Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba , Sony najlepsze

Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba , Sony najlepsze

Data: 2009-11-19 13:25:48
Autor: mirekm
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba , Sony najlepsze
Mariusz pisze:
Raport awaryjności 30 tysięcy laptopów z okresu dwóch lat:
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf

1. Asus
2. Toshiba
3. Sony
4. Apple
5. Dell
6. Lenovo
7. Acer
8. Gateway
9. HP

Ostatnie 4 pozycje wyraźnie bardziej awaryjne.

Ciekawe jak to wygląda w rozbiciu na producentów?

pozdrawiam,

mirek

Data: 2009-11-19 18:22:49
Autor: Piotr M
Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba , Sony najlepsze
Pewnego razu mirekm tak oto obwie¶ci³(a):

Ciekawe jak to wygl±da w rozbiciu na producentów?

Ogólnie to te¿ ma³o mówi±ce dane. Trza by to zestawiæ z ilo¶ci± sprzeda¿y
chyba.

--
pzdr, Piotr M
"Najczêstsze k³amstwo w Internecie?
  - Szuka³em, ale nie znalaz³em."

Data: 2009-11-19 21:14:25
Autor: Rados³aw Sokó³
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, T oshiba, Sony najlepsze
Piotr M pisze:
Ogólnie to te¿ ma³o mówi±ce dane. Trza by to zestawiæ z ilo¶ci± sprzeda¿y
chyba.

Niby dlaczego?

Je¿eli "pada" np. 20% komputerów, to jakie znacznie ma, czy
dany producent sprzeda³ ich 1 000, czy 100 000?

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |
\................... Microsoft MVP ......................../

Data: 2009-11-20 14:16:10
Autor: ±æê³ñ󶿼
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, Toshiba, Sony na jlepsze
Jest ró¿nica, czy pada przyk³adowo 30% inspironów i 10% latitude, czy po równe 20%.
Lub czy siê zepsu³ walkman sony czy kamera studyjna.
JaC

Data: 2009-11-20 17:59:33
Autor: Zbylut
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
Rados³aw Sokó³ zapodal(a):
 
Niby dlaczego?

Je¿eli "pada" np. 20% komputerów, to jakie znacznie ma, czy
dany producent sprzeda³ ich 1 000, czy 100 000?

Chcia³bym zobaczyæ metodykê tych wska¼ników. Ponadto laptopy danego
producenta z ró¿nych "pó³ek" mog± mieæ ró¿ny wp³yw: np jeden sprzedaje
80% produktów w najtañszym przedziale i ma tu wysok± awaryjno¶æ, ale z kolei pozosta³e 20% jest w czo³ówce bezawaryjno¶ci. --
pozdrawiam, Zbylut
* Usenet news. Learn what you know, share what you don't *

Data: 2009-11-21 14:04:45
Autor: Piotrek
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
Chcia³bym zobaczyæ metodykê tych wska¼ników. Ponadto laptopy danego
producenta z ró¿nych "pó³ek" mog± mieæ ró¿ny wp³yw: np jeden sprzedaje
80% produktów w najtañszym przedziale i ma tu wysok± awaryjno¶æ, ale
z kolei pozosta³e 20% jest w czo³ówce bezawaryjno¶ci.

dokladnie tak.
sam producent nie wiele mowi bo kazdy producent ma modele z roznych przedzialow cenowych a co z atym idzie roznych jakosciowo.
i wystarczy ze jednen producent jest bardziej popularny w klasie biznes a inny w klasie marketowej i ten drugi bedzie mial automatycznie gorsza pozycje w rankingu bo tansze modele sa bardziej awaryjne niz te z wyzszej polki

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-24 21:28:53
Autor: Rados³aw Sokó³
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, T oshiba,Sony najlepsze
Zbylut pisze:
Chcia³bym zobaczyæ metodykê tych wska¼ników. Ponadto laptopy danego
producenta z ró¿nych "pó³ek" mog± mieæ ró¿ny wp³yw: np jeden sprzedaje
80% produktów w najtañszym przedziale i ma tu wysok± awaryjno¶æ, ale z kolei pozosta³e 20% jest w czo³ówce bezawaryjno¶ci.

Ale jakie to ma znaczenie?

Oczywi¶cie, mo¿na sobie rozbijaæ to dalej na podgrupy wedle
realnego producenta sprzêtu (czasem ró¿ne serie mog± byæ od
ró¿nych dostawców), brzydko nazywaj±cego siê "targetu" (serie
biznesowe mog± byæ bardziej niezawodne od domowych) i tak da-
lej.

Ale *marka* producenta jest definiowana przez *¶redni±* awa-
ryjno¶ci jego komputerów. Szef firmy, którego domowy Acer
rozlecia³ siê w miesi±c po gwarancji mo¿e nigdy nie kupiæ
super-wypa¶nego i byæ mo¿e bardzo niezawodnego Acera przezna-
czonego dla biznesu. Z kolei zadowolony u¿ytkownik firmowego
notebooka HP po pora¿ce z tanim modelem domowym równie¿ byæ
mo¿e przeklnie firmê i w biurze równie¿ namówi szefostwo do
zmiany dostawcy w przysz³o¶ci.

*Wszystkie* modele danego producenta maj± byæ podobne jako¶-
ci. Cena ma rozró¿niaæ wyposa¿enie i funkcje specjalne, a nie
kwestiê czy ma byæ traktowany jak jajko i ma 10% zwrotów, czy
te¿ wytrzyma codzienne noszenie w torbie i w pude³ku dostaje
siê zawsze sprawny komputer.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |
\................... Microsoft MVP ......................../

Data: 2009-11-25 15:48:50
Autor: Zbylut
Awaryjno¶æ laptopów - Asus, Toshiba,Sony najlepsze
Rados³aw Sokó³ zapodal(a):

Ale *marka* producenta jest definiowana przez *¶redni±* awa-
ryjno¶ci jego komputerów. Szef firmy, którego domowy Acer
rozlecia³ siê w miesi±c po gwarancji mo¿e nigdy nie kupiæ

pytanie jak mierzysz tê awaryjno¶æ. Poczytaj:
http://osnews.pl/lenovo-kwestionuje-wyniki-testu-laptopow/


--
pozdrawiam, Zbylut
* Usenet news. Learn what you know, share what you don't *

Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba , Sony najlepsze

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona