Awaria tarczĂłwek Shimano Deore

Data: 2011-01-02 12:25:01
Autor: Bukol
Awaria tarczĂłwek Shimano Deore
Witam!

Nie mogę nigdzie znaleźć części serwisowych do hamulców hydr. shimano. Prawdopodobnie będę potrzebował uszczelki tłoczka - olej wystrzelił dookoła tłoczka i zapaprał klocki:( Nie wziąłem się jeszcze za rozkręcanie, ale może ktoś miał podobny przypadek i wie gdzie można kupić uszczelkę lub cały tłoczek (przypuszczam, że to jakaś uszczelka).

--
admin@rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-02 13:25:59
Autor: Arek Bukalski
[...]

rozkręć to najpierw i zobacz co było przyczyną wystrzału, może tylko uszczelka lub oring ci zamarzł i olej wystrzelił, tam raczej nie ma co się psuć wiec zapewne to gumowa część jest przyczyną. wszystkie oringi da sie spokojnie kupić.
pozdrawiam Arek

Data: 2011-01-02 14:07:42
Autor: kml

Użytkownik "Arek Bukalski" <arek.b@wp.pl> napisał w wiadomości news:ifpqsr$kpi$1news.task.gda.pl...

[...]

To teraz Arek Bukalski powiem mi (i reszcie precla) gdzie moĹźna "spokojnie kupić"  o-ringi do zacisku shimano. Z radością, a nawet z OGROMNĄ, radością poznam ĹşrĂłdło ktĂłre ma w ofercie te uszczelki, dostosowane do mineralnego płynu hamulcowego. Z niecierpliwością czekam na info. Piszę zupełnie powaĹźnie i proszę o podanie zweryfikowanych informacji.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-02 14:13:23
Autor: m4rkiz
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifptaq$d2h$1@inews.gazeta.pl...
[...]

jezeli to az taki problem to moze wystarczy kupic byle oringi o odpowiednim
wymiarze, kontrolnie wrzucic do tego czym zalewasz, odczekac tydzien i poskladac
jezeli uszkodzilo oringu

http://www.tge.com.pl/oringi,14.html

oczywiscie wszystko zalezy od tego jak trudne do znalezienia sa oryginaly,
czym konkretnie sie zalewa, jak dlugo mozna testowac trwalosc oringu i jak
bardzo lubi sie ryzykowac z hamulcami ;)

Data: 2011-01-02 14:10:49
Autor: kml

Użytkownik "Bukol" <admin@smnw.pl> napisał w wiadomości news:4d206085$0$2488$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dopóki Arek Bukalski nie powie gdzie mozna kupić to masz poważny problem. Od kiedy miałem pierwsze 525 to starałem się zlokalizować w PL miejsce gdzie można kupić te o-ringi i póki co nic takiego nie znalazłem. Szukaj częsci w chainreactioncycles albo sklepach w DE bo w Polska nie jest mi znany żaden sklep, który ma takie rzeczy do kupienia od ręki.

Tłoczkowi raczej się nic nie stało bo tylko kawalek metalu, ale co z o-ringiem to się dowiesz dopiero po rozłożeniu całości.

Data: 2011-01-02 14:55:12
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 02 Jan 2011 12:25:01 +0100, Bukol napisał(a):

[...]

nie owijając w bawełnę jedyną opcją jest kupno nowego zacisku. Żadnych
uszczelek, tłoczków nie da sie do shimano dokupić - zamienników też nie ma
i nic nie dobierzesz - tym bardziej iż uszczelka nie jest o-ringiem (ma
przekrój kwadratowy). Jak koś twierdzi ze jest inaczej znaczy tylko ze powtarza zasłyszna gdzieś
informacje i nie przerabiał tego osobiście.

Data: 2011-01-02 14:56:42
Autor: kml
Awaria tarczówek Shimano Deore

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1goc2nycd79az.11bzggcj7xl3o$.dlg40tude.net...

Jak koś twierdzi ze jest inaczej znaczy tylko ze powtarza zasłyszna gdzieś
informacje i nie przerabiał tego osobiście.

Oj nie bądź taki :) Przecież dorosła osoba, która mówi że "da się kupić bez problemu" wie co pisze prawda :> Ja nadal czekam na zweryfikowany namiar.

Data: 2011-01-02 16:43:01
Autor: Arek Bukalski
Awaria tarczówek Shimano Deore

Oj nie bądź taki :) Przecież dorosła osoba, która mówi że "da się kupić bez problemu" wie co pisze prawda :> Ja nadal czekam na zweryfikowany namiar.

-- pozdrawiam
kml

oj jaka szkoda że nie da się tego kupić, pewnie te oringi się rodzą ze wzdryngiwaczy tylko w fabryce szimano i to na dodatek w kosmosie bo to kosmiczna technologia jest. ale skoro czolowy autobusiarz tak mówi to z pewnością tak jest bo nawet w zagranicznych sklepach internetowych tego nie dostał.

rozbierzesz zacisk zobaczysz co jest grane to daj mi znać. bo autobusiarz już ci rade dał, skoro stwierdził że nie ma to nie ma sensu nic mu mówić :P

pozdrawiam Arek

Data: 2011-01-02 16:59:43
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 2 Jan 2011 16:43:01 +0100, Arek Bukalski napisał(a):

[...]

nie rób z siebie durnia - przede wszystkim uszczelka tłoczka nie jest
oringiem co w zasadzie do zera sprowadza prawdopodobieństwo dobrania
czegokolwiek. Jak jesteś ciekawy szczegołów (wraz ze zdjęciami) to zapraszam do archiwum
- kiedyś ten problem dość dokładnie opisałem.
rozbierzesz zacisk zobaczysz co jest grane to daj mi znać.

stracisz w ten sposób sporo czasu na szukanie odpowiednika, bieganie po
sklepach a może nawet punktach produkcji uszczelek. A na koniec i tak grzecznie w rowerowym kupisz zacisk :)

Data: 2011-01-02 17:14:16
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-02 16:59, ...::QRT::... pisze:
[...]

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Z tego co jeszcze udało mi się w sieci wygrzebać wnioskuję (tak jak tu większość twierdzi) że to uszczelka - ewidentnie leje się dookoła tłoczka. W zasadzie kolejnym wnioskiem jest to, że trzeba kupić niestety zacisk... szkoda, bo w zasadzie wszystko pozostałe hula jak należy i przez głupią, ale jakże ważną uszczelkę trzeba ponad 100 zł (bo to m 535) wywalić... troszkę to bezsensowne. Ale już znajduje + w nieszczęściu; stary zacisk rozkręcę w mak i znowu jakieś doświadczenie wpadnie do bazy danych :P Z pewnością wrzucę kiedy foto artykuł na portal. Trzymajta się. PS fajne warunki rowerowe na Podhalu:) mało lodu dużo ubitego śniegu.

--

admin@rowerowepodhale.eu
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-02 17:16:17
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 02 Jan 2011 17:14:16 +0100, Bukol napisał(a):

[...]

zaciski sa sprzedawane wraz z klockami (żywicznymi) - to tak na pocieszenie
:)

Data: 2011-01-02 17:26:02
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-02 17:16, ...::QRT::... pisze:
[...]

przydadzą się, bo komplet w zasadzie nowych zalany :)

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-02 17:25:05
Autor: Arek Bukalski
Awaria tarczówek Shimano Deore
a może zadzwoń do serwisu pawlaka może ci coś poradzą, mi kiedys pomogli w jednej kwestii co prawda trwało to trochę czasu i w końcu musiałem sam sobie to naprawić ale za to dali przewód hamulcowy za darmo, być może mają jakiś uszkodzony zacisk który ma taką uszczelkę.
pozdrawiam Arek

Data: 2011-01-02 17:32:07
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-02 17:25, Arek Bukalski pisze:
[...]

jeszcze raz dziękuje za odp. ale ja już z mojej strony zamykam temat - kupuję nowy zacisk, szkoda czasu a jeździć się chce:) Będę kombinował jeszcze z dobraniem uszczelki i jak się uda to będzie zacisk w zapasie.

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-02 17:51:59
Autor: kml

Użytkownik "Bukol" <admin@smnw.pl> napisał w wiadomości news:4d20a87e$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

jeszcze raz dziękuje za odp. ale ja już z mojej strony zamykam temat - kupuję nowy zacisk, szkoda czasu a jeździć się chce:) Będę kombinował jeszcze z dobraniem uszczelki i jak się uda to będzie zacisk w zapasie.

Poszukaj UZYWANEGO zacisku, który nie cieknie. Sprawdz w manualach shimano numery częsci - tłoczki/o-ringi były identyczne w kilku seriach zatem powinno się dobrać części z innego zacisku. Powinieneś trafić w dobrej cenie zestaw z połamaną klamką czy coś w ten deseń i spróbować reanimować Twój zacisk.

No chyba, że znajdziesz nówkę w dobrej cenie co de facto oznacza, że nie od dystrybutora PL.

Data: 2011-01-02 17:55:40
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:sovx14r4vxbg$.kf9b1zsczfbl.dlg40tude.net...

[...]

Żeby nie robić z siebie durnia wystarczy mieć elementarne doświadczenie z przedmiotem na temat, którego udziela się "fachowych" porad. W tym przypadku tego zabrakło.

[...]

Dokładnie tak. Co z tego, że można zrobić uszczelkę na zamówienie skoro trzeba zwymiarować starą, która najlepiej powinna być nowa niewyrobiona a potem dobrać odpowiedni materiał do płynu mineralnego. Poza tym koszt zrobienia 4 uszczelek może sięgnąć kosztu całego zacisku i już ten fakt stawia pod znakiem zapytania sens całej rzeźby. Z tym, że i o tym trzeba wiedzieć.

Data: 2011-01-02 18:49:23
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 2 Jan 2011 17:55:40 +0100, kml napisał(a):

[...]

jeszcze bym dodał iż w wypadku *każdego* cieknącego zacisku z jakim miałem
doczynienia i który rozebrałem tłoczek miał rysy - sa one aluminiowe wiec
nie jest wielkim problemem jego zarysowanie. Zasadniczo niekoniecznie winna jest tutaj uszczelka - gołooczne oględziny
uszczelek nie wykazały jakiś ich uszkodzeń. W kazdym razie mi nawet po
wymianie firmowej uszczelki na ciasny oring (taki ze tłoczek słabo sie
poruszał) zacisk i tak ciekł. Wymienić tłoczka zasadniczo nie miałem możliwości wiec nie sprawdziłem co
tak naprawdę było przyczyną.

Data: 2011-01-02 18:59:21
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-02 18:49, ...::QRT::... pisze:
[...]

wszystko jasne. podzwoniłem i kolega ma m-535 sprawny tyle, że przód. w zasadzie na pierwszy rzut oka nie dostrzegam różnicy między zaciskami przód/tył ale w shimano to rozróżniają. Mi padł tylny zacisk i po prostu bym przełożył cały zacisk ale czy ten podejdzie - tak tylko pytam bo może nie będę musiał go nawet rozkręcać:) Jestem niecierpliwy bo zacisk będę miał jutro, ale już chciałbym wiedzieć czy przedni spasuje na tył (mimo wszystko coś mi się wydaje że nie:))

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-02 19:13:41
Autor: kml

Użytkownik "Bukol" <admin@smnw.pl> napisał w wiadomości news:4D20BCF9.6000902smnw.pl...

[...]

Moim zdaniem podejdzie bez problemu. Adaptery przód/tył są/mogą być różne, ale zaciski zawsze takie same. Smiało przekładaj :)

Data: 2011-01-02 19:30:00
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 02 Jan 2011 18:59:21 +0100, Bukol napisał(a):

wszystko jasne. podzwoniłem i kolega ma m-535 sprawny tyle, że przód. w zasadzie na pierwszy rzut oka nie dostrzegam różnicy między zaciskami przód/tył ale w shimano to rozróżniają.

różnią sie tylko adapterami które sa w komplecie a sam zacisk jest
identyczny.

Data: 2011-01-02 19:42:49
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-02 19:30, ...::QRT::... pisze:
[...]

a widzicie, zmylił mnie fakt, że adapter przód i tył na 203 mm się różni... same zaciski można przykręcić na PM 160mm bez adapterów więc zrodziło mi się w głowie pytanie: skoro zacisk sam w sobie "ma" adapter a większe się różnią to przód na tył (zacisk) mógłby nie podejść :) ale jak widać pytanie niepotrzebne - uff duży bagaż teorii :) Pozdrawiam!

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-02 19:53:52
Autor: Arek Bukalski
[...]

czyli wszystko ci się wyjasniło i masz problem już z głowy, no i dobrze :)
ale nie we wszystkich zaciskach tak jest np. w xtr jest zacisk na tył po tarcze 140mm .
pozdrawiam Arek

Data: 2011-01-02 19:54:28
Autor: ...::QRT::...
Awaria tarczówek Shimano Deore
Dnia Sun, 02 Jan 2011 19:42:49 +0100, Bukol napisaů(a):

W dniu 2011-01-02 19:30, ...::QRT::... pisze:
Dnia Sun, 02 Jan 2011 18:59:21 +0100, Bukol napisaů(a):

wszystko jasne. podzwoniůem i kolega ma m-535 sprawny tyle, ýe przód. w
zasadzie na pierwszy rzut oka nie dostrzegam róýnicy mićdzy zaciskami
przód/tyů ale w shimano to rozróýniajŕ.

róýniŕ sie tylko adapterami które sa w komplecie a sam zacisk jest
identyczny.

a widzicie, zmyliů mnie fakt, ýe adapter przód i tyů na 203 mm sić róýni...

wynika top z tego iý np mocowanie (np. IS) hamulca w ramie i widelcu sie
poprostu róýniŕ ĽrozmiaremĄ np w starszych wielcach przykrćcajŕc zacisk IS
bez dodatkowych adapterów daůo sić zastosowaă tarczć 160mm - w analogicznej
sytuacji mocowanie w ramie obsůuýy tarczć 140mm.

Data: 2011-01-02 20:27:56
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-02 19:54, ...::QRT::... pisze:
[...]

racja, inaczej byă nie moýe:)

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-02 19:14:50
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1pe0jwqtwl8rb.1rq8hl9iq2gsm.dlg40tude.net...

[...]

Od biedy tłoczek mógłby być i stalowy wytoczony przez tokarza choć z alu też powinien dać sobie radę. Poza wagą nie powinien sie niczym różnić od oryginalnego :)

Data: 2011-01-02 17:47:58
Autor: kml

Użytkownik "Arek Bukalski" <arek.b@wp.pl> napisał w wiadomości news:ifq6e8$7gk$1news.task.gda.pl...

[...]

NO i widzisz jaki jesteś cwany jak przychodzi do konkretów.

Data: 2011-01-02 17:13:50
Autor: Arek Bukalski
[...]

jeśli masz ochotę to proszę to z pewnością jest zweryfikowany namiar bardzo doroslej osoby http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/c9f74df42ed75ff2/f9a8184071ed9949?hl=pl&q=serwis+zacisku+shimano#f9a8184071ed9949

kończe dyskusje bo tym koledze nie pomożemy
pozdrawiam Arek

Data: 2011-01-02 17:49:29
Autor: kml

Użytkownik "Arek Bukalski" <arek.b@wp.pl> napisał w wiadomości news:ifq881$erl$1news.task.gda.pl...

[...]

Ty mu nie pomogłeś w niczym a ja napisałem bzdurę w styczniu 2008roku. O-ringów nie da się kupić w PL, według mojej wiedzy na dzień dzisiejszy.

Data: 2011-01-02 20:04:31
Autor: szufla
Awaria tarczówek Shimano Deore
Ty mu nie pomogłeś w niczym a ja napisałem bzdurę w styczniu 2008roku. O-ringów nie da się kupić w PL, według mojej wiedzy na dzień dzisiejszy.

Z uszczelnieniem proponuje udac sie tutaj:
http://www.ggtrading.pl/glowna.htm
ewentualnie wyslac i podac w jakich warunkach uszczelnienie pracuje, dorobia nawet 1 sztuke.

Pozdro.
Sz.

Data: 2011-01-02 20:25:44
Autor: Bukol
Awaria tarcz�wek Shimano Deore
W dniu 2011-01-02 20:04, szufla pisze:
Ty mu nie pomog�e� w niczym a ja napisa�em bzdur� w styczniu 2008roku.
O-ring�w nie da si� kupi� w PL, wed�ug mojej wiedzy na dzie� dzisiejszy.

[...]

zacisk co prawda już mam:) ale ten co się posypał czeka na reanimację i może warto ich wypróbować tak na przyszłość. Jak co to będę dawał znać.

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-02 20:47:05
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:ifqi5o$mvl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wiem, znam. Kwestia ceny, ale co znacznie ważniejsze odpowiedniego materiału na nowy o-ring. Nie wiem czy wytną kwadratowy przekrój.

Data: 2011-01-02 21:02:41
Autor: szufla
Awaria tarczówek Shimano Deore
Wiem, znam. Kwestia ceny, ale co znacznie ważniejsze odpowiedniego materiału na nowy o-ring. Nie wiem czy wytną kwadratowy przekrój.

Naprawde oni maja wszystko co potrzeba do produkcji najbardziej skomplikowanych uszczelnien.
Maja tez "normalne" podejscie do klienta.
Oczywiscie nie moge stwierdzic jaki bedzie final, podaje jedynie pewne mozliwosci :)

sz.

Data: 2011-01-03 08:10:11
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:ifqlkd$5cp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja wiem, że oni są ok :) Dopóki mój zacisk nie zacznie lat to nie będę go rozbierał natomiast jeżeli ktoś jest w stanie zwymiarować te o ringi to byłoby idealnie znać rozmiar.

Data: 2011-01-03 08:22:28
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-03 08:10, kml pisze:

[...]

Napisałem do GG TRADING i odpisali:

"Proszę o przesłanie wzoru i wymiarów zabudowy lub rozebrane elementy do pomiaru
Koszt uszczelki nie powinien przekroczyć 8 pln ( jeżeli to o-ring to ok. 1 pln)"

także chyba warto będzie spróbować. rozkręcę zacisk i wyśle im części opisując dokładnie o co chodzi.begin:vcard
fn:Bukol
n:;Bukol
org:Rowerowe Podhale
adr;dom:;;;Zakopane
email;internet:admin@rowerowepodhale.eu
title:Administrator
note:gg: 6433373
url:http://www.rowerowepodhale.eu/
version:2.1
end:vcard

Data: 2011-01-03 08:27:41
Autor: kml

Użytkownik "Bukol" <admin@rowerowepodhale.eu> napisał w wiadomości news:4d2178a8$0$2493$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wyślij ten co nie lał płynem :) Jeżeli dobiorą wzór z gotowca to proponuję kupić wersje z różnego materiału bo choć powtarzam to po raz nie wiem który to płyn mineralny sprawia, że źle dobrane uszczelki puchną jak głupie i wszystko stoi.

Daj znać jak to wyjdzie :)

Data: 2011-01-03 08:46:08
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-03 08:27, kml pisze:

[...]

Napisałem im dokładnie w jakich warunkach uszczelki mają pracować. Wyśle im nie tylko uszczelkę, ale połowę zacisku:) tłoczek i korpus coby dokładnie wymiarowali.begin:vcard

Data: 2011-01-03 10:24:05
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 03 Jan 2011 08:46:08 +0100, Bukol napisał(a):

[...]

brzmi ciekawie - jak jeszcze znajdziesz tokarza co to by tłoczki dorobił to
pakuj to w jakieś zestawy i już w końcu bedzie dostępna reparturka zacisku
shimno :)

Data: 2011-01-03 11:15:18
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-03 10:24, ...::QRT::... pisze:
[...]

sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie:) dzisiaj rozkręcę zacisk, jutro wysyłam do dorobienia uszczelki. Jak, co to też będę miał olej shimano do kompletu, bo zamówiłem bańkę litrową i podzielę się po kosztach:) Pozdrawiam!begin:vcard

Data: 2011-01-03 10:18:24
Autor: Grzegorz
Awaria tarczówek Shimano Deore
Hello ...::QRT::... !:

[...]

A możesz podać wymiary ? Zapewne konstrukcja jest zbliżona do zacisków samochodowych (nie znam, mam tylko Magurę i to od niedawna).

Być może coś podeszłoby z jakiś układów samochodowych. Oring okrągły to ostateczność przy układzie hamulcowym, choć lepsze niż nic.

Można też próbować dać płyn samochodowy (nie rozpęcznia gumy), ale za to chłonie wodę, trzeba by co rok-dwa wymieniać. Ew. DOT5 - silikonowy.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-01-03 10:41:59
Autor: ...::QRT::...
Awaria tarczówek Shimano Deore
Dnia Mon, 03 Jan 2011 10:18:24 +0100, Grzegorz napisał(a):

Hello ...::QRT::... !:

[...]

z pomiarów w 2008:
mniej-wiecej   srednica zewnętrzna 25,4 mm wewnetrzna 21,5 grubość 1 mm

jak byłem w lokalnym punkcie produkcji uszczelek to twierdzili ze nie sa w
stanie tego dokładnie zrobić.

Być może coś podeszłoby z jakiś układów samochodowych. Oring okrągły to ostateczność przy układzie hamulcowym, choć lepsze niż nic.

przy oringach ciekło - nawet jesli były na tyle ciasne ze tłoczek sie
ciężko poruszał. Tłoczek był porysowany i być może od jego wymiany trzeba
by zacząć ale nie mam nikogo znajomego z tokarką wiec ostatecznie dałem
spokój. Na testy z uszczelkami, oringami, odpowietrzaniem i zalewaniem i
tak straciłem sporo czasu.

Data: 2011-01-03 11:31:26
Autor: kml

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:ifs46d$97s$1news.onet.pl...

Można też próbować dać płyn samochodowy (nie rozpęcznia gumy), ale za to chłonie wodę, trzeba by co rok-dwa wymieniać. Ew. DOT5 - silikonowy.

Dot5? To ktoś to robi jeszcze? Poza tym jeżeli do układu gdzie są elementy pod minerala naleje DOT to wszystko spuchnie i odwrotnie. Parę osób już to sprawdził więc uczmy się na cudzych błędach :)

Data: 2011-01-03 11:45:02
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-01-03 11:31, kml pisze:

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości

Można też próbować dać płyn samochodowy (nie rozpęcznia gumy), ale za
to chłonie wodę, trzeba by co rok-dwa wymieniać. Ew. DOT5 - silikonowy.

Dot5? To ktoś to robi jeszcze?

No, do motorów. "Płyny silikonowe DOT 5. Specyficzny typ płynu hamulcowego stosowany np. w maszynach Harley-Davidson."

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-01-03 11:50:43
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Dot5? To ktoś to robi jeszcze?

No, do motorów. "Płyny silikonowe DOT 5. Specyficzny typ płynu hamulcowego stosowany np. w maszynach Harley-Davidson."

Byłem przekonany, ze to było "dawno i nieprawda" :) Nie wiem czy kiedykolwiek widzialem 5 w sklepie :)

Data: 2011-01-03 13:09:13
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-01-03 11:50, kml pisze:

[...]

W motoryzacyjnych jest bez problemu :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-01-03 15:02:41
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifse8g$m2f$1inews.gazeta.pl...
W motoryzacyjnych jest bez problemu :)

W tych co ja bywam to ani razu DOT5 nie widziałem :D 5.1 a i owszem. Swoją drogą _WSZYSTKIE_ płyny pochodzą i tak z jednego miejsca w PL a mianowcie:

http://sklep.organika.com.pl/

Data: 2011-01-03 21:47:32
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-01-03 15:02, kml pisze:

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości
W motoryzacyjnych jest bez problemu :)

W tych co ja bywam to ani razu DOT5 nie widziałem :D 5.1 a i owszem.

Tu jest, kilka pozycji w dół. Zauważ jaka cena w porównaniu z 5.1.
http://www.iparts.pl/oleje-i-plyny/plyny-hamulcowe,dot5,50-53.html

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-01-03 15:39:42
Autor: Arek Bukalski
[...]

pozdrawiam
kml

w motoryzacji się często stosuje o ile się nie mylę w autobusach też :)
pozdrawiam Arek

Data: 2011-01-03 16:48:01
Autor: kml

Użytkownik "Arek Bukalski" <arek.b@wp.pl> napisał w wiadomości news:ifsn3b$24t$1news.task.gda.pl...

w motoryzacji się często stosuje o ile się nie mylę w autobusach też :)
pozdrawiam Arek

Mylisz się. Nic nowego. Z litości zwrócę twoją uwage na to, ze mówimy o DOT5 którego nie znajdziesz w wielu samochodach w przeciwieństwie do DOT 5.1

Data: 2011-01-03 21:51:43
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-01-03 16:48, kml pisze:

[...]

Ale w motorach się znajdzie, czyli stosuje się w motocyklizacji ;)

http://www.tinyurl.pl?uiwQ9zZ9

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-01-03 22:05:51
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iftcqj$rje$2inews.gazeta.pl...

Ale w motorach się znajdzie, czyli stosuje się w motocyklizacji ;)

http://www.tinyurl.pl?uiwQ9zZ9

Jednakże nie często :P Oczywiście teraz się czepiam, ale z tego co widzę to mało który układ hamulcowy jest dostosowany do takiego płynu. Ok, motocykle ale blaszanki do takiego płynu nigdy nie widziałem :)

Data: 2011-01-03 22:49:21
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-01-03 22:05, kml pisze:

[...]

Organika o której pisałeś ma to na stronie (jeśli wierzyć rzetelności piszącego opis):
http://www.tinyurl.pl?UhtnncWb
Faktycznie specjalizowana rzecz :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-01-03 23:11:51
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iftg6i$aq7$1inews.gazeta.pl...

Organika o której pisałeś ma to na stronie (jeśli wierzyć rzetelności piszącego opis):
http://www.tinyurl.pl?UhtnncWb
Faktycznie specjalizowana rzecz :)

Muszę kiedyś popytać o dot5 bo zaciekawiła mnie ta kwestia ;)

Data: 2011-01-03 08:43:56
Autor: kruk
Awaria tarczówek Shimano Deore
Nie wyrzucaj zacisku. Przerabiałem temat zeszłej zimy, z lektury
internetu wiem że shitmano tak ma w zimie , ale to że puszcza olej nie
oznacza że tłoczek lub uszczelka jest uszkodzony. U mnie pociekły zimą
zeszłego roku (02'10) oba zaciski tego samego dnia,  rozebrałem,
wyjąłem tłoczki, obejrzałem, złożyłem do kupy, zalałem od nowa i
jeżdżę do dzisiaj bez wycieków z tym, że liczę się ze zwiększonym
ryzykiem wycieku zimą.

Data: 2011-01-03 20:23:37
Autor: Bukol
W dniu 2011-01-03 17:43, kruk pisze:
[...]

nie mam zamiaru nic wyrzucać:) ja właśnie jestem po operacji hydrauliczna burza: tłoczek jest ok, nie ma rys - jedynie przy samej głównej krawędzi ma tam kilka z czego jedna dość widoczna, ale nie sięgają te rysy uszczelki. Uszczelka, na gołe oko jest w porządku, ale w ogóle nie ma oporu aby ją wcisnąć na tłoczek - jest bardzo luźna. Podczas wypychania tłoczków nie dało się wypchnąć tego co nie ciekł, znacznie ciaśniej pracował niż ten cieknący. "Nakombnowałem" się jak mogłem, ale nie dało rady wypchnąć niecieknącego, ale za to ten cieknący wystrzelił od razu. Porównałem także zużycie klocków i ten po stronie cieknącego był znacznie bardziej cieńszy - główną prace odgrywał tłoczek cieknący. W zasadzie mam zacisk na zastępstwo, ale z miłą chęcią miałbym w zapasie właśnie ten. Sam nie wiem już:) ... wysyłać do dorobienia tej uszczelki czy nie...

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-03 20:35:04
Autor: Bukol
[...]

jeszcze dodam, że u mnie nie pociekło tylko "wywaliło" olej. W zbiorniczku w klamce zostało odrobinkę na dnie.

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Awaria tarczĂłwek Shimano Deore