymiany, ale wiąże się to nie tylko z fizyczną
wymiana urządzenia ale również z procedurą odczytu kasy, protokołami i
ze sporą korespondencją z US.
Możliwe, że serwis dał ciała, bo nie powinien fiskalizować urządzenia
które nie działało poprawnie. Bardziej jednak możliwe że autor wątku ma
program który wiesza urządzenie i po jego stronie leży problem.

To jak z meblami na wymiar, możesz je reklamować, ale nie dostaniesz od
ręki paczki z nowym meblem robionym na zamówienie bo trzeba go zrobić.
Jak kupujesz szafkę z Ikei to (pomijając procedurę reklamacyjną) mogą Ci
ją wymienić od ręki. Wracając do urządzenia fiskalnego, to nie jest
komputer który wymieniasz, odtwarzasz dysk z backupu i chwilę później
już pracujesz dalej.

--
MZ

Data: 2010-08-27 21:29:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 Aug 2010, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:

Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń
fiskalnych to tak nie działa.

Nie zauważyłem, by w KC było wyłączenie urządzeń fiskalnych.

  Ale rzeczywiście jest trudny problem dotyczący czynności podjętych
w związku z identyfikacją przedmiotu.
  Dajmy na to - samochód.
  Samochód wymieniasz, pytanie co z rejestracją (i jej kosztami).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-25 22:22:39
Autor: scream
Dnia Wed, 25 Aug 2010 01:18:24 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi.

Nie zrezygnowałem, a przynajmniej nic takiego nie widnieje na żadnym piśmie
które otrzymałem lub podpisywałem w związku z zakupem w/w urządzenia. Co
teraz?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-08-25 09:12:25
Autor: Dariusz Domagała
Awaria nowej drukarki fiskalnej
Tak z czystej ciekawości: co to za drukarka?

Darek

Data: 2010-08-25 22:21:56
Autor: scream
Dnia Wed, 25 Aug 2010 09:12:25 +0200, Dariusz Domagała napisał(a):

Tak z czystej ciekawości: co to za drukarka?

Elemis Giga
A mogłem wziąć Innovę w tej cenie :/

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-08-26 15:10:18
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-08-25 22:21, scream pisze:
Dnia Wed, 25 Aug 2010 09:12:25 +0200, Dariusz Domagała napisał(a):

Tak z czystej ciekawości: co to za drukarka?

Elemis Giga
A mogłem wziąć Innovę w tej cenie :/

albo Emar printo 57T sliczna czarna z niebieskim wyswietlaczem :)

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-08-25 09:25:53
Autor: MZ
W dniu 2010-08-24 22:39, scream pisze:
[...]

Jaka to drukarka? Trafiłeś na partaczy którzy pewnie kupili uprawnienia
serwisowe. Stara gwardia by Ci wytłumaczyła, że właśnie żeby zapobiec
takim akcjom drukarkę przez kilka dni używa się w trybie niefiskalnym, a
dopiero potem fiskalizuje. I nie kupuje się drukarek fiskalnych tanich
tylko dobre, to znacznie ułatwia potem życie.

Producent twierdzi, że tych drukarek fiskalnych się "nie naprawia",
ponieważ jest ona zbudowana modułowo, to serwisant na miejscu powinien
wyjąć jeden moduł, włożyć drugi (nowy) i w ten sposób usunąć usterkę.
I tak i nie. Zależy jaka drukarka i co nawaliło. Mechaniczne rzeczy
zwykle daje się wymienić na poziomie serwisu, elektronikę różnie, zależy
czy musisz zerwać np. plombę modułu fiskalnego, co faktycznie mogą
zrobić tylko "duże serwisy" ale niekoniecznie producenta.

[...]
Serwis ma o tyle rację, że faktycznie może musieć wysłać do producenta i
faktycznie trwa to około 3 tygodni. I faktycznie przez ten czas zgodnie
z ustawą nie możesz prowadzić sprzedaży detalicznej (w punkcie gdzie
masz zainstalowaną tą drukarkę jeśli nie ma drugiej). Natomiast
kupowanie kolejnego g ... za 2k możesz sobie odpuścić. Dobra drukarka
kosztuje w granicach 2,8k netto i zdziwisz się może, ale są to produkty
głównie polskiej myśli technicznej. W przeciwieństwie do np. włoskich są
bardzo trwałe.

[...]

Gdybyś trafił na dobry serwis, to przed fiskalizacją sprawdziliby ją i
wymienili na inny egzemplarz. Po fiskalizacji klamka zapadła, możesz ją
już tylko serwisować, niestety w sposób jaki Ci zaproponowano.

Dodatkowa sprawa - podobno aby móc zmienić firmę serwisującą tą drukarkę
trzeba zrobić nowy wpis w książeczce i to kosztuje 200 zł.
Trzeba zrobić nowy wpis osób uprawnionych. Technicznie zajmuje to 5
minut. Cena jest negocjowalna. 200 zł to tak średnio drogo.

Skoro serwis pod
którego opieką jest moja drukarka jest niekompetentny i odmawia naprawy, to
czemu jeszcze u licha ja mam płacić za możliwość naprawienia jej (na
gwarancji) w innym serwisie?!

Opisz sprawę producentowi. Ponawiam pytanie: jaka to drukarka?

--
MZ

Data: 2010-08-25 13:30:52
Autor:
[...]

Polecam posnet thermal. Od lat używam, jest nie do zajeżdzenia :) A jako zapasową na czarną godzinę zawsze można kupić tanią kasę fiskalną.

Data: 2010-08-25 14:07:57
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 13:30, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:

Polecam posnet thermal. Od lat używam, jest nie do zajeżdzenia :) A jako
zapasową na czarną godzinę zawsze można kupić tanią kasę fiskalną.
To są "fatalne" drukarki z punktu widzenia serwisu, bo zupełnie się na
nich nie da zarobić w trakcie eksploatacji. Jeśli użytkownik przeczyta i
zrozumie instrukcję obsługi, nie kupuje papieru klasy toaletowy i umie
właściwie używać nożyczek (do wyrównania rolki a nie do dopychania jej w
drukarce) to serwis się sprowadza do przeglądów ustawowych co 2 lata i
odczytu jak się skończy miejsce w module :) Również polecam.

--
MZ

Data: 2010-08-25 11:32:45
Autor: Michał Gut
Awaria nowej drukarki fiskalnej
jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej ręki:)

cos mi się nie do końca chce wierzyć,że ci się drukarka zawiesza x razy dziennie. Drukarka fiskalna ma to do siebie ze współpracuje z programem magazynowym - on może być spaprany. Drukarka generalnie w teorii może się zawiesić, natomiast są to raczej teoretyczne rozwazania. Nie slyszalem o zanym przypadku.

Jeśli faktycznie to drukarka jest uszkodzona (slyszalem o roznych krzaczastych produktach konkurencyjnych firm (w sensie producentow a nie mojej konkurencji - ja serwisuje i handluje tylko urządzeniami Elzabu)) to kroki:

a)wzywasz serwisanta do usunięcia usterki (date i godzine wypełniasz w książce serwisowej w stosownej rubryce).
jak oleje(ma ustawowo 48h na reakcję) albo naprawa nieskuteczna i sie wymiguje to
B)ZAWSZE masz możliwość skorzystania z serwisu fabrycznego (czyli producenta - każdy musi mieć w polsce swój serwis fabryczny).
c) zmienić serwis: kontaktujesz sie z producentem i domagasz sie przydzielenia innego serwisanta (ot tak nie mozesz sobie isc do innego)

jednocześnie piszesz skargę do producenta na serwisanta (jak chcesz zrobić większy dym to do skarbówki aczkolwiek ja bym walił do MF bo to oni daja homologacje i mogą dać po łapach producentowi jeśli on też 'leci sobie w kulki'.

odpowiadajac na twojego maila:
producent dobrze twierdzi ze drukarek fiskalnych sie nie naprawia (tzn można ale nie ma sensu). Są gotowe moduły które się wymienia i cześć.
Serwis gada bzdury (zakładam,że zasada dzialania producent-serwis jest taka sama jak u mnie) bo serwis dostał już kasę za to, że będzie prowadził serwis GWARANCYJNY. Do serwisu fabrycznego sie leci jak jest problem ktorego serwisant nie moze zidentyfikować lub problem dotyczy modułu fiskalnego(serwisant autoryzowany nie ma prawa się do niego dotykać).
Naprawa nie trwa 14 dni roboczych. U mnie najdłuższa naprawa trwała bodajze 5 dni bo wymagała pojechania z warszawy do katowic, diagnostyka, powrót do warszawy do serwisu fabrycznego na wymiane modulu fiskalnego, potem do domu i niebawem odebralem urzadzenie, spowrotem do katowic, fiskalizacja i gotowe.
Trafiłeś na papraków.... Aczkolwiek nie wykluczam ze problem nie tkwi w drukarce a w programie (sprawdz to koniecznie! wezwij informatyka najlepiej dyplomowanego serwisanta danego programu ktorego uzywasz).

Anegdotka o paprakach:
Firma X kupiła od firmy (P)aprak drukarkę fiskalną. Po kilku latach X zmieniłą serwis na (M)nie, bo nie chcieli mieć 10 serwisów w 10 miastach do 10 urządzeń tylko jeden. Po przejęciu urządzeń zrobiłem im kontrolę po której wyszło, że serwisant P nie zgłosił do US drukarki ani też nie poinformował klienta o tym, że on też musi.
Brawurowa akcja wysmarowania czynnego żalu i dopełnienia formalności z moją pomocą uchroniło X od dostania pajdy za partactwo P. Szczęśliwie nie mieli kontroli z US przez te kilka lat a dochód z drukarki rozliczali prawidłowo.

Zmiana serwisu z innego powodu niz widzimisie jest (powinna byc) bezplatna. Przy widzimisie obciążany jest _serwis przejmujący_. Na gwarancji możesz nadal naprawić bezpłatnie w serwisie fabrycznym.

Strzelam: Innova? trafilem?

sir

Data: 2010-08-25 11:45:56
Autor: MZ
Awaria nowej drukarki fiskalnej
W dniu 2010-08-25 11:32, Michał Gut pisze:

Strzelam: Innova? trafilem?
Patrząc po kwocie 2k, to albo Elzab Omega (ale te drukarki faktycznie
się nie psują) albo jakiś wynalazek. Innova to 2.4k netto i też
zasadniczo się nie psuje (to część dawnej ekipy Posnetu a może Elzabu,
nie pamiętam już).

Masz rację, że pierwszym podejrzanym jest program. Co do 3 tygodni, to
niektóre serwisy rzucają takimi terminami. Zgadza się, że jeśli
serwisant będzie zainteresowany to w tydzień z transportem sprawę załatwi.

Co do bezpłatności zmiany serwisu to w tym przypadku trzeba udowodnić,
że to nie widzimisię. Niby łatwo, ale .. wiadomo jak jest.

--
MZ
autoryzowany serwisant Elzabu, Posnetu i Innovy, obecnie na "emeryturze" :)

Data: 2010-08-25 11:57:23
Autor: Michał Gut

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i52ooi$lo$1news.onet.pl...
[...]

kojarze ze ktoryś z producentow innova moze novitus mial jakas deukarke ponizej 2kpln.
innova tez chyba ma.
Co do bezpłatności zmiany serwisu to w tym przypadku trzeba udowodnić,
że to nie widzimisię. Niby łatwo, ale .. wiadomo jak jest.

prosta sprawa - oddaje do fabrycznego i jesli problem sie rozwiaze to zmiana serwisu jest formalnoscia. poza tym wystarczy ze nie zareaguje w 48h, a wzywac go moze ile tylko dusza zapragnie (kwestia kosztow tylko).
ale nadal - zaczac trzeba od programu. cos ciemno widze tą wiszącą drukarkę.

-- MZ
autoryzowany serwisant Elzabu, Posnetu i Innovy, obecnie na "emeryturze" :)

:))) ja sie skupilem na elzabie - dobrze wybralem. co prawda warunku wspolpracy sie pogorszyly niedawno (obcieli marze dealerskie) ale sprzęt robią niezawodny. Jak coś zdycha to za kazdym razem praktycznie jest to użytkownika wina (nigdy nie zdawałem sobie sprawy na ile sposobów można próbować włożyć papier do drukarki i jaką determinacją potrafi się użyszkodnik wykazać robiąc to na siłę).

Data: 2010-08-25 13:48:17
Autor: Dariusz Domagała
Awaria nowej drukarki fiskalnej
kojarze ze ktoryś z producentow innova moze novitus mial jakas deukarke ponizej 2kpln.

Novitus Vento - 1990,-
Ale z tym nie ma problemów

Darek

Data: 2010-08-25 12:54:07
Autor: Grzes
Awaria nowej drukarki fiskalnej

jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej ręki:)

To ja się podepnę - jaką kasę fiskalną do prostej przedaży z liczbą około
20-30 paragonów dziennie mógłbyś polecić ?
Chodzi o jaką małą podręczną, ale solidną.

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2010-08-25 13:10:13
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 12:54, Grzes pisze:

To ja się podepnę - jaką kasę fiskalną do prostej przedaży z liczbą około
20-30 paragonów dziennie mógłbyś polecić ?
Chodzi o jaką małą podręczną, ale solidną.

Napisz ile indywidualnych towarów (pozycji PLU) chcesz sprzedawać, bo to
też jest istotne. I jeszcze jaki to typ punktu (piekarnia, kiosk, sklep,
bar), czy Ci zależy na współpracy z programem komp, czy chcesz używać
czytnika kodów, wagi, szuflady na pieniądze, ilu przewidujesz
indywidualnych kasjerów.

--
MZ

Data: 2010-08-26 08:00:00
Autor: Grzes
[...]

Dopiero dziś odpowiadam, więc:
- pozycji wystarczy 5,
- kasa do sprzadaży internetowej (ewentualnie raz - dwa na miesiąc, jakieś targowisko),
- nie potrzebna współpraca z komputerem, czytnikami itp itd,
- 1 kasjer,

Jeśli możesz proszę o info czy elzab mini, czy może jeszcze coś prostrzego typu.

pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2010-08-26 09:20:03
Autor: MZ
W dniu 2010-08-26 08:00, Grzes pisze:
Jeśli możesz proszę o info czy elzab mini, czy może jeszcze coś prostrzego typu.

Elzab Mini jest prosta i się nada. Jeśli rzeczywiście masz tak
niewielkie wymagania, to możesz się zastanowić (patrząc pod kątem ceny,
nie jakości) nad kasą  Merkury 116F. Kosztuje około 500 zł i to brutto.
Tylko nie kupuj tego przez Allegro, tylko poszukaj sobie serwisu w
okolicy. Jednak gdybym ja miał wybierać, wziąłbym Mini.

--
MZ

Data: 2010-08-27 08:35:33
Autor: Grzes

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i554j7$g99$1news.onet.pl...

[...]

Dziękuję za informację i pomoc.

pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2010-08-25 13:52:55
Autor: Dariusz Domagała
Awaria nowej drukarki fiskalnej
Tfu, był wątek o drukarce i z rozpędu dalej to pociągnąłem :)

Oczywiście Vento to drukarka fiskalna.

Darek

Data: 2010-08-25 13:55:29
Autor: MZ
Awaria nowej drukarki fiskalnej
W dniu 2010-08-25 13:49, Dariusz Domagała pisze:

Novitus Vento

Heheheh. I oto mamy przykład jak nie kupować urządzenia fiskalnego.
Kolega zapytał o KASĘ fiskalną, ale podał za mało informacji żeby pomóc
mu wybrać optymalne urządzenie cena/możliwości. Ty bez wnikania w
szczegóły jego potrzeb zaproponowałeś mu DRUKARKĘ fiskalną która mu się
na 99,9% nie sprawdzi, choćby dlatego że nie pisze nic o posiadaniu tam
komputera z programem sprzedażowym. Dla 20-30 paragonów dziennie
kupowanie drukarki fiskalnej + kompa + softu się zwyczajnie nie opłaca.
Przyznaj się, jesteś serwisantem Novitusa ?:>

--
MZ

Data: 2010-08-25 14:12:22
Autor: Michał Gut
Awaria nowej drukarki fiskalnej
Przyznaj się, jesteś serwisantem Novitusa ?:>

to napewno;)
ale z drukarka to sie pewnie zwyczajnie zagalopowal:)
sir:)))))

Data: 2010-08-25 15:16:53
Autor: Dariusz Domagała

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i530bf$ne6$1news.onet.pl...
W dniu 2010-08-25 13:49, Dariusz Domagała pisze:

Novitus Vento

Heheheh. I oto mamy przykład jak nie kupować urządzenia fiskalnego.

Zanim zrobisz z tego sobie ubaw i dokonasz oceny to przeczytaj wszystkie posty
w wątku! Poprawiłem się szybciej niż Ty rozpocząłeś komentarz więc myślę
że mój post z 13:42 powinieneś widzieć.

[...]

j/w

Przyznaj się, jesteś serwisantem Novitusa ?:>

A co to przestępstwo? Do czego mam sie przyznać?
Tak jestem serwisantem Novitusa - tak jak Ty Elzabu i nie mam zamiaru
wdawać sie w polemikę o wyższości .....

Darek

Data: 2010-08-25 15:31:58
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 15:16, Dariusz Domagała pisze:
[...]

Nie 13:42 tylko 13:52. 3 min różnicy. Zobaczyłem go jak wysłałem swój i
odświeżyło. Co nie zmienia faktu że poważne doradzanie komuś kasy
fiskalnej tylko na podstawie informacji "20-30 paragonów i przenośna" to
lekko nieprofesjonalne. No ale może się mylę, w końcu naprawdę dawno
robiłem pierwsze uprawnienia (96 rok) i może teraz już się nie pyta
klienta do czego i z czym chce używać kasy, ile ma towarów i na jakich
funkcjach mu zależy tylko wciska się jedyny słuszny model jednego
słusznego producenta z którym się akurat współpracuje.

[...]
owszem, właśnie j/w

Przyznaj się, jesteś serwisantem Novitusa ?:>

A co to przestępstwo? Do czego mam sie przyznać?
Tak jestem serwisantem Novitusa - tak jak Ty Elzabu i nie mam zamiaru
wdawać sie w polemikę o wyższości .....
Nie, to nie jest przestępstwo. I nie zamierzam dyskutować o wyższości,
bo każdy producent w czymś się specjalizuje. Dlatego uważam że to że
mogę zaproponować coś z oferty 3 wiodących od lat na rynku producentów
będzie lepsze od  Twojej wiedzy specjalizowanej w Novitusie, bo dzięki
temu zawsze dobierałem urządzenie pod konkretne oczekiwania klienta a
nie odwrotnie.

--
MZ

Data: 2010-08-25 19:08:27
Autor: Dariusz Domagała
[...]

Problem w tym że nic nie doradzałem bo uważam tak jak Ty że kasa ma byc
szyta na miarę potrzeb działalności a nie odwrotnie. Moja propozycja tyczyła
sie pierwotnego wątku a przez nieuwage nie zauważyłem że pytanie skręciło
na tory kasy.

[...]

Żadne halo - też posiadam uprawnienia od 96r. i nie posuwam się do oceny kogokolwiek
tylko dlatego że posiadam 'stare' uprawnienia.

[...]

I tak i nie.
A nie zastanowiłeś się nad tym że jak określasz 'specjalizuje się w Novitusie' to może
właśnie wynika z tego że doświadzenie spwodowało 'preferowanie' tego producenta?
To nie może dawać podstaw do twierdzenia że jak oferujesz urzadzenia 3 producentów
to każdy Klient będzie zadowolony w 100%. Każde urządzenie/producent ma plusy
i minusy.

A ogólnie - EOT

Bo jak to bywa na polskich grupach dyskusyjnych wątek główny stał się tematem pobocznyn
a rozwija się dyskusja nie dająca wyczerpującej odpowidzi pytającemu.

Darek

Data: 2010-08-25 14:11:36
Autor: Michał Gut
[...]

prosta sprzedaz to pewnie malo towarow bez kompa itd..
moge ci polecic tylko te z oferty elzabu (bo na tych sie znam):
Elzab Jota.
najpopularniejsza, najlepsza do malej sprzedaży i wygdna. Jest jeszcze tansza elzab mini ale ona ma dupna klawiature (taka jak inne tanie kasy). Jesli klawiatura foliowa cie nie przeraza to jest tania i nadaje sie doskonale 1090 netto. Jota kosztuje 1390 netto ale wiekszosc klientow(moich) wybiera wlasnie jote (i to wlasnie z powodu swietnej klawiaturki).

Jeśli ma być pprzenośna - mini + zewnętrzny akumulator.

wyżej nie ma co brać. Alfa, Delta, Eco to duże kasy fiskalne do sklepow typu spozywczak, aczkolwiek jota tez sie w takich potrafi sprawdzic.

sir

Data: 2010-08-25 14:24:38
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 14:11, Michał Gut pisze:
prosta sprzedaz to pewnie malo towarow bez kompa itd..
moge ci polecic tylko te z oferty elzabu (bo na tych sie znam):
Elzab Jota.
Też właśnie Jotę chciałem mu zaproponować, chociaż zastanawiałem się nad
Mini.
[...]

Poza tym Jota ma bezpieczne 2048 PLU, a Mini tylko 511. Mimo wszystko
może się okazać za mało.

Jotę pamiętam jeszcze z mojej aktywnej pracy przy kasach, a to już ponad
5 lat minęło. Bardzo udana, prosta konstrukcja, odporna na wilgoć i
kurz, czytelne i intuicyjne menu, świetna dobrze zaplanowana klawiatura
(jak w znacznie droższych Alfach). No i nie wiem jak teraz, ale kiedyś
można było ją sobie dopasować kolorystycznie (wymienna górna część
obudowy). Do tego podłączyć się da wszystko od kompa po czytnik kodów
kreskowych a większość "nornalnego" oprogramowania ją obsługuje.
Dołożyłbym te 300 zł i brał Jotę.

Jeśli ma być pprzenośna - mini + zewnętrzny akumulator.

Jota też w sumie jest przenośna, chociaż cięższa. Jeśli nie będzie z nią
biegać po plaży z lodami to się nada.

--
MZ

Data: 2010-08-25 16:13:19
Autor: Michał Gut
Awaria nowej drukarki fiskalnej
Poza tym Jota ma bezpieczne 2048 PLU, a Mini tylko 511. Mimo wszystko
może się okazać za mało.

w praktyce male firmy maja 10 towarow na krzyz (akcesoria, buty, buty dzieciece itd) co nie do konca jest prawidlowe (wg jakiejs tam interpretacji us wskaal ze nazwa musi jednoznacznie wskazywac na dany towar, co imo jest bez sensu bo wolno ci sprzedac kilka towarow pod jedna pozycja paragonowa jesli ich stawka vat jest taka sama - moim zdaniem sprzecznosc).

Jeśli ma być pprzenośna - mini + zewnętrzny akumulator.

Jota też w sumie jest przenośna, chociaż cięższa. Jeśli nie będzie z nią
biegać po plaży z lodami to się nada.

e nie - jota sie nie nadaje jako przenosna. Mała tak. ale nie przenosna.
jej obudowa jest taka ze jak zlapiesz gorna polowe (czyli nie wezmiesz do rak tak jak potrzeba tylko za gorna pokrywe) to ci dół odpadnie i poleci na glebe....bedzie klops i fura problemów z tym związanych.
Mini ma zatrzask a ponadto specjalne nosidełko z którego nie wypadnie:)
Jota to do malego punktu uslugowohandlowego jak znalazl:)

Data: 2010-08-25 17:04:59
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 16:13, Michał Gut pisze:
[...]

Nenene:) Jeśli sklep jest wielobranżowy i ma obuwie, ciuchy, galanterię
itp to ok, można sprzedawać np. dowolne buty męskie jako "buty męskie",
"buty damskie", "buty dziecięce", "pasek", "torebka damska", "bluzka"
itp. z otwartą ceną, o ile VAT się zgadza. Ale jeśli kontrola udowodni,
że np sklep ma tylko buty, to niestety wg US masz obowiązek mieć
wklepane to w kasę dość szczegółowo, np "buty męskie pełne xxx". To
wychodzi bardzo mocno np. w sklepach spożywczych (np. nie można
sprzedawać wszystkich batoników jako baton, trzeba rozróżniać), ale tam
o wiele bardziej się opłaci importować bazę towarów z programu bo potem
sprzedaje się przez kod kreskowy. No i kwestia raportowania, jednak im
bardziej szczegółowa baza PLU tym łatwiej się połapać co schodzi a co
nie i zarządzać magazynem. W sofcie do kas Elzabu to zawsze było fajne,
że raportów tam jest dużo i przydatnych. Dlatego próbowałem się
dowiedzieć co pytający chce sprzedawać i jak i czy planuje np. czytnik i
czy chciałby mieć współpracę z komputerem. Tak czy owak chyba obaj
jesteśmy zgodni że powinna mu się sprawdzić Elzab Jota. Oby tylko dobry
serwis trafił :)

MZ

Data: 2010-08-26 09:49:26
Autor: Michał Gut
Awaria nowej drukarki fiskalnej
nie pamietam gdzie ja to widzialem ale chyba sam napisze prosbe o interpretacje do mojego us - po co kusic los
nie bylo takiego rozdialu jak piszesz

Data: 2010-08-26 10:07:00
Autor: MZ
W dniu 2010-08-26 09:49, Michał Gut pisze:
nie pamietam gdzie ja to widzialem ale chyba sam napisze prosbe o
interpretacje do mojego us - po co kusic los
Właśnie najgorsze jest to że nie ma jednolitej wykładni, tylko jest
widzisimię lokalnego kacy...wróć, Pana/Pani Naczelnika US :)

--
MZ

Data: 2010-08-25 22:36:19
Autor: scream
Dnia Wed, 25 Aug 2010 11:32:45 +0200, Michał Gut napisał(a):

jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej ręki:)

Świetnie :)

[...]

Drukarka to Elemis Giga, czyli urządzenie w cenie poniżej 2k, jedno z
tańszych na rynku o ile nie najtańsze. Funkcjonalnie najprostsze co może
być, ale akurat to mi pasowało i takie kupiłem. Naiwnie myślałem, że im
prostsze tym trwalsze i mniej się może popsuć. Współpracuje z programem
Small Business firmy Symplex; akurat program może i ma lekko archaiczny
wygląd i operuje na DBFach, ale za to działa bardzo szybko i jest banalny w
obsłudze, a przy tym tani jak barszcz w porównaniu do innych z takimi
możliwościami, więc nie narzekam. Program IMHO działa prawidłowo.

Drukarka zawiesza się losowo, nie wiąże się to z żadnym konkretnym
przypadkiem czy sytuacją. Po prostu co któryś paragon po wysłaniu przez
program sygnału do drukowania paragonu drukarka nie reaguje i muszę
poczekać 30-40-50 sekund aż zacznie drukować. Tak, jakby ktoś odłączał
kabel, a potem podłączał i działa. Dodatkowo w 1/20 przypadków z w/w
opóźnieniem wiąże się wystąpienie błędu nr 7, co wg instrukcji obsługi
(wybacz - cytuję z pamięci) oznacza przepełnienie bufora czy jakoś tak.

(...)
[...]

Z serwisu przyjechała do mnie 20-letnia blondynka z tipsami na dłoniach
i... wymieniła bezpiecznik tłumacząc, że to usunie problem. Akurat
bezpiecznik ma to do siebie, że albo działa, albo nie działa, no ale
zakładam że ona tego nie wiedziała i działała w dobrej wierze :) Tak
wygląda serwis drukarek w tej firmie.

Trafiłeś na papraków.... Aczkolwiek nie wykluczam ze problem nie tkwi w drukarce a w programie (sprawdz to koniecznie! wezwij informatyka najlepiej dyplomowanego serwisanta danego programu ktorego uzywasz).

Ale w jaki sposób mam to sprawdzić? Producent twierdzi, że nie spotkał się
z takim przypadkiem, zresztą w każdym innym aspekcie program działa
prawidłowo więc nie sądzę, żeby akurat w kluczowym miejscu (czyli w
drukowaniu) ktoś popełnił jakiegoś buga. Program istnieje na rynku od X lat
i używa go masa sklepów.

Zmiana serwisu z innego powodu niz widzimisie jest (powinna byc) bezplatna. Przy widzimisie obciążany jest _serwis przejmujący_. Na gwarancji możesz nadal naprawić bezpłatnie w serwisie fabrycznym.

No to jak w końcu? Jedni i drudzy mi mówią, że to ja muszę płacić :)

Strzelam: Innova? trafilem?

Nie. Innovę chciałem kupić.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-08-25 23:10:52
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 22:36, scream pisze:

Drukarka to Elemis Giga, czyli urządzenie w cenie poniżej 2k, jedno z
tańszych na rynku o ile nie najtańsze. Drukarka zawiesza się losowo, nie wiąże się to z żadnym konkretnym
[...]
Opisujesz dokładnie ten sam problem, który miał z tą drukarką program
SubiektGT. Problem polega na przepełnianiu bufora drukarki w przypadku
zbyt wielu pozycji na paragonie, ewentualnie w przypadku gdy nie
zostanie wyczyszczona kolejka UARTA. Mam podejrzenie graniczące z
pewnością, że podobny problem może występować w programie Small Business.

Możesz spróbować przetestować to tak jak opisano tutaj:
http://www.symplex.pl/www/pom/porady/transmisja.htm
sprawdzając przy okazji ustawienia komunikacji z kasą.

[...]
Weź Ty zmień ten serwis...

[...]
Błędne założenie. Niektóre programy mają dedykowane sterowniki do
każdego obsługiwanego urządzenia fiskalnego, ten ma generyczny dla
wszystkich. Jak coś jest do wszystkiego....Spróbuj wyłapać jakieś
powtarzalne warunki występowania błędu, zwracając uwagę właśnie na ilość
pozycji na paragonach.

[...]

Skoro tak mówią to tak jest, to zależy od polityki firmy i zasad
współpracy z serwisami.
Następnym razem kupisz Innovę Profit albo Elzab Omegę, a jak Ci starczy
kasy to kup Posnet Thermal i wtedy na 100% zapomnisz o problemach. Tylko
że to kosztuje trochę więcej niż 2k. Kasa to nie tylko urządzenie, ale
właśnie kompetentny serwis znający urządzenie i przepisy. Z ciekawości,
powiedzieli Ci że masz zgłosić fiskalizację do US?

--
MZ

Data: 2010-08-26 10:00:30
Autor: Michał Gut
[...]

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
mz dobrze ci radzi:) zmien serwis:) najlepiej opisz producentowi procedurę naprawy i kto przyjechal;)

[...]

a czy oby napewno gadales z kims z serwisu fabrycznego czy z sekretarka? bo to roznica:)
jesli chodzi o serwis oprogramowania to symplex ma swoich dyplomowanych serwisantow(wskaze ci najblizszego)
producent kasy także

sprobuj:
menedzer urzadzen, porty com i lpt, com1 (czy jaki tam masz) wlasciwosci
ustawienia portu zaawansowane i wylacz tam bufor uart (suwaczki w lewo)

zobacz czy pomoze

[...]

w elzabie jak serwisant daje dupy to zmiana jest darmowa.
u ciebie tez powinna - tylko musisz im pokazac ze daje ciala.

Strzelam: Innova? trafilem?

Nie. Innovę chciałem kupić.

bierz elzab nastepnym razem:) to naprawde solidny sprzet.

Data: 2010-08-26 22:33:11
Autor: scream
Dnia Thu, 26 Aug 2010 10:00:30 +0200, Michał Gut napisał(a):

mz dobrze ci radzi:) zmien serwis:) najlepiej opisz producentowi procedurę naprawy i kto przyjechal;)

Być może tak zrobię... :)

[...]

Gadałem z ich pomocą techniczną, siedzą tam dwie bardzo sympatyczne panie
które znają program i wszelkie możliwe problemy z nim "od podszewki".

jesli chodzi o serwis oprogramowania to symplex ma swoich dyplomowanych serwisantow(wskaze ci najblizszego)

To będzie płatne? Jutro zadzwonię i spytam co i jak dokładnie.

sprobuj:
menedzer urzadzen, porty com i lpt, com1 (czy jaki tam masz) wlasciwosci
ustawienia portu zaawansowane i wylacz tam bufor uart (suwaczki w lewo)

Spróbuję. Dzięki za dobre rady dla Ciebie i MZ :)

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-08-27 07:39:36
Autor: Michał Gut
[...]

nie ujmując nic a nic paniom, to w serwisie producenta urzadzen fiskalnych siedza 2 panie?
znaczy ze nie dobiles sie do serwisu tylko wlasnie do pomocy technicznej.

jesli chodzi o serwis oprogramowania to symplex ma swoich dyplomowanych
serwisantow(wskaze ci najblizszego)

To będzie płatne? Jutro zadzwonię i spytam co i jak dokładnie.

naturalnie
to normalna usluga za ktora sie placi serwisantowi. serwisanci oprogramoani poszczegolnych producentow to takie firmy jak ja mz czy darek. nie ma to zwiazku z gwarancja w zadnym wypadku

[...]

daj znac czy pomoglo bo az sam sie zaciekawilem:) znam tylko jedno urzadzenie ktoremu musialem wylaczyc bufor bo glupialo ale to z kasami fiskalnymi nic wspolnego nie mialo:)

Data: 2010-08-27 23:06:32
Autor: scream
Dnia Fri, 27 Aug 2010 07:39:36 +0200, Michał Gut napisał(a):

nie ujmując nic a nic paniom, to w serwisie producenta urzadzen fiskalnych siedza 2 panie?

Chodzilo mi o pomoc techniczna Sympleksu :)

daj znac czy pomoglo bo az sam sie zaciekawilem:) znam tylko jedno urzadzenie ktoremu musialem wylaczyc bufor bo glupialo ale to z kasami fiskalnymi nic wspolnego nie mialo:)

Nie pomogło, dalej się wiesza.
Zrobię tak, że uzbieram kasę na nową (jaką?!) a ta będzie potem służyła za
rezerwę. Póki co jeszcze się przemęczę.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-08-30 08:44:37
Autor: Michał Gut
[...]

a sprawdz ty jeszcze taki trywial jak kabel sygnalowy - szukaj mechanicznych uszkodzen. jakiej jest dlugosci? dlugi kabelek zadzialac ci moze jak cewka, jesli masz w poblizu silne zrodlo zaklocen.

zmien tez predkosc transmisji w drukarce i komputerze na 9600 i zobacz co sie bedzie dizalo.

Zrobię tak, że uzbieram kasę na nową (jaką?!) a ta będzie potem służyła za
rezerwę. Póki co jeszcze się przemęczę.

no to elzab omega. zdecydowanie. stara sprawdzona i dobra konstrukcja
poza tym znam jedna firme ktora uzywa oprogramoiwania symplexu i wlasnie ze sprzetem elzabu i dziala.
uzywaja jakiejs starej dosowej

obecnie ma promocje w elzabie 1990,- netto

jesli jestes z mazowieckiego to się reklamuje:)
michal(małpka)sircomp.pl

Data: 2010-08-26 15:15:09
Autor: Kotlet Mielony
[...]

sprobuj program ze stopkic. Robilem dla Farimex sterownik do elemisa wiec program na pewno dziala z ta drukarka :)

Data: 2010-08-26 15:32:45
Autor: Tomek
Dnia 26-08-2010 o 15:15:09 Kotlet Mielony <mail@mail.mail> napisał(a):

sprobuj program ze stopkic. Robilem dla Farimex sterownik do elemisa  wiec program na pewno dziala z ta drukarka :)

To jest raczej antyreklama ;)

--
Tomek

Data: 2010-08-26 17:13:54
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-08-26 15:32, Tomek pisze:
[...]

:)sterownik w postaci pliku exe ktory korzysta z ich dllki .

Data: 2010-08-26 22:30:34
Autor: scream
Awaria nowej drukarki fiskalnej
Dnia Thu, 26 Aug 2010 15:15:09 +0200, Kotlet Mielony napisał(a):

sprobuj program ze stopkic.

Dzieki, testowalem go i moim zdaniem dumpingowiec jest totalnym
zaprzeczeniem dobrego programu do prowadzenia sprzedaży w sklepie :) Co
innego jeśli ktoś prowadzi mały handelek na Allegro i wystawia wszystko
ręcznie, a co innego jak masz 30 klientów na godzinę i wszystko musi być
maksymalnie proste, szybkie i czytelne.