Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie

Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie

Data: 2019-08-11 15:46:30
Autor: Shrek
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
Rozsypał się kolejny Trent. Wszyscy cali - odłamki porozwalały samochody.

Będą kolejne obostrzenia dla Trentów? Boroskopia przed każdym startem? A może uziemienia - które nawiasem mówiąc powinno się już rozważyć po naszym lądowaniu na JFK, gdy lądowaliśmy z jednym uszkodzonym silnikiem, a okazało się, że trzeba wymienić oba i przypadku trentów awarii jednego i drugiego silnika nie należy traktować jako zmiennej losowej i niezależnej.

Wtedy wszyscy zapewne uważali, że trzeba "myśleć racjonalnie" bo przecież uziemnienie drimków i realne widmo bankructwa RR (kto wtedy naprawi trenty) oraz kłopoty benka nikomu nie służą. Jak będzie po maxach? I benek to miałby chyba naprawdę mocno pod górkę - czy linie nie przestaną zamawiać benka - na dwóch flagowych produktach mają dwie spektakularne klapy - jedną z dużą ilością trupów w dwóch katastrofach. Druga na razie bez ofiar.

--
Shrek

Data: 2019-08-11 10:16:35
Autor: Bruno
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 15:46:33 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
Rozsypał się kolejny Trent. Wszyscy cali - odłamki porozwalały samochody.

Będą kolejne obostrzenia dla Trentów? Boroskopia przed każdym startem? A może uziemienia - które nawiasem mówiąc powinno się już rozważyć po naszym lądowaniu na JFK, gdy lądowaliśmy z jednym uszkodzonym silnikiem, a okazało się, że trzeba wymienić oba i przypadku trentów awarii jednego i drugiego silnika nie należy traktować jako zmiennej losowej i niezależnej.

Wtedy wszyscy zapewne uważali, że trzeba "myśleć racjonalnie" bo przecież uziemnienie drimków i realne widmo bankructwa RR (kto wtedy naprawi trenty) oraz kłopoty benka nikomu nie służą. Jak będzie po maxach? I benek to miałby chyba naprawdę mocno pod górkę - czy linie nie przestaną zamawiać benka - na dwóch flagowych produktach mają dwie spektakularne klapy - jedną z dużą ilością trupów w dwóch katastrofach. Druga na razie bez ofiar.

Ktoś wie czy przesiadka z silników RR na GE wiąże się z jakimiś zmianami konstrukcyjnymi (wymiana pylonów, instalacji, etc.), czy też wystarczy wymiana silników i skonfigurowanie softu?

--
Bruno

Data: 2019-08-11 19:38:30
Autor: Shrek
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu 11.08.2019 o 19:16, Bruno pisze:

Ktoś wie czy przesiadka z silników RR na GE wiąże się z jakimiś zmianami konstrukcyjnymi (wymiana pylonów, instalacji, etc.), czy też wystarczy wymiana silników i skonfigurowanie softu?

Obstawiam, że bez większych problemów powinny być wymienne. Ale nawet jeśli to problem w tym, że nikt nie będzie chciał za free wymienić na GE, pewnie szkolenie dla obsługi itd.

Franek to chyba z pół roku spędził na ziemi, więc jakieś powody ku temu są.


--
Shrek

Data: 2019-08-11 10:47:48
Autor: Bruno
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 19:38:52 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 11.08.2019 o 19:16, Bruno pisze:

> Ktoś wie czy przesiadka z silników RR na GE wiąże się z jakimiś zmianami konstrukcyjnymi (wymiana pylonów, instalacji, etc.), czy też wystarczy wymiana silników i skonfigurowanie softu?

Obstawiam, że bez większych problemów powinny być wymienne. Ale nawet jeśli to problem w tym, że nikt nie będzie chciał za free wymienić na GE, pewnie szkolenie dla obsługi itd.

Franek to chyba z pół roku spędził na ziemi, więc jakieś powody ku temu są.

To, że wiąże się to z dodatkowymi kosztami, to rozumiem,choć samolot stojąc na ziemi i tak kosztuje, dodatkowo nie przynosząc zysku. Pytam o czysto techniczne sprawy.

--
Bruno

Data: 2019-08-11 21:01:58
Autor: J.F.
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:38:30 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 11.08.2019 o 19:16, Bruno pisze:
Ktoś wie czy przesiadka z silników RR na GE wiąże się z jakimiś zmianami konstrukcyjnymi (wymiana pylonów, instalacji, etc.), czy też wystarczy wymiana silników i skonfigurowanie softu?
Obstawiam, że bez większych problemów powinny być wymienne. Ale nawet jeśli to problem w tym, że nikt nie będzie chciał za free wymienić na GE, pewnie szkolenie dla obsługi itd.

Moze nie takie duze koszty biorac pod uwage

http://www.xeos.aero/pl

" XEOS jest wspólnym przedsięwzięciem Lufthansy Technik oraz GE
Aviation.

W nowym zakładzie zlokalizowanym na terenie Legnickiej Specjalnej
Strefy Ekonomicznej, w Środzie Śląskiej, znajdzie zatrudnienie 600
wykwalifikowanych pracowników odpowiedzialnych za naprawę najnowszych
modeli silników GE dla Lufthansy, a także innych linii i
przedsiębiorstw transportu lotniczego."

Tylko czy sie podzielą :-)

Franek to chyba z pół roku spędził na ziemi, więc jakieś powody ku temu są.

Moze GE ma zamowien na 5 lat ...

Swoja droga -Lufthansa czy GE tak strategicznie zadzialaly ...

-duzy taki silnik ? Bo tak ponad 2.5m szerokosci to trzeba transportu
specjalnego na drodze. A Sroda to tak od A4 kawalek, od Odry kawalek,
od lotniska kawalek ... tory kolejowe blisko, ale czy stosowna
bocznica jest ?



J.

Data: 2019-08-11 12:20:42
Autor: Bruno
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:01:58 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:38:30 +0200, Shrek napisał(a):
> W dniu 11.08.2019 o 19:16, Bruno pisze:
>> Ktoś wie czy przesiadka z silników RR na GE wiąże się z jakimiś zmianami konstrukcyjnymi (wymiana pylonów, instalacji, etc.), czy też wystarczy wymiana silników i skonfigurowanie softu?
> Obstawiam, że bez większych problemów powinny być wymienne. Ale nawet > jeśli to problem w tym, że nikt nie będzie chciał za free wymienić na > GE, pewnie szkolenie dla obsługi itd.

Moze nie takie duze koszty biorac pod uwage

http://www.xeos.aero/pl

" XEOS jest wspólnym przedsięwzięciem Lufthansy Technik oraz GE
Aviation.

W nowym zakładzie zlokalizowanym na terenie Legnickiej Specjalnej
Strefy Ekonomicznej, w Środzie Śląskiej, znajdzie zatrudnienie 600
wykwalifikowanych pracowników odpowiedzialnych za naprawę najnowszych
modeli silników GE dla Lufthansy, a także innych linii i
przedsiębiorstw transportu lotniczego."

Tylko czy sie podzielą :-)

> Franek to chyba z pół roku spędził na ziemi, więc jakieś powody ku temu są.

Moze GE ma zamowien na 5 lat ...

Swoja droga -Lufthansa czy GE tak strategicznie zadzialaly ...

-duzy taki silnik ? Bo tak ponad 2.5m szerokosci to trzeba transportu
specjalnego na drodze. A Sroda to tak od A4 kawalek, od Odry kawalek,
od lotniska kawalek ... tory kolejowe blisko, ale czy stosowna
bocznica jest ?

"Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Par.15.1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
1) na drodze klasy A - 3,75 m;
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej - 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej - 3,75 m;
3) na drodze klasy GP i G - 3,50 m;
4) na drodze klasy Z - 3,00 m;
5) na drodze klasy L - 2,75 m;
6) na drodze klasy D - 2,50 m."

