Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, S ony najlepsze

Data: 2009-11-18 21:34:32
Autor: Mariusz
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, S ony najlepsze
Raport awaryjności 30 tysięcy laptopów z okresu dwóch lat:
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf

1. Asus
2. Toshiba
3. Sony
4. Apple
5. Dell
6. Lenovo
7. Acer
8. Gateway
9. HP

Ostatnie 4 pozycje wyraźnie bardziej awaryjne.

--
Mar

Data: 2009-11-18 22:13:41
Autor: bim-bom
Mariusz pisze:
[...]

Ja miałem niedawno HP-ka, np i po prostu w którymś momencie przestał się włączać. Już teraz wiem, jaki był tego powód ;)

RzeczywiÅ›cie, jest dosyć duży zwiÄ…zek miÄ™dzy markÄ…, a awaryjnoÅ›ciÄ… - HP psujÄ… siÄ™ o 40% częściej niż Asusy. JeÅ›li chodzi o bezfirmowce, na pewno   sÄ… jeszcze wiÄ™ksze różnice.

Data: 2009-11-19 09:10:40
Autor: marek
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze

Ja miałem niedawno HP-ka, np i po prostu w którymś momencie przestał się
włączać. Już teraz wiem, jaki był tego powód ;)

Rzeczywiście, jest dosyć duży związek między marką, a awaryjnością - HP psują się o 40% częściej niż Asusy. Jeśli chodzi o bezfirmowce, na pewno są jeszcze większe różnice.

To sie zgadza co do HP - moj "pawulon"  byl 2 razy
w serwisie .
1. padla grafika - dobrze ze przed koncem gwarancji.
Wymienili plyte glowna i odeslali laptopa bardzo szybko,
tylko jakie bylo moje zdziwienie gdy okazalo sie ze sie nie uruchamia.

3. nastepna wizyta w serwisie - wymienili plyte glowna i w dignozie napisali
uszkodzony bios - (wychodzi ze  po poprzedniej wymianie  plyty, nawet go nie uruchomilii)

4. wrocil z tego serwisu w oplakanym stanie, obudowa z wierzchu porysowana jakby ktos pastwil
sie nad nizm zyletka (taki glebokie naciecia) - ale sie uruchamial ;-)
(moje zdanie nt. serwisu HP - zostalo po tej wymianie juz wyrobione, brak jakiejkolwiek kontroli przed odeslaniem
naprawianego sprzetu)
5. zwrocilem sie z reklamacja - z tymi nrysami-nacieciami
6. jedyne co mi zaproponowali to kolejne odeslanie do serwisu :-)
i znowu kolejny tydzien bez laptopa, tylko ze teraz to ja obawiam sie
czy znowu by czegos nie schrzanilii

(dodam ze to byl sprzet za ~4k, czyli wydawaloby sie nie z dolnej polki)

Takze wszystkim odradzam kupowanie laptopow od HP!!!!!!!!

Data: 2009-11-23 13:53:00
Autor: ąćęłńóśżź
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
No to mnie martwisz, bo właśnie patrzę łakomym okiem na HP nc6320 z drugiej ręki z uwagi na gniazdo szeregowe (mam parę urządzeń na
serial - gps. kalkulator, coś jeszcze) wolałbym HP od ThinkPada.

Polski serwis HP niegdyś mnie bardzo pozytywnie ujął przysłaniem płyt recovery (o ile pamiętam za darmo, coś roczek z hakiem - może
opcja darmo lub nie darmo jest zaszyta w numerze fabrycznym?).
Do drukarek też przysyłali za niewielkie pieniądze (za kuriera).
I instrukcje serwisowe majÄ… fajne.
JaC

-- -- -

Data: 2009-11-23 18:10:21
Autor: G Nowak
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
..
[...]

IMHO stare HP to troche inna para kaloszy, teraz jak to sie zwyklo mawiac sprzet projektuja ksiegowi ;)

--
pozdr

Data: 2009-11-19 13:25:48
Autor: mirekm
Mariusz pisze:
[...]

Ciekawe jak to wygląda w rozbiciu na producentów?

pozdrawiam,

mirek

Data: 2009-11-19 18:22:49
Autor: Piotr M
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba , Sony najlepsze
Pewnego razu mirekm tak oto obwie¶ci³(a):

Ciekawe jak to wygl±da w rozbiciu na producentów?

Ogólnie to te¿ ma³o mówi±ce dane. Trza by to zestawiæ z ilo¶ci± sprzeda¿y
chyba.

--
pzdr, Piotr M
"Najczêstsze k³amstwo w Internecie?

Data: 2009-11-19 21:14:25
Autor: Rados³aw Sokó³
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, T oshiba, Sony najlepsze
Piotr M pisze:
Ogólnie to te¿ ma³o mówi±ce dane. Trza by to zestawiæ z ilo¶ci± sprzeda¿y
chyba.

Niby dlaczego?

Je¿eli "pada" np. 20% komputerów, to jakie znacznie ma, czy
dany producent sprzeda³ ich 1 000, czy 100 000?

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-11-20 14:16:10
Autor: ±æê³ñ󶿼
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, Toshiba, Sony na jlepsze
Jest ró¿nica, czy pada przyk³adowo 30% inspironów i 10% latitude, czy po równe 20%.
Lub czy siê zepsu³ walkman sony czy kamera studyjna.
JaC

Data: 2009-11-20 17:59:33
Autor: Zbylut
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
Rados³aw Sokó³ zapodal(a):

Niby dlaczego?

Je¿eli "pada" np. 20% komputerów, to jakie znacznie ma, czy
dany producent sprzeda³ ich 1 000, czy 100 000?

Chcia³bym zobaczyæ metodykê tych wska¼ników. Ponadto laptopy danego
producenta z ró¿nych "pó³ek" mog± mieæ ró¿ny wp³yw: np jeden sprzedaje
80% produktów w najtañszym przedziale i ma tu wysok± awaryjno¶æ, ale z kolei pozosta³e 20% jest w czo³ówce bezawaryjno¶ci. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-11-21 14:04:45
Autor: Piotrek
[...]

dokladnie tak.
sam producent nie wiele mowi bo kazdy producent ma modele z roznych przedzialow cenowych a co z atym idzie roznych jakosciowo.
i wystarczy ze jednen producent jest bardziej popularny w klasie biznes a inny w klasie marketowej i ten drugi bedzie mial automatycznie gorsza pozycje w rankingu bo tansze modele sa bardziej awaryjne niz te z wyzszej polki

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-24 21:28:53
Autor: Rados³aw Sokó³
Zbylut pisze:
[...]

Ale jakie to ma znaczenie?

Oczywi¶cie, mo¿na sobie rozbijaæ to dalej na podgrupy wedle
realnego producenta sprzêtu (czasem ró¿ne serie mog± byæ od
ró¿nych dostawców), brzydko nazywaj±cego siê "targetu" (serie
biznesowe mog± byæ bardziej niezawodne od domowych) i tak da-
lej.

Ale *marka* producenta jest definiowana przez *¶redni±* awa-
ryjno¶ci jego komputerów. Szef firmy, którego domowy Acer
rozlecia³ siê w miesi±c po gwarancji mo¿e nigdy nie kupiæ
super-wypa¶nego i byæ mo¿e bardzo niezawodnego Acera przezna-
czonego dla biznesu. Z kolei zadowolony u¿ytkownik firmowego
notebooka HP po pora¿ce z tanim modelem domowym równie¿ byæ
mo¿e przeklnie firmê i w biurze równie¿ namówi szefostwo do
zmiany dostawcy w przysz³o¶ci.

*Wszystkie* modele danego producenta maj± byæ podobne jako¶-
ci. Cena ma rozró¿niaæ wyposa¿enie i funkcje specjalne, a nie
kwestiê czy ma byæ traktowany jak jajko i ma 10% zwrotów, czy
te¿ wytrzyma codzienne noszenie w torbie i w pude³ku dostaje
siê zawsze sprawny komputer.

Data: 2009-11-25 15:48:50
Autor: Zbylut
[...]

pytanie jak mierzysz tê awaryjno¶æ. Poczytaj:
http://osnews.pl/lenovo-kwestionuje-wyniki-testu-laptopow/

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-11-21 10:02:26
Autor: Seba_Fan
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
do HP myslalem ze mam poprostu pecha, a tu widac ze jednak nie tylko ja, mimo ze mam pare
za to Toshibe mam pare lat i zero problemu, nawet system smiga XP, pieknie sie zgralo i nigdy nie mialem problemu
Toshiba satellite Pro

Data: 2009-11-21 15:57:59
Autor: qwerty
Użytkownik "Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:he8ab5$2s1$1@news.onet.pl...
[...]

U mnie 2 Satelitki pro 42xx padły. Miały kilkanaście lat, więc koszt naprawy był niewspółmiernie wielki do wartości.

Data: 2009-11-21 16:27:32
Autor: ąćęłńóśżź
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
To było jakieś 486 ?
JaC

-- -- -

Miały kilkanaście lat

Data: 2009-11-26 13:14:43
Autor: Artur\(m\)
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze

Użytkownik "Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl> napisał w
wiadomości news:he8ab5$2s1$1news.onet.pl...
[...]

Z kolei ja mam HP prywatnego i Toshibę słuzbowego w tej samej cenie i
użyteczności
(ok 3.000pln)
(sam wybierałem)

i takie zauważone +/-

HP po trzech latach
- poszedł wtyk od zasilacza (nie gniazdo), czyli awaria jest.

+dobry wyświetlacz (kąty i barwy)
+po prawie trzech latach aku trzyma 2 godziny
+po dwóch miesiącach wyłączenia, można pracować (małe samorozładowanie).
wyjazd zagraniczny;).
+ zatrzask zamykajÄ…cy.
+ do tej pory działa jak nalezy

Toshiba

+ przez rok użytkowania nie poszedł wtyk ani gniazdo
+do tej pory działa jak należy

- fatalny wyświetlacz (kąty!!!)
-po roku trzyma 1,5 godziny
- katastrofalne samorozładowanie po miesiącu nie da się włączyć!!!
-brak zatrasku zamykajÄ…cego
dla mnie by się przydał bo dokumenty znajduję w lapsie:), a powinno ich tam
nie być.

Artur(m)

Nie dodam ze HP z XP rusza żwawo, a Toshiba z Vistą wlecze się jak mół
(oczywiście chodzi mi o start) bo to inna sprawa.

Data: 2009-11-26 22:31:27
Autor: ąćęłńóśżź
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
W starym miałem zatrzask urwany, w nowym mam sprawny i klnę na ten sprawny zatrzask co niemiara, kwestia przyzwyczajenia ;-)
JaC

-- -- -

+ zatrzask zamykajÄ…cy.

Data: 2009-12-09 13:31:23
Autor: ąćęłńóśźż
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
No cóż, postanowiłem więc wypróbować HP nc6320 z matrycą 15'' 1400×1050.

Cena jednak niższa niż T60, zresztą T60 z przekątną 15'' (nie wide!) nie można trafić.

Alternatywą mógłby być R51 z SXGA+ FlexWiev i Core Duo.

Design Ajbiemki z touch-padem, Å‚ech-touch-kÄ… i czterema przyciskami to miodzik :-)

Ale IBM/Lenovo nie ma gniazda szeregowego, na którym mi zależy gdyby były kłopoty z przejściówką, no i nc6320 ma w standardzie
czytnik kart pamięci, idealne np. dla zrzucania zdjęć.

Zobaczymy, to nie samochód ;-))
JaC

-- -- -

Z kolei ja mam HP prywatnego i Toshibę słuzbowego w tej samej cenie i użyteczności i takie zauważone +/-
HP po trzech latach
- poszedł wtyk od zasilacza, czyli awaria jest.
+dobry wyświetlacz
+po prawie trzech latach aku trzyma 2 godziny
+po dwóch miesiącach wyłączenia, można pracować.
wyjazd zagraniczny;).
+ zatrzask zamykajÄ…cy.
+ do tej pory działa jak nalezy
Nie dodam ze HP z XP rusza żwawo, a Toshiba z Vistą wlecze się jak muł bo to inna sprawa.

Data: 2009-12-09 17:09:40
Autor: ąćęłńóśźż
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
OczywiÅ›cie przejÄ™zyczenie:  miaÅ‚o być R60/61, bo R51 to chyba tylko z PM / Centrino M wystÄ™powaÅ‚.

-- -- -

Alternatywą mógłby być R51 z SXGA+ FlexWiev i Core Duo.

Data: 2009-12-10 11:35:45
Autor: Swiezak
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
L:enowo nigdy już nie kupię. Tytanowa obudowa to bzdura i jedna wielka kpina, a same komputery też są takie sobie. przede wszystkim czesto niekompatybilne z innymi akcesoriami. Żeby znaleźć odpowiedni dysk do mojego starego serii T musiałem objechać dwie giełdy, zanim w końcu coś znalazłęm ..Jedyna zaleta to to, że jak coś się spierdzieli (złamie się przycisk, klawiatura nie styka na mikrotykach, etc.) to są tanie akcesoria (zwłąszcza na allegro). No chyba, że od czasów Lenovo coś się zmieniło. Natomiast żadnego IBM`a serii T nigdy już więcej nie kupie.

Pozdro, M.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4674 (20091209) __________

http://www.eset.com