Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Awaria, wstepna diagnoza

Awaria, wstepna diagnoza

Data: 2010-02-20 13:31:01
Autor: Adam
Awaria, wstepna diagnoza

Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.hnvfln.3d9.brzezibrzezi.chello.pl...
Czesc.

Wczoraj zdazyla mi sie awaria, tak wiem, zamierzam w poniedzialek zawiezc
samochod do warsztatu, ale narazie moze chociaz uda sie ustalic jakas
wstepna mozliwa diagnoze.

Samochod to BMW 530d 03' (automat)

Ok jak to bylo:

Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
"pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche
zwolnilem, potem poczulem ze samochod ma bardzo malo mocy, po redukcji
wolno wchodzi na obroty, no ok, jade dalej, potem zwolnilem bo byly swiatla
i im bardziej zwolnilem i prawie sie zatrzymalem, to zorientowalem sie ze
"telepie mi samochodem", uslyszalem tez jeszcze takie lekkie popiskiwanie,
pomyslalem, hmm moze kapec..., zjechalem w boczna uliczke, zatrzymalem sie,
ale samochodem dalej telepieo, opony cale, patrze pod maske, silnik telepie
sie na boki. wydaje mi sie ze to objawy jakby nie pracowal na wszystkich
cylindrach, lekko cos terkocze cichutko..., im wiecej sie przegazuje, tym
glosniej i donosniej cos terkocze, teraz tylko takie terkotanie/stukanie
Nie wazne czy na P/R/N/D telepie tak samo, przy wyzszych obrotak powyzej
1500rpm telepanie mniej odczuwalne, tylko lekkie wibracje...
No ok, 2k do domu, postanowilem dojechac powoli, poza telepaniem i
wibracjami, okazalo sie ze jeszcze cos piszczy wczasie jazdym, taki
metaliczny glos, jakby metal tarl o metal, moze jakby wytarte klocki o
tarcze hamulcowe, tylko ze nie samo tarcie, tylko jeszcze oscylujacy pisk,
moze jakies lozysko(tylko to nie bylo huczenie jak w przypadku jak
zazwyczaj pada lozysko, tak tylko gdybam), czestotliwosc tego piszczenia
tak na oko mniej wiecej podobna do czestotliwosci krecenia sie kola, czyli
sporo nizsza niz predkosc obrotowa silnika, hmm ale nie pomyslalem i nie
sprawdzilem, czy czestotliwosc piszczenia zalezy od obrotow silnika...
A to terkotanie o ktorym wspomnialem na poczatku, jak najbardziej zalezy od
obrotow silnika...

I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?

Pozdrawiam
Brzezi

Przyczyn moze byc wiele. Najlepiej podpiac kompa. Mozliwe ze jeden z wtryskow wyzionął ducha :)
pozdr

Data: 2010-02-20 13:33:34
Autor: Brzezi
Awaria, wstepna diagnoza
sob, 20 lut 2010 o 13:31 GMT, Adam napisał(a):

Przyczyn moze byc wiele. Najlepiej podpiac kompa. Mozliwe ze jeden z wtryskow wyzionął ducha :)
pozdr

Nie swieci sie kontrolka od silnika, i skad piski i tarcie? :)

Pozdrawiam
Brzezi

Awaria, wstepna diagnoza

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona