Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy

Data: 2009-03-17 11:09:36
Autor: Nex@pl
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Agent pisze:
Jako, ze co jakiś czas pojawia się temat w stylu: " jakie to nowe diesle są drogie" proponuję wyjaśnić tą sprawe. Wielu użytkowników LPG i NoPB mówi że naprawy są drogie (no i niestety są). Faktycznie ja mam 2 diesla i nic sie nie zepsuło. Jak to w końcu jest -bo tylko słyszy się że "koledze padła dwumasa a u mnie w pracy..".  Proponuje wpisać komu co sie popsuło, w jakim silniku i przebiegu (pewnym lub przynajmniej potwierdzonym książką) bo to że coś się popsuje po 300- 500 tys km to dla mnie normalne.

Auto niestety z komisu (człowiek uczy się całe życie).

Od spadających bieżników na autostradzie po remont generalny silnika, wymiane skrzyni biegów i na końcu wisienka na torcie - dwumasa z kompletem sprzęgła i wysprzęglikami.

Silnik 2.3TD - mercedes. Przebieg licznikowo 260kkm obecnie, prawdziwy neiznany.

Data: 2009-03-17 11:19:23
Autor: Agent

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:gpnt0l$khf$1atlantis.news.neostrada.pl...
Agent pisze:
[...]

Co to są spadające bieżniki zwłascza w temacie o silnikach? :)

Data: 2009-03-17 12:13:22
Autor: Nex@pl
Agent pisze:

Co to są spadające bieżniki zwłascza w temacie o silnikach? :)

No bieżnik na oponach, od tego się zaczęło, dramatyczniej brzmi :)

Data: 2009-03-17 11:19:56
Autor: wchpikus
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Witam!
Generalnie silniki diesla sa mocniejsza konstrukcja, nie slyszalem opini o peknietym kopusie silnika, urwanym wale lub padnietej skrzyni.
Takie rzeczy raczej w benzyniakach sie zdazaja.
Oczywiscie w dieslu leci osprzet silnika, ale to tez zalezy od uzyszkodnika.
Mit z silnikami diesla oparty na zdyt duzej cenie i jedynie zadkich ale powaznych awariach w tych silnikach.
Nie wiem co gorsze, naprawic raz na 150tys tm za np 4k zl czy 80 razy po   50 zl za duperele co miesiac.

Data: 2009-03-17 12:12:50
Autor: Nex@pl
wchpikus pisze:
[...]

Mam benzyne 1.8 tez mercedesa, przejechałem nim prawie 60kkm w 3 lata. Wspomnianym dieslem powyżej przeze mnie jakieś 80kkm w 4 lata niecałe. Do benzyny kupiłem nowy alternator, komplet świec, tuleje przód, tył i wahacze górne z przodu. Powiedzmy, że wszystko zamknęło się w około 5000 przez 3 lata. Do diesla... wszło prawie dwa razy tyle ile dałem za samochód, przy czym cena auta była powyżej normy.

Mam też i innego diesla i ten jeździ od 5 lat bez awarii (nie liczę rozładowanego akumulatora, czy innych pierdół), silnik mi raz zgasł, jak zabrakło paliwa - W201 2.5D - TO jest diesel. A nie jakies common raile cuda nie widy.

Data: 2009-03-17 12:27:07
Autor: kamil
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy

"wchpikus" <wchpikus@wytnijtowp.pl> wrote in message news:gpntgc$297i$1news2.ipartners.pl...
Witam!

Nie wiem co gorsze, naprawic raz na 150tys tm za np 4k zl czy 80 razy po 50 zl za duperele co miesiac.

Nie wiem czym ty jezdzisz, ale nie widzialem jescze silnika benzynowego, w ktorym trzeba co miesiac cos naprawiac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-17 14:10:13
Autor: P.H.
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomoœci news:gpo4us$dkd$1inews.gazeta.pl...

czym i JAK :))

Data: 2009-03-17 14:45:28
Autor: wchpikus
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Witam!

czym i JAK :))

Dokaldnie, ale nikt sie nie przyzna ze w benzynce leca:
-cewki
-silniki krokowe
-uszczelniacze zaworow
-uszczelki pod glowica
-pompy, alternatory,rozruszniki
-uszczelniacze zaworow
-sondy lambda
czujniki polozenia walu i inne..

Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:)

Data: 2009-03-17 13:49:13
Autor: kamil

"wchpikus" <wchpikus@wytnijtowp.pl> wrote in message news:gpo9hp$2fbm$1news2.ipartners.pl...
Witam!

czym i JAK :))

Dokaldnie, ale nikt sie nie przyzna ze w benzynce leca:
-cewki

raz mi poleciala w Megane, na szrocie za zgrzewke piwa kupilem. Fakt ze w Megane wszystko lecialo. :)

-silniki krokowe

nigdy

-uszczelniacze zaworow

olej zmieniam, a gaz mam w kuchence tylko

-uszczelki pod glowica

bo w dieslach to nigdy..

-pompy, alternatory,rozruszniki

bo przeciez diesel nie ma alternatora, pomp ani rozrusznika..

-uszczelniacze zaworow

powtarzasz sie

-sondy lambda

raz wymienilem w 12-letniej mazdzie, koszt znikomy

czujniki polozenia walu i inne..

nigdy nie wymienialem

Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:)

Oczywiscie to wszystko nie dotyczy diesli ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-17 17:58:36
Autor: .Peeter
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
kamil wrote:
[...]

Z tego co wymieniłeś, padły mi w jednym aucie: Pompa paliwa,
cewka zapłonowa, silnik krokowy, czujnik temp, ze dwa zaworki
podciśnieniowe i w diabła pierdółek. Winne nie było auto, tylko
fakt, że zanim go kupiłem, było o niego średnio dbane.

Ale to było. Teraz jest kopciuch.

Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:)
Oczywiscie to wszystko nie dotyczy diesli ;)

Oczywiście, że dotyczy. :) Jednak jeżdżąc dieslem mam wielgachnego
banana na gębie, a jak po jeździe z bananem zajeżdżam na stację,
mam kolejnego banana zamiast zgrzytania zębami...

....po prostu fajnie mi się lata kopciuchem. :)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-17 18:54:41
Autor: Adam Szewczak
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpoksf$ov5$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:
[...]

[...]

-- Pozdrawiam

    Ano ja wlasnie przed chwila zatankowalem 40 litrow a zrobilem na zbiorniku 820 km ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-03-17 19:30:39
Autor: .Peeter
Adam Szewczak wrote:
   Ano ja wlasnie przed chwila zatankowalem 40 litrow a zrobilem na
zbiorniku 820 km ;P

Mój taki ekonomiczny nie jest, ale mieści się w 7,5/100 na mieście
i około 5-5,5 w trasie. :)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-17 20:14:57
Autor: Adam Szewczak

--

    No to moj ma takie spalanie w mieszanym czyli praca<->dom bo narazie sie nigdzie indziej nie ruszam.

PZDr
Adam

Data: 2009-03-17 21:05:02
Autor: Marta L.
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał

> [...]
>
> ...po prostu fajnie mi się lata kopciuchem. :)

    Ano ja wlasnie przed chwila zatankowalem 40 litrow a zrobilem na

Ale Wy fajne chłopaki jesteście, takie oszczędne...

Data: 2009-03-17 22:02:29
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Adam Szewczak pisze:

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpoksf$ov5$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:
[...]

[...]

I jeszcze jeden i jeszcze raz: K A P E L U S Z N I K ! ! ! :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-03-17 22:27:30
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@box43.pl> napisał w wiadomości news:gpp33s$v5r$1news.dialog.net.pl...
Adam Szewczak pisze:

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpoksf$ov5$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:
[...]

[...]

    A ze z jakiego powodu ?

PZDr
Adam

Data: 2009-03-17 23:12:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Adam Szewczak pisze:
[...]

Daj spokój, 4.8L/100? W futrzanych kapciach jeździsz czy jak? ;)

Data: 2009-03-17 23:36:07
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@box43.pl> napisał w wiadomości news:gpp76j$2vj$1news.dialog.net.pl...
Adam Szewczak pisze:
[...]

    Nie no normalnie jezdze, nie obcyndalam sie.

Narazie czekam az mi MarcinJM skonczy moj samochod ktory palil 18/100 ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-03-17 23:41:06
Autor: Adam Szewczak

Adam Szewczak pisze:
[...]

    A i czesto gesto jak widze ze ruszylem i gdzies za mna dopiero ktos to mi sie.... bo przez ten czas to ze 3 samochody by z tego skrzyzowania pojechaly. Powaznie mowie.
    Nooo i dzis cena paliwa spadla bo po 3.15 juz tankowalem :D

PZDr
Adam

Data: 2009-03-17 19:45:54
Autor: /// Kaszpir ///
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
mam kolejnego banana zamiast zgrzytania zębami...

A ja mam jeszcze większego banana ;)

Podjeżdzam na stację (Picasso 1.6 95KM z LPG sekwencja) , tankuje do "pelna" za około 50zł LPG i koszt przejechania w mieście 100km wynosi mnie 10x 1,64 = 16,4zł , a gdybym podjeżdzał "oszczednym" dieslem (Picasso 2.0 HDI 90KM) koszt przjechania 100km wyniósł by mnie 8x 3,45 zł =  27,6 zł ...

;)

Data: 2009-03-18 07:47:09
Autor: Agent

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:gpor56$r9o$1inews.gazeta.pl...
[...]

Panowie ale temat był o awaryjności a skończyło sie jak zawsze... :)

Data: 2009-03-18 07:59:29
Autor: Paweł Ubysz
[...]

Oszczędnym dieslem to 2.0 HDI 90 KM nie jest.

Data: 2009-03-18 08:54:09
Autor: .Peeter
Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał:
A ja mam jeszcze większego banana ;)
Podjeżdzam na stację (Picasso 1.6 95KM z LPG sekwencja)

Tylko w czasie jazdy z bananem może być problem. :) Ja osobiście wolę jednak
te moje około 30zł/100km, ale za to każde mocniejsze depnięcie = banan. :D

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-18 02:55:11
Autor: kaszpir
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Tylko w czasie jazdy z bananem może być problem. :) Ja osobiście wolę jednak
te moje około 30zł/100km, ale za to każde mocniejsze depnięcie = banan. :D

Ja "wyrosłem" z tego już ;)
Nie zależy mi aby być pierwszym spod świateł , wszystkich wyprzedzać i
itd ...
Jak miałem Nubirę II 2.0 133KM to trochę poszalałem ,a teraz staram
się jeździć a nie "ścigać".

Dla mnie samochód jest środkiem transportu ,który musi codziennie mnie
i żonę zawieść do pracy a dzieci do żłobka i to możliwie jak
najtaniej ...

I po kalkulacji wyszło mi że taniej będzie mi się przemieszczać
samochodem z LPG. Do tego silnik mam dość prosty i zarazem który
uznawany jest za bezawaryjny i długo wieczny (8V 95KM) , więc nie
muszę żyć w strachu że czekają mnie naprawy wtrsyków , turbo i itd ...

Kwestia wyboru , wymagań i .... kalkulacji ...

Data: 2009-03-18 06:39:00
Autor: hamberg
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Dla mnie samochód jest środkiem transportu ,który musi codziennie mnie
i żonę zawieść do pracy a dzieci do żłobka i to możliwie jak
najtaniej ...

a jak wleczesz sie w trasie 90km/h za tirem przez 15km to tez tak
myslisz?

Data: 2009-03-18 13:49:13
Autor: kamil

"hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> wrote in message news:7ba6bcc4-c39c-48bf-b538-1a902477438bj38g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Popraw mnie jesli sie myle, ale dopuszczalna predkosc w tej trasie to wlasnie 90km/h. ;-)

Kamil

Data: 2009-03-18 12:31:01
Autor: hamberg
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Popraw mnie jesli sie myle, ale dopuszczalna predkosc w tej trasie to
wlasnie 90km/h. ;-)

racja!

w takim razie powiedzmy ze tir albo jakas ciezarowka zasuwa cale 70km/h

Data: 2009-03-18 20:42:52
Autor: /// Kaszpir ///
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
w takim razie powiedzmy ze tir albo jakas ciezarowka zasuwa cale 70km/h

Redukuję bieg i wyprzedzam ...

Co to za dziwne pytanie ???

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 3946 (20090318) __________

Data: 2009-03-18 20:16:27
Autor: /// Kaszpir ///
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
a jak wleczesz sie w trasie 90km/h za tirem przez 15km to tez tak
myslisz?

Staram się jeździć dość przepisowo ;) Czyli prędkość dopuszczalna +/- 10km/h ....

Jeśli Tir by jechał 90km/h a dopuszczalna prędkość by była także 90km/h to zapewne bym jechał za Tirem , choć raczej wyprzedziłbym go bo po prostu nie lubię jechać przed czymś co zasłania mi zupełnie całkowicie punkt widzenia ;)

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 3946 (20090318) __________

Data: 2009-03-18 23:04:47
Autor: Jacek Bronowski
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
po prostu nie lubię jechać przed czymś co zasłania mi zupełnie całkowicie punkt widzenia

Mam nadzieje ze Cie nie spotkam na drodze, bo kierowca, ktory patrzy glownie prze tylnia szybe jest chyba dosc niebezpieczny dla otoczenia... :-)

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

Data: 2009-03-18 11:52:45
Autor: .Peeter
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Użytkownik <kaszpir@tlen.pl> napisał:
Ja "wyrosłem" z tego już ;)
Nie zależy mi aby być pierwszym spod świateł , wszystkich wyprzedzać itd ...

Mi jakoś też średnio, bardziej lubię czuć tego kopniaka na wyższych biegach,
w czasie jazdy na trasie/autostradzie. :)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-18 08:47:52
Autor: kamil
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy

".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> wrote in message news:gpoksf$ov5$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:
[...]

Z tego co wymieniłeś, padły mi w jednym aucie: Pompa paliwa,

A jednego mojego kolege Kowalskiego zona ciagle zdradzala. Jak tylko wroce do domu, dam mojej po gebie na zapas, bo wszystkie to dziwki!

Kamil

Data: 2009-03-18 08:50:21
Autor: kamil
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy

".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> wrote in message news:gpoksf$ov5$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:
[...]

[...]

Wiec pisz od razu, ze jest po prostu TANIEJ, a nie wciskaj ludziom ze przewyzszaja benzyne w wielu kategoriach, w ktorych po prostu zmyslasz. :-) Moje pali 13-14 przy normalnej jezdzie a potrafi i 20 wypic i wcale nie zdejmuje to banana z mojej twarzy, wrecz przeciwnie,

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-18 11:54:11
Autor: .Peeter
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Użytkownik "kamil" napisał
Wiec pisz od razu, ze jest po prostu TANIEJ, a nie wciskaj ludziom ze przewyzszaja benzyne w wielu kategoriach, w ktorych po prostu zmyslasz. :-)

Taniej to tylko w kwestii spalania, naprawy są tak samo drogie. :)
Jak ktoś trafi na trupa, to pieniądze z portfela będą wyssane do ostatniej
złotówki, niezależnie czy to będzie benzyna, czy diesel...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-18 12:57:19
Autor: Toworek
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
..Peeter pisze:
Użytkownik "kamil" napisał
[...]

no racja, tak samo drogie. wtryskiwacz benzynowy i CR tyle samo kosztuje, pompka paliwa też ;) nie mówiąc już o grubszych sprawach ;)

Data: 2009-03-18 14:13:23
Autor: .Peeter
Użytkownik "Toworek" napisał:
no racja, tak samo drogie. wtryskiwacz benzynowy i CR tyle samo kosztuje, pompka paliwa też ;) nie mówiąc już o grubszych sprawach ;)

W dieslu ceny wyższe, w benzynie więcej może się popsuć. ;) Jeden pies.
Chociaż teraz jeżdżąc normalnym autem odczuwam dużo niższe koszty
ekspolatacji niż "klasyka" z silnikiem benzynowym, w którym co chwilę
coś się psuło.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-18 20:25:58
Autor: /// Kaszpir ///
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
ekspolatacji niż "klasyka" z silnikiem benzynowym, w którym co chwilę
coś się psuło.

To miałes jakiegoś złoma ...

Na moim przykładzie.

Samochód Seicento produkcja 1999r. - silnik Fire 1.1. W silniku nic nie było robione. Przbieg 140tys km i 2 lata temu poszedł "dalej".

Daewoo Nubira II 2.0. Rok produkcji 2000 (silnik X20SED 2.0 16V 133KM (silnik GM Holden z "Opla"). przbiegie 160tys.
Kable WN wymieniłem na nowe profilaktycznie bo były oryginalne z 1999r ... Uszczelka była do wymiany fakt , bo się "pociła" , ale była ona też "oryginalną" ..
Cewki i itd , oryginalne ...

Znajomy - VW Polo z 1992r , silnik 1.4. Silnik - nie naprawiany.

Szczerze mówiąc nikogo nie znam kto by naprawiał silnik.

No chyba że ktoś kupuje np. samochód z silnikiem ktory nie "lubi" LPG i montuje na siłę najtańszą instalke a potem samochód jest winny a nie on ...

Po prostu jesli ktoś chce LPG to musi kupić taki samochód z takim silnikiem który świetnie znosi pracę z LPG ...
, a są takie silniki które LPG nie tolerują a tych co na siłę montują w nich LPG za karę czekają drogie naprawy ...

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 3946 (20090318) __________

Data: 2009-03-18 21:27:16
Autor: Seba
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Samochod Seicento produkcja 1999r. - silnik Fire 1.1. W silniku
nic nie bylo robione. Przbieg 140tys km i 2 lata temu poszedl
"dalej". Daewoo Nubira II 2.0. Rok produkcji 2000 (silnik X20SED 2.0 16V
133KM (silnik GM Holden z "Opla"). przbiegie 160tys.
Kable WN wymienilem na nowe profilaktycznie bo byly oryginalne z
1999r ... Uszczelka byla do wymiany fakt , bo sie "pocila" , ale
byla ona tez "oryginalna" ..
Cewki i itd , oryginalne ...

Ty nam tego Kaszpir nie pisz, bo my dobrze wiemy jak nas maltretowales postami swego czasu ;)

Sebastian S.

Data: 2009-03-19 10:08:07
Autor: Mirek Ptak
[OT] Re: Awryjność nowych diesli - il e w tym prawdy
Dnia 2009-03-18 20:25,  */// Kaszpir ///* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 3946 (20090318) __________

Dziwię się, że jeszcze Ci nikt(?) na to uwagi nie zwrócił - to da się wyłączyć - jak nie wiesz jak, to chętnie pomogę ;)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-03-17 14:53:48
Autor: CeSaR
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy
Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:)

Dokładnie tak, zgadzam się z przedmówcš. I jeszcze uzupełniajšc: w "benzynach" częstš usterkš sš również:
- niedopompowane koła tylne
- parujšce szyby boczne (w kombi jeszcze dodatkowo tylna)
- słabe domykanie prawych przednich drzwi
- drgajšce lusterka wewnętrzne

Diesle tych wad sš zupełnie pozbawione.

Data: 2009-03-17 16:31:01
Autor: TomiZS
Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy

Witam!

czym i JAK :))

Dokaldnie, ale nikt sie nie przyzna ze w benzynce leca:
-cewki

Wymieniałem raz w 3 letnim aucie i raz w 10 letnim (było już w sumie ok. 10 samochodów),

-silniki krokowe

Jedynie raz był czyszczony,

-uszczelniacze zaworow

W benzynie do 200 kkm nic takiego się nie robi.

-uszczelki pod glowica

Jeden raz, dlatego, poprzedni właœciciel przegrzał silnik i mechanik złożył silnik na bardziewnej uszczelkę AJUSA.

-pompy, alternatory,rozruszniki

Pompę wody wymieniam razem w rorzšdem (jeœli napędzana paskiem rozrzšdu).

-uszczelniacze zaworow

To już chyba raz było :)

-sondy lambda

Ani razu

czujniki polozenia walu i inne..

raz czujnik temperatury

Oczywiscie ze wazne jak sie jezdzi, ale jest co sie zepsuc:)

Jeżdżę dynamicznie, jednak nie pałuję zimnego silnika. Nie mam większych problemów z silnikami benzynowymi. Może znaczenie ma fakt, że benzynami jeżdżę do 150, góra 200 kkm.
W kwestii Diesela, mam ukochanego turbodisela, na mechanicznie sterowanej pompie wtryskowej (wtrysk bezpoœredni), który jeŸdzi na wszystkim i kompletnie nic się nim nie dzieje. Raz na 3-4 lata wraz z wymianš rozrzšdu idzie na regulację dawki paliwa i kšta wtrysku i wymienę przewodów przelewowych (przy okazji wymiana przekeŸnika œwiec żarowych. Od 3 lat myœlę, że warto wymienić œwiece żarowe... ale te sš nadal sprawne :). Niedługo chyba trzeba będzie go zmienić. Żona chce koniecznie diesela, a ja nie mam pojęcia na co zmienić, aby nie wpakować się chore koszty napraw :(

--
Pozdr.

TOMI
(Wawa Praga/Jelonki)
R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6.

Data: 2009-03-18 10:03:13
Autor: gosmo
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijtowp.pl> napisał w wiadomości news:gpntgc$297i$1news2.ipartners.pl...
Witam!
Generalnie silniki diesla sa mocniejsza konstrukcja, nie slyszalem opini o peknietym kopusie silnika, urwanym wale lub padnietej skrzyni.

He, he... to ty chyba niewiele słyszałeś o silnikach diesla. Jakiś czas temu, gdy VW wypuścił 2.0 TDI okazało się, że blok silnika nie wytrzymuje po dosyć krótkim okresie użytkowania. Jest oficjalna informacja VW której możesz sobie poszukać w sieci.

Data: 2009-03-18 16:41:31
Autor: JG
gosmo pisze:
[...]
Blok też? Ja o głowicy słyszałem...

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-18 16:08:58
Autor: Rafal Lorenc
JG [uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl]   na: pl.misc.samochody napisał/ła:

> He, he... to ty chyba niewiele słyszałeś o silnikach diesla. Jakiś czas > temu, gdy VW wypuścił 2.0 TDI okazało się, że blok silnika nie wytrzymuje po > dosyć krótkim okresie użytkowania. Jest oficjalna informacja VW której > możesz sobie poszukać w sieci.  Blok też? Ja o głowicy słyszałem...

Tylko głowica, żaden block i robili to na gwarancji.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119

Awryjność nowych diesli - ile w tym prawdy