Data: 2010-02-20 11:51:36 | |
Autor: Brzezi | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Czesc.
Wczoraj zdazyla mi sie awaria, tak wiem, zamierzam w poniedzialek zawiezc samochod do warsztatu, ale narazie moze chociaz uda sie ustalic jakas wstepna mozliwa diagnoze. Samochod to BMW 530d 03' (automat) Ok jak to bylo: Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z "pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche zwolnilem, potem poczulem ze samochod ma bardzo malo mocy, po redukcji wolno wchodzi na obroty, no ok, jade dalej, potem zwolnilem bo byly swiatla i im bardziej zwolnilem i prawie sie zatrzymalem, to zorientowalem sie ze "telepie mi samochodem", uslyszalem tez jeszcze takie lekkie popiskiwanie, pomyslalem, hmm moze kapec..., zjechalem w boczna uliczke, zatrzymalem sie, ale samochodem dalej telepieo, opony cale, patrze pod maske, silnik telepie sie na boki. wydaje mi sie ze to objawy jakby nie pracowal na wszystkich cylindrach, lekko cos terkocze cichutko..., im wiecej sie przegazuje, tym glosniej i donosniej cos terkocze, teraz tylko takie terkotanie/stukanie Nie wazne czy na P/R/N/D telepie tak samo, przy wyzszych obrotak powyzej 1500rpm telepanie mniej odczuwalne, tylko lekkie wibracje... No ok, 2k do domu, postanowilem dojechac powoli, poza telepaniem i wibracjami, okazalo sie ze jeszcze cos piszczy wczasie jazdym, taki metaliczny glos, jakby metal tarl o metal, moze jakby wytarte klocki o tarcze hamulcowe, tylko ze nie samo tarcie, tylko jeszcze oscylujacy pisk, moze jakies lozysko(tylko to nie bylo huczenie jak w przypadku jak zazwyczaj pada lozysko, tak tylko gdybam), czestotliwosc tego piszczenia tak na oko mniej wiecej podobna do czestotliwosci krecenia sie kola, czyli sporo nizsza niz predkosc obrotowa silnika, hmm ale nie pomyslalem i nie sprawdzilem, czy czestotliwosc piszczenia zalezy od obrotow silnika... A to terkotanie o ktorym wspomnialem na poczatku, jak najbardziej zalezy od obrotow silnika... I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie? Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-02-20 12:08:43 | |
Autor: DoQ | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Brzezi pisze:
I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to LOL naprawde liczysz na diagnoze takiego przypadku przez medium jakim jest grupa dyskusyjna ? ;-) Moze rozsypal ci sie kompresor klimatyzacji? ;-) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-20 12:26:24 | |
Autor: Brzezi | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
sob, 20 lut 2010 o 12:08 GMT, DoQ napisał(a):
Brzezi pisze: Napisalem przeciez ze w poniedzialek zamierzam zawiesc do warszatu, tutaj pisze tak troche dla zabicia czasu, a moze trafi sie ktos kto rzuci ciekawy pomysl. Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-02-20 12:31:21 | |
Autor: DoQ | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Brzezi pisze:
Napisalem przeciez ze w poniedzialek zamierzam zawiesc do warszatu, tutaj BMW sie popsulo ;-) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-20 13:04:07 | |
Autor: daxus | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
W dniu 20-02-2010 12:31, DoQ pisze:
Brzezi pisze: nie masz racji, moim zdaniem to awaria |
|
Data: 2010-02-20 14:26:55 | |
Autor: DoQ | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
daxus pisze:
BMW sie popsulo ;-)nie masz racji, moim zdaniem to awaria Polemizowalbym, moim zdaniem będzie to jednak usterka. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2010-02-20 14:32:07 | |
Autor: AL | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
DoQ pisze:
daxus pisze:a ktory samochod nie ma usterek? -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-02-20 15:35:48 | |
Autor: DoQ | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
AL pisze:
a ktory samochod nie ma usterek?nie masz racji, moim zdaniem to awariaPolemizowalbym, moim zdaniem będzie to jednak usterka. Służbowy. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2010-02-21 17:41:49 | |
Autor: JanuSz | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
DoQ pisze:
AL pisze: A co ma, jak się popsuje? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-21 19:47:42 | |
Autor: DoQ | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
JanuSz pisze:
A co ma, jak się popsuje?a ktory samochod nie ma usterek?Służbowy. Katar. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2010-02-21 19:57:21 | |
Autor: JanuSz | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
DoQ pisze:
JanuSz pisze: Rozumiem, leczy się to koszt NFZ? |
|
Data: 2010-02-21 20:31:00 | |
Autor: DoQ | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
JanuSz pisze:
Rozumiem, leczy się to koszt NFZ?Katar.A co ma, jak się popsuje?a ktory samochod nie ma usterek?Służbowy. Leczy się z FWF - Funduszu Właściciela Firmy ;-) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-20 19:58:53 | |
Autor: Brzezi | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
sob, 20 lut 2010 o 12:31 GMT, DoQ napisał(a):
Napisalem przeciez ze w poniedzialek zamierzam zawiesc do warszatu, tutaj Przez niecaly rok jak nim jezdze, zrobilem 20tys km, przez ten czas raz zmienialem olej i filtry, jedyne co sie popsulo to padla pompa paliwa, no i jeszcze starsze pozostalosci w formie przedni wahacz i poduszka silnika, i akumulator padl... poza tym leje paliwo i jezdze... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-02-20 20:27:34 | |
Autor: DoQ | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Brzezi pisze:
Przez niecaly rok jak nim jezdze, zrobilem 20tys km, przez ten czas raz Wierze, BMW to wzglednie malo awaryjne samochody o ile nie maja narypane 500000km :) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-21 17:40:38 | |
Autor: JanuSz | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
DoQ pisze:
Brzezi pisze: TTTM ;)
Pozdrawiam Janusz |
|
Data: 2010-02-20 13:31:01 | |
Autor: Adam | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.hnvfln.3d9.brzezibrzezi.chello.pl... Czesc. Przyczyn moze byc wiele. Najlepiej podpiac kompa. Mozliwe ze jeden z wtryskow wyzionął ducha :) pozdr |
|
Data: 2010-02-20 13:33:34 | |
Autor: Brzezi | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
sob, 20 lut 2010 o 13:31 GMT, Adam napisał(a):
Przyczyn moze byc wiele. Najlepiej podpiac kompa. Mozliwe ze jeden z wtryskow wyzionął ducha :) Nie swieci sie kontrolka od silnika, i skad piski i tarcie? :) Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-02-20 13:37:42 | |
Autor: news-gazeta | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Brzezi pisze:
Czesc. BMW - Będziesz Miał Wydatki... Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2010-02-21 00:55:38 | |
Autor: Bugatti | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Użytkownik "Brzezi" napisał w wiadomości:
I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to Objawą spadku mocy towrzyszy dymienie ? Na jaki kolor ? Gdy piszesz że słyszysz metaliczny stukot to podczas owego depnęcia mogło nie wytrzymać turbo i ukruszyła się łopatka wirnika (choćby jej cześć) i mogła zostać zassana do cylindra...i stąd ten stukot. Druga przyczyna to rozszczelnienie kolektora wylotowego...w 3.0d lubią nie wytrzymywać nagłych zmian termicznych. A tak prawdę powiedziawszy to przez neta sobie możemy gdybać...i to co napisałem wyżej to właśnie jest gdybanie ;-p Pozdrawiam Pozdr. Bugatti |
|
Data: 2010-02-21 22:55:36 | |
Autor: Bastion | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.hnvfln.3d9.brzezibrzezi.chello.pl... Czesc.Nie znam tego auta i silnika. Wydaje mi sie ze najpierw zerwales/uszkodziles jakas poduszke pod silnikiem (stad telepanie silnika) a potem telepanie silnika spowodowalo dalsze uszkodzenia. Objawiajace sie utrata mocy. Jakie? EGR/przepustnica? No tak ale to powinno spowodowac zapalenie kontrolki ECU. |
|
Data: 2010-02-22 21:25:29 | |
Autor: ear | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem ....
|
|
Data: 2010-02-22 22:23:14 | |
Autor: Brzezi | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
pon, 22 lut 2010 o 21:25 GMT, ear napisał(a):
a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem ... Turbo nie spowodowaloby niepracowania na wszystkich cylindrach, narazie po wstepnych(bardzo wstepnych 5 minutowych ogledzinach mechnika) jest prawdopodobnie gdzies nieszczelnosc, nieszczelnosc w gniezdzie wtrysku raczej wykluczona, prawdopodobnie jest w gniezdzie swiecy zarowej albo padla uszczelka pod glowica... co powoduje brak kompresji co z kolei powoduje problem z zaplonem w cylindrze co powoduje trzesienie silnikiem :) Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-02-22 22:29:44 | |
Autor: Bastion | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
Użytkownik "ear" <m@2ddd.dd> napisał w wiadomości news:hlup0f$b9f$1node1.news.atman.pl... a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem Moim zdaniem najpierw urwala sie jakas poduszka pod silnikiem. a potem faktycznie telepanie silnika moglo uszkodzic turbine/egr/przepustnice Tylko, ze takie uszkodzenia powinny byc sygnalizowane przez kontrolki ECU. Natomiast Brzezi pisze, ze kontroli sa OK. No chyba ze lampki sa przepalone albo celowo poodlanczane przez poprzedniego wlasciciela? |
|
Data: 2010-02-22 23:54:48 | |
Autor: Brzezi | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
pon, 22 lut 2010 o 22:29 GMT, Bastion napisał(a):
Moim zdaniem najpierw urwala sie jakas poduszka pod silnikiem. poduszki pod silnikiem wymienione jakies 10kkm a potem faktycznie telepanie silnika moglo uszkodzic turbine/egr/przepustnice Kontrolka dziala poprawnie, w zime raz mialem problem z paliwem, pewnie sie gdzies przytkalo, wtedy kontrolka sygnalizowala problem, po chwili kontrolka gasla, po zatankowaniu nowego paliwa problem sie juz nie powtorzyl Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-02-23 15:47:32 | |
Autor: Krzysztof Szmergiel | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
On 2010-02-20 11:51, Brzezi wrote:
Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z Efekt czestego "pedalu w podlodze" na zimnym silniku - napiecia na lopatkach turbiny. Zapewne to wlasnie uszkodzenie turbiny. K. |
|
Data: 2010-02-23 16:20:34 | |
Autor: Brzezi | |
Awaria, wstepna diagnoza | |
wto, 23 lut 2010 o 15:47 GMT, Krzysztof Szmergiel napisał(a):
On 2010-02-20 11:51, Brzezi wrote: Silnik nie byl zimny, tylko po przejechaniu juz ok 30km, i znowu pytanie, w jaki sposob uszkodzenie turbiny poza oslabieniem mocy, moze spowodowac prace nie na wszystkich cylidrach? Pozdrawiam Brzezi |
|