Data: 2011-11-17 16:24:59 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY
W jaki sposób można wyłączyć silnik turbo diesel w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów, mający awarię smarowania turbiny? Z manualem pewnie dałoby się zdusić. Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić mieszankę olejowo-wodną? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 15:35:59 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote in message news:ja390e$l90$1usenet.news.interia.pl...
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY wysiąść z auta podnieść maskę i ręką zamknąć klapę gaszącą w kolektorze dolotowym jeśli takową posiada i jest do niej dostęp ewentualnie przeciąć lub zerwać z kolektora dolotowego rurę która idzie z intercoolera z powietrzem doładowanym (również jeśli jest dostęp) większosc osób i tak spanikuje i będzie biegać wkoło :) W manualu spokjnie z 5 biegu można silnik zadławić. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-17 16:45:56 | |
Autor: news-gazeta | |
Awaria turbo diesla | |
Szmata/kurtka/koszulka w dolot - zgasnie momentalnie. Szkoda sprzegla nawet przy benzyniaku. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2011-11-17 16:03:58 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> wrote in message news:ja3a76$nb5$1inews.gazeta.pl...
wysiąść z auta podnieść maskę i ręką zamknąć klapę gaszącą w kolektorze dolotowym jeśli takową posiada i jest do niej dostęp ewentualnieSzmata/kurtka/koszulka w dolot - zgasnie momentalnie. Ta a jak ci tą szmatkę wciągnie do turbiny to się dopiero sieczka moze zrobić ;) poza tym nie oszukujmy jak przeciętny użytkownik auta nie będzie wiedział gdzie ma tego szukać. Ja w swoim aucie żeby ściągnąć rurę z dolotu żeby ją zatkać bez narzędzi lub w takiej chmurze dymu jak to na niektórych filmikach na youtube widac miałbym spory problem. Więc zadławienie silnika wydaje się najszybszym i najbezpieczniejszym sposobem jeśli tylko nie mamy automata ;) Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-17 21:13:57 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 17:03, X-Man pisze:
Ta a jak ci tą szmatkę wciągnie do turbiny to się dopiero sieczka moze Ze co?? ;) Acha, juz myslalem, ze powaznie piszesz. poza tym nie oszukujmy jak przeciętny użytkownik auta nie Wystarczy zatkac tam gdzie chwyta powietrze, a nie za filtrem powietrza jak Ci sie wydaje. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-17 21:33:21 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:ja3pu9$gjj$2news.mm.pl...
W dniu 2011-11-17 17:03, X-Man pisze: na przykładzie mojego ayta powiem ci ze żeby zatkac tam gdzie chwyta musiałbyć wykręcić puszkę filtra powietrza co nawet z kluczami pod ręką chwilę zajmuje wiec juz szybciej bym ściągnął na siłę rurę z filtra niż się dostał do miejsca gdzie on zasysa powietrze... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-18 05:13:10 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 22:33, X-Man pisze:
na przykładzie mojego ayta powiem ci ze żeby zatkac tam gdzie chwyta Jaki samochod? -- Karolek |
|
Data: 2011-11-19 01:52:47 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:ja4m0r$r2q$2news.mm.pl...
W dniu 2011-11-17 22:33, X-Man pisze: Octavia I 1.9TDi ALH 90KM 2005. Wlot powietrza do filtra jest w karoserii na wysokości prawego nadkola, jedna ze śrub która filtr trzyma wymaga przedłużki z grzechotką żeby się do niej dobrać marne szanse w takim stresie i możliwym zadymieniu, prędzej bym odkręcił wieko puszki filtra i zatkał od środka ale i tak pierwszą rzeczą za jaką bym łapał bylaby klapa gasząca lub wąż który wchodzi do kolektora dolotowego, solidnym szarpnięciem dałbym radę go pewnie ściągnąć zresztą wożę ze sobą szczypce do opasek smaozaciskajacych więc o ile by tam nei było momentalnie wielkiej chmury dymu po prostu bym zdjął opaskę i rurę i tyle. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-19 02:22:43 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> wrote in message news:ja72d0$6p3$1inews.gazeta.pl...
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message wróć... lewego nadkola ;) Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-19 08:02:45 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-19 02:52, X-Man pisze:
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message O ile mnie pamiec nie myli to wieko jest na zatrzaskach, wiec nic nie trzeba odkrecac. ale i tak pierwszą rzeczą za jaką bym łapał Jak sie ma taka klape to mozna nia probowac. lub wąż który wchodzi do kolektora dolotowego, W Twoim przypadku tez mozna, bo dobre dojscie jest. solidnym szarpnięciem dałbym radę go pewnie ściągnąć Chyba bys nie dal rady, ale majac szczypce sciagniesz bez problemu. zresztą wożę ze Nie w kazdym aucie mozna to zrobic tak latwo. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-19 10:35:08 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:ja7kaq$s32$1news.mm.pl...
W dniu 2011-11-19 02:52, X-Man pisze: jest na dwóch wkrętach przynajmniej w moim aucie wymieniałem niedawno filtr więc pamiętam Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-19 10:39:43 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:ja7kaq$s32$1news.mm.pl...
W dniu 2011-11-19 02:52, X-Man pisze: tak ale jeśli znasz swoje auto to zawsze coś wymyślisz dlatego warto czasem zajrzeć pod maskę i się zorientować gdzie co jest, większośc tych ludzi co stoi i kręci filmiki nie odróżnia pewnie rozrusznika od alternatora ani nie wie jak turbina wygląda ani gdzie się znajduje w ich aucie... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-19 12:39:55 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-19 11:39, X-Man pisze:
tak ale jeśli znasz swoje auto to zawsze coś wymyślisz dlatego warto Ano prawda. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-17 17:25:41 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-17 16:35, X-Man wrote:
przeciąć lub zerwać z kolektora dolotowego rurę Mechanik mówił mi o przypadku kiedy klient wbił nóż w rurę celem rozcięcia i zarobił w oko gorącym olejem. Ponadto zarobienie kawałkiem silnika w glowę skutecznie odstrzasza grzebanie w okolicy bloku. Czemu gasik nie może być dostepny jako linka gdzieś koło deski? |
|
Data: 2011-11-17 16:30:53 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 16:24, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY Co takiego zrobic? Po prostu zatkac dolot. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-17 18:10:39 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY Niby czym? Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 21:11:22 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 18:10, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Niby czym? Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;> -- Karolek |
|
Data: 2011-11-17 22:37:34 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
Niby czym? Wessana zostanie i zmielona. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 23:32:25 | |
Autor: yabba | |
Awaria turbo diesla | |
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:ja3ur2$r52$2usenet.news.interia.pl...
Zatrzyma siÄ™ na filtrze powietrza. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-11-17 22:43:25 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:ja421o$9if$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:ja3ur2$r52$2usenet.news.interia.pl... wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-18 00:42:28 | |
Autor: yabba | |
Awaria turbo diesla | |
Użytkownik "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał w wiadomości news:ja42mf$bui$1inews.gazeta.pl...
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:ja421o$9if$1inews.gazeta.pl... To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-11-18 00:35:55 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:ja4653$kav$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał w wiadomości news:ja42mf$bui$1inews.gazeta.pl... żadne trzeba ściągnąć jakąs rurę ale to wszystko zależy od konkretnego silnika w moim aucie mam klapę gaszącą przed kolektorem dolotowym więc wystarczy ze pociągnę za siłownik ręka zeby ją zamknąc jeśli sama nie zadział jak wyłączę zapłon. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy przed wciągnięciem czegoś do turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak krókim czasie i ekstremalnych warunkach graniczy z niemożliwością. Ale jak pisałem ile silników tyle możliwości ja nawet przewód od smarowania turbo byłbym w stanie odkręcić bo mam go w dość dostępnym miejscu przy filtrze oleju i podstawowe klucze wożę zawsze ze sobą. Najważniejsze w tym wszystkim to nie spanikować bo najgorsze w takiej sytuacji jak silnik ci wyje na maksa i dym wali jak z lokomotywy umieć zachowac zimną krew zamiast stać na poboczu i kręcic filmik komórką... Ostatecznie nawet jak zatkamy ten dolot szmatą i coś tam wpadnei w turbinę to straty i tak będa nikłe w porównaniu do tego co się stanie jak nic nie zrobimy... dlatego warto się przyjrzeć na spokojnie swojemu silnikowi zawczasu i ułożyć plan działania na taką sytuację. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-18 07:51:23 | |
Autor: LEPEK | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 01:35, X-Man pisze:
ja nawet przewód od smarowania Chciałbym cię zobaczyć mistrzu, jak odkręcasz ten przewód w silniku wkręconym na 7 krpm z łbem pod maską zastanawiając się czy najpierw dostaniesz korbą między oczy, czy może wcześniej chlapnie ci płonącym olejem. Oj, chciałbym... Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2011-11-19 01:45:49 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"LEPEK" <nobody@nowhere.net> wrote in message news:ja4v99$a65$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-11-18 01:35, X-Man pisze: ja to podałem jako teoretyczną możliwość nie po to mam klapę gaszącą na dolocie zeby odkręcac wąż od turbo, poza tym jaki płonący olej o czym ty piszesz przykładasz kawał szmaty żeby cię nie ochlapało i odkręcasz śrubę, wiadomo że w kłębach dymu jak na niektórych filmikach to juz za wiele nie zrobisz ale bez przesady taki silnik nie wybucha w minutę... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-18 10:45:44 | |
Autor: yabba | |
Awaria turbo diesla | |
Użytkownik "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał w wiadomości news:ja499d$qgo$1inews.gazeta.pl...
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:ja4653$kav$1inews.gazeta.pl... W moim samochodzie nie ma szans na dostanie się do jakiekolwiek rury. Większość rur jest dostępna od dołu, a klapa gasząca schowana pod osłonami silnika. Za to chwyt powietrza jest dostępny w grillu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-11-18 13:43:24 | |
Autor: Bartek | |
Awaria turbo diesla | |
U¿ytkownik "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ja499d$qgo$1inews.gazeta.pl...
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:ja4653$kav$1inews.gazeta.pl... dokladnie tak. inn± opcj± - zamiast zatykania - moze byc zerwanie rury dolotowej od turbo do kolektora. oczywiscie tutaj mozna dostac olejem i tak dalej. w moim aucie np taka rura jest plastikowa, ma te¿ elementy gumowe, wiêc przy zachowaniu zimnej krwi mo¿e by siê uda³o. Zatykania dolotu bym nie próbowa³ z obawy przed wci±gniêciem czego¶ do turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak krókim czasie i ekstremalnych warunkach graniczy z niemo¿liwo¶ci±. Ale jak pisa³em ile silników tyle mo¿liwo¶ci ja nawet przewód od smarowania turbo by³bym w stanie odkrêciæ bo mam go w do¶æ dostêpnym miejscu przy filtrze oleju i podstawowe klucze wo¿ê zawsze ze sob±. akurat:) prz takich obrotach... nie wsadzil bys tam lba pod spod;) -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2011-11-18 22:13:13 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą?wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny...Zatrzyma się na filtrze powietrza.Wessana zostanie i zmielona.Niby czym?Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;> Tego nie uczą w salonach samochodowych i na kursach jazdy. :) zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-18 22:09:44 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
Niby czym? Tak, miałem na myśli za filtrem. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-18 05:12:20 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 22:37, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Tak tak... nawet nie bede komentowal. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-18 12:00:55 | |
Autor: Agent | |
Awaria turbo diesla | |
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:ja3ur2$r52$2usenet.news.interia.pl... Joł, dobre to było :)))) |
|
Data: 2011-11-18 11:15:47 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:
Nie ma co sie smiac, takie gaszenie moze sie skonczyc podobnie jak tu:Joł, dobre to było :)))) http://www.youtube.com/watch?v=7va16CYYbSE 0:48 -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-18 14:28:39 | |
Autor: wchpikus | |
Awaria turbo diesla | |
o k..