Szerokość drogi nie powinna być problemem. --
Bruno

Data: 2019-08-11 23:33:09
Autor: J.F.
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
Dnia Sun, 11 Aug 2019 12:20:42 -0700 (PDT), Bruno napisał(a):
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:01:58 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
http://www.xeos.aero/pl

-duzy taki silnik ? Bo tak ponad 2.5m szerokosci to trzeba transportu
specjalnego na drodze. A Sroda to tak od A4 kawalek, od Odry kawalek,
od lotniska kawalek ... tory kolejowe blisko, ale czy stosowna
bocznica jest ?

"Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Par.15.1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
1) na drodze klasy A - 3,75 m;
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej - 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej - 3,75 m;
3) na drodze klasy GP i G - 3,50 m;
4) na drodze klasy Z - 3,00 m;
5) na drodze klasy L - 2,75 m;
6) na drodze klasy D - 2,50 m."
Szerokość drogi nie powinna być problemem.

Ale inne przepisy juz sa. No niestety - Świete to chyba przy drodze niskiej klasy lezy.
DK94 przy Srodzie, to chyba G ... ale na zakretach moze 3.5m
zabraknac.

J.

Data: 2019-08-11 15:06:51
Autor: Bruno
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 23:33:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 11 Aug 2019 12:20:42 -0700 (PDT), Bruno napisał(a):
> W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:01:58 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> http://www.xeos.aero/pl

>> -duzy taki silnik ? Bo tak ponad 2.5m szerokosci to trzeba transportu
>> specjalnego na drodze. A Sroda to tak od A4 kawalek, od Odry kawalek,
>> od lotniska kawalek ... tory kolejowe blisko, ale czy stosowna
>> bocznica jest ?
>> > "Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
> Par.15.1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
> 1) na drodze klasy A - 3,75 m;
> 2) na drodze klasy S:
> a) dwujezdniowej - 3,75 m lub 3,50 m,
> b) jednojezdniowej - 3,75 m;
> 3) na drodze klasy GP i G - 3,50 m;
> 4) na drodze klasy Z - 3,00 m;
> 5) na drodze klasy L - 2,75 m;
> 6) na drodze klasy D - 2,50 m."
> Szerokość drogi nie powinna być problemem.

Ale inne przepisy juz sa. No niestety - Świete to chyba przy drodze niskiej klasy lezy.
DK94 przy Srodzie, to chyba G ... ale na zakretach moze 3.5m
zabraknac.

General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m.

I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi silnikami Rolls-Royce Trent 1000.

--
Bruno

Data: 2019-08-11 19:56:17
Autor: anikiel.konrad
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik Bruno napisał:
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 23:33:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sun, 11 Aug 2019 12:20:42 -0700 (PDT), Bruno napisał(a):
> > W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:01:58 UTC+2 użytkownik J.F.. napisał:
> >> http://www.xeos.aero/pl
> > >> -duzy taki silnik ? Bo tak ponad 2.5m szerokosci to trzeba transportu
> >> specjalnego na drodze. A Sroda to tak od A4 kawalek, od Odry kawalek,
> >> od lotniska kawalek ... tory kolejowe blisko, ale czy stosowna
> >> bocznica jest ?
> >> > > "Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
> > Par.15.1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
> > 1) na drodze klasy A - 3,75 m;
> > 2) na drodze klasy S:
> > a) dwujezdniowej - 3,75 m lub 3,50 m,
> > b) jednojezdniowej - 3,75 m;
> > 3) na drodze klasy GP i G - 3,50 m;
> > 4) na drodze klasy Z - 3,00 m;
> > 5) na drodze klasy L - 2,75 m;
> > 6) na drodze klasy D - 2,50 m."
> > Szerokość drogi nie powinna być problemem.
> > Ale inne przepisy juz sa. > > No niestety - Świete to chyba przy drodze niskiej klasy lezy.
> DK94 przy Srodzie, to chyba G ... ale na zakretach moze 3.5m
> zabraknac.
> General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m.

I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi silnikami Rolls-Royce Trent 1000.


Mocno się zdziwię jeśli przypasują. W dzisiejszych czasach totalnej inwigilacji i szpiegostwa nikt już nie liczy na tajemnice firmy. Wszystko trzeba patentować. To wymusza wręcz inne rozwiązania, nawet jeśli klientowi (a nawet teoretycznie producentom) powinno zależeć na wymienialności.

Data: 2019-08-12 06:02:16
Autor: J.F.
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
napisał(a):
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik Bruno napisał:
General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m.
I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi silnikami Rolls-Royce Trent 1000.

Mocno się zdziwię jeśli przypasują. W dzisiejszych czasach totalnej
inwigilacji i szpiegostwa nikt już nie liczy na tajemnice firmy.
Wszystko trzeba patentować. To wymusza wręcz inne rozwiązania,
nawet jeśli klientowi (a nawet teoretycznie producentom) powinno
zależeć na wymienialności.

To moze Boeing opatentowal, a teraz sprzedaje licencje GE i RR ?

Swoja droga - po brexicie biznes silnikowy wypadnie poza EU, czy
jeszcze jakies firmy dadza rade dolaczyc do konkurencji ?

A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ?

J.

Data: 2019-08-11 21:12:56
Autor: anikiel.konrad
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:02:30 UTC+9 użytkownik J..F. napisał:
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
napisał(a):
> W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik Bruno napisał:
>> General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m.
>> I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi silnikami Rolls-Royce Trent 1000.
>> > Mocno się zdziwię jeśli przypasują. W dzisiejszych czasach totalnej
> inwigilacji i szpiegostwa nikt już nie liczy na tajemnice firmy.
> Wszystko trzeba patentować. To wymusza wręcz inne rozwiązania,
> nawet jeśli klientowi (a nawet teoretycznie producentom) powinno
> zależeć na wymienialności.

To moze Boeing opatentowal, a teraz sprzedaje licencje GE i RR ?

Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko unieszkodliwić takie próby.


Swoja droga - po brexicie biznes silnikowy wypadnie poza EU, czy
jeszcze jakies firmy dadza rade dolaczyc do konkurencji ?

A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ?


Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last.

Data: 2019-08-12 18:07:59
Autor: Szczepan Bialek
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie

Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:ed988d75-9e4c-4a8b-9c5c-a222277815a9googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:02:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
napisał(a):
> W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik Bruno > napisał:
>> General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m.
>> I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi >> silnikami Rolls-Royce Trent 1000.
>>
> Mocno się zdziwię jeśli przypasują. W dzisiejszych czasach totalnej
> inwigilacji i szpiegostwa nikt już nie liczy na tajemnice firmy.
> Wszystko trzeba patentować. To wymusza wręcz inne rozwiązania,
> nawet jeśli klientowi (a nawet teoretycznie producentom) powinno
> zależeć na wymienialności.

To moze Boeing opatentowal, a teraz sprzedaje licencje GE i RR ?

Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko unieszkodliwić takie próby.


Swoja droga - po brexicie biznes silnikowy wypadnie poza EU, czy
jeszcze jakies firmy dadza rade dolaczyc do konkurencji ?

Snecma robi silniki wspolnie z GE. Ale Francja i Polska maja specjalny sojusz z anglikami.

A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ?

Kazdy moze dotowac produkcje dla wojska.


<Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last.

To Austria, Japonia i Niemcy w koncu zrobily sie malutkie.
Angielskie Imperium obecnie powieksza sie o dawne demoludy.
S*

Data: 2019-08-12 16:32:58
Autor: anikiel.konrad
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 01:01:28 UTC+9 użytkownik Szczepan Bialek napisał:
Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:ed988d75-9e4c-4a8b-9c5c-a222277815a9googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:02:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
> napisał(a):
> > W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik Bruno > > napisał:
> >> General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m.
> >> I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi > >> silnikami Rolls-Royce Trent 1000.
> >>
> > Mocno się zdziwię jeśli przypasują. W dzisiejszych czasach totalnej
> > inwigilacji i szpiegostwa nikt już nie liczy na tajemnice firmy.
> > Wszystko trzeba patentować. To wymusza wręcz inne rozwiązania,
> > nawet jeśli klientowi (a nawet teoretycznie producentom) powinno
> > zależeć na wymienialności.
>
> To moze Boeing opatentowal, a teraz sprzedaje licencje GE i RR ?

Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko unieszkodliwić takie próby.

>
> Swoja droga - po brexicie biznes silnikowy wypadnie poza EU, czy
> jeszcze jakies firmy dadza rade dolaczyc do konkurencji ?

Snecma robi silniki wspolnie z GE. Ale Francja i Polska maja specjalny sojusz z anglikami.

Na poziomie rządowym Niemcy dogadują się z Rosją i z Chinami. Produktu to z tego szybko nie będzie, ale jest robota dla inżynierów :-)


> A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ?

Kazdy moze dotowac produkcje dla wojska.

Jasne, bo w KE siedzą same głąby i nie widzą różnicy między silnikami dla wojska a cywilnymi.

>

<Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last.

To Austria, Japonia i Niemcy w koncu zrobily sie malutkie.
Angielskie Imperium obecnie powieksza sie o dawne demoludy.

O! Ciekawa teoryjka. Poproszę o rozwinięcie.

Data: 2019-08-13 06:13:13
Autor: Shrek
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu 13.08.2019 o 01:32, anikiel.konrad@gmail.com pisze:

To Austria, Japonia i Niemcy w koncu zrobily sie malutkie.
Angielskie Imperium obecnie powieksza sie o dawne demoludy.

O! Ciekawa teoryjka. Poproszę o rozwinięcie.

Obywatele demoludów robią w jukeju;)


--
Shrek

Data: 2019-08-13 08:59:06
Autor: Szczepan Bialek
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie

Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:7dac8866-e0e2-4592-a5bb-050b8a4bac4dgooglegroups.com...
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 01:01:28 UTC+9 użytkownik Szczepan Bialek napisał:

Snecma robi silniki wspolnie z GE. Ale Francja i Polska maja specjalny
sojusz z anglikami.

Na poziomie rządowym Niemcy dogadują się z Rosją i z Chinami. Produktu to z tego szybko nie będzie, ale jest robota dla inżynierów :-)

<Niemcy podpisaly bezwarunkowa kapitulacje i sa pod okupacja (na razie do konca tego wieku).
<Chiny i rosja moga dogadywac sie z okupantem. Niemcy nie istnieja w temacie wojsko.


> A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ?

Kazdy moze dotowac produkcje dla wojska.

Jasne, bo w KE siedzą same głąby i nie widzą różnicy między silnikami dla wojska a cywilnymi.

<W Polsce jest fabryka P&W. Unia tam nie moze zagladac.

>

<Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last.

To Austria, Japonia i Niemcy w koncu zrobily sie malutkie.
Angielskie Imperium obecnie powieksza sie o dawne demoludy.

O! Ciekawa teoryjka. Poproszę o rozwinięcie.

<Niemcy mialy zamiar wykupic ziemie zachodnie. Chyba wiesz ze juz nie kupia.
<Czyja to bedzie to strefa?
S*

Data: 2019-08-13 00:12:06
Autor: anikiel.konrad
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 15:52:09 UTC+9 użytkownik Szczepan Bialek napisał:
Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:7dac8866-e0e2-4592-a5bb-050b8a4bac4dgooglegroups.com...
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 01:01:28 UTC+9 użytkownik Szczepan Bialek napisał:
>>
> Snecma robi silniki wspolnie z GE. Ale Francja i Polska maja specjalny
> sojusz z anglikami.

Na poziomie rządowym Niemcy dogadują się z Rosją i z Chinami. Produktu to z tego szybko nie będzie, ale jest robota dla inżynierów :-)

<Niemcy podpisaly bezwarunkowa kapitulacje i sa pod okupacja (na razie do konca tego wieku).
<Chiny i rosja moga dogadywac sie z okupantem. Niemcy nie istnieja w temacie wojsko.

Super! A ma to jakiś związek z łańcuchem dostaw silników do Airbusów?


>
> > A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ?
>
> Kazdy moze dotowac produkcje dla wojska.

Jasne, bo w KE siedzą same głąby i nie widzą różnicy między silnikami dla wojska a cywilnymi.

<W Polsce jest fabryka P&W. Unia tam nie moze zagladac.

A co robi ta fabryka? Coś do A320stek może?


> >
>
> <Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last..
>
> To Austria, Japonia i Niemcy w koncu zrobily sie malutkie.
> Angielskie Imperium obecnie powieksza sie o dawne demoludy.

O! Ciekawa teoryjka. Poproszę o rozwinięcie.

<Niemcy mialy zamiar wykupic ziemie zachodnie. Chyba wiesz ze juz nie kupia.
<Czyja to bedzie to strefa?

Plot thickens! Chodzi o ziemie na zachodzie Polski? Kiedy Niemcy mieli (czy może 'miały'?) taki zamiar i czemu już nie mają? Nie wiem czyja to teraz będzie strefa, poproszę o podpowiedź.

Data: 2019-08-13 11:22:06
Autor: J.F.
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
Użytkownik  konrad.anikiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ed988d75-9e4c-4a8b-9c5c-a222277815a9@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:02:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
> W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik > Bruno napisał:
>> I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi >> silnikami Rolls-Royce Trent 1000.
>>
> Mocno się zdziwię jeśli przypasują. W dzisiejszych czasach > totalnej
> inwigilacji i szpiegostwa nikt już nie liczy na tajemnice firmy.
> Wszystko trzeba patentować. To wymusza wręcz inne rozwiązania,
> nawet jeśli klientowi (a nawet teoretycznie producentom) powinno
> zależeć na wymienialności.

To moze Boeing opatentowal, a teraz sprzedaje licencje GE i RR ?

Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko unieszkodliwić takie próby.

W jakim sensie ?

Bo na razie wychodzi, ze pomysl wymiennych silnikow wszystkim sie podoba.
Na ile one naprawde wymienne to nie wiem, ale przyklady cytowane sugeruja, ze chocby na etapie fabryki sie da ...

Swoja droga - po brexicie biznes silnikowy wypadnie poza EU, czy
jeszcze jakies firmy dadza rade dolaczyc do konkurencji ?
A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ?

Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last.

Ale moga przetrwac trudne czasy, a moze nawet opracowac nowe technologie i zapewnic sobie przewage na kolejne wiele lat ...

J.

Data: 2019-08-13 04:39:43
Autor: anikiel.konrad
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 18:25:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik  konrad.anikiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ed988d75-9e4c-4a8b-9c5c-a222277815a9@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:02:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
> > W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik > > Bruno napisał:
>> >> I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi >> >> silnikami Rolls-Royce Trent 1000.
> >>
>> > Mocno się zdziwię jeśli przypasują. W dzisiejszych czasach >> > totalnej
>> > inwigilacji i szpiegostwa nikt już nie liczy na tajemnice firmy..
>> > Wszystko trzeba patentować. To wymusza wręcz inne rozwiązania,
>> > nawet jeśli klientowi (a nawet teoretycznie producentom) powinno
>> > zależeć na wymienialności.
>
>> To moze Boeing opatentowal, a teraz sprzedaje licencje GE i RR ?

>Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem >konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko >unieszkodliwić takie próby.

W jakim sensie ?

W sensie normalnej niechęci do zmów na konkurencyjnym rynku. Wytwórca końcowego produktu ma silną pozycję i może zainicjować konsorcjum z kilkoma dostawcami kluczowych systemów, ale jeśli do niego nie zaprosi jednego potencjalnego dostawcy, to ten niezaproszony dostawca jest postawiony w bardzo złej pozycji, bo nie może niezależnie zaproponować konkurencyjnego rozwiązania- nie ma dostępu do patentów. Normalne więc że posunie się do każdego sposobu żeby taką zmowę rozwalić albo przynajmniej sparaliżować. Ja uczestniczę w kilku takich klinczach od kilkunastu lat- albo jako sparaliżowany, albo jako paraliżujący.

Bo na razie wychodzi, ze pomysl wymiennych silnikow wszystkim sie podoba.

Zdefiniuj swoje pojęcie słów "wszystkim" i "wychodzi".

Na ile one naprawde wymienne to nie wiem, ale przyklady cytowane sugeruja, ze chocby na etapie fabryki sie da ...

Dla inżynierów wszystko się da. Ale potem przychodzą towarzysze od "niedasię".


>> Swoja droga - po brexicie biznes silnikowy wypadnie poza EU, czy
>> jeszcze jakies firmy dadza rade dolaczyc do konkurencji ?
>> A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ?

>Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last.

Ale moga przetrwac trudne czasy, a moze nawet opracowac nowe technologie i zapewnic sobie przewage na kolejne wiele lat ...


Wiemy, wiemy.

Starszy człowiek w barze mlecznym je kartofle z ogórkami Całe życie tyrał w hucie, a do huty dokładali Cała jego ciężka praca, wszystko było chuja warte Gdyby leżał całe życie, mniejszą czyniłby on stratę

Data: 2019-08-13 17:52:25
Autor: Szczepan Bialek
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie

Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:9ee64efb-9a0b-428b-b407-864a187594f0googlegroups.com...

Starszy człowiek w barze mlecznym je kartofle z ogórkami
Całe życie tyrał w hucie, a do huty dokładali
Cała jego ciężka praca, wszystko było chuja warte
Gdyby leżał całe życie, mniejszą czyniłby on stratę

Ciekawy z Ciebie przypadek jak na grupe sci.
Bo normalny swiatly czlowiek wie ze budzetowcy i emeryci nie dokladaj do hut, kopaln i rolnikow.
To oni razem z handlowcami wytwarzaja caly dochod narodowy.
To oni "robja" pieniazki dla budzetowki i emerytow.

A w przemysle wojskowym jest zasada ze musi byc trzech dostawcow.
Jeden z nich moze upasc jak pojawi sie nowy lepszy od tych trzech.
Jak nowego nie ma to rzad wspomaga istniejacych.

Bylem swiadkiem takiego procesu.
P&W zamknal fabryke w Ameryce jak polska fabryka okazala sie lepsza.
S*

Data: 2019-08-13 22:35:47
Autor: J.F.
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
Dnia Tue, 13 Aug 2019 04:39:43 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
napisał(a):
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 18:25:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik  konrad.anikiel napisał w wiadomości grup
To moze Boeing opatentowal, a teraz sprzedaje licencje GE i RR ?

Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko unieszkodliwić takie próby.

W jakim sensie ?

W sensie normalnej niechęci do zmów na konkurencyjnym rynku.

Tzn rynek chyba lubi takie zmowy ... bo sie wiecej zarabia :-)

Wytwórca końcowego produktu ma silną pozycję i może zainicjować
konsorcjum z kilkoma dostawcami kluczowych systemów, ale jeśli do
niego nie zaprosi jednego potencjalnego dostawcy, to ten
niezaproszony dostawca jest postawiony w bardzo złej pozycji, bo
nie może niezależnie zaproponować konkurencyjnego rozwiązania- nie
ma dostępu do patentów. Normalne więc że posunie się do każdego
sposobu żeby taką zmowę rozwalić albo przynajmniej sparaliżować. Ja
uczestniczę w kilku takich klinczach od kilkunastu lat- albo jako
sparaliżowany, albo jako paraliżujący.

Ale o jakich srodkach mowimy ? Urzad Antymonopolowy, inne niezbyt legalne, czy jakies legalne formy
nacisku ?
Poza tym kto powiedzial ze nie zaprosi - moze bardzo chetnie zostanie
zaproszony, trzeci dostawca sie przyda, tylko bedzie musial na
poczatku zaplacic drobna kwote na licencje ..

Bo na razie wychodzi, ze pomysl wymiennych silnikow wszystkim sie podoba.
Zdefiniuj swoje pojęcie słów "wszystkim" i "wychodzi".

No wymienia sie sporo zalet i dla producenta samolotow i dla linii
lotniczych,
Na ile one naprawde wymienne to nie wiem, ale przyklady cytowane sugeruja, ze chocby na etapie fabryki sie da ...
Dla inżynierów wszystko się da. Ale potem przychodzą towarzysze od "niedasię".

Inzynier tez czasem mowi "nie da sie". A towarzysze naciskaja "musisz".

J.

Data: 2019-08-14 18:06:16
Autor: Szczepan Bialek
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8t2o7jrnlja5$.n9rcxvw6in0g.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 13 Aug 2019 04:39:43 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
napisał(a):

Wytwórca końcowego produktu ma silną pozycję i może zainicjować
konsorcjum z kilkoma dostawcami kluczowych systemów, ale jeśli do
niego nie zaprosi jednego potencjalnego dostawcy, to ten
niezaproszony dostawca jest postawiony w bardzo złej pozycji, bo
nie może niezależnie zaproponować konkurencyjnego rozwiązania- nie
ma dostępu do patentów. Normalne więc że posunie się do każdego
sposobu żeby taką zmowę rozwalić albo przynajmniej sparaliżować. Ja
uczestniczę w kilku takich klinczach od kilkunastu lat- albo jako
sparaliżowany, albo jako paraliżujący.

Ale o jakich srodkach mowimy ?
Urzad Antymonopolowy, inne niezbyt legalne, czy jakies legalne formy
nacisku ?
Poza tym kto powiedzial ze nie zaprosi - moze bardzo chetnie zostanie
zaproszony, trzeci dostawca sie przyda, tylko bedzie musial na
poczatku zaplacic drobna kwote na licencje ..

Trzeciemu dostawcy na poczatku sie placi.
Najpierw ocenia sie jego mozliwosci a potem daje papiery i placi na koszty uruchomienia
Tak na pewno postepuje P&W, RR i GE. Na pewno bo dla nich pracowalem.

Ryzykuje inicjator takiego posuniecia. Jak nowy zawali to inicjator straci posade.
S*

Data: 2019-09-04 11:52:33
Autor: ąćęłńóśźż
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
Make Britain as little as is.


-- -- -
Make Britain little at last.

Data: 2019-08-12 04:51:06
Autor: J.F.
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie
Dnia Sun, 11 Aug 2019 15:06:51 -0700 (PDT), Bruno napisał(a):
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 23:33:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
[...]
General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m.

I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi silnikami Rolls-Royce Trent 1000.

https://www.heraldnet.com/business/whats-new-different-about-the-787/

"Boeing's new 787, however, will have a common interface that will
work with both the GE GENex engines and Rolls-Royce Trent 1000s that
are going to power the Dreamliner. And it may already be paying off:
In April, Flight International reported that Chinese airlines that had
ordered Dreamliners with GENex engines have backed away from plans to
take some of the earliest planes. Instead, they'll go to Japan's All
Nippon Airways, which uses Rolls-Royce Trents -- a much easier swap,
given the new interface. "

Ale w pismackim wydaniu to raczej ciagle jest "nie wiadomo".

J.

Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona