Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Awaria turbiny i widoczny olej

Awaria turbiny i widoczny olej

Data: 2011-05-18 14:48:03
Autor: Sebastian Biały
Awaria turbiny i widoczny olej
Witam.

Padła mi dzisiaj turbina. Silnik się nie rozbiegał, więc spokojnie. Olej nie ubywał i raczej poziomu nie zmienił.

Turbo wydaje metaliczne pukniecia w czasie wyższych obrotów silnika więc zakładam że łożysko zostało przerobione na opiłki a ośka lata swobodnie w dziurce. Rury widoczne z góry nie są zachlapane.

Niestety: niepokoi mnie fakt że w okolicy turbo zauważylem ślady oleju (powoli kapie z elementów pod silnikiem). Co się stało że olej wydostał się z turbiny? Wydawalo mi się że uszkodzenie łożyska nie powinno powodować rozszczelnienia rur, a tu widzę że coś kapie. Z czego może kapać?

Data: 2011-05-18 15:45:12
Autor: Lewis
Awaria turbiny i widoczny olej
W dniu 2011-05-18 14:48, Sebastian Biały pisze:
Witam.

Padła mi dzisiaj turbina. Silnik się nie rozbiegał, więc spokojnie. Olej
nie ubywał i raczej poziomu nie zmienił.

Turbo wydaje metaliczne pukniecia w czasie wyższych obrotów silnika więc
zakładam że łożysko zostało przerobione na opiłki a ośka lata swobodnie
w dziurce. Rury widoczne z góry nie są zachlapane.

Niestety: niepokoi mnie fakt że w okolicy turbo zauważylem ślady oleju
(powoli kapie z elementów pod silnikiem). Co się stało że olej wydostał
się z turbiny? Wydawalo mi się że uszkodzenie łożyska nie powinno
powodować rozszczelnienia rur, a tu widzę że coś kapie. Z czego może kapać?


Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo uszczelniacze nie trzymają wcale. Szybciej mogło coś zassać do turbiny i powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju... Zdejmij wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju, jak dużo to źle, jak nie ma oleju to szukaj innej przyczyny niż wytłuczone łożyska i uszczelniacze.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-18 16:34:19
Autor: news-gazeta
Awaria turbiny i widoczny olej


Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo uszczelniacze nie trzymają wcale. Szybciej mogło coś zassać do turbiny i powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju... Zdejmij wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju, jak dużo to źle, jak nie ma oleju to szukaj innej przyczyny niż wytłuczone łożyska i uszczelniacze.

Troche przykre, bo turbo raczej nie zregenerujesz - szukaj drugiego.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-05-18 16:55:46
Autor: Lewis
Awaria turbiny i widoczny olej
W dniu 2011-05-18 16:34, news-gazeta pisze:


Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
uszczelniacze nie trzymają wcale. Szybciej mogło coś zassać do turbiny
i powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju...
Zdejmij wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju, jak dużo to
źle, jak nie ma oleju to szukaj innej przyczyny niż wytłuczone łożyska
i uszczelniacze.

Troche przykre, bo turbo raczej nie zregenerujesz - szukaj drugiego.

Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to 800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-18 21:19:24
Autor: Maciej Browarczyk
Awaria turbiny i widoczny olej
W dniu 2011-05-18 16:55, Lewis pisze:

Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w
naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie
porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to
800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...

Do czego nowe turbo kosztuje 1200-1600zl? Bo do mnie to tak kolo 4k zł a słyszałem o takich za 10k zł.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-18 22:48:02
Autor: Kuba \(aka cita\)
Awaria turbiny i widoczny olej

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ir0mlh$p8n$1news.onet.pl...

Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to 800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...

ja tam sie nie znam, ale coś mi sie wydaje, ze delikatnie mówiąc mijasz sie z prawdą.

Regenracja turbo to koszt ok 1200zł*
Nowe turbo to raczej >2000zł

Regenracja jest zupełnie wystarczająca i nie powiedziałbym tu nic o pudrze.

(*) wszystko jeszcze zależy co to za turbo. Jak przeciętnego TDI to własnie ok 1200zł

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-05-19 11:11:01
Autor: Lewis
Awaria turbiny i widoczny olej
W dniu 2011-05-18 22:48, Kuba (aka cita) pisze:

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ir0mlh$p8n$1news.onet.pl...

Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w
naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie
porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to
800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się
opłaca...

ja tam sie nie znam, ale coś mi sie wydaje, ze delikatnie mówiąc mijasz
sie z prawdÄ….

Regenracja turbo to koszt ok 1200zł*
Nowe turbo to raczej >2000zł

Regenracja jest zupełnie wystarczająca i nie powiedziałbym tu nic o pudrze.

(*) wszystko jeszcze zależy co to za turbo. Jak przeciętnego TDI to
własnie ok 1200zł


Hmm dam rękę uciąć że widziałem kilka ofert nowych fabrycznych turbin model GT16/GT17bodajże za kwotę około 1600zł.
Owszem porządne regeneracja turbiny z wymienionymi wirnikami to dobre rozwiązanie ale często regeneracja po polsku to właśnie pudrowanie syfa a nie wymiana bebechów. Komplet bebechów to około 700-800zł (GT17).

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-20 01:05:30
Autor: Michał Gut
Awaria turbiny i widoczny olej
dobrze mowisz - sporo sie oczytalem o warsztatach rzekomo regenerujacych turbiny....
google i masz sporo przykladow

Data: 2011-05-18 19:15:55
Autor: Sebastian Biały
Awaria turbiny i widoczny olej
On 2011-05-18 15:45, Lewis wrote:
Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
uszczelniacze nie trzymajÄ… wcale.

Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej *poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.

Szybciej mogło coś zassać do turbiny i
powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju...

Coś tam wdmuchuje bo na wylocie mam czarny dym z nutką siwego. Tyle że ja na tej uwalonej turbinie przejechałem może 1km zanim poczułem brak mocy i usłyszalem tłuczenie się czegoś w środku. Oleju w silniku nie ubyło, tendencji do rozbiegania nie obserwuje więc jesli to są niewielkie ilości.

Zdejmij
wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju

Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.

Data: 2011-05-18 19:21:46
Autor: Lewis
Awaria turbiny i widoczny olej
W dniu 2011-05-18 19:15, Sebastian Biały pisze:

Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej
*poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.

Ja bym się bał tego który jest w róże, IC i pozostałej części układu, to że poci się na zewnątrz to pikuś przy tym co może się wydarzyć jak olej będzie iść w silnik. Chodzi o luzy na wirniku jak są to i olej w dolot też idzie. A ile przejechałeś że nie zauważyłeś brania oleju?


Coś tam wdmuchuje bo na wylocie mam czarny dym z nutką siwego. Tyle że
ja na tej uwalonej turbinie przejechałem może 1km zanim poczułem brak
mocy i usłyszalem tłuczenie się czegoś w środku. Oleju w silniku nie
ubyło, tendencji do rozbiegania nie obserwuje więc jesli to są
niewielkie ilości.

1km to mogłeś nie zauważyć ubytku oleju...

Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz
podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.

Nową? Zadbaj o to żeby ten kto będzie wymieniał suszarkę dokładnie wymył cały układ dolotowy wraz z IC.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-18 21:08:50
Autor: Sebastian Biały
Awaria turbiny i widoczny olej
On 2011-05-18 19:21, Lewis wrote:
Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej
*poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.

Ja bym się bał tego który jest w róże, IC i pozostałej części układu, to
że poci się na zewnątrz

Przed awarią *NIE* pociła się na zewnątrz.Rura od IC sucha. Oleju nie ubywa od przynajmniej 10kkm.

Martwi mnie to że po awari olej znalazł się na zewnątrz obudowy.

to pikuś przy tym co może się wydarzyć jak olej
będzie iść w silnik. Chodzi o luzy na wirniku jak są to i olej w dolot
też idzie. A ile przejechałeś że nie zauważyłeś brania oleju?

Od wyczuwalnej utraty mocy około 1km.

Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz
podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.
Nową? Zadbaj o to żeby ten kto będzie wymieniał suszarkę dokładnie wymył
cały układ dolotowy wraz z IC.

Układ to sobie sam wymyje. Ważne zeby mi to wkręcili bo jak ogladałem to to nie wiem jakim cudem można ją w ogóle wyjąć, strasznie tam ciasno.

Nie nową. Regenerowana. Ale 12 miesięcy gwarancji. A jakiej ... hmmm :) Kto to wie ...

PS. W ASO 6kzł, z montażem koło 8kzł. ROTFL.

Awaria turbiny i widoczny olej

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona