Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Awaria turbo diesla

Awaria turbo diesla

Data: 2011-11-17 19:57:25
Autor: M1SLQ
Awaria turbo diesla
Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić mieszankę olejowo-wodną?

Użyć gaśnicy.



Pozdrawiam

Data: 2011-11-17 20:10:24
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Awaria turbo diesla

Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić
mieszankę olejowo-wodną?

Użyć gaśnicy.

W ogĂłle wiesz o co chodzi?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-11-17 20:16:45
Autor: nazgul
Awaria turbo diesla

Użyć gaśnicy.

W ogĂłle wiesz o co chodzi?

a to wcale nie jest głupie.
np. dwutlenek węgla zamiast powietrza wprowadzony w dolot.
tyle, że te gaśnice są proszkowe :-(

Data: 2011-11-17 20:32:51
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Awaria turbo diesla

Użyć gaśnicy.

W ogĂłle wiesz o co chodzi?

a to wcale nie jest głupie.
np. dwutlenek węgla zamiast powietrza wprowadzony w dolot.

Dlatego napisałem coś o napoju.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-11-17 22:10:19
Autor: M1SLQ
Awaria turbo diesla
Użyć gaśnicy.

W ogĂłle wiesz o co chodzi?


O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla. Padły propozycje polegające na odcięciu dopływu tlenu bazujące na prawach fizyki, tu masz propozycję z dziedziny chemii. Działającą.



Pozdrawiam

Data: 2011-11-17 22:39:00
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Awaria turbo diesla

Użyć gaśnicy.

W ogĂłle wiesz o co chodzi?


O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla. Padły
propozycje polegające na odcięciu dopływu tlenu bazujące na prawach
fizyki, tu masz propozycję z dziedziny chemii. Działającą.

Masz taką gaśnicę?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-11-18 08:47:35
Autor: Robson
Awaria turbo diesla
Masz taką gaśnicę?

Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2. Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.

R

Data: 2011-11-18 07:52:51
Autor: AZ
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, Robson <robson@z.pl> wrote:
Masz taką gaśnicę?

Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2. Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.

To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 a
w bagazniku:
http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompowanie-kola-i1919046126.html

;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-18 09:23:39
Autor: Robson
Awaria turbo diesla
W dniu 2011-11-18 08:52, AZ pisze:
On 2011-11-18, Robson<robson@z.pl>  wrote:
Masz taką gaśnicę?

Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.

To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 a
w bagazniku:
http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompowanie-kola-i1919046126.html

;-)

Mozna tak, a pomyslaem sobie, ze mozna tez miec juz taka spreparowana gasnice, znaczy sie z wysypanym proszkiem.
Albo wyprowadzic rurke z dolotu pod silnikiem i zawor wewnatrz kabiny ;)

R

Data: 2011-11-18 14:10:48
Autor: Michał Baszyński
Awaria turbo diesla
W dniu 2011-11-18 08:47, Robson pisze:
Masz taką gaśnicę?

Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.

a czy wiesz, ile masz tam tego CO2?

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-17 22:45:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-17, M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> wrote:

W ogóle wiesz o co chodzi?

O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.

Z kilogramowej może nie wystarczyć.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-17 23:26:47
Autor: nazgul
Awaria turbo diesla

W ogóle wiesz o co chodzi?

O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.

Z kilogramowej może nie wystarczyć.

tam są naboje po 16g co2

Data: 2011-11-18 01:29:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-17, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.

Z kilogramowej może nie wystarczyć.

tam są naboje po 16g co2

No i?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-18 07:59:25
Autor: PM
Awaria turbo diesla


O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.

Z kilogramowej może nie wystarczyć.

tam są naboje po 16g co2

No i?

i już.
z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.

Data: 2011-11-18 08:10:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:

O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.

Z kilogramowej może nie wystarczyć.

tam są naboje po 16g co2

No i?

i już.
z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.

Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu
co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez
wcześniejszego treningu.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-18 08:41:29
Autor: PM
Awaria turbo diesla

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjcc16l.ss2.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:

O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.

Z kilogramowej może nie wystarczyć.

tam są naboje po 16g co2

No i?

i już.
z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.

Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu
co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez
wcześniejszego treningu.

no co ty???
gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
przynajmniej tak to widzę teoretycznie.

Data: 2011-11-18 09:01:51
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:

no co ty???
gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
przynajmniej tak to widzę teoretycznie.

Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
powrotem.

Pzdr,
krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-18 08:12:30
Autor: AZ
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

no co ty???
gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
przynajmniej tak to widzę teoretycznie.

Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
powrotem.

No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze
sekunda, wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele a jednak silnik
zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-18 10:29:07
Autor: PM
Awaria turbo diesla

no co ty???
gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
przynajmniej tak to widzę teoretycznie.

Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
powrotem.

