Data: 2010-08-25 01:18:24 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Awaria nowej drukarki fiskalnej | |
On Tue, 24 Aug 2010, scream wrote:
Kto ma rację i jakie ja mam prawa? Rozumiem, że urządzenie może się zepsuć, Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi. Z defaultu (przepisu KC) działa rękojmia i ma "moc" całkiem niezgorszą. Tyle, że (w odróżnieniu od "konsumenckiej" niezgodności) da się ją uchylić w umowie. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-08-25 10:48:33 | |
Autor: MZ | |
Awaria nowej drukarki fiskalnej | |
W dniu 2010-08-25 01:18, Gotfryd Smolik news pisze:
Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi.Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń fiskalnych to tak nie działa. Można je bez problemu wymienić "w biegu" sztuka za sztukę (i zwykle serwis nie robi problemu) w przypadku urządzeń jeszcze niesfiskalizowanych. Po fiskalizacji urządzenie staje się przypisane do konkretnego podmiotu (zmienisz wszystko, tylko nie NIP) i podlega obsłudze serwisowej. Oczywiście również w uzasadnionych przypadkach można je wymienić na nowe, ale wiąże się to z toną papierkologii w US, ponowną fiskalizacja itd. Moduły nie są przekładalne (technicznie są, prawnie nie). Dlatego 3 tygodnie firma "postoi". -- MZ |
|
Data: 2010-08-25 13:28:55 | |
Autor: | |
Awaria nowej drukarki fiskalnej | |
Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń Nie zauważyłem, by w KC było wyłączenie urządzeń fiskalnych. Możesz wskazać, bo mam wrazenei że tworzysz urban legend. Zaraz odezwą się np. głosy, że skoro zrobili meble na wymiar, to ich reklamować z tytułu rękojmi i ich wymiany na nowe żądać nie można. |
|
Data: 2010-08-25 13:36:11 | |
Autor: MZ | |
Awaria nowej drukarki fiskalnej | |
W dniu 2010-08-25 13:28, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Oczywiście że można żądać wymiany, ale wiąże się to nie tylko z fizycznąJeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń wymiana urządzenia ale również z procedurą odczytu kasy, protokołami i ze sporą korespondencją z US. Możliwe, że serwis dał ciała, bo nie powinien fiskalizować urządzenia które nie działało poprawnie. Bardziej jednak możliwe że autor wątku ma program który wiesza urządzenie i po jego stronie leży problem. To jak z meblami na wymiar, możesz je reklamować, ale nie dostaniesz od ręki paczki z nowym meblem robionym na zamówienie bo trzeba go zrobić. Jak kupujesz szafkę z Ikei to (pomijając procedurę reklamacyjną) mogą Ci ją wymienić od ręki. Wracając do urządzenia fiskalnego, to nie jest komputer który wymieniasz, odtwarzasz dysk z backupu i chwilę później już pracujesz dalej. -- MZ |
|
Data: 2010-08-27 21:29:45 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Awaria nowej drukarki fiskalnej | |
On Wed, 25 Aug 2010, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń Ale rzeczywiście jest trudny problem dotyczący czynności podjętych w związku z identyfikacją przedmiotu. Dajmy na to - samochód. Samochód wymieniasz, pytanie co z rejestracją (i jej kosztami). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-08-25 22:22:39 | |
Autor: scream | |
Awaria nowej drukarki fiskalnej | |
Dnia Wed, 25 Aug 2010 01:18:24 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi. Nie zrezygnowałem, a przynajmniej nic takiego nie widnieje na żadnym piśmie które otrzymałem lub podpisywałem w związku z zakupem w/w urządzenia. Co teraz? -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |