Data: 2011-11-17 19:57:25 | |
Autor: M1SLQ | |
Awaria turbo diesla | |
Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssÄ cego, by zrobiÄ mieszankÄ olejowo-wodnÄ ? UĹźyÄ gaĹnicy. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-11-17 20:10:24 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssÄ cego, by zrobiÄ W ogĂłle wiesz o co chodzi? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 20:16:45 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
a to wcale nie jest gĹupie.UĹźyÄ gaĹnicy. np. dwutlenek wÄgla zamiast powietrza wprowadzony w dolot. tyle, Ĺźe te gaĹnice sÄ proszkowe :-( |
|
Data: 2011-11-17 20:32:51 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
a to wcale nie jest gĹupie.UĹźyÄ gaĹnicy. Dlatego napisaĹem coĹ o napoju. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-17 22:10:19 | |
Autor: M1SLQ | |
Awaria turbo diesla | |
UĹźyÄ gaĹnicy. O zatrzymanie "wyĹÄ czonego" silnika spalajÄ cego olej. UĹźyÄ gaĹnicy do gĂłry nogami majÄ c nadziejÄ, Ĺźe wystarczy dwutlenku wÄgla. PadĹy propozycje polegajÄ ce na odciÄciu dopĹywu tlenu bazujÄ ce na prawach fizyki, tu masz propozycjÄ z dziedziny chemii. DziaĹajÄ cÄ . Pozdrawiam |
|
Data: 2011-11-17 22:39:00 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
UĹźyÄ gaĹnicy. Masz takÄ gaĹnicÄ? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-18 08:47:35 | |
Autor: Robson | |
Awaria turbo diesla | |
Masz taką gaśnicę? Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2. Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot. R |
|
Data: 2011-11-18 07:52:51 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Robson <robson@z.pl> wrote:
To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 aMasz takÄ gaĹnicÄ? w bagazniku: http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompowanie-kola-i1919046126.html ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-18 09:23:39 | |
Autor: Robson | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 08:52, AZ pisze:
On 2011-11-18, Robson<robson@z.pl> wrote:Mozna tak, a pomyslaem sobie, ze mozna tez miec juz taka spreparowana gasnice, znaczy sie z wysypanym proszkiem. Albo wyprowadzic rurke z dolotu pod silnikiem i zawor wewnatrz kabiny ;) R |
|
Data: 2011-11-18 14:10:48 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 08:47, Robson pisze:
Masz taką gaśnicę? a czy wiesz, ile masz tam tego CO2? -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2011-11-17 22:45:55 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-17, M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> wrote:
W ogóle wiesz o co chodzi? Z kilogramowej może nie wystarczyć. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-17 23:26:47 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
tam są naboje po 16g co2W ogóle wiesz o co chodzi? |
|
Data: 2011-11-18 01:29:09 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-17, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
tam są naboje po 16g co2O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do No i? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-18 07:59:25 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
i już.tam są naboje po 16g co2O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10... twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze. |
|
Data: 2011-11-18 08:10:13 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
i już.tam są naboje po 16g co2O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez wcześniejszego treningu. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-18 08:41:29 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjcc16l.ss2.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl... On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:no co ty??? gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2) to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie. przynajmniej tak to widzę teoretycznie. |
|
Data: 2011-11-18 09:01:51 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
no co ty??? Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z powrotem. Pzdr, krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-18 08:12:30 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze sekunda, wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele a jednak silnik zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-18 10:29:07 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to mozeno co ty??? to nawet nie jest dyskusyjne, o 16g naboju zapominamy. wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele 2kg CO2 to 1120dm3 gazu (w temp 300K) silnik 2dm3 obroty 5tys/min. iloĹÄ zassanego powietrza (cisnienie przed sprÄĹźeniem niestety) 1dm3*5000=5000dm3/min -> ~10s a jednak silnik ha ha ha chyba elektryczny |
|
Data: 2011-11-18 09:34:45 | |
Autor: AZ | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
To w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi boa jednak silnik tutaj sporo zalezy od konstrukcji silnika. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-18 11:01:40 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
a wez policz choc orientacyjnieTo w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi boa jednak silnik to przynajmniej obaj sie czegos konkretnego dowiemy. |
|
Data: 2011-11-18 12:45:57 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
a jednak silnik Spalinowy niczym nie hamowany również. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-18 12:57:54 | |
Autor: PM | |
Awaria turbo diesla | |
mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s.a jednak silnik oczekuję wyliczeń - ja już tu parę rzeczy policzyłem wiec Twoja kolej. przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s |
|
Data: 2011-11-18 13:23:12 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s.a jednak silnik Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć, nie mam skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu, oporów wewnętrznych. przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s Jeden błąd popełniłeś: kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się opróżniać. Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze. Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-18 19:21:12 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s. miało być Pi*drzwi , nie mam skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu, proponuję liczyć tak na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min) albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy 200 obr.min itd itp... bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo ile, ale na pewno dłużej ;-) przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać nie wiadomo kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika. Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze. Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę. możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min. ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50% -kto wie? |
