Awaria nowej drukarki fiskalnej

Data: 2010-08-25 09:25:53
Autor: MZ
Awaria nowej drukarki fiskalnej
W dniu 2010-08-24 22:39, scream pisze:
Witam,

Sprawa jak w temacie... Kupiłem nową drukarkę fiskalną, która właściwie od
pierwszego dnia działania pracuje niepoprawnie, tj. zawiesza się
kilkadziesiąt razy dziennie, co bardzo utrudnia pracę.

Jaka to drukarka? Trafiłeś na partaczy którzy pewnie kupili uprawnienia
serwisowe. Stara gwardia by Ci wytłumaczyła, że właśnie żeby zapobiec
takim akcjom drukarkę przez kilka dni używa się w trybie niefiskalnym, a
dopiero potem fiskalizuje. I nie kupuje się drukarek fiskalnych tanich
tylko dobre, to znacznie ułatwia potem życie.

Producent twierdzi, że tych drukarek fiskalnych się "nie naprawia",
ponieważ jest ona zbudowana modułowo, to serwisant na miejscu powinien
wyjąć jeden moduł, włożyć drugi (nowy) i w ten sposób usunąć usterkę.
I tak i nie. Zależy jaka drukarka i co nawaliło. Mechaniczne rzeczy
zwykle daje się wymienić na poziomie serwisu, elektronikę różnie, zależy
czy musisz zerwać np. plombę modułu fiskalnego, co faktycznie mogą
zrobić tylko "duże serwisy" ale niekoniecznie producenta.

Serwis natomiast twierdzi, że producent nie ma racji, bo drukarka jest
nowa, a na nowe drukarki jest gwarancja i oni muszą ją wysłać do producenta
i sami nie naprawią (po co w takim razie serwis?). Trwa to 14 dni roboczych
(3 tygodnie) i na ten czas musiałbym zamknąć sklep (mission impossible)
albo kupić sobie nową drukarkę (2000 zł, średnio mi się to uśmiecha).
Serwis ma o tyle rację, że faktycznie może musieć wysłać do producenta i
faktycznie trwa to około 3 tygodni. I faktycznie przez ten czas zgodnie
z ustawą nie możesz prowadzić sprzedaży detalicznej (w punkcie gdzie
masz zainstalowaną tą drukarkę jeśli nie ma drugiej). Natomiast
kupowanie kolejnego g ... za 2k możesz sobie odpuścić. Dobra drukarka
kosztuje w granicach 2,8k netto i zdziwisz się może, ale są to produkty
głównie polskiej myśli technicznej. W przeciwieństwie do np. włoskich są
bardzo trwałe.

Kto ma rację i jakie ja mam prawa? Rozumiem, że urządzenie może się zepsuć,
ale ten egzemplarz akurat od samego początku działał źle. Gdybym był
konsumentem była by to zwykła niezgodność towaru z umową, a tak - co mam z
tym począć?

Gdybyś trafił na dobry serwis, to przed fiskalizacją sprawdziliby ją i
wymienili na inny egzemplarz. Po fiskalizacji klamka zapadła, możesz ją
już tylko serwisować, niestety w sposób jaki Ci zaproponowano.

Dodatkowa sprawa - podobno aby móc zmienić firmę serwisującą tą drukarkę
trzeba zrobić nowy wpis w książeczce i to kosztuje 200 zł.
Trzeba zrobić nowy wpis osób uprawnionych. Technicznie zajmuje to 5
minut. Cena jest negocjowalna. 200 zł to tak średnio drogo.

Skoro serwis pod
którego opieką jest moja drukarka jest niekompetentny i odmawia naprawy, to
czemu jeszcze u licha ja mam płacić za możliwość naprawienia jej (na
gwarancji) w innym serwisie?!

Opisz sprawę producentowi. Ponawiam pytanie: jaka to drukarka?

--
MZ

Data: 2010-08-25 13:30:52
Autor:
[...]

Polecam posnet thermal. Od lat używam, jest nie do zajeżdzenia :) A jako zapasową na czarną godzinę zawsze można kupić tanią kasę fiskalną.

Data: 2010-08-25 14:07:57
Autor: MZ
W dniu 2010-08-25 13:30, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:

Polecam posnet thermal. Od lat używam, jest nie do zajeżdzenia :) A jako
zapasową na czarną godzinę zawsze można kupić tanią kasę fiskalną.
To są "fatalne" drukarki z punktu widzenia serwisu, bo zupełnie się na
nich nie da zarobić w trakcie eksploatacji. Jeśli użytkownik przeczyta i
zrozumie instrukcję obsługi, nie kupuje papieru klasy toaletowy i umie
właściwie używać nożyczek (do wyrównania rolki a nie do dopychania jej w
drukarce) to serwis się sprowadza do przeglądów ustawowych co 2 lata i
odczytu jak się skończy miejsce w module :) Również polecam.

--
MZ

Awaria nowej drukarki fiskalnej