B737 - dostawa do Europy..

Data: 2013-04-19 14:54:05
Autor: Stachu Chebel
B737 - dostawa do Europy..
I nie tylko do Europy, Dżapońce też je mają...  W/g danych producenta,
zasięg nie pozwala na pokonanie Atlantyku. O Pacyfiku nie wspomnę. Po
drodze CPN'u nie ma .  Cycka do cyckania krowy w locie też zdaje się
nie mają. Plecak z zapasami mają jakiś czy co ??

Data: 2013-04-20 01:03:05
Autor: bartekltg
B737 - dostawa do Europy..
W dniu 2013-04-19 23:54, Stachu Chebel pisze:
I nie tylko do Europy, DĹźapońce teĹź je mają...  W/g danych producenta,
zasięg nie pozwala na pokonanie Atlantyku. O Pacyfiku nie wspomnę. Po
drodze CPN'u nie ma .  Cycka do cyckania krowy w locie teĹź zdaje się
nie mają. Plecak z zapasami mają jakiś czy co ??

Na pusto lecą:) Poza tym... do takich porównań należy wziąć
globus albo mapę zachowującą odległości;)

http://www.wolframalpha.com/input/?i=distance+from++St.+John%27s+canada+to+reykjavik

Wschodni kraniec Kanady - Islandia to ledwie 2600km,
a 737 wg wiki w najcieńszej wersji ma prawie 3.4kkm.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-04-19 16:15:17
Autor: Stachu Chebel
B737 - dostawa do Europy..
On 20 Kwi, 01:03, bartekltg <bartek...@gmail.com> wrote:
> [...]

Wschodni kraniec Kanady - Islandia to ledwie 2600km,
a 737 wg wiki w najcieńszej wersji ma prawie 3.4kkm.

=============
Teoria jak najbardziej poprawna!!  Czy w praktyce wygląda to tak
samo??  A co z Dżapońcami przez Pacyfik? Na raty przez Europę i
kawałki Azji? Hmm, można i tak...

Data: 2013-04-19 23:37:01
Autor: Jarosław Sokołowski
B737 - dostawa do Europy..
Pan Stachu Chebel napisał:

[...]

Concorde z Europy do Brazylii latał z międzylądowaniem na Azorach
(jeden taki ptaszek tam teraz stoi wypchany na lotnisku jako eksponat).
Też dobra trasa.

A co z Dżapońcami przez Pacyfik? Na raty przez Europę i kawałki Azji?
Hmm, można i tak...

A car na Alaskę kędy się dostawał, zanim ją Amerykańcom za beczkę smogonu
opchnął? Zwłaszcza ze Seatle tam jest po drodze. Nazwa Midway też skądś
się wezięła.

Jarek

--
Kiedy szliśmy przez Pacyfik,
-- Way-hey, roluj go,

Data: 2013-04-20 01:41:03
Autor: bartekltg
B737 - dostawa do Europy..
Pan Stachu Chebel napisał:

opchnął? Zwłaszcza ze Seatle tam jest po drodze. Nazwa Midway też skądś
się wezięła.

O właśnie, ta wyspa i całe Hawaje mi zniknęły z głowy;-)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-04-19 17:23:38
Autor: TJ_Blues
B737 - dostawa do Europy..
On Friday, April 19, 2013 7:41:03 PM UTC-4, bartekltg wrote:

> [...]

> się wezięła.

O właśnie, ta wyspa i całe Hawaje mi zniknęły z głowy;-)

A co z ETOPS? B737 to jednak dwuodkurzaczowy samolocik i wg. tych przepisow
nie powinien znalezc sie nigdy podczas przelotu dalej niz 180min od jakiegos
lotniska...
Ciekawa sprawa :-)

cheers

Data: 2013-04-20 12:47:42
Autor: Smok Eustachy
B737 - dostawa do Europy..
W dniu 20.04.2013 02:23, TJ_Blues pisze:
/.../

[...]

Na pustego też?

Data: 2013-04-20 09:02:29
Autor: TJ_Blues
B737 - dostawa do Europy..
On Saturday, April 20, 2013 6:47:42 AM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
> [...]

> nie powinien znalezc sie nigdy podczas przelotu dalej niz 180min od jakiegos

Na pustego też?

Nie ma znaczenia. Chodzi o rejestracje samolotu. Jesli dostawy byly realizowane
jako prywatne / biznesowe jety to ETPS bylby inny, np 300min.

cheers

Data: 2013-04-20 13:34:24
Autor: bartekltg
B737 - dostawa do Europy..
W dniu 2013-04-20 12:47, Smok Eustachy pisze:
[...]

Na pustego teĹź?

Pusty to pół biedy, ale przecież niektóre wersje latają z pasażerami.

Okazuje się, że czasu wynikającego z ETOPS wystarcza
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071017220254AAAuHw6
dla pewnych tras wystarczało nawet dla wersji 120min.

737 ma jakieś 800km/h.
Czyli 1600 km od lotniska, co pokrywa z zapasem trasę
Nowa Funlandia - Irlandia, nie wspominając nawet
lotnisku na Islandii.

Piszę, że wersja 3h umożliwia i mniej północne trasy.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-04-20 19:29:50
Autor: Dariusz K. Ładziak
B737 - dostawa do Europy..

Pan Stachu Chebel napisał:

[...]

ETOPS dotyczy lotów pasażerskich... Dostawa samolotu nie jest lotem pasażerskim - jest przelotem technicznym.

--
Darek

Data: 2013-04-20 12:21:12
Autor: TJ_Blues
B737 - dostawa do Europy..
On Saturday, April 20, 2013 1:29:50 PM UTC-4, Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]

ETOPS dotyczy lotów pasażerskich... Dostawa samolotu nie jest lotem pasażerskim - jest przelotem technicznym.

OK. Roger that.:-)

Data: 2013-04-20 21:49:36
Autor: bartekltg
B737 - dostawa do Europy..
W dniu 2013-04-20 21:21, TJ_Blues pisze:
[...]

ETOPS dotyczy lotĂłw pasaĹźerskich... Dostawa samolotu nie jest lotem

pasaĹźerskim - jest przelotem technicznym.

OK. Roger that.:-)

Ale to nie ma znaczenia! W ETOPS 180, a z biedą i 120 mieści
się lot nad Atlantykiem.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-04-20 01:38:31
Autor: bartekltg
B737 - dostawa do Europy..

==============

Teoria jak najbardziej poprawna!!  Czy w praktyce wygląda to tak
samo??

Nie za stary jesteś na interpunkcję z gadu-gadu? ;>

A jak inaczej. Prawdopodobnie tylko inne miasta,
np można lądować w Irlandii, jak ci tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przelot_Alcocka_i_Browna_przez_Atlantyk

Muszą sobie policzyć, jak najtaniej. I tak lecą;)

BTW, któraś wersja 737 _jest_ wykorzystywana do lotów
transatlantyckich.

A co z Dżapońcami przez Pacyfik? Na raty przez Europę i
kawałki Azji? Hmm, można i tak...

Ja bym puszczał z Alaski przez Kamczatkę. Ale szczegóły znów
zależą ostatecznie od kosztów.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-04-20 19:27:08
Autor: Dariusz K. Ładziak
B737 - dostawa do Europy..
Użytkownik Stachu Chebel napisał:
[...]

Jak nie pozwalają? Pozwalają, tyle że całkiem niehandlową trasą - na parę razy trasą północną, zupełnie nieopłacalne dla latania liniowego ale przelot techniczny nie jest podporządkowany tym samym zasadom kalkulacji kosztów - robi się go rzadko.

--
Darek

Data: 2013-04-20 22:47:37
Autor: J.F.
B737 - dostawa do Europy..
Dnia Sat, 20 Apr 2013 19:27:08 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
[...]

Dlaczego nieoplacalna ? Najkrotsza trasa z Seattle na Hokkaido wiedzie kolo Alaski i Kamczatki

J.

Data: 2013-04-20 23:55:14
Autor: Dariusz K. Ładziak
B737 - dostawa do Europy..
Użytkownik J.