|
|
Data: 2011-11-18 13:42:21 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, wchpikus <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote:
o k..Spokojnie, gosc przezyl :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-18 16:00:20 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 14:42, AZ pisze:
On 2011-11-18, wchpikus<wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote: Jak Cie diesel przecisnie przez rure wydechowa to moze byc gorzej ;> -- Karolek |
|
Data: 2011-11-18 22:17:49 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
Nie ma co sie smiac, takie gaszenie moze sie skonczyc podobnie jak tu:Wessana zostanie i zmielona.Joł, dobre to było :)))) Przeżył. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 22:46:30 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-17, Karolek <dragnospam@o2.pl> wrote:
Niby czym? Lepiej najpierw z siebie j± zdj±æ... Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-17 17:27:06 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 16:24, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY Trawą go trawą ROTFL :D Woda chyba tylko by przyspieszyła destrukcję. Odcięcie dopływu powietrza, chociaż przy takim niekontrolowanym rozkręcaniu się to ja nie wiem jak i czym zatkać dolot - wszystko zassie :) Jeśli jest gdzie4ś na wierzchu i na się głowę na karku można spróbować wyrwać, rozciąć przewód powietrzny od turbiny do kolektora ssącego albo rurę od intercoolera do kolektora, żeby nie ciągnął oleju z IC - a w nim może być go naprawdę dużo :D Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-11-17 18:26:54 | |
Autor: TheWarAgainstTerror | |
Awaria turbo diesla | |
Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić no a tu ? http://www.youtube.com/watch?v=Da-- uv1e4Qg&feature=related wlał browara tylko gdzie? |
|
Data: 2011-11-17 19:57:25 | |
Autor: M1SLQ | |
Awaria turbo diesla | |
Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić mieszankę olejowo-wodną? Użyć gaśnicy. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-11-17 20:10:24 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić W ogóle wiesz o co chodzi? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 20:16:45 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
a to wcale nie jest głupie.Użyć gaśnicy. np. dwutlenek węgla zamiast powietrza wprowadzony w dolot. tyle, że te gaśnice są proszkowe :-( |
|
Data: 2011-11-17 20:32:51 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
a to wcale nie jest głupie.Użyć gaśnicy. Dlatego napisałem coś o napoju. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 22:10:19 | |
Autor: M1SLQ | |
Awaria turbo diesla | |
Użyć gaśnicy. O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla. Padły propozycje polegające na odcięciu dopływu tlenu bazujące na prawach fizyki, tu masz propozycję z dziedziny chemii. Działającą. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-11-17 22:39:00 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
Użyć gaśnicy. Masz taką gaśnicę? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-18 08:47:35 | |
Autor: Robson | |
Awaria turbo diesla | |
Masz tak± ga¶nicê? Normalna ga¶nica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2. Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot. R |
|
Data: 2011-11-18 07:52:51 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Robson <robson@z.pl> wrote:
To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 aMasz taką gaśnicę? w bagazniku: http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompowanie-kola-i1919046126.html ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-18 09:23:39 | |
Autor: Robson | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 08:52, AZ pisze:
On 2011-11-18, Robson<robson@z.pl> wrote:Mozna tak, a pomyslaem sobie, ze mozna tez miec juz taka spreparowana gasnice, znaczy sie z wysypanym proszkiem. Albo wyprowadzic rurke z dolotu pod silnikiem i zawor wewnatrz kabiny ;) R |
|
Data: 2011-11-18 14:10:48 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 08:47, Robson pisze:
Masz tak± ga¶nicê? a czy wiesz, ile masz tam tego CO2? -- Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2011-11-17 22:45:55 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-17, M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> wrote:
W ogóle wiesz o co chodzi? Z kilogramowej mo¿e nie wystarczyæ. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-17 23:26:47 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
tam s± naboje po 16g co2W ogóle wiesz o co chodzi? |
|
Data: 2011-11-18 01:29:09 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-17, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
tam s± naboje po 16g co2O zatrzymanie "wy³±czonego" silnika spalaj±cego olej. U¿yæ ga¶nicy do No i? Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-18 07:59:25 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
i ju¿.tam s± naboje po 16g co2O zatrzymanie "wy³±czonego" silnika spalaj±cego olej. U¿yæ ga¶nicy do z 5 kilogramowej te¿ by nie starczy³o i z 10... twoje "mo¿e" by³o w tym kontek¶cie nieco szydercze. |
|
Data: 2011-11-18 08:10:13 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
i ju¿.tam s± naboje po 16g co2O zatrzymanie "wy³±czonego" silnika spalaj±cego olej. U¿yæ ga¶nicy do Kluczowe jest, ¿eby jako¶ zatrzymaæ ten silnik w czasie podawania mu co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzê realizacjê bez wcze¶niejszego treningu. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-18 08:41:29 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
U¿ytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnjcc16l.ss2.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:no co ty??? gdyby miec ga¶nicê sniegow± (du¿o CO2) to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie. przynajmniej tak to widzê teoretycznie. |
|
Data: 2011-11-18 09:01:51 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
no co ty??? Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysiêcy obrotów silnik ma. Jak siê nie przestanie krêciæ zanim siê skoñczy CO2 to sam odpali z powrotem. Pzdr, krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-18 08:12:30 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze sekunda, wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele a jednak silnik zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-18 10:29:07 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to mozeno co ty??? to nawet nie jest dyskusyjne, o 16g naboju zapominamy. wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele 2kg CO2 to 1120dm3 gazu (w temp 300K) silnik 2dm3 obroty 5tys/min. ilość zassanego powietrza (cisnienie przed sprężeniem niestety) 1dm3*5000=5000dm3/min -> ~10s a jednak silnik ha ha ha chyba elektryczny |
|
Data: 2011-11-18 09:34:45 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
To w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi boa jednak silnik tutaj sporo zalezy od konstrukcji silnika. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-18 11:01:40 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
a wez policz choc orientacyjnieTo w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi boa jednak silnik to przynajmniej obaj sie czegos konkretnego dowiemy. |
|
Data: 2011-11-18 12:45:57 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
a jednak silnik Spalinowy niczym nie hamowany równie¿. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-18 12:57:54 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
mam nadziejê ¿e "pare" sekund to nie s± dla Ciebie 2s.a jednak silnik oczekujê wyliczeñ - ja ju¿ tu parê rzeczy policzy³em wiec Twoja kolej. przypominam, ¿e diesel w rozwa¿anym przypadku jest hamowany bo musi sprê¿aæ powietrze, a CO2 z ga¶nicy starcza na ~10s |
|
Data: 2011-11-18 13:23:12 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
mam nadziejê ¿e "pare" sekund to nie s± dla Ciebie 2s.a jednak silnik Przecie¿ wiesz, ¿e nie jestem w stanie tego dok³adnie wyliczyæ, nie mam sk±d wzi±æ danych: energii (krêc±cego siê silnika), strat na sprê¿aniu, oporów wewnêtrznych. przypominam, ¿e diesel w rozwa¿anym przypadku jest hamowany bo musi sprê¿aæ powietrze, a CO2 z ga¶nicy starcza na ~10s Jeden b³±d pope³ni³e¶: kluczowe jest jak szybko ga¶nica bêdzie siê opró¿niaæ. Je¶li za wolno: silnik bêdzie zasysaæ równie¿ powietrze. Je¶li za szybko (szybciej ni¿ w 10s): czê¶æ CO2 poleci w atmosferê. Pozdrawiam, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-18 19:21:12 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
mam nadziejê ¿e "pare" sekund to nie s± dla Ciebie 2s. mia³o byæ Pi*drzwi , nie mam sk±d wzi±æ danych: energii (krêc±cego siê silnika), strat na sprê¿aniu, proponujê liczyæ tak na 1 obrót wa³u sprê¿a siê 1dm3 powietrza do 30bar ile gazu mo¿na sprê¿yc do tego ci¶nienia za pomoc± energii zawartej w kole zamachowym (przyj±æ ¶rednicê, masê i 5000obr/min) albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy 200 obr.min itd itp... bo tak to dalej bêdziesz twierdzi³ ¿e silnik zatrzymuje siê niewiadomo ile, ale na pewno d³u¿ej ;-) przypominam, ¿e diesel w rozwa¿anym przypadku jest hamowany bo musi sprê¿aæ nie wiadomo kluczowe jest jak szybko ga¶nica bêdzie siê a tam, kluczowe 10s to baaardzo d³ugi czas jak na zatrzymanie silnika. Je¶li za wolno: silnik bêdzie zasysaæ równie¿ powietrze. Je¶li za szybko (szybciej ni¿ w 10s): czê¶æ CO2 poleci w atmosferê. mo¿esz oceniæ który strumieñ gazu jest bardziej intensywnyz ga¶nicy ¶niegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min. ponadto do zgaszenia moze wystarczyæ zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% -kto wie? |
|
Data: 2011-11-18 22:08:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
, nie mam Ko³o zamachowe to nie jest jedyna czê¶æ ruchoma, czê¶æ energii zu¿ytej na sprê¿enie powietrza odzyskujesz przy rozpr꿱niu, kupa elementów stawia dodatkowy opór... albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy 200 obr.min itd itp... 24KM pozwalaj± pojechaæ 100km/h (maluch). Uwierz mi na s³owo, ¿e bardziej op³ywowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) bo tak to dalej bêdziesz twierdzi³ ¿e silnik zatrzymuje siê niewiadomo ile, ale na pewno d³u¿ej ;-) Wcale siê nie upieram, ¿e na pewno d³u¿ej. przypominam, ¿e diesel w rozwa¿anym przypadku jest hamowany bo musi sprê¿aæ Wiadomo, pope³ni³e¶. Acz wynik pomimo wszystko mo¿esz mieæ prawid³owy. kluczowe jest jak szybko ga¶nica bêdzie siê To jest ma³o istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opró¿nienie ga¶nicy. ponadto do zgaszenia moze wystarczyæ zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% -kto wie? W dieslu z turbin±? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczan± ilo¶æ tlenu na wolnych obrotach z ilo¶ci± dostarczan± przy tych 5krpm. Strza³ ze sprzêg³a pod koniec pracy ga¶nicy pewnie by za³atwi³ sprawê - ale nie da siê byæ naraz w dwóch miejscach. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-18 22:24:37 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
, nie mam Pomyli³o Ci siê. 200km/h. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-18 23:26:21 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy Nie pomyli³o mi siê. Pomimo czterokrotnie mocniejszego silnika nie pojedzie cztery razy szybciej. A w okolicach dwustu to akurat ma szansê. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-19 10:17:26 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
Ko³o zamachowe to nie jest jedyna czê¶æ ruchoma, czê¶æ energii zu¿ytej tu faktycznie ma³y spory zonk pope³ni³em (by³a o tym rozmowa przy zamykaniu zaworów w TSI), dlatego licz z mocy rozrusznika. kupa elementów to wolisz polegac na swoim przekonaniu ni¿ na (chocia¿ przybli¿onych wyliczeniach? 24KM pozwalaj± pojechaæ 100km/h (maluch). Uwierz mi na s³owo, ¿e jak siê nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu ja³owego i po sprawie. Wiadomo, pope³ni³e¶. Acz wynik pomimo wszystko mo¿esz mieæ prawid³owy.nie wiadomoprzypominam, ¿e diesel w rozwa¿anym przypadku jest hamowany bo musi sprê¿aæJeden b³±d pope³ni³e¶: wyborne. to siê nazywa uproszczenie. mo¿esz oceniæ który strumieñ gazu jest bardziej intensywnyz ga¶nicy oooooghhhh masz ju¿ 2 dane ilo¶æ CO2 w ga¶nicy i porównanie (na czuja) przep³ywu ga¶nica/wydech - ma³o? ponadto do zgaszenia moze wystarczyæ zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilo¶æ obrotów te¿ liczy siê proporcja paliwo/tlen w cylindrze. |
|
Data: 2011-11-20 10:24:51 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-19, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
Ko³o zamachowe to nie jest jedyna czê¶æ ruchoma, czê¶æ energii zu¿ytej Rozrusznik da radê rozkrêciæ silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o przypadku, gdy silnik ma piêæ tysiêcy i wiêcej. 24KM pozwalaj± pojechaæ 100km/h (maluch). Uwierz mi na s³owo, ¿e bardziej op³ywowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) To siê tak ³atwo nie liczy. Wcale siê nie upieram, ¿e na pewno d³u¿ej. A co ma do tego bieg ja³owy? mo¿esz oceniæ który strumieñ gazu jest bardziej intensywnyz ga¶nicy Nie mam ¿adnego porównania. ponadto do zgaszenia moze wystarczyæ zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% Oczywi¶cie, ¿e turbina ma du¿o do rzeczy. To przez turbinê przy wy¿szych obrotach dostajesz wiêcej powietrza na suw pracy. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-20 21:39:47 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
licz z mocy rozrusznika. nikt nie mówi³ ze bêdzie ³atwo ale mo¿e podejmiesz chocia¿ próbê a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie tak" ;-)
to ze si³y hamuj±ce s± takie same z 800 i z 5000obr/min (no mo¿e @5000 nawet wiêksze). mo¿esz oceniæ który strumieñ gazu jest bardziej intensywnyz ga¶nicy no to szkoda, nie widzia³e¶ dzia³aj±cej ga¶nicy ani dzia³aj±cego diesla? ponadto do zgaszenia moze wystarczyæ zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% ale tlenu w powietrzu nie robi siê przez to wiêcej. mo¿na za³o¿yæ ¿e przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo bogata wiec i tak naturalnie wystêpuje deficyt tlenu, a my go jeszcze obni¿amy (ga¶nic±). zapewne jest granica stê¿enia tlenu gdzie spalanie wogole nie zajdzie ponadto Co2 z ga¶nicy jest zimny. |
|
Data: 2011-11-21 00:39:35 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-20, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
Rozrusznik da radê rozkrêciæ silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o Ja po prostu zdajê sobie sprawê, ¿e u¿ywanie tylu przybli¿eñ i liczb wyci±gniêtych z kapelusza daje wyniki nic nie znacz±ce. Wcale siê nie upieram, ¿e na pewno d³u¿ej. No niech Ci bêdzie. Silnik zatrzymuje siê w jedn± sekundê. Licz dalej. Nie mam ¿adnego porównania. Widzia³em. Dalej nie wiem ile czasu taka ga¶nica "psika" dwutlenkiem wêgla. ponadto do zgaszenia moze wystarczyæ zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% W powietrzu (procentowo) nie. Ale w cylindrze i owszem. mo¿na za³o¿yæ ¿e przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo bogata wiec i tak naturalnie wystêpuje deficyt tlenu, a my go jeszcze obni¿amy (ga¶nic±). Dieslowi nadmiar paliwa nie przeszkadza, jak po kompresji temperatura bêdzie odpowiednia to siê zapali. Jak siê zapali - ci¶nienie wzro¶nie, suw pracy siê wykona - pewnie nie z najwy¿sz± do uzyskania moc±, na pewno nie z najwy¿sz± sprawno¶ci± - ale silnik bêdzie siê krêciæ. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-18 15:00:51 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 09:01, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-11-18, PM<xpm@wp.pl> wrote: Chyba ¿e to proszkowe ¶wiñstwo dokumentnie zaklei filtr powierza. No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymaæ mechanicznie - podci¶nienie... Chêtnie bym zobaczy³ w praktyce czym to siê skoñczy :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-18 21:59:26 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Chyba ¿e to proszkowe ¶wiñstwo dokumentnie zaklei filtr powierza. To kto funduje silnik do testu? ;-) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-11-23 11:07:39 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 21:59, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-11-18, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: Mo¿e Micha³ co¶ podrzuci, u niego to tak szybko idzie, ¿e i strata niewielka ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-18 22:20:39 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
no co ty??? Robimy zrzutê na jakiego¶ z³oma? ;-) zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-19 01:57:07 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnjcc47f.ss2.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:ludzie ale o czym wy piszecie je¶li tam bêdzie tyle miejsca zeby ga¶nic± wycelowac w dolot to równie dobrze mo¿na by go spokojnie zatkaæ wspomnian± wcze¶niej szmat± (oczywi¶cie odpowiedniej wielkosci - kurtki czy jakiej¶ bluzy zwiniêtej w k³êbek to raczej ¿adne podci¶nienie nie wci±gnie przez rurê która ma moze max z 10cm ¶rednicy. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-19 16:03:49 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
ludzie ale o czym wy piszecie je¶li tam bêdzie tyle miejsca zeby ga¶nic± po prostu tak sobie teoretyzujemy dla zabawy bo po pierwsze nie mamy armat czyli 2kg ga¶nic co2. |
|
Data: 2011-11-18 22:14:30 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
i ju¿.tam s± naboje po 16g co2O zatrzymanie "wy³±czonego" silnika spalaj±cego olej. U¿yæ ga¶nicy do Na filmie go¶æ chlapn±³ gdzie¶ piwem. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 20:42:43 | |
Autor: K | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 17-11-2011 16:24, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY fizycznie odciac doplyw paliwa. |
|
Data: 2011-11-17 19:43:38 | |
Autor: Waldek Godel | |
Awaria turbo diesla | |
Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:42:43 +0100, K napisa³(a):
fizycznie odciac doplyw paliwa. no to facet pojecha³e¶ teraz... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu |
|
Data: 2011-11-17 22:19:42 | |
Autor: K | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 17-11-2011 20:43, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:42:43 +0100, K napisa³(a): no popatrz, a w audi 80 tdi pomoglo. ale pewnie wiesz lepiej, byles widziales itp. |
|
Data: 2011-11-17 21:23:00 | |
Autor: Waldek Godel | |
Awaria turbo diesla | |
Dnia Thu, 17 Nov 2011 22:19:42 +0100, K napisa³(a):
fizycznie odciac doplyw paliwa. Pasjami uwielbiam ludzi tak zadufanych w sobie, którzy nie tylko zrobi± z siebie idiotê, ale równie¿ jeszcze bêda pyskowali na tych co to stwierdz±. Tzw. leczenie temperatury poprzez rozbicie termometru. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu |
|
Data: 2011-11-17 22:42:55 | |
Autor: K | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 17-11-2011 22:23, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 17 Nov 2011 22:19:42 +0100, K napisa³(a): tak jak sadzilem, byles przy tym i znasz sprawe. a opinie idioty to masz raczej ty i to nie tylko tutaj. EOT. |
|
Data: 2011-11-17 21:47:22 | |
Autor: Waldek Godel | |
Awaria turbo diesla | |
Dnia Thu, 17 Nov 2011 22:42:55 +0100, K napisa³(a):
tak jak sadzilem, byles przy tym i znasz sprawe. a opinie idioty to masz raczej ty i to nie tylko tutaj. EOT. by³em ciekawy jak dalego w to zabrniesz. Jak widaæ - za daleko. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu |
|
Data: 2011-11-17 22:49:12 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Awaria turbo diesla | |
U¿ytkownik "K" <glownyinformatyk@zus.gov.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ja3v50$svu$1inews.gazeta.pl... W dniu 17-11-2011 22:23, Waldek Godel pisze: ale zdajesz sobie sprawe, ze on nie jest w takiej sytuacji zasilnany, a zupe³nie czym¶ innym i odciêcie dop³ywu paliwa na nic sie nie zdaje... i tylko tak sobie piszesz z nudów, tak? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM U¿ywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40z³ |
|
Data: 2011-11-17 23:05:01 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
tak jak sadzilem, byles przy tym i znasz sprawe. a opinie idioty to jak zawsze pms niezawodny - lepszy od joemonstera:))))))))))))))) |
|
Data: 2011-11-17 23:20:42 | |
Autor: K | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 17-11-2011 22:49, Kuba (aka cita) pisze:
tak, z nudow. napisalem to czego bylem swiadkiem. jesli tez tam byles i widziales co innego, to napisz :) wiem na czym polega problem, "zdusic na piatce" sie nie dalo. |
|
Data: 2011-11-17 23:29:13 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
tak, z nudow. napisalem to czego bylem swiadkiem. jesli tez tam byles i ok to by³e¶ ¶wiadkiem czego¶, ale nie o tym tu mowa. |
|
Data: 2011-11-17 22:31:10 | |
Autor: Waldek Godel | |
Awaria turbo diesla | |
Dnia Thu, 17 Nov 2011 23:29:13 +0100, nazgul napisa³(a):
tak, z nudow. napisalem to czego bylem swiadkiem. jesli tez tam byles i No co ty, jak ¶miesz obra¿aæ pana K. On wie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu |
|
Data: 2011-11-17 23:33:01 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
przepraszamok to by³e¶ ¶wiadkiem czego¶, ale nie o tym tu mowa. |
|
Data: 2011-11-18 13:58:20 | |
Autor: Bartek | |
Awaria turbo diesla | |
U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:1xkf9bo4barkt$.dlglepper.institute.com...
Dnia Thu, 17 Nov 2011 23:29:13 +0100, nazgul napisa³(a): w zasadzie to ma racje:) odciac doplyw paliwa. w tym przypadku paliwem jest olej z turbo podawany przez dolot. wiêc odcina doplyw paliwa - np przerywajac rure dolotu;):):) lub zamykajac klape gaszaca. ;) -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2011-11-17 23:40:59 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"K" <glownyinformatyk@zus.gov.pl> wrote in message news:ja41br$6i3$1inews.gazeta.pl...
W dniu 17-11-2011 22:49, Kuba (aka cita) pisze: A mo¿esz to rozwin±æ ? jak masz normalne sprawne sprzêg³o to nie ma bata puszczasz powoli sprzêg³o i trzymasz nogê na hamulcu zga¶nie i kropka, nawet wola³bym spaliæ sprzêg³o ni¿ potem ogl±daæ co siê zosta³o z silnika jak siê spali ca³y olej... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-18 14:06:43 | |
Autor: K | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 18-11-2011 00:40, X-Man pisze:
"K" <glownyinformatyk@zus.gov.pl> wrote in message szarpnal, ale nie zgasl. potem juz w ogole nie reagowal na bieg. moze mu sie przegub zerwal - nie wiem, nie sledzilem dalej losow tego auta. |
|
Data: 2011-11-18 15:38:26 | |
Autor: Myjk | |
Awaria turbo diesla | |
Thu, 17 Nov 2011 23:40:59 -0000, X-Man
puszczasz powoli sprzęgło i trzymasz nogę na hamulcu zgaśnie i kropka W takiej sytuacji strzela się ze sprzęgła -- w przeciwnym razie przy obrotach silnika >6000 obr./s (w sumie nie wiem ile tam jest dokładnie przy rozbieganym motorze) przy lekkim puszczaniu sprzęgło wyślizga się w chwilę moment, a po kolejnej chwili już go wcale nie będzie i tyle wyjdzie z gaszenia silnika. Strzał nie niszczy drastycznie sprzęgła ani innych elementów. PS w poliftowych Mazdach6 (po upgrejdzie PCM) na wypadek niekontrolowanego rozbiegania silnika, jest elektronicznie zamykany dolot. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-11-17 19:50:57 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-17, K <glownyinformatyk@zus.gov.pl> wrote:
A Ty w ogole wiesz o jakiej sytuacji jest mowa? W tym momencie paliwemhttp://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY jest olej z silnika ciagniety przez turbine, tego nie odetniesz. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-17 21:07:16 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
A Ty w ogole wiesz o jakiej sytuacji jest mowa? W tym momencie paliwem odkręcic korek w misce olejowej :D:D:D |
|
Data: 2011-11-17 21:14:16 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-17 21:07, Michał sirapacz Gut wrote:
odkręcic korek w misce olejowej :D:D:D No właśnie, po co czakać aż się zatrze sam ;) |
|
Data: 2011-11-17 22:59:13 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
No właśnie, po co czakać aż się zatrze sam ;) generalnie lipa bo co nie zrobisz to jest po zawodach i generalka lepiej zapobiegac niz leczyc:) |
|
Data: 2011-11-18 05:15:34 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 22:59, Michał sirapacz Gut pisze:
Generalnie to nieprawda co piszesz. lepiej zapobiegac niz leczyc:) A to to akurat prawda. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-18 13:46:33 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
No właśnie, po co czakać aż się zatrze sam ;) jak zrobisz to odpowiednio szybko i skutecznie(zatrzymanie silnika) to zgoda ale na wszystkich filmikach ludzie lataja bez ladu i sjkladu dookola samochodu z dymiacym juz silnikiem w tym stadium silniku juz jest raczej napewno przegrzany a proba przecinania przewodow z powiertrzem pod cisnieniem o wysokiej temperaturze(plus rozpylony olej) moze sie zle skonczyc. wole wydac 2-4kafle na remont niz miec nieciekawe poparzenia |
|
Data: 2011-11-18 16:03:52 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 13:46, Michał sirapacz Gut pisze:
Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co trzeba, czyli gasza silnik :> Reagowac faktycznie trzeba szybko, ale szanse na uratowanie silnika sa duze. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-18 18:48:26 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co wszystko ok ale jak zgasic:D o tym caly watek:) swoja droga klape gaszaca ma kazdy diesel? |
|
Data: 2011-11-18 20:40:11 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 18:48, Michał sirapacz Gut pisze:
Juz napisalem, a ze pmsowi teoretycy glowkuja dalej... A w manualu to zdusic na biegu. swoja droga klape gaszaca ma kazdy diesel? Nie kazdy. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-19 12:37:37 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
Juz napisalem, a ze pmsowi teoretycy glowkuja dalej... troche mi szkoda testowac na moim dieslu bo mam nowe sprzeglo, ale w przypadku starszych sprzegiel (czyli nie slizga sie podczas normalnej eksploatacji ale juz blizej mu do konca niz do poczatku) muslisz ze na 5tym biegu to dobry pomysl? ja myslalem raczej zeby strzelic z 2ki i gdy sprzeglo sie zasprzegli (czyli bedzie dzialal opor statyczny a nie dynamiczny) dopiero wtedy deptac hamulce (minus - trzeba miec te 100m luzu przed samochodem). nie lepiej tak? |
|
Data: 2011-11-20 18:06:06 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-19 12:37, Michał sirapacz Gut pisze:
Mysle, ze 5 bieg bedzie za wysoki (na tym biegu to bys w zasadzie nie musial hamowac). Lepiej chyba pozwolic zeby samochod troche ruszyl i zahamowac dopiero jak sprzeglo jest calkowicie puszczone. ja myslalem raczej zeby strzelic z 2ki i gdy sprzeglo sie zasprzegli Lepiej, ale bez strzelania sprzeglem. Czyli powiedzmy ten 2 bieg, puszczamy w miare normalnie sprzeglo (ale nie trzymamy na polsprzegle, bo w mig bedzie spalone), samochod wyrywa oczywiscie do przodu, wiec to tez warto wziac pod uwage no i hamujemy. Gwaltowne puszczenie sprzegla daje duze szanse na zerwanie tarczy sprzegla, a jak zrobimy to etapami to silnik wstepnie obciazony troche zwolni, a sprzeglo nie bedzie musialo przenisc dynamicznego obciazenia, wiec powinno wytrzymac. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-18 22:08:19 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
No właśnie, po co czakać aż się zatrze sam ;) Jakaś awaryjna przepustnica powinna być. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-19 18:11:03 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
skoro teraz dają przepustnice w dieslach to w ecu powinna być proceduralepiej zapobiegac niz leczyc:) obr>x -> zamknij przepustnicę i upuść powietrze z turbo. a może to baaaaardzo rzadkie jest i nie warto? |
|
Data: 2011-11-23 11:13:59 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-19 18:11, nazgul pisze:
Jeśli nawet jest częste, ale przytrafia się głównie autom juz po gwarancji, to nie tylko nie warto, ale wręcz nie należy (z pkt. widzenia producenta). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-17 22:16:02 | |
Autor: DoQ | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 17-11-2011 21:07, Micha³ sirapacz Gut pisze:
A Ty w ogole wiesz o jakiej sytuacji jest mowa? W tym momencie paliwemodkrêcic korek w misce olejowej :D:D:D Przeci±æ przewód smarowania turbiny sekatorem ;) -- Pawe³ |
|
Data: 2011-11-17 22:39:49 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
A Ty w ogole wiesz o jakiej sytuacji jest mowa? W tym momencie paliwemodkrêcic korek w misce olejowej :D:D:D Takim ze scyzoryka szwajcarskiego? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 22:46:35 | |
Autor: DoQ | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 17-11-2011 22:39, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Przeci±æ przewód smarowania turbiny sekatorem ;)Takim ze scyzoryka szwajcarskiego? Takim do przecinania k³ódek. -- Pawe³ |
|
Data: 2011-11-17 22:58:22 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
Przeciąć przewód smarowania turbiny sekatorem ;)Takim ze scyzoryka szwajcarskiego? uprzednio zdejmując zderzak, pas chłodnic, filtr powietrza itd:D |
|
Data: 2011-11-17 23:54:09 | |
Autor: DoQ | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 17-11-2011 22:58, Micha³ sirapacz Gut pisze:
Takim do przecinania k³ódek.uprzednio zdejmuj±c zderzak, pas ch³odnic, filtr powietrza itd:D E bez przesady, jak sobie wcze¶niej obczaisz i przygotujesz w baga¿niku odpowiednie narzêdzie to masz szanse : http://peugeot.centralwallpaper.com/wp-content/uploads/2010/12/Peugeot-206-SW-HDi-engine-pictures.jpg np tu :) -- Pawe³ |
|
Data: 2011-11-18 00:01:58 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
E bez przesady, jak sobie wcześniej obczaisz i przygotujesz w bagażniku tu to piknie jest bo turbina wysoko i pod ręką. w swoim punciaku bym juz tak nie zrobil - za nisko i za ciasno. moze jeszcze bez chlodnicy klimy byloby wiecej miejsca a tak to makabra u mnie. Ja musialem do wyjecia turbo zrzucic pas z chlodnicami i zderzak:). jakbys mnie zapytal na spokojnie teraz jak bym zatrzymal silnik(poza proba duszenia sprzeglem) to bym nie wymyslil nic. ciecie przewodow to proszenie sie o ciezkie poparzenia. wsadzenie czegos do rury....wessie i filtr nie zatrzyma-poleci z filtrem dalej. ręką? ponoc mozna palce stracic. a gasnice te samochodowe to mozna sobie wsadzic w dupe conajwyzej bo to do gaszenia kiepow sie ledwie nadaje. i to nie czynnikiem a zgniatajac kiepa gaśnicą o beton:) |
|
Data: 2011-11-20 12:22:25 | |
Autor: jerzu | |
Awaria turbo diesla | |
On Fri, 18 Nov 2011 00:01:58 +0100, Micha³ sirapacz Gut
<michal@sircomp.pl> wrote: tu to piknie jest bo turbina wysoko i pod rêk±. Dok³adnie. U mnie tirbina jest za silnikiem, za cholere nie mo¿na siê do niej dostaæ. http://jerzu.waw.pl/moto/master_awaria/silnik00.jpg -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-11-20 14:50:02 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
ale lipa
jak sie rozbiega to nic tylko zaplakac - tak samo jak przy probie zdjecia turbiny w warsztacie... |
|
Data: 2011-11-20 14:48:14 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"Michał sirapacz Gut" <michal@sircomp.pl> wrote in message news:jab0i9$2nu$1portraits.wsisiz.edu.pl...
ale lipa też mam w takim miejscu ostatnio z mechanikiem wymienialiśmy (dwa razy bo za pierwszym gównianą uszczelkę spod wydechu wydmuchało) za pierwszym razem chyba 10h przez zapieczone śruby za drugim jakieś 5h tak czy inaczej dostęp masakryczny... Pzdtr Piotrek |
|
Data: 2011-11-17 21:15:47 | |
Autor: Karolek | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 20:42, K pisze:
ROTFL :P pms jak zwykle nie zawodzi. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-17 22:36:15 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY Paliwa?! zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 23:00:06 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
fizycznie odciac doplyw paliwa. jak napisalem wyzej - zrzucic miche:D |
|
Data: 2011-11-17 23:09:02 | |
Autor: 'Tom N' | |
Awaria turbo diesla | |
Micha³ sirapacz Gut w <news:ja4053$hbl$3portraits.wsisiz.edu.pl>:
fizycznie odciac doplyw paliwa.Paliwa?! jak napisalem wyzej - zrzucic miche:D A przy okazji sprawdziæ, czy sonda lambda jeszcze siê na trytrytce trzyma. Uuuupsss, to nie puntolot... ;-) -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2011-11-17 23:44:00 | |
Autor: venioo | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-17 22:36, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
No tak gwoli scislosci, to dobrze kolega napisal. Paliwem w tej reakcji jest zassany olej, jak odetniemy jego doplyw, to przestanie sie spalac - logiczne :) -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-11-18 09:40:52 | |
Autor: wchpikus | |
Awaria turbo diesla | |
Witam!
W przypadku zassania oleju do dolotu powietrza (bo gdzie indziej turbina podaje olej w razie zassania), trzeba go odci±æ. W dieslu jest klapka gasz±ca, zamykaj±ca dop³yw powietrza. Przy okazji ³atwo dostêpna..wiec w czym problem? Nie wiem jak we francuskich autach, ale we fiacie jest na wierzchu, zreszt± takiego przypadku nigdy nie by³o, by turbina zassa³a olej. Jedynie co mo¿e zrobiæ to wywaliæ go ca³ego do intercoolera, lub je¶li nie ma w orurowanie... |
|
Data: 2011-11-20 15:17:00 | |
Autor: J.F. | |
Awaria turbo diesla | |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:40:52 +0100, wchpikus napisa³(a):
W przypadku zassania oleju do dolotu powietrza (bo gdzie indziej turbina podaje olej w razie zassania), trzeba go odci±æ. Hm, a ja mam forda i chyba nie ma nic takiego. Ale filtr powietrza zazwyczaj gdzies na wierzchu, otworzyc, wyciagnac, zatkac czyms dziure .. J. |
|
Data: 2011-11-20 21:15:58 | |
Autor: jerzu | |
Awaria turbo diesla | |
On Sun, 20 Nov 2011 15:17:00 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Hm, a ja mam forda i chyba nie ma nic takiego. U mnie chyba te¿ nie ma, nigdy siê tym nie interesowa³em. Ale filtr powietrza zazwyczaj gdzies na wierzchu, otworzyc, wyciagnac, Taa, pokrywa filtra przykrêcona na cztery ¶ruby torx :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-11-21 12:54:17 | |
Autor: J.F | |
Awaria turbo diesla | |
U¿ytkownik "jerzu" napisa³ w wiadomo¶ci grup
On Sun, 20 Nov 2011 15:17:00 +0100, "J.F." Ale filtr powietrza zazwyczaj gdzies na wierzchu, otworzyc, wyciagnac, Taa, pokrywa filtra przykrêcona na cztery ¶ruby torx :) Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ? Jakby sie dalo odkrecic to jeszcze mozna psikac z gasnicy sniegowej, ale kto taka wozi, proszkowa absolutnie odradzam :-) J. |
|
Data: 2011-11-21 14:58:15 | |
Autor: jerzu | |
Awaria turbo diesla | |
On Mon, 21 Nov 2011 12:54:17 +0100, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ? Dok³adnie. Jeszcze na dok³adkê dwie ¶ruby od frontu i jedn± z boku jest ³atwo odkrêciæ. Gorzej z drug± boczn±, bo przeszkadza rura id±ca do turbosprê¿arki. http://jerzu.waw.pl/moto/master_awaria/silnik04.jpg -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-11-21 15:54:51 | |
Autor: DoQ | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 21-11-2011 12:54, J.F pisze:
Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ? Podejrzewam, ¿e producent po prostu nie przewidzia³ potrzeby zapychania otworu swetrem :) -- Pawe³ |
|
Data: 2011-11-21 17:33:27 | |
Autor: J.F | |
Awaria turbo diesla | |
U¿ytkownik "DoQ" napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 21-11-2011 12:54, J.F pisze: Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ?Podejrzewam, ¿e producent po prostu nie przewidzia³ potrzeby zapychania otworu swetrem :) Kto jak kto, ale oni powinni. No tak, ale te france to nigdy nic nie poprawia, dalej beda montowac padajace cewki i turbiny :-) J. |
|
Data: 2011-11-21 17:42:09 | |
Autor: DoQ | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 21-11-2011 17:33, J.F pisze:
Kto jak kto, ale oni powinni. Znasz jak±¶ markê, która montuje niezniszczalne turbiny?:) -- Pawe³ |
|
Data: 2011-11-21 19:12:23 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
Znasz jakąś markę, która montuje niezniszczalne turbiny?:) po wejsciu do samochodu trzeba wklepac w nawigację IDDQD |
|
Data: 2011-11-21 20:17:18 | |
Autor: DoQ | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 21-11-2011 19:12, Micha³ sirapacz Gut pisze:
Znasz jak±¶ markê, która montuje niezniszczalne turbiny?:)po wejsciu do samochodu trzeba wklepac w nawigacjê IDDQD Niektórym by siê przyda³o jeszcze IDSPISPOPD :) -- Pawe³ |
|
Data: 2011-11-22 11:55:42 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
Niektórym by się przydało jeszcze IDSPISPOPD :)az musialem wygooglac :) nie znalem tego:) stare dobre czasy:) |
|
Data: 2011-11-22 16:32:02 | |
Autor: DoQ | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 22-11-2011 11:55, Micha³ sirapacz Gut pisze:
Niektórym by siê przyda³o jeszcze IDSPISPOPD :)az musialem wygooglac :) nie znalem tego:) Niektórych rzeczy siê nie zapomina ;-) http://www.miastogier.pl/galeria-popup,pc,72516.html to by³o co¶, jak to zobaczy³em w 93 r. to mi kopara opad³a - chocia¿ trochê siê przytyka³ na 386SX/25 kolegi ;) -- Pawe³ |
|
Data: 2011-11-22 18:34:50 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Awaria turbo diesla | |
Niektórych rzeczy się nie zapomina ;-) ja wtedy pomykalem na amidze 500 :) o takiej grze moglem marzyc aczkolwiek wolf nie jest tym co wspominam najmilej z pctowych gier interstate'76 :) to jest to |
|
Data: 2011-11-23 10:59:14 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-22 16:32, DoQ pisze:
W dniu 22-11-2011 11:55, Micha³ sirapacz Gut pisze: Nie przesadzaj, to chodzi³o spokojnie na 286/20, którym wówczas dysponowa³em. Za to ta gra uwidacznia³a niezgodno¶ci ze standardem w niektórych kartach SVGA. Na jakiej¶ HMC, tryb 13 by³ tak niedoskona³y, ¿e siê wiesza³a. Dopiero po wymianie na OAK mog³em pograæ. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój." |
|
Data: 2011-11-21 21:12:59 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Awaria turbo diesla | |
Dnia Thu, 17 Nov 2011 16:24:59 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisa³(a):
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY Uzywaj±c sondy lambda wukrêconej z Punto :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |