Awaria tarcz??wek Shimano CD... [TECH]

Data: 2011-02-07 20:40:36
Autor: Bukol
Awaria tarcz??wek Shimano CD... [TECH]
Witam:)

Zacisk rozebrany, zalany, odpowietrzony. Również co, nieco o dorobionych uszczelkach (na samym końcu).

http://www.rowerowepodhale.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=145:serwis-tarczowek-shimano-br-m535&catid=52:warsztatowe&Itemid=108

--
admin@rowerowepodhale.eu
admin@smnw.pl

Data: 2011-02-07 21:26:11
Autor: kml

Użytkownik "Bukol" <admin@smnw.pl> napisał w wiadomości news:4d504ab4$0$2447$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bez obrazy, ale te dorobione uszczelki to powinny być na samym początku opisane bo cała reszta jest wszem i wobec znana. Nie smuć tylko zakładaj te uszczelki do zacisku i sprawdź jak reagują z płynem mineralnym i jak pracują tłoczki :> Zbyt ciasne spasowanie nie jest tak dobre jak może sie wydawać w pierwszej chwili.

Nie traktuje tego jak krytyki dla zasady bo ja wiem, że takie relacje same się nie robią, ale moim zdaniem totalnie pomyliłeś priorytety - zamiast umieścić test dorobionych uszczelek do zacisku shimano (co jest czymś naprawdę ważnym) to poświęciłeś się opisowi, kolejnemu w sieci, serwisu tego bardzo prostego układu.

kml
http://endurorider.pl  2011

Data: 2011-02-07 21:39:41
Autor: Bukol
W dniu 2011-02-07 21:26, kml pisze:

[...]

Wiem:/ masz rację :) Z pewnością będę musiał je przetestować, bo zauważyłem, że przód zaczyna cieknąć:( Na pewno dam znać jakby co.

--
admin@rowerowepodhale.eu
admin@smnw.pl

Data: 2011-02-07 21:50:05
Autor: kml

Użytkownik "Bukol" <admin@smnw.pl> napisał w wiadomości news:4d50588d$0$2452$65785112news.neostrada.pl...

Wiem:/ masz rację :) Z pewnością będę musiał je przetestować, bo zauważyłem, że przód zaczyna cieknąć:( Na pewno dam znać jakby co.

No to dawaj :D Zakładaj i testuj :) JEDNAK zanim wybebeszysz zacisk to weź tę uszczelkę i zostaw ją w oleju - sprawdź czy nie się z nią nie stanie tzn. czy nie spuchnie albo nie zrobi się taka fuj w dotyku

kml
http://endurorider.pl  2011

Data: 2011-02-07 21:55:41
Autor: Bukol
W dniu 2011-02-07 21:50, kml pisze:

[...]

stanie tzn. czy nie spuchnie albo nie zrobi siÄ™ taka fuj w dotyku

Dobra... macie mnie, jutro siÄ™ za to zabiorÄ™.

--
admin@rowerowepodhale.eu
admin@smnw.pl

Data: 2011-02-07 22:00:24
Autor: kml

Użytkownik "Bukol" <admin@smnw.pl> napisał w wiadomości news:4d505c4c$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

Dobra... macie mnie, jutro siÄ™ za to zabiorÄ™.

I bardzo dobrze, albowiem to jest naprawdÄ™ ciekawa kwestia :)

kml
http://endurorider.pl  2011

Data: 2011-02-08 21:36:14
Autor: Bukol
[...]

Już po. Zamontowałem dorobione uszczelki i zmodyfikowałem układ treści w artykule umieszczając problem uszczelek na początku.

Data: 2011-02-10 18:34:29
Autor: Bukol
[...]

Dodam tylko jeszcze, że dziś testowałem hamulce w terenie przy lekkim mrozie - miodzio:) wszystko jest ok, a co lepsze obydwa tłoczki symetrycznie się wysuwają :P (zobaczymy jak długo).

--
admin@rowerowepodhale.eu
admin@smnw.pl

Data: 2011-02-11 10:18:04
Autor: Arek Bukalski
[...]

a tak na marginesie zadam pytanko odnośnie tych tłoczków, czy wiecie dlaczego te tłoczki tak działają??tzn niesymetrycznie się wysuwają?ja tak mam i się właśnie zastanawiam bo klocki się nierównomiernie zużywają, zastanawiałem się że może to od złego ustawienia zacisku, ale jednak nie przez to. macie na to jakąś radę?
pozdrawiam Arek

Data: 2011-02-12 01:02:58
Autor: karbar
On 11.02.2011 10:18, Arek Bukalski wrote:
dlaczego te tłoczki tak działają??tzn niesymetrycznie się wysuwają?ja
tak mam i się właśnie zastanawiam bo klocki się nierównomiernie
zużywają,

Z tego co wiem, na nierówne wysuwanie się tłoczków może wpływać ich zabrudzenie od zewnątrz. Mam shimano 535 i raz na jakiś czas zdejmuje koło, wyjmuje klocki, łyżką do opon dociskam jeden tłoczek i naciskam na klamkę tak, by drugi tłoczek maksymalnie się wysunął. Następnie porządnie z każdej strony pucuje patyczkiem kosmetycznym wysunięty tłoczek. Powtarzam operację dla drugiego tłoczka. Po tym zabiegu często tłoczki zaczynają pracować równo. Niestety przy pierwszej mokrej/wilgotnej jeździe znów się wszystko pierdzieli.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-02-13 11:49:39
Autor: Bukol
W dniu 2011-02-11 10:18, Arek Bukalski pisze:

[...]

jednak nie przez to. macie na to jakÄ…Å› radÄ™?
pozdrawiam Arek

Raczej na pewno zabrudzenie tutaj decyduje o tym (lub jest jedną z podstawowych przyczyn), że tłoczki nierówno się wysuwają. Ten sam problem ja miewam, ale pomaga wyjęcie tłoczków i wyczyszczenie wszystkiego co się da:) Po takim zabiegu zacisk działa jak nowy :)

--
admin@rowerowepodhale.eu
admin@smnw.pl

Data: 2011-02-13 12:19:21
Autor: kml

Użytkownik "Bukol" <admin@smnw.pl> napisał w wiadomości news:4d57b73b$0$2442$65785112news.neostrada.pl...

[...]

http://endurorider.pl/testy/chemia-rowerowa/pasta-do-smarowania-tloczkow-hamulcowych/

kml
http://endurorider.pl update 9/02/2011

Data: 2011-02-08 08:14:51
Autor: ...::QRT::...
Awaria tarczówek Shimano CD... [TECH]
Dnia Mon, 7 Feb 2011 21:26:11 +0100, kml napisa³(a):

U¿ytkownik "Bukol" <admin@smnw.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d504ab4$0$2447$65785112news.neostrada.pl...
Witam:)

Zacisk rozebrany, zalany, odpowietrzony. Równie¿ co, nieco o dorobionych uszczelkach (na samym koñcu).

http://www.rowerowepodhale.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=145:serwis-tarczowek-shimano-br-m535&catid=52:warsztatowe&Itemid=108

Bez obrazy, ale te dorobione uszczelki to powinny byæ na samym pocz±tku

e tam - bardzo dobra robota - dobry szczególowy opis z wieloma zdjêciami -
manual dla pocz±tkuj±cych jak sie patrzy. Co do uszczelek te¿ jestem ciekaw jak to zadzia³a.

Data: 2011-02-08 07:05:26
Autor: piotrt
On 8 Lut, 08:14, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:

> [...]

manual dla pocz±tkuj±cych jak sie patrzy.

Co do uszczelek te¿ jestem ciekaw jak to zadzia³a.

dziêki Bukol
w³a¶nie szykuje siê do pierwszego odpowietrzania i Twój artyku³
rozwia³ moje wszelkie w±tpliwo¶ci
tak trzymaj

pozdro
Piotr

Data: 2011-02-08 21:43:12
Autor: Bukol
W dniu 2011-02-08 16:05, piotrt pisze:
[...]

Ca³a przyjemno¶æ po mojej stronie. Mile widziana wymiana do¶wiadczeñ:) a jakby kto¶ chcia³, co na RP wrzuciæ to jestem otwarty na wspó³pracê - ale reklama ech:)

--
admin@rowerowepodhale.eu
admin@smnw.pl

Data: 2011-02-08 10:23:01
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-02-08 08:14, ...::QRT::... pisze:
Dnia Mon, 7 Feb 2011 21:26:11 +0100, kml napisał(a):

Użytkownik "Bukol"<admin@smnw.pl>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

e tam - bardzo dobra robota - dobry szczególowy opis z wieloma zdjęciami -
manual dla poczÄ…tkujÄ…cych jak sie patrzy.

Co do uszczelek też jestem ciekaw jak to zadziała.

Mimo wszystko, jak słyszę, że shitmano nie zapewnia części zamiennych, to skłaniam się ku dalszemu użytkowaniu swoich mechanicznym M475 z dobrymi półmetalicznymi klockami.
A już chciałem wymieniać zestaw klamki+zaciski. :/

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-02-08 11:28:46
Autor: Bukol
[...]

Spokojnie:) zobaczymy czy uszczelki przejdą test... jak tak to w zasadzie części zamienne - uszczelkę da się dorobić. Szczerze powiedziawszy wątpię w to aby wyciek był spowodowany uszkodzeniem tudzież zużyciem tłoczka:/

Dorobiona uszczelka moczy się od wczoraj w oleju mineralnym - jeżeli nie wykaże niepokojących zmian to zakładam dzisiaj dorobione uszczelki do jednego zestawu.

--
Bukol
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-02-08 11:34:21
Autor: kml

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:iir21l$377$1news.dialog.net.pl...

[...]

To wymień na Elixira 5 np. Zgrzytem jest zestaw do odpowietrzania, ale są coś za coś. Porównania z mechanikami nie ma absolutnie żadnego :)

kml
http://endurorider.pl  2011

Data: 2011-02-08 12:27:14
Autor: ...::QRT::...
Awaria tarcz??wek Shimano CD... [TECH]
Dnia Tue, 08 Feb 2011 10:23:01 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

[...]

Mimo wszystko, jak s³yszê, ¿e shitmano nie zapewnia czê¶ci zamiennych, to sk³aniam siê ku dalszemu u¿ytkowaniu swoich mechanicznym M475 z dobrymi pó³metalicznymi klockami.
A ju¿ chcia³em wymieniaæ zestaw klamki+zaciski. :/

przede wszystkim nale¿y zwróciæ uwagê i¿ zaciski shimano s± sprzedawane
wraz z klockami. Jak kiedy¶ licz³em ile kosztuje reperaturka zacisku +
klocki to sie okazywa³o i¿ kupno zacisku od shimano nie by³o wcale tak± z³±
opcj±. Inna sprawa ze te klocki to s± ¿ywiczne :/

Data: 2011-02-08 14:16:46
Autor: Bukol
W dniu 2011-02-08 12:27, ...::QRT::... pisze:
[...]

Zgadza siê. Ja kupi³em zacisk z klockami za 90 PLN, ale klocki niestety po jednej ostrzejszej je¼dzie w wilgotnych warunkach zu¿y³y siê w ok 50%

--
Bukol
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-02-08 14:41:14
Autor: ...::QRT::...
Awaria tarczówek Shimano CD... [TECH]
Dnia Tue, 08 Feb 2011 14:16:46 +0100, Bukol napisa³(a):

[...]

to prawda - za to w czasie suszy to IMO zu¿ywaj± sie takim samym tempie jak
metaliki  :)

Awaria tarcz??wek Shimano CD... [TECH]