Awaria nowej drukarki fiskalnej

Data: 2010-08-25 01:18:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Awaria nowej drukarki fiskalnej
On Tue, 24 Aug 2010, scream wrote:

Kto ma rację i jakie ja mam prawa? Rozumiem, że urządzenie może się zepsuć,
ale ten egzemplarz akurat od samego początku działał źle. Gdybym był
konsumentem była by to zwykła niezgodność towaru z umową, a tak - co mam z
tym począć?

  Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi.
  Z defaultu (przepisu KC) działa rękojmia i ma "moc" całkiem niezgorszą.
  Tyle, że (w odróżnieniu od "konsumenckiej" niezgodności) da się ją
uchylić w umowie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-25 10:48:33
Autor: MZ
[...]
Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń
fiskalnych to tak nie działa. Można je bez problemu wymienić "w biegu"
sztuka za sztukę (i zwykle serwis nie robi problemu) w przypadku
urządzeń jeszcze niesfiskalizowanych. Po fiskalizacji urządzenie staje
się przypisane do konkretnego podmiotu (zmienisz wszystko, tylko nie
NIP) i podlega obsłudze serwisowej. Oczywiście również w uzasadnionych
przypadkach można je wymienić na nowe, ale wiąże się to z toną
papierkologii w US, ponowną fiskalizacja itd. Moduły nie są przekładalne
(technicznie są, prawnie nie). Dlatego 3 tygodnie firma "postoi".

--
MZ

Data: 2010-08-25 13:28:55
Autor:
Awaria nowej drukarki fiskalnej
Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń
fiskalnych to tak nie działa.

Nie zauważyłem, by w KC było wyłączenie urządzeń fiskalnych. Możesz wskazać, bo mam wrazenei że tworzysz urban legend. Zaraz odezwą się np. głosy, że  skoro zrobili meble na wymiar, to ich reklamować z tytułu rękojmi i ich wymiany na nowe żądać nie można.

Data: 2010-08-25 13:36:11
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 13:28, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
[...]

Oczywiście że można żądać wymiany, ale wiąże się to nie tylko z fizyczną
wymiana urządzenia ale również z procedurą odczytu kasy, protokołami i
ze sporą korespondencją z US.
Możliwe, że serwis dał ciała, bo nie powinien fiskalizować urządzenia
które nie działało poprawnie. Bardziej jednak możliwe że autor wątku ma
program który wiesza urządzenie i po jego stronie leży problem.

To jak z meblami na wymiar, możesz je reklamować, ale nie dostaniesz od
ręki paczki z nowym meblem robionym na zamówienie bo trzeba go zrobić.
Jak kupujesz szafkę z Ikei to (pomijając procedurę reklamacyjną) mogą Ci
ją wymienić od ręki. Wracając do urządzenia fiskalnego, to nie jest
komputer który wymieniasz, odtwarzasz dysk z backupu i chwilę później
już pracujesz dalej.

--
MZ

Data: 2010-08-27 21:29:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 Aug 2010, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:

Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń
fiskalnych to tak nie działa.

Nie zauważyłem, by w KC było wyłączenie urządzeń fiskalnych.

  Ale rzeczywiście jest trudny problem dotyczący czynności podjętych
w związku z identyfikacją przedmiotu.
  Dajmy na to - samochód.
  Samochód wymieniasz, pytanie co z rejestracją (i jej kosztami).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-25 22:22:39
Autor: scream
Dnia Wed, 25 Aug 2010 01:18:24 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi.

Nie zrezygnowałem, a przynajmniej nic takiego nie widnieje na żadnym piśmie
które otrzymałem lub podpisywałem w związku z zakupem w/w urządzenia. Co
teraz?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Awaria nowej drukarki fiskalnej