Awaria w BGŻ - salda na wszystkich kontach = 0 PLN

Data: 2009-05-09 13:46:31
Autor: darkblue
Awaria w BGŻ - salda na wszystkich kontach = 0 PLN
http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,6589235,Awaria_w_banku_BGZ___Saldo_0_zl_na_wszystkich_kontach_.html

Jak łatwo teoretycznie zrobić "skok na kasę" :) Dobrze, że to tylko awaria.

Data: 2009-05-09 13:51:34
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "darkblue" <nomail@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gu3qer$1bne$1news2.ipartners.pl...
http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,6589235,Awaria_w_banku_BGZ___Saldo_0_zl_na_wszystkich_kontach_.html

Jak łatwo teoretycznie zrobić "skok na kasę" :) Dobrze, że to tylko awaria.

ja tą "awarię" obserwuję od kilku miesięcy ;p

Data: 2009-05-09 15:08:29
Autor: Tomek Głowacki
darkblue pisze:
http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,6589235,Awaria_w_banku_BGZ___Saldo_0_zl_na_wszystkich_kontach_.html

Jak łatwo teoretycznie zrobić "skok na kasę" :) Dobrze, że to tylko awaria.

Kurde, ja jako człowiek mający do czynienia z systemami HA na co dzień,
jakoś nie umiem sobie wyobrazić co tak bardzo trzeba spieprzyć i jak
bardzo niedoprojektować systemu żeby takie awarie miały miejsce dla
systemu dostępnego dla dziesiątków tysięcy userów...

Umiem sobie wyobrazić scenariusz totalnego załamania systemu z wielu
powodów, ale to naprawdę przy pracach planowych rzadko ma miejsce. Nie
jest niemożliwe, ale bardzo mało prawdopodobne...

Pozd,
Tomek

Data: 2009-05-09 23:22:38
Autor: george

"Tomek Głowacki" <t_gl_towytnij@totezwytnij-o2.pl.zx> wrote in message news:gu3v8b$50n$1portraits.wsisiz.edu.pl...
darkblue pisze:
[...]

to prawda.. to jest jakaś totalna masakra.
To jest chyba mozliwe tylko wtedy gdy system projektuje zięć dyrektora banku....

george

Data: 2009-05-11 20:09:17
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Sat, 9 May 2009 23:22:38 +0200, george napisał(a):

to prawda.. to jest jakaś totalna masakra.
To jest chyba mozliwe tylko wtedy gdy system projektuje zięć dyrektora banku....

Nie znam się, ale może ktoś do systemu niechcący podłączył pustą (np.
testową) wersję bazy rachunków?

T.

Data: 2009-05-11 21:33:13
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 11 May 2009 20:09:17 +0200, Tomasz Nowicki napisał(a):

[...]

Co podłączono to mało ważne. Najgorsze, że pozwolono to zobaczyć klientom.
Gdyby nie było tylko dostępu to mało kto by zwrócił na to uwagę. Zobaczenie
zera na koncie powoduje nerwowe reakcje :).

--
Kojer

Data: 2009-05-11 21:46:51
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Mon, 11 May 2009 21:33:13 +0200, Robert Kois napisał(a):

Co podłączono to mało ważne. Najgorsze, że pozwolono to zobaczyć klientom.
Gdyby nie było tylko dostępu to mało kto by zwrócił na to uwagę. Zobaczenie
zera na koncie powoduje nerwowe reakcje :).

Nawet bardzo - od razu łapałbym za telefon do znajomego kardiologa z
propozycją podziału łupów, tfu, odszkodowania za ciężki i zagrażający życiu
napad dusznicy bolesnej, co jagadam, stan przedzawałowy, dalej - koszty
leczenia, straty moralne, straty korzyści wynikających z niezrealizowanych
umów, utraty klientów etc, etc. ;?)

T.

Data: 2009-05-11 21:54:06
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 11 May 2009 21:46:51 +0200, Tomasz Nowicki napisał(a):

[...]

Obawiam się, że straty musiałbyś udowodnić a twój zysk zżarałaby prowizja
prawnika (o ile cokolwiek byś dostał) ;).

--
Kojer

Data: 2009-05-12 00:36:39
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 11 Maj, 21:46, Tomasz Nowicki <tipsybr...@spamhole.com> wrote:
> [...]

leczenia, straty moralne, straty korzyści wynikających z niezrealizowanych

Kolejny, ktory prawo z USA przeklada na nasze realia.

Data: 2009-05-15 17:21:25
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Tue, 12 May 2009 00:36:39 -0700 (PDT), krzysztofsf@wp.pl napisał(a):

Kolejny, ktory prawo z USA przeklada na nasze realia.

Kolejny, który nie rozpoznałby ironii, nawet gdyby wyskoczła z krzaków i go
ugryzła w dupę

T.

Awaria w BGŻ - salda na wszystkich kontach = 0 PLN