Axa Direct nie chce wypłacić odszkodowania

Data: 2013-11-18 23:56:43
Autor: Zbynek Ltd.
Axa Direct nie chce wypłacić odszkodowania
Elo

Sprawa jest odrobinę zawiła :-)
Axa Direct ignoruje moje ponaglające maile z prośbą o definitywne zakończenie sprawy lub choćby informację. Minęły już dawno 3 miesiące od zgłoszenia.

Stał sobie zaparkowany samochód A. Drugim samochodem, nazwijmy go B, jechał ktoś na tyle brawurowo, że chciał przy dużej prędkości skręcić o 90 stopni. Nie wyrobił i przywalił odrobinę w zaparkowany samochód A. Na tyle odrobinę, że zaparkowany samochód cofnął się o 2 metry i obrócił o 90 stopni. Nie, nie z wrażenia. Straty w pobliskiej infrastrukturze pominę.
Za samochodem B w odległości, prawdopodobnie, kilkudziesięciu metrów jechali policjanci. Zanim dojechali to po kierowcy auta B zobaczyli opadający kurz. Uciekł biedaczek piechotą, bo mu się samochód zepsuł.
Auto B nie figurowało na stronie internetowej UFG jako posiadające ubezpieczenie OC, gdzie sprawdzałem po nr rejestracyjnym. Jednakże po tygodniu w piśmie od Policji miałem napisane że miał ubezpieczenie w Axa Direct i podano numer polisy. Była też informacja, że skierowano do sądu wniosek o ukaranie kierującego pojazdem, właściciela pana Iksińskiego, z art. 86 Par 1 KW. Za rękę go nie złapano, więc nie wiadomo czy był pijany.
Szkoda została zgłoszona do Axa 30.lipca. Notabene szkoda całkowita.
Do dziś nie otrzymałem ani grosza. Ani żadnej pisemnej, czy choćby mailowej, informacji. Jak po 3 dniach prób i jednorazowych 25 minutach (serio) oczekiwania na słuchawce, w końcu zgłosiła się konsultantka, to powiedziała, że 3 tygodnie temu wysłano mi pismo (akurat wysłano) i że na razie nie wypłacą, bo nie ma jeszcze wyroku stwierdzającego winę sprawcy. Co mam nagrane.

Chyba OC nie jest uzależnione od tego kto kierował, prawda? Czy to był pan Iksiński, czy mały zielony człowieczek.

To, że nie mogli mieć od razu wszystkich dokumentów, bo mój ubezpieczyciel nie spieszył się, to raczej ich problem. I nie zmienia to oświadczenia o braku wyroku sądowego.

Wychodzi z tego, że opóźnienie może przeciągać się w nieskończoność, jeśli obwiniony będzie się zapierał, że to zielony ludzik prowadził. Nie będę żył nieskończoności, więc czy kierować sprawę do sądu już, czy jeszcze nie?

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-11-19 14:35:33
Autor: WOJO
[...]
Spróbuj najpierw tutaj:
http://rzu.gov.pl
WOJO

Data: 2013-11-19 14:59:50
Autor: Zbynek Ltd.
WOJO napisał(a) :
[...]

Dzięki, już tam byłem prędzej.
Nie chce mi się składać skargi. Niech mi nikt nie mówi, że Axa nie zna prawa. I że trzeba im je przedstawić.

Gdyby gościu, który miał pierwszą kraksę w życiu, nie znał przepisów, to rozumiem, ale mam w tym w tym wypadku do czynienia z zawodowcem, który dziennie obrabia pewnie dziesiątki taki spraw. I statystycznie wie, że tylko promil będzie twardo żądał należnych odsetek :-(

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-11-19 15:38:55
Autor: Ariusz
W dniu 19.11.2013 14:59, Zbynek Ltd. pisze:
WOJO napisał(a) :
[...]

Zbieraj rachunki zwłaszcza z wypożyczalni samochodów albo za taksówki.
No i nic na telefon na gębę i wydaje mi się, że przeceniasz maila - Radzę wszystko na piśmie i najlepiej za potwierdzeniem odbioru.

Choć po prawdzie puki nie ma winnego to się nie dziw, że nie chcą wypłacić. Już nie raz sądy w Polsce dawały popis i uniewinniały rożne persony.

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-11-19 14:41:44
Autor: A.L.
Axa Direct nie chce wypłacić odszkodowania

WOJO napisał(a) :
[...]

Znajomy mowi ze najlepiej wysylac listy na papierze urzedowym
kancelarii prawniczej. A.L.

Data: 2013-11-21 08:52:39
Autor: Ariusz

WOJO napisał(a) :
[...]

A co oni prawników nie mają. Myślisz, że się przestraszą? Wątpię oni mają procedury i w d... zdrowy rozsądek. Kiedyś ubezpieczyciel zaproponował mi 1700 zł za szkodę ja chciałem 3000. Nie zgodzili się więc naprawa poszła przez ASO i zapłacili ponad 7000 zł. Gdzie tu zdrowy rozsądek.

Ariusz

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-11-19 15:44:00
Autor: grzech
W dniu 2013-11-19 14:59, Zbynek Ltd. pisze:
WOJO napisał(a) :
[...]

I właśnie o to chodzi. Tanie ubezpieczenia wychodzą generalnie dosyć drogo. Trzeba się niestety przekonać o tym na własnym tyłku.
Wydawało mi się, że czekanie na wyrok karny, by wypłacić odszkodowanie to stary numer i dziś nikt na niego się nie nabierze. Już to kiedyś przerabiałem. Jedyna rada to natychmiastowe wezwanie do wypłaty kwoty bezspornej odszkodowania i naliczanie odsetek. Skutkuje. Jakby co, jest to dobra lokata. Oprocentowanie wyższe niż na rachunkach bankowych. Czasami trzeba wyegzekwować sądownie ale i tak się opłaca.

Data: 2013-11-21 01:10:00
Autor: CPL

Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l6fu87$38n$1mx1.internetia.pl...

to dobra lokata. Oprocentowanie wyższe niż na rachunkach bankowych. Czasami trzeba wyegzekwować sądownie ale i tak się opłaca.

Dodam, że te odsetki (na pocieszenie) są nieopodatkowane :)

Data: 2013-11-21 10:50:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 21 Nov 2013, CPL wrote:

[...]

  Możesz zapodać, z czego ma wynikać to zwolnienie?
  Z wrażenia przejechałem szukaniem ustawę o podatku dochodowym i widzę
zwolnienie (z podatku od odsetek) WYŁĄCZNIE dla umów o pracę, art.21.1.95
  Dziwnym byłoby że fiskus odpuścił choćby grosze :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-19 16:24:21
Autor: Jacek Midura
 "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> Wrote in message:
WOJO napisał(a) :
[...]

Przecież nikt tak nie twierdzi i nie taka jest rola RzU.
 Oczywiście zrobisz jak uważasz. W moim przypadku skarga do RzU
 podniosła wysokość odszkodowania o ponad 500% (z kwoty 4- do
 5-cyfrowej) - za cenę jednego czy dwóch znaczków
 pocztowych.
Chętnie poznam przeciwne doświadczenia, jeśliby się ktoś chciał
 podzielić.

[...]

To jest argument przeciwko interwencji RzU? Wg mnie zdecydowanie za.

--
Jacek Midura

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Axa Direct nie chce wypłacić odszkodowania