|
Data: 2011-11-18 22:08:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
, nie mam Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów stawia dodatkowy opór... albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy 200 obr.min itd itp... 24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo ile, ale na pewno dłużej ;-) Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej. przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy. kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie gaśnicy. ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50% -kto wie? W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm. Strzał ze sprzęgła pod koniec pracy gaśnicy pewnie by załatwił sprawę - ale nie da się być naraz w dwóch miejscach. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-18 22:24:37 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
, nie mam Pomyliło Ci się. 200km/h. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-18 23:26:21 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy Nie pomyliło mi się. Pomimo czterokrotnie mocniejszego silnika nie pojedzie cztery razy szybciej. A w okolicach dwustu to akurat ma szansę. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-19 10:17:26 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej tu faktycznie mały spory zonk popełniłem (była o tym rozmowa przy zamykaniu zaworów w TSI), dlatego licz z mocy rozrusznika. kupa elementów to wolisz polegac na swoim przekonaniu niż na (chociaż przybliżonych wyliczeniach? 24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu jałowego i po sprawie. Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.nie wiadomoprzypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężaćJeden błąd popełniłeś: wyborne. to się nazywa uproszczenie. możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy oooooghhhh masz już 2 dane ilość CO2 w gaśnicy i porównanie (na czuja) przepływu gaśnica/wydech - mało? ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50% turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też liczy się proporcja paliwo/tlen w cylindrze. |
|
Data: 2011-11-20 10:24:51 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-19, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. 24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) To się tak łatwo nie liczy. Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej. A co ma do tego bieg jałowy? możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy Nie mam żadnego porównania. ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50% Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-20 21:39:47 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
licz z mocy rozrusznika. nikt nie mówił ze będzie łatwo ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie tak" ;-)
to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000 nawet większe). możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla? ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50% ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej. można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze obniżamy (gaśnicą). zapewne jest granica stężenia tlenu gdzie spalanie wogole nie zajdzie ponadto Co2 z gaśnicy jest zimny. |
|
Data: 2011-11-21 00:39:35 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-20, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:
Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o Ja po prostu zdaję sobie sprawę, że używanie tylu przybliżeń i liczb wyciągniętych z kapelusza daje wyniki nic nie znaczące. Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej. No niech Ci będzie. Silnik zatrzymuje się w jedną sekundę. Licz dalej. Nie mam żadnego porównania. Widziałem. Dalej nie wiem ile czasu taka gaśnica "psika" dwutlenkiem węgla. ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50% W powietrzu (procentowo) nie. Ale w cylindrze i owszem. można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze obniżamy (gaśnicą). Dieslowi nadmiar paliwa nie przeszkadza, jak po kompresji temperatura będzie odpowiednia to się zapali. Jak się zapali - ciśnienie wzrośnie, suw pracy się wykona - pewnie nie z najwyższą do uzyskania mocą, na pewno nie z najwyższą sprawnością - ale silnik będzie się kręcić. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-18 15:00:51 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 09:01, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-11-18, PM<xpm@wp.pl> wrote: Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza. No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie... Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-18 21:59:26 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Awaria turbo diesla | |
On 2011-11-18, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza. To kto funduje silnik do testu? ;-) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-11-23 11:07:39 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Awaria turbo diesla | |
W dniu 2011-11-18 21:59, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-11-18, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: Może Michał coś podrzuci, u niego to tak szybko idzie, że i strata niewielka ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-18 22:20:39 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
no co ty??? Robimy zrzutę na jakiegoś złoma? ;-) zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2011-11-19 01:57:07 | |
Autor: X-Man | |
Awaria turbo diesla | |
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnjcc47f.ss2.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:ludzie ale o czym wy piszecie jeśli tam będzie tyle miejsca zeby gaśnicą wycelowac w dolot to równie dobrze można by go spokojnie zatkać wspomnianą wcześniej szmatą (oczywiście odpowiedniej wielkosci - kurtki czy jakiejś bluzy zwiniętej w kłębek to raczej żadne podciśnienie nie wciągnie przez rurę która ma moze max z 10cm średnicy. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-19 16:03:49 | |
Autor: nazgul | |
Awaria turbo diesla | |
ludzie ale o czym wy piszecie jeśli tam będzie tyle miejsca zeby gaśnicą po prostu tak sobie teoretyzujemy dla zabawy bo po pierwsze nie mamy armat czyli 2kg gaśnic co2. |
|
Data: 2011-11-18 22:14:30 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Awaria turbo diesla | |
i już.tam są naboje po 16g co2O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do Na filmie gość chlapnął gdzieś piwem. zyga -- -- force -- nodeps -- all |