Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...

Data: 2010-07-18 19:00:17
Autor: venioo
Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...
W dniu 2010-07-18 18:56, Bydlę pisze:
"Formula One tyres are normally filled with a special, nitrogen-rich air
mixture, designed to minimise variations in tyre pressure with
temperature. The mixture also retains the pressure longer than normal
air would."

http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5283.html

Czyli albo nie gra coś w F1, albo ci oferujący coś takiego w
warsztatach, nie są aż takimi hochsztaplerami...

A jezdzisz 25-300km/h zeby az tak mocno opona sie nagrzewala a 0,1s decydowala o wszystkim?

--
venioo
Xantia X2 Break 1,9TD Magma-Rot -PMS

Data: 2010-07-18 20:37:35
Autor: Bydlę
venioo wrote:
> A jezdzisz 25-300km/h zeby az tak mocno opona sie nagrzewala a 0,1s
> decydowala o wszystkim?

Tak, 25 i więcej jeżdżę. ;-)

A serio:
- staram się nie przekraczać 200
- odnieś objaśnienie ze strony F1 do objaśnień z warsztatów i zarzucanej tu kłamliwości takich twierdzeń.

--
Bydlę

Data: 2010-07-18 21:26:43
Autor: venioo
W dniu 2010-07-18 20:37, Bydlę pisze:
venioo wrote:
 > A jezdzisz 25-300km/h zeby az tak mocno opona sie nagrzewala a 0,1s
 > decydowala o wszystkim?

Tak, 25 i więcej jeżdżę. ;-)

:) zero mi zjadlo ;)

A serio:
- staram się nie przekraczać 200
- odnieś objaśnienie ze strony F1 do objaśnień z warsztatów i zarzucanej
tu kłamliwości takich twierdzeń.

Tam gdzie opony starczaja na pare okrazen i poddawane sa ogromnym przeciazeniom, w dodatku od nich zalezec moze wygrana a co za tym idzie slawa i duze pieniadze, to azot moze cos daje. W normalnej cywilnej eksploatacji to takie nabijanie klienta w butelke, roznice w eksploatacji miedzy azotem a powietrzem sa tak nieistotne, ze mozna smialo powiedziec, ze pomijalne.

Data: 2010-07-18 23:14:54
Autor: Bydlę
venioo wrote:

> Tam gdzie opony starczaja na pare okrazen i poddawane sa ogromnym
> przeciazeniom, w dodatku od nich zalezec moze wygrana a co za tym idzie
> slawa i duze pieniadze, to azot moze cos daje.

No i jesteśmy w domu - mi chodziło nie o udowadnianie bez/sensowności takiego rozwiązania, a o podważanie celów - skoro F1 stosuje, samoloty też, to znaczy,że hasła były prawdziwe...

...ale nie do wykorzystania przez szarego człowieka.

Podkreślam raz jeszcze, że mam niemieckie powietrze w kołach i mi z tym dobrze (w zimowych będę miał polskie).
:-)

--
Bydlę

Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...