No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze
sekunda,

to nawet nie jest dyskusyjne, o 16g naboju zapominamy.

wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele

2kg CO2 to 1120dm3 gazu (w temp 300K)
silnik 2dm3
obroty 5tys/min.
ilość zassanego powietrza (cisnienie przed sprężeniem niestety)
1dm3*5000=5000dm3/min -> ~10s

a jednak silnik
zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

ha ha ha
chyba elektryczny

Data: 2011-11-18 09:34:45
Autor: AZ
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
a jednak silnik
zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

ha ha ha
chyba elektryczny
To w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi bo
tutaj sporo zalezy od konstrukcji silnika.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-18 11:01:40
Autor: PM
Awaria turbo diesla


a jednak silnik
zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

ha ha ha
chyba elektryczny
To w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi bo
tutaj sporo zalezy od konstrukcji silnika.

a wez policz choc orientacyjnie
to przynajmniej obaj sie czegos konkretnego dowiemy.

Data: 2011-11-18 12:45:57
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:

a jednak silnik
zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

ha ha ha
chyba elektryczny

Spalinowy niczym nie hamowany również.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-18 12:57:54
Autor: PM
Awaria turbo diesla


a jednak silnik
zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

ha ha ha
chyba elektryczny

Spalinowy niczym nie hamowany również.

mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s.
oczekuję wyliczeń - ja już tu parę rzeczy policzyłem wiec Twoja kolej.

przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s

Data: 2011-11-18 13:23:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:

a jednak silnik
zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci.

ha ha ha
chyba elektryczny

Spalinowy niczym nie hamowany również.

mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s.
oczekuję wyliczeń - ja już tu parę rzeczy policzyłem wiec Twoja kolej.

Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć, nie mam
skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
oporów wewnętrznych.

przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s

Jeden błąd popełniłeś: kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
opróżniać. Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-18 19:21:12
Autor: nazgul
Awaria turbo diesla

mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s.
oczekuję wyliczeń - ja już tu parę rzeczy policzyłem wiec Twoja kolej.

Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć

miało być Pi*drzwi
, nie mam
skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
oporów wewnętrznych.

proponuję liczyć tak
na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy 200 obr.min itd itp...

bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo ile, ale na pewno dłużej ;-)

przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s

Jeden błąd popełniłeś:

nie wiadomo

kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
opróżniać.

a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.

  Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.

możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50% -kto wie?

Data: 2011-11-18 22:08:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

, nie mam
skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
oporów wewnętrznych.

proponuję liczyć tak
na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów
stawia dodatkowy opór...

albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy 200 obr.min itd itp...

24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo ile, ale na pewno dłużej ;-)

Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s

Jeden błąd popełniłeś:

nie wiadomo

Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.

kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
opróżniać.

a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.

  Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.

możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
gaśnicy.

ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50% -kto wie?

W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm. Strzał
ze sprzęgła pod koniec pracy gaśnicy pewnie by załatwił sprawę - ale nie
da się być naraz w dwóch miejscach.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-18 22:24:37
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Awaria turbo diesla

, nie mam
skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
oporów wewnętrznych.

proponuję liczyć tak
na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów
stawia dodatkowy opór...

albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
200 obr.min itd itp...

24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

Pomyliło Ci się. 200km/h.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-11-18 23:26:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
200 obr.min itd itp...

24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

Pomyliło Ci się. 200km/h.

Nie pomyliło mi się. Pomimo czterokrotnie mocniejszego silnika nie
pojedzie cztery razy szybciej. A w okolicach dwustu to akurat ma szansę.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-19 10:17:26
Autor: nazgul
Awaria turbo diesla

Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu

tu faktycznie mały spory zonk popełniłem (była o tym rozmowa przy zamykaniu zaworów w TSI), dlatego licz z mocy rozrusznika.

kupa elementów
stawia dodatkowy opór...

to wolisz polegac na swoim przekonaniu niż na (chociaż przybliżonych wyliczeniach?

24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
ile, ale na pewno dłużej ;-)

Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu jałowego i po sprawie.

przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
Jeden błąd popełniłeś:
nie wiadomo
Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.

wyborne. to się nazywa uproszczenie.


możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
gaśnicy.

oooooghhhh
masz już 2 dane ilość CO2 w gaśnicy i porównanie (na czuja) przepływu gaśnica/wydech - mało?

ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
-kto wie?

W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.

turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też liczy się proporcja paliwo/tlen w cylindrze.

Data: 2011-11-20 10:24:51
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-19, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu

tu faktycznie mały spory zonk popełniłem (była o tym rozmowa przy zamykaniu zaworów w TSI), dlatego licz z mocy rozrusznika.

Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy  i więcej. 24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) To się tak łatwo nie liczy.

Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu jałowego i po sprawie.

A co ma do tego bieg jałowy?

możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
gaśnicy.

oooooghhhh
masz już 2 dane ilość CO2 w gaśnicy i porównanie (na czuja) przepływu gaśnica/wydech - mało?

Nie mam żadnego porównania.

ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
-kto wie?

W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.

turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też liczy się proporcja paliwo/tlen w cylindrze.

Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-20 21:39:47
Autor: nazgul
Awaria turbo diesla

licz z mocy rozrusznika.

Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy  i więcej. (...) To się tak łatwo nie liczy.


nikt nie mówił ze będzie łatwo
ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie tak" ;-)


Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
jałowego i po sprawie.

A co ma do tego bieg jałowy?

to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000 nawet większe).

możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
gaśnicy.

oooooghhhh
masz już 2 dane ilość CO2 w gaśnicy i porównanie (na czuja) przepływu
gaśnica/wydech - mało?

Nie mam żadnego porównania.

no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla?

ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
-kto wie?

W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.

turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też, liczy się proporcja
paliwo/tlen w cylindrze.

Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.


ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej.
można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze obniżamy (gaśnicą).
zapewne jest granica stężenia tlenu gdzie spalanie wogole nie zajdzie
ponadto Co2 z gaśnicy jest zimny.

Data: 2011-11-21 00:39:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-20, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy  i więcej. (...) To się tak łatwo nie liczy.

nikt nie mówił ze będzie łatwo
ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie tak" ;-)

Ja po prostu zdaję sobie sprawę, że używanie tylu przybliżeń i liczb
wyciągniętych z kapelusza daje wyniki nic nie znaczące.

Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
jałowego i po sprawie.

A co ma do tego bieg jałowy?

to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000 nawet większe).

No niech Ci będzie. Silnik zatrzymuje się w jedną sekundę. Licz dalej.

Nie mam żadnego porównania.

no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla?

Widziałem. Dalej nie wiem ile czasu taka gaśnica "psika" dwutlenkiem
węgla.

ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
-kto wie?

W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.

turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też, liczy się proporcja
paliwo/tlen w cylindrze.

Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.


ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej.

W powietrzu (procentowo) nie. Ale w cylindrze i owszem.

można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze obniżamy (gaśnicą).

Dieslowi nadmiar paliwa nie przeszkadza, jak po kompresji temperatura
będzie odpowiednia to się zapali. Jak się zapali - ciśnienie wzrośnie,
suw pracy się wykona - pewnie nie z najwyższą do uzyskania mocą, na
pewno nie z najwyższą sprawnością - ale silnik będzie się kręcić.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-18 15:00:51
Autor: Jakub Witkowski
Awaria turbo diesla
W dniu 2011-11-18 09:01, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-11-18, PM<xpm@wp.pl>  wrote:

no co ty???
gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
przynajmniej tak to widzę teoretycznie.

Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
powrotem.

Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza.
No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie...
Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-11-18 21:59:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
Awaria turbo diesla
On 2011-11-18, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza.
No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie...
Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :)

To kto funduje silnik do testu?
;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-23 11:07:39
Autor: Jakub Witkowski
Awaria turbo diesla
W dniu 2011-11-18 21:59, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-11-18, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury>  wrote:

Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza.
No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie...
Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :)

To kto funduje silnik do testu?
;-)

Może Michał coś podrzuci, u niego to tak szybko idzie, że i strata niewielka ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-11-18 22:20:39
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Awaria turbo diesla

no co ty???
gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z
siebie.
przynajmniej tak to widzę teoretycznie.

Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
powrotem.

Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza.
No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie...
Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :)

Robimy zrzutę na jakiegoś złoma?
;-)

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-11-19 01:57:07
Autor: X-Man
Awaria turbo diesla
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnjcc47f.ss2.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2011-11-18, PM <xpm@wp.pl> wrote:
no co ty???
gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
przynajmniej tak to widzę teoretycznie.
Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
powrotem.
ludzie ale o czym wy piszecie jeśli tam będzie tyle miejsca zeby gaśnicą wycelowac w dolot to równie dobrze można by go spokojnie zatkać wspomnianą wcześniej szmatą (oczywiście odpowiedniej wielkosci - kurtki czy jakiejś bluzy zwiniętej w kłębek to raczej żadne podciśnienie nie wciągnie przez rurę która ma moze max z 10cm średnicy.

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-11-19 16:03:49
Autor: nazgul
Awaria turbo diesla

ludzie ale o czym wy piszecie jeśli tam będzie tyle miejsca zeby gaśnicą
wycelowac w dolot to równie dobrze można by go spokojnie zatkać

po prostu tak sobie teoretyzujemy dla zabawy
bo po pierwsze nie mamy armat
czyli 2kg gaśnic co2.

Data: 2011-11-18 22:14:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Awaria turbo diesla

O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.

Z kilogramowej może nie wystarczyć.

tam są naboje po 16g co2

No i?

i już.
z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.

Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu
co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez
wcześniejszego treningu.

Na filmie gość chlapnął gdzieś piwem.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Awaria turbo diesla

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona