Azot w kołach

Data: 2009-04-10 11:20:07
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Azot w kołach
MAD pisze:
Witam

Jaki jest sens pompowania opon azotem?
Są swiadczone takowe usługi ale nie wiem po co to robić.
Proszę o opinię - w koncu powietrze to w prawie 80% to azot.

O właśnie, ty jesteś z tych myślących co uważali na chemii ;-)
Były już dyskusje na ten temat, że azot jest dla leszczy ;-)

Seco

Data: 2009-04-10 11:28:19
Autor: CeSaR
Azot w kołach
O właśnie, ty jesteś z tych myślących co uważali na chemii ;-)
Były już dyskusje na ten temat, że azot jest dla leszczy ;-)

Nie dla leszczy tylko dla prawdziwych road-warrior'ów.
Azot jest cool. Jeśli nie jesteś kapeluszem oczywiście.
I naprzykład taka Kia cee'd z kółkami z azotem spokojnie przechodzi test garba na Puławskiej przy prędkości 1,25 Zientarskiego. Jest warunek - świecące nakładki na wentylach.

Data: 2009-04-10 12:23:32
Autor: MrJiNks
Azot w kołach
CeSaR pisze:

>I naprzykład taka Kia cee'd z kółkami z azotem spokojnie przechodzi test
> garba na Puławskiej przy prędkości 1,25 Zientarskiego.

Killer, pojechał :D

JiNx

Data: 2009-04-10 17:56:15
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Azot w kołach
CeSaR pisze:
[...]

Tego garba co to jego sfrezowali? To nie dziwne.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-04-11 13:20:28
Autor: Artur Miller
Azot w kołach

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@box43.pl> wrote in message news:grnq7a$pf3$1news.dialog.net.pl...
CeSaR pisze:
[...]

garb był w dół. taki wklęsły.

nie stać Cie na azot i zazdroscisz ... i dorabiasz ideologię :P

@

Data: 2009-04-11 14:28:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Azot w kołach
CeSaR pisze:
[...]

Na tej zasadzie, to garbatych jest jakaś znaczna większość. Zwłaszcza wśród facetów po 50-tce. :P

nie stać Cie na azot i zazdroscisz ... i dorabiasz ideologię :P

Pójdę do Guliwera, niech mi pierdnie w oponki. :P

Data: 2009-04-10 12:27:50
Autor: Yans van Horn
Azot w kołach
Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
MAD pisze:
[...]

Im bardziej jazda zblizona do torowej tym odpowiednia mieszanka w oponach ma wieksze znaczenie.
Np. wilgoc, ktora jest pompowana razem z powietrzem do opon moze powodowac przy rozgrzaniu opon istotne zmiany cisnienia wplywajace na trakcje.

Im bardziej spokojna jazda tym mniejszy ma to sens.

Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2009-04-10 13:36:12
Autor: MichałG
Azot w kołach
MAD pisze:
[...]

Spokojna jazda w tym wypadku zaczyna sie juz poniżej 250/h ....... ;-)

pozdrawiam
michał

Data: 2009-04-10 15:09:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Azot w kołach
On 2009-04-10, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

Im bardziej spokojna jazda tym mniejszy ma to sens.

Spokojna jazda w tym wypadku zaczyna sie juz poniżej 250/h ....... ;-)

I to w przypadku opon z indeksem do 180 ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-04-10 15:47:25
Autor: Robert_J
Azot w kołach
O właśnie, ty jesteś z tych myślących co uważali na chemii ;-)

Ty za to nie uważałeś za bardzo :-). Pomijając całą tę dyskusję, argumenty za i przeciw, gadki szmatki z netu itp. spójrz na to z innej, istotniejszej strony. W powietrzu jest owszem, prawie 80 % azotu. Ale też prawie 20 % tlenu. A właśnie o tlen chodzi w całej tej zabawie :-), a właściwie o jego brak w mieszance Pneumix :-). To tlen szkodzi gumie, a nie azot ją chroni :-). Ja nie wypowiadam się o wadach, zaletach tego zabiegu, ale faktycznie nazwa jest nietrafiona MZ. Bo przeciętny użytkownik myśli że zamiast 80 % pompują mu 100 % (około) azotu, a musi płacić 5 zł za sztukę opony :-). A to chodzi o to, że zamiast 20 % tlenu do opony trafiają jego śladowe ilości...

Data: 2009-04-10 07:11:23
Autor: WS
Azot w kołach
On 10 Kwi, 15:47, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote:
 A to
chodzi o to, że zamiast 20 % tlenu do opony trafiają jego śladowe ilości...

a od zewnetrznej strony pozostaje te 20% ;) , ale pewnie nie szkodzi
oponie, bo z tej strony opona ma ladne napisy :)   :)

jedyny zysk z pompowania azotem to brak (mniejsza ilosc) pary wodnej,
ale to zalatwia kompresor z osuszaczem

a jesli "fachowiec" wymoczy felge, opone przed zalozeniem to i azot
nie pomoze

WS

Data: 2009-04-10 16:01:27
Autor: Piter
Azot w kołach
[...]

nie śladowe tylko jak ktoś wyliczył ~7% razem z powietrzem przy zakładaniu, poza tym z zewnątrz masz jakąś powłoke z czystego azotu ? a może liczysz na to że będziesz jeździć na łysych oponach bo już dawno się zużyły, ale nie wymienisz, bo nie sparciały, bo masz azot w oponach ?

Data: 2009-04-10 16:16:34
Autor: Robert_J
Azot w kołach
[...]

Na nic nie liczę, zauważ że nie pisałem tego jako "zadowolony użytkownik" :-). Mi to wisi szczerze mówiąc, pompuję koła powietrzem. Zwracałem tylko uwagę na inny aspekt tego zagadnienia.
A tak odbiegając trochę od tematu zauważam po raz któryś z kolej zadziwiającą rzecz. Owszem, użytkownik nie bardzo jest w stanie odczuć różnicę w użytkowaniu kół z azotem aobo powietrzem. I wtedy dorabia ideologię że "nie warto". Ale tak samo nie bardzo można z poziomu normalnego użytkownika zauważyć delikatnych różnic w stosowanych olejach silnikowych (tej samej kategorii, ale różnych marek). A nie ma tygodnia żeby nie pojawiał się wątek "który olej lepszy" :-))). Przecież tak naprawdę między nimi zauważalne różnice występują tylko w reklamach... Ot, takie wybiórcze i selektywne myślenie...
Pozdrawiam i wesołych świąt :-))

Data: 2009-04-10 16:28:29
Autor: Piter
Azot w kołach
[...]

słuchaj no to jest jak w audio, niby każdy przewód to to samo, większość nie zauważy różnicy, ale wytrawny słuchacz, z dobrej klasy sprzętem i na wymagającym utworze, stwierdzi że tego się słuchać nie da, kierwoca F1 w bolidzie pewnie też by tak powiedział jakby mu napompowali koła powietrzem.
Olej to olej siedzi sam i sam na siebie pracuje, opona jest otoczona zwykłym powietrzem a w środku przy nie, próżniowym napełnianiu zawartość tlenu spadnie z 21 do ~7% czy warto za to wypuszczać 40 zł rocznie w powietrze? Czy w ogóle w tych bultach jest azot? czy może ktoś sobie zwykłe powietrze do butli napchał

Azot w kołach