Awaria, wstepna diagnoza

Data: 2010-02-21 22:55:36
Autor: Bastion
Awaria, wstepna diagnoza

Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.hnvfln.3d9.brzezibrzezi.chello.pl...
Czesc.

Wczoraj zdazyla mi sie awaria, tak wiem, zamierzam w poniedzialek zawiezc
samochod do warsztatu, ale narazie moze chociaz uda sie ustalic jakas
wstepna mozliwa diagnoze.

Samochod to BMW 530d 03' (automat)
Nie znam tego auta i silnika.
Wydaje mi sie ze najpierw zerwales/uszkodziles jakas poduszke
pod silnikiem (stad telepanie silnika)
a potem telepanie silnika spowodowalo dalsze uszkodzenia.
Objawiajace sie utrata mocy.
Jakie? EGR/przepustnica?
No tak ale to powinno spowodowac zapalenie kontrolki ECU.

Data: 2010-02-22 21:25:29
Autor: ear
Awaria, wstepna diagnoza
a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem ....

Data: 2010-02-22 22:23:14
Autor: Brzezi
Awaria, wstepna diagnoza
pon, 22 lut 2010 o 21:25 GMT, ear napisał(a):

a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem ...

Turbo nie spowodowaloby niepracowania na wszystkich cylindrach, narazie po
wstepnych(bardzo wstepnych 5 minutowych ogledzinach mechnika) jest
prawdopodobnie gdzies nieszczelnosc, nieszczelnosc w gniezdzie wtrysku
raczej wykluczona, prawdopodobnie jest w gniezdzie swiecy zarowej albo
padla uszczelka pod glowica... co powoduje brak kompresji co z kolei
powoduje problem z zaplonem w cylindrze co powoduje trzesienie silnikiem :)

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-02-22 22:29:44
Autor: Bastion
Awaria, wstepna diagnoza

Użytkownik "ear" <m@2ddd.dd> napisał w wiadomości news:hlup0f$b9f$1node1.news.atman.pl...
a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem

 Moim zdaniem najpierw urwala sie jakas poduszka pod silnikiem.
a potem faktycznie telepanie silnika moglo uszkodzic turbine/egr/przepustnice
Tylko, ze takie uszkodzenia powinny byc sygnalizowane przez kontrolki
ECU. Natomiast Brzezi pisze, ze kontroli sa OK.
No chyba ze lampki sa przepalone albo celowo poodlanczane przez poprzedniego
wlasciciela?

Data: 2010-02-22 23:54:48
Autor: Brzezi
Awaria, wstepna diagnoza
pon, 22 lut 2010 o 22:29 GMT, Bastion napisał(a):

 Moim zdaniem najpierw urwala sie jakas poduszka pod silnikiem.

poduszki pod silnikiem wymienione jakies 10kkm

[...]

Kontrolka dziala poprawnie, w zime raz mialem problem z paliwem, pewnie sie
gdzies przytkalo, wtedy kontrolka sygnalizowala problem, po chwili
kontrolka gasla, po zatankowaniu nowego paliwa problem sie juz nie
powtorzyl

Pozdrawiam
Brzezi

Awaria, wstepna diagnoza