Awaria pieca na ekogroszek

Data: 2011-04-16 06:52:15
Autor: Piotr
Awaria pieca na ekogroszek
Mija trzeci sezon jak używam piec z podajnikiem ślimakowym firmy Patyk Jaworzno.
Ostatnio dwa razy zerwało mi klin na wale, ogólnie ślimak ma teraz dośc ciężko, czasami wogóle nie chce ruszyć tylko blokuje się silnik boję się że go spalę.
Chyba z czasem coraz ciężej pracował. Prawdopodobnie do wymiany bedzie ślimak z całą rurą.
Używam raczej tylko węgla paczkowanego z Chwałowic (CarboStal).

Czy po takim czasie użytkowania to normalne?
Jak to jest u was z awaryjnością takich lub innych pieców z podajnikiem?

--
PZ

Data: 2011-04-16 11:50:07
Autor: Marek Dyjor
Awaria pieca na ekogroszek
Piotr wrote:
[...]

a robisz co roku jakieś przeglądy, czyszczeni smarowanie itd... czy tak sobie go używasz aż sie zarżnie.

jakbyś tak używał samochodu to pewnie już być miał silnik do wymiany.

to jest mechaniczne urządzenie i jako takie wymaga pewnej uwagi przy obsłudze.

Data: 2011-04-16 17:04:47
Autor: Veronika
Awaria pieca na ekogroszek

Użytkownik "Piotr" <zizu77@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iob7a2$m90$1news.onet.pl...
[...]

W jakiej temperaturze pracuje?

Data: 2011-04-16 17:52:02
Autor: Piotr
Awaria pieca na ekogroszek
Różnie w zimie 60 na wiosne 56. Ale to chyba nie ma znaczenia dla ślimaka.
Otworzyłem go dzisiaj i w 3/4 długości już nie ma zwojów i jakoś taki cieńszy jest.

Data: 2011-04-17 13:12:41
Autor: barcys
Awaria pieca na ekogroszek
On 2011-04-16 17:52, Piotr wrote:
Różnie w zimie 60 na wiosne 56. Ale to chyba nie ma znaczenia dla ślimaka.
Otworzyłem go dzisiaj i w 3/4 długości już nie ma zwojów i jakoś taki
cieńszy jest.

Normalna sprawa, ślimaki się zużywają, zwykle 2-4 sezony i żadne "smarowanie" tu nie pomoże. Podobno dobry, suchy węgiel potrafi przedłużyć ich życie.
Wymień na nowy i pamiętaj że najdalej za trzy lata następna zmiana.
Pozdrowienia
Bartek

Data: 2011-04-17 13:22:59
Autor: Piotr
Awaria pieca na ekogroszek
[...]

Tu mnie trochę uspokoiłeś że nie kupiłem bubla, choć sprzedawca nic nie wspominał o takiej "normalnej" sytuacji. Nie mówił też nic o konserwacji mechanizmu po sezonie. Czy po sezonie grzewczym są jakieś możliwości żeby przedłużyć żywotność tego mechanizmu? Np wyjąć ślimak, oczyścić i przesmarować - czy to jak umarłemu kadzidło?

Data: 2011-04-17 14:35:25
Autor: barcys
Awaria pieca na ekogroszek
On 2011-04-17 13:22, Piotr wrote:
[...]

Trudno powiedzieć czy rozmontowywanie i czyszczenie po sezonie coś da, może uda ci się to przedłużyć o jeden sezon może nie. U mnie ślimak ukręciło po 2 sezonie z tym że mój piec grzeje też wodę poza sezonem grzewczym tak że nie było to 2x po 6 miesięcy tylko 2,5 x 12 miesięcy.
Ślimak skorodował i ukręcił się jakieś 15 cm przed końcówką, wygląda na to że tam skraplała się woda i go żarło (z przodu za ciepło z tyłu zbyt zimno).
Można kupić, tyle że dużo drożej, ślimak ze stali nierdzewnej być może wówczas problem pojawiłby się dużo później.
Pozdrowienia
Bartek

Data: 2011-04-17 22:09:44
Autor: Marek Dyjor
Awaria pieca na ekogroszek
Piotr wrote:
[...]

Po pierwsze sprawdzić instrukcję ekploatacyjną...

Data: 2011-04-18 23:42:11
Autor: kogutek
Awaria pieca na ekogroszek
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):
Piotr wrote:

> [...]
> ślimak, oczyścić i przesmarować - czy to jak umarłemu kadzidło?

Po pierwsze sprawdzić instrukcję ekploatacyjną...
I co w niej przeczyta. Slimak to materiał eksploatacyjny. Trze o twarde i sie
zużywa. --

Awaria pieca na ekogroszek