B. łatwe trasy w okolicach Beskidu ¦l±skiego

Data: 2010-12-14 09:42:44
Autor: Tomek
B. łatwe trasy w okolicach Beskidu ¦l±skiego
Witam,
mam za sob± pierwsze jazdy na stoku Cypiska w Korbielowie (wybitnie dla pocz±tkuj±cych, 300m/40m).
Czy w okolicach Szczyrku czy Wisły s± trasy z wyci±gami o podobnych (całkowicie zielone) parametrach??
Pro¶ba o doradzenie. A moze co¶ w Gorcach? A może Białka Tatrzańska lub Jurgów?
Tomek.

Data: 2010-12-14 11:25:41
Autor: WS
On 14 Gru, 09:42, "Tomek" <marekja...@o2.pl> wrote:
Witam,
mam za sob pierwsze jazdy na stoku Cypiska w Korbielowie (wybitnie dla
pocz tkuj cych, 300m/40m).
Czy w okolicach Szczyrku czy Wis y s trasy z wyci gami o podobnych
(ca kowicie zielone) parametrach??

szukaj oznaczonych na zielono ;)

to 300/40m to jest spadek 13,3% (liczac dla wygody sin, przy takich
katach tg wyjdzie podobnie (13,45%))

w Szczyrku masz np. http://czyrna-solisko.gat.pl/69.php
trasy nr 3 i 6 maja 12%, nr 8 ma 15%

WS

PS. z tego co pamietam, to jechalem chyba tylko nr.8 - jesli jest
kiepski snieg, to ledwie sie jedzie ;), tak plasko...

Data: 2010-12-15 10:07:13
Autor: Tomek
B. latwe trasy w okolicach Beskidu Slaskiego

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:5a2f2ecb-c324-4ec5-a0bf-f0365b051a1d29g2000yqq.googlegroups.com...
[...]

Odnosnie trasy 8
15% to nie jest malo dla calkiem zielonych w tym sporcie.
Mam pytanie jeszcze odnosnie trasy 3- zjazd z niej zaczyna sie
na szczycie Skrzycznego. Po zjechaniu do dolu trzeba
dralowac z kilometr (o ile nie wiecej) z powrotem do wyciagu.
http://www.beskidslaski.pl/Szczyrk/GrafikaS/narty_mapka_duza.jpg
Wyciagi orczykowe kolo trasy nr 1 moga byc za trudne.
A moze nie zjezdzac do "samego dolu" tylko pod wyciag trasy
nr 2??
Tomek.

Data: 2010-12-15 01:54:28
Autor: WS
On 15 Gru, 10:07, "Tomek" <marekja...@o2.pl> wrote:
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> napisal w wiadomoscinews:5a2f2ecb-c324-4ec5-a0bf-f0365b051a1d29g2000yqq.googlegroups.com...

> [...]

Wyciagi orczykowe kolo trasy nr 1 moga byc za trudne.
A moze nie zjezdzac do "samego dolu" tylko pod wyciag trasy

15% to PRAWIE PLASKO!

co do 3: jestem tam (okolice Skrzycznego) prawie co tydzien, ale nigdy
nia nie jechalem ;)
od kuzyna wiem tylko, ze przy malo nosnym sniegu nie da sie dojechac
nawet na kreche pod Male Skrzyczne

to "co¶" czyli trasa nr 3, to raczej nie jest utrzymywane/
ratrakowane...

na tej mapki masz 2 odrebne osrodki (osobne karnety...): COS
(Skrzyczne) i GON(reszta) nikt nie ma interesu w utrzymywaniu tej
przelaczki - chyba, ze cos sie ostatnio zmienilo ;)

WS

PS. te zielone trasy na 100% nadaja sie do nauki...

http://www.szczyrk.cos.pl/osrodek_narciarski/osrodek_narciarski.php

Data: 2010-12-14 19:57:55
Autor: DarkEntries
B. łatwe trasy w okolicach Beskidu ¦l±skiego
Czy w okolicach Szczyrku czy Wisły s± trasy z wyci±gami o podobnych (całkowicie zielone) parametrach??

Szczyrk: Biały Krzyż.

Data: 2010-12-14 23:16:24
Autor: Andrzej Jackowicz-Korczynski
B. Ĺ‚atwe trasy w okolicach Beskidu Ĺšl Ä…skiego
W dniu 14.12.2010 09:42, Tomek pisze:
Witam,
mam za sobÄ… pierwsze jazdy na stoku Cypiska w Korbielowie (wybitnie dla
poczÄ…tkujÄ…cych, 300m/40m).
Czy w okolicach Szczyrku czy Wisły są trasy z wyciągami o podobnych
(całkowicie zielone) parametrach??
Prośba o doradzenie. A moze coś w Gorcach? A może Białka Tatrzańska lub
JurgĂłw?
Tomek.

Szczyrk Juliany, w tym tzw Dyrektorska nad Golgotą, na Skrzycznem była zielona trasa od Jaworzyny w dół, w Czyrnej też były łatwe trasy, choć orczyki dość długie

--
      \./_       Andrzej Jackowicz-Korczyñski
       \

Data: 2010-12-15 09:48:48
Autor: Tomek

Użytkownik "Andrzej Jackowicz-Korczynski" <ajk4send@wp.pl> napisał w wiadomości news:ie8qbo$det$1node1.news.atman.pl...
W dniu 14.12.2010 09:42, Tomek pisze:
Szczyrk Juliany, w tym tzw Dyrektorska nad Golgotą, na Skrzycznem była zielona trasa od Jaworzyny w dół, w Czyrnej też były łatwe trasy, choć orczyki dość długie

Podziękowania za odpowiedź i linki.
Mam pytania- czy w marcu, po feriach szkolnych
jest tam duĹĽy ruch (na czym mi absolutnie nie zalezy)
i gdzie sÄ… atrakcyjne w sensie ceny kwaterki.
Jest spory wybór? Zamawiać, czy jechać w ciemno?
O Białym Krzyżu słyszałem, ale jak tam jest z obiadami?
Bo zwykle koło wyciągów ceny kwaterek są też i wyższe.
I czy sÄ… wypoĹĽyczalnie nart?
Tomek.

Data: 2010-12-16 20:53:03
Autor: Andrzej Jackowicz-Korczynski
W dniu 15.12.2010 09:48, Tomek pisze:

Podziękowania za odpowiedź i linki.
Mam pytania- czy w marcu, po feriach szkolnych
jest tam duĹĽy ruch (na czym mi absolutnie nie zalezy)

zaleĹĽy od marca, ale ostatnimi czasy moĹĽe być krucho ze Ĺ›niegiem poza GolgotÄ…, Julianami, Salmopolem  i BiaĹ‚ym KrzyĹĽem.

TĹ‚oczno raczej nie bywa w tym okresie

i gdzie sÄ… atrakcyjne w sensie ceny kwaterki.
Jest spory wybór? Zamawiać, czy jechać w ciemno?

tego nie wiem, mieszkam w Katowicach, ale na taniochę bym nie liczył. W przeciwieństwie do infrastruktury narciarskiej ceny noclegów mogą być zaskakująco wysokie.

O Białym Krzyżu słyszałem, ale jak tam jest z obiadami?

Jest tam bufet, choć w Centrum mozna zjeść lepiej w tych samych cenach.

--
      \./_       Andrzej Jackowicz-Korczyñski
       \
    /|  \                mail: ajk4send@wp.pl
  ___|___)         http://home.agh.edu.pl/ajk
  /  |         skype: andrzejjk, gg: #2281310

Data: 2010-12-15 16:57:00
Autor: Harnaś
B. łatwe trasy w okolicach Beskidu Śląskiego
On Tue, 14 Dec 2010 09:42:44 +0100, "Tomek" <marekjan63@o2.pl> wrote:

[...]

Patrz ogólnie na ilo¶ć zielonych i niebieskich, bo czasem jest tak, że
na zielonych s± trudniejsze fragmenty niż na niebieskich, albo znowu
niektóre zielone s± tak łagodne, że nie da się na nich nic nauczyć,
albo wręcz nie da się jechać w gorszych warunkach, bo za mały spadek.

Z instruktorem natomiast można do¶ć szybko zacz±ć jeĽdzić na
łatwiejszych czerwonych trasach.
Więc ja bym radził przede wszystkim poszukać szkółki narciarskiej,
wtedy zniknie strach przed stromiznami :)

--
Harna¶

Data: 2010-12-15 20:36:46
Autor: Fafek
W dniu 2010-12-14 09:42, Tomek pisze:

Pro¶ba o doradzenie. A moze co¶ w Gorcach? A może Białka Tatrzańska lub
Jurgów?

Je¶li chodzi o ukształtowanie, to najlepsza byłaby Białka, bo same płaskie trasy i do tego wyci±gi krzesełkowe. Ale tylko byłaby, bo zwykle
tam s± dzikie tłumy i nie warto się w to pchać. Prędzej Jurgów, Witów,
może Bukowina. W Beskidach problem jest natomiast z infrastruktur±, bo
o ile np. trasy w Szczyrku s± bardzo przyzwoite nawet dla
pocz±tkuj±cych, to tamtejsze wyci±gi już nieszczególnie.

Maciek

B. łatwe trasy w okolicach Beskidu ¦l±skiego