Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...

Data: 2010-07-18 21:07:29
Autor: .z.
Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...
Bydlę pisze:

Czyli albo nie gra coś w F1, albo ci oferujący coś takiego w warsztatach, nie są aż takimi hochsztaplerami...

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07/azot-zamiast-powietrza-w-oponach-raz.html

Data: 2010-07-18 21:19:04
Autor: Bydlę
.z. wrote:

> http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07/azot-zamiast-powietrza-w-oponach-raz.html

Czyli nikt nie neguje tego, co twierdzą warsztaty i inżynierowie F1.
O to mi chodziło.

:-)

--
Bydlę

Data: 2010-07-18 21:29:35
Autor: AW
W dniu 2010-07-18 21:19, Bydlę pisze:
.z. wrote:

oferujący coś takiego w
> [...]

Chodzi o to, że ty nie rozumiesz kawałka tekstu który zacytowałeś.

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07/azot-zamiast-powietrza-w-oponach-raz.html

  udowadnia, że to:

"Formula One tyres are normally filled with a special, nitrogen-rich air mixture, designed to minimise variations in tyre pressure with temperature. The mixture also retains the pressure longer than normal air would."

jest bzdurą.

Taka rada dla ciebie. Nie cytuj tekstów, których nie rozumiesz bo robisz z siebie błazna.

--
AW

Data: 2010-07-18 23:16:47
Autor: Bydlę
AW wrote:
> Chodzi o to, że ty nie rozumiesz kawałka tekstu który zacytowałeś.

Nie, napisałeś nieprawdę.

> [...]
> mixture, designed to minimise variations in tyre pressure with
> temperature. The mixture also retains the pressure longer than normal

To, udowadnia, że ma błędy już w założeniach, ale skrzętnie omija tę rafę.

Czytałeś  - tak a propos sugerowania debilizmu dyspunatów - całość ze zrozumieniem?
No to poczytaj...

trzymam kciuki!

--
Bydlę

Data: 2010-07-19 17:39:22
Autor: news.mm.pl
Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...

Nie, napisałeś nieprawdę.

No to rozumiesz, ale nie dajesz po sobie poznać.

w hecy z azotem chodzi o:
- wilgoć: (wytrącanie się pary wodnej w oponie i ponowne parowanie =zmiany ciśnienia)
- reagowanie tlenu z felgą/oponą = zmiana ciśnienia - w skrajnym wypadku zapalenie.

w lotnictwie azot stosuje się w innych systemach samolotu i latwiej nim pompować niż specjalnie sprężać i osuszać powietrze (nie dostyczy samolotów radzieckich).

Data: 2010-07-19 15:53:07
Autor: masti
Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...
Dnia pięknego Mon, 19 Jul 2010 17:39:22 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
wystukał:

- reagowanie tlenu z felgÂą/oponÂą = zmiana ciÂśnienia - w skrajnym wypadku
zapalenie.

wow! to pokaż choć jeden przykład samozapłonu opony :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-07-19 18:31:55
Autor: news.mm.pl
Azot, ten nieszczesny azot w ko3ach...
wow! to pokaż choć jeden przykład samozapłonu opony :)

jak chciabyś zobaczyć takie ogniste jebuduuuuuu
a potem palące się szczątki opony to nie pokażę.

ale jeżeli coś może się palić w powietrzu to w sprężonym powietrzu tym bardziej.

Data: 2010-07-19 18:53:32
Autor: Bydlę
Azot, ten çż˝.
masti wrote:
[...]

Ja widziałem w ciężarówce - paliła się opona z powietrzem z zewnątrz.
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-07-19 18:19:25
Autor: Bydlę
news.mm.pl wrote:
>  >> Chodzi o to, że ty nie rozumiesz kawałka tekstu który zacytowałeś.

> w hecy z azotem chodzi o:
> - wilgoć: (wytrącanie się pary wodnej w oponie i ponowne parowanie =zmiany
> ciśnienia)

Podobno ciśnienie się nie zmienia.
;>

--
Bydlę

Data: 2010-07-19 18:35:59
Autor: news.mm.pl
Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...

Podobno ciśnienie się nie zmienia.
;->

widzisz znowu nic nie kapujsz.

powinieneś napisać: "podobno ciśnienie 100% N2 zmienia się tak samo jak powietrza"

Data: 2010-07-19 19:00:42
Autor: Bydlę
news.mm.pl wrote:

> powinieneś napisać: "podobno ciśnienie 100% N2 zmienia się tak samo jak
> powietrza"

Tak, ale użyłem skrótu myślowego.
Myślałem, że złapiesz.

--
Bydlę

Data: 2010-07-19 20:35:08
Autor: news.mm.pl
Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...

> powinieneś napisać: "podobno ciśnienie 100% N2 zmienia się tak samo jak
> [...]

mogeś sobie tą uwagę darować
Skoro zaproponowalem poprawne wyrażenie to znaczy, że zalapalem intencję.

- ale prosze przekomarzaj się dalej.- w tym masz niejaką wprawę, choć mistrzem nie będziesz ;-)

Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...