Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA

Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA

Data: 2011-11-01 14:58:32
Autor: KiloSierra
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA
Brawo dla załogi.

Data: 2011-11-01 15:07:32
Autor: Wiesiek von Kl. Peterwitz
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA




Brawo dla załogi.

Jestem ciekaw czy TVN zaproponuje załodze udział w .... tańcu z gwiazdami?

Data: 2011-11-01 15:34:18
Autor: Zennon
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA

Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:4eaffb05$0$2198$65785112news.neostrada.pl...
Brawo dla załogi.

Jak się kapitan nazywa Wrona, to musi umieć dobrze latać! ;))) Ale ladowanie perfekcyjne. Podejrzewam, że pasażerowie odczuli mniejszy wstrząs niż przy normalnym ladowaniu.

Zennon

Data: 2011-11-01 15:50:14
Autor: Michal W.
Awaryjne L±dowanie B767 na EPWA
KiloSierra wrote:

Brawo dla załogi.

Szacun dla kpt. Wrony, choc z drugiej strony to chybna najbardziej przecwiczony manewr w symulatorze z wszystkich :) Udalo sie - mamy bohatera, jakby mu sie nie udalo to pewnie
cały swiat mialby do niego pretensje, ze nie umial maszyny posadzic na brzuchu.

Tak z ciekwosci czy mozna jakos sprawdzic, czy to ten sam egzemplarz ktorym wracalem z NY-JFK 12 Wrzesnia 2011 o godz 22:30 tamtejszego czasu ? (Przylot do Wawy byl we wtorek 13 Wrzesnia)

Michal W.

Data: 2011-11-01 17:32:51
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA

Powitanko,

Brawo dla załogi.

Absolutne mistrzostwo, perfekcyjne ladowanie, jak Sullenberger.
Podali w TV, ze zglaszal problemy juz po starcie. Mimo to zdecydowal sie na lot nad wielka kaluza. Nie mial wyjscia? Albo w TV fantazjuja.
Jak to jest w takim 767, ze nie da sie grawitacyjnie wysunac podwozia? Nie ma jakiegos recznego systemu, "korbki" na w razie czego?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

Data: 2011-11-01 20:52:27
Autor: J.F.
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA
Dnia Tue, 01 Nov 2011 17:32:51 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
Absolutne mistrzostwo, perfekcyjne ladowanie, jak Sullenberger.
Podali w TV, ze zglaszal problemy juz po starcie. Mimo to zdecydowal sie na lot nad wielka kaluza. Nie mial wyjscia? Albo w TV fantazjuja.

Chyba nie fantazjuja:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,10571513,Awaryjne_ladowanie_Boeinga_na_Okeciu___to_nie_pierwsza.html

Gdyby chodzilo o same klapy i podwozie, to w zasadzie na jedno wychodzi -
wszystko jedno gdzie bedzie ladowal, ryzyko prawie to samo, paliwo trzeba
zrzucic. Ekonomia moze wskazywac na Warszawe.

Ale nieokreslona awaria hydrauliki ... chyba troche ryzykowne leciec nad
ocean ?

Jak to jest w takim 767, ze nie da sie grawitacyjnie wysunac podwozia? Nie ma jakiegos recznego systemu, "korbki" na w razie czego?

Jak mowia - jest awaryjny elektryczny. Ale jak widac - nie zadzialal.
Brak grawitacyjnego troche mnie dziwi.

J.

Data: 2011-11-01 17:56:35
Autor: Tomek
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA

Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:4eaffb05$0$2198$65785112news.neostrada.pl...
Brawo dla załogi.

Na jakim kierunku lądował?? Pewnie na 33, dziś w Pyrach widziałem maszyny podchodzące co chwila na 33, a przez cały dzień wiatr się istotnie nie zmienił.
T.

Data: 2011-11-01 18:27:39
Autor: Shrek
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA
On 2011-11-01 17:56, Tomek wrote:

Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości
news:4eaffb05$0$2198$65785112news.neostrada.pl...
Brawo dla załogi.

Na jakim kierunku lądował?? Pewnie na 33, dziś w Pyrach widziałem
maszyny podchodzące co chwila na 33, a przez cały dzień wiatr się
istotnie nie zmienił.
T.

Na 33.

Shrek.

Data: 2011-11-01 20:45:49
Autor: Robert Tomasik
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA
Użytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisał w wiadomości news:j8pa6b$t6r$1inews.gazeta.pl...

Brawo dla załogi.
Na jakim kierunku lądował?? Pewnie na 33, dziś w Pyrach widziałem
maszyny podchodzące co chwila na 33, a przez cały dzień wiatr się
istotnie nie zmienił.
Na 33.

Na ONECIE napisano, że samolotowi towarzyszyły 2 F-16. Ma ktoś pomysł jakie zadanie one wykonywały? Pewnie była to dyżurna para. Tylko co one mogły pomóc temu samolotowi? Jedyne,co mi przychodzi do głowy, to obserwacja, czy podwozie się wysunęło, bo teoretycznie mogła to być awaria kontrolek.

Data: 2011-11-01 20:04:51
Autor: PL(N)umber_One
Awaryjne L±dowanie B767 na EPWA
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):
Na ONECIE napisano, że samolotowi towarzyszyły 2 F-16.

Piloci F-16 widzieli z bliska, co jest z podwoziem, a poza tym przećwiczyli procedurę, która chyba wcze¶niej nie była wykorzystywana - asysta samolotów wojskowych przy awarii rejsowego.

Tak mi się na maryginesie przypomniała katastrofa w Lesie Kabackim, gdyby wtedy wysłano parę Migów , to przynajmniej piloci Iła, znali by rozmiary pożaru i stopień uszkodzenia czę¶ci ogonowej. Inna sprawa, to czy ta wiedza, zmieniła by cokolwiek.

W dzisiejszym zdarzeniu, interesuj±ce s± relacje co najmniej 3 pasażerów B-767, którzy mówili o dziwnych odgłosach przy wci±ganiu podwozia, tuż po starcie z Newark.

PP

 --


Data: 2011-11-05 18:53:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Awaryjne L±dowanie B767 na EPWA

"PL(N)umber_One " j8pjd3$19m$1@inews.gazeta.pl

Tak mi się na maryginesie przypomniała katastrofa w Lesie
Kabackim, gdyby wtedy wysłano parę Migów , to przynajmniej
piloci Iła, znali by rozmiary pożaru i stopień uszkodzenia
czę¶ci ogonowej. Inna sprawa, to czy ta wiedza, zmieniła
by cokolwiek.

Raczej tak. Pilot wiedziałby, że w każdej chwili może
utracić ukochany trymer. :) Bez tej wiedzy uznał, że
raczej żadna tragedia kolejna nie będzie miała miejsca.
Uznał, iż skoro na prawym silniku potrafił lecieć tak
długo, zrobi jeszcze rundkę nad lotniskiem. :)

Tymczasem rolki prowadnicy trymerkowej linki (sterowanie
po drucie?) przetopiły się -- i rundka została przerwana.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2011-11-05 19:17:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Awaryjne L±dowanie B767 na EPWA

"Eneuel Leszek Ciszewski" j93t6o$lpu$1@inews.gazeta.pl

"PL(N)umber_One " j8pjd3$19m$1@inews.gazeta.pl

Tak mi się na maryginesie przypomniała katastrofa w Lesie
Kabackim, gdyby wtedy wysłano parę Migów , to przynajmniej
piloci Iła, znali by rozmiary pożaru i stopień uszkodzenia
czę¶ci ogonowej. Inna sprawa, to czy ta wiedza, zmieniła
by cokolwiek.

Raczej tak. Pilot wiedziałby, że w każdej chwili może
utracić ukochany trymer. :) Bez tej wiedzy uznał, że
raczej żadna tragedia kolejna nie będzie miała miejsca.
Uznał, iż skoro na prawym silniku potrafił lecieć tak

Miał chyba sprawne oba prawe silniki, nie jeden prawy.
Jeden sprawny miał Kopernik z Ann± Jantar na swym pokładzie.

długo, zrobi jeszcze rundkę nad lotniskiem. :)

Tymczasem rolki prowadnicy trymerkowej linki (sterowanie
po drucie?) przetopiły się -- i rundka została przerwana.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2011-11-01 21:21:20
Autor: bratsiostry
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA


Na ONECIE napisano, że samolotowi towarzyszyły 2 F-16. Ma ktoś pomysł jakie zadanie one wykonywały? Pewnie była to dyżurna para. Tylko co one mogły pomóc temu samolotowi? Jedyne,co mi przychodzi do głowy, to obserwacja, czy podwozie się wysunęło, bo teoretycznie mogła to być awaria kontrolek.

Obserwacja podwozia i sprawdzenie czy nie kieruje sie na PKiN. Wówczas zestrzelenie żeby nie doszło do powtórki 11.09.

Data: 2011-11-02 07:15:57
Autor: J.F.
Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA
Dnia Tue, 01 Nov 2011 21:21:20 +0100, bratsiostry napisał(a):
Obserwacja podwozia i sprawdzenie czy nie kieruje sie na PKiN. Wówczas zestrzelenie żeby nie doszło do powtórki 11.09.

Zdazyliby ? Kierunek poczatkowy chyba podobny, a potem jeden skret w zla strone.
Malo czasu na decyzje, a w razie w zestrzelenia i tak spada w zaludnione
miasto.

Zreszta chyba nie w PKiN nalezy celowac, ale w Mariotta, a 1.11 ... w
Powazki z pelnymi bakami ? A moze by tak wyladowac w jakims korku na
drodze, albo poczekac na posiedzenie i w Sejmie ...

J.

Data: 2011-11-02 09:29:14
Autor: Sawa
Awaryjne L±dowanie B767 na EPWA
Użytkownik "bratsiostry" <no_more_spam@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j8pkc1$9tv$1usenet.news.interia.pl...


Na ONECIE napisano, że samolotowi towarzyszyły 2 F-16. Ma kto¶ pomysł jakie zadanie one wykonywały? Pewnie była to dyżurna para. Tylko co one mogły pomóc temu samolotowi? Jedyne,co mi przychodzi do głowy, to obserwacja, czy podwozie się wysunęło, bo teoretycznie mogła to być awaria kontrolek.

Obserwacja podwozia i sprawdzenie czy nie kieruje sie na PKiN. Wówczas zestrzelenie żeby nie doszło do powtórki 11.09.

Witam
Czy tam przypadkiem koło linek do spuszczania grawitacyjnego podwozia nie ma "okienka" aby naocznie zobaczyc czy podwozie wyszło? Tak twierdził pilot który lata na 767.

Sawa

Data: 2011-11-02 09:54:00
Autor: Marklar
Awaryjne L±dowanie B767 na EPWA
Pytanie laika. Czy przy ladowaniu na brzuchu silniki sa wylaczane zaraz po przyziemieniu czy dopiero jak samolot sie zatrzyma?

--


Data: 2011-11-02 10:57:27
Autor: /dev/SU45
Awaryjne L±dowanie B767 na EPWA

Pytanie laika. Czy przy ladowaniu na brzuchu silniki sa wylaczane zaraz po
przyziemieniu czy dopiero jak samolot sie zatrzyma?

Nie znaj±c się na tak dużych samolotach zaryzykuję opinię że dopływ paliwa jest odcinany przed przyziemieniem, a turbiny rzecz jasna się kręc± i zatrzymuje je dostawanie się różnych ciał obcych.

Awaryjne LÄ…dowanie B767 na EPWA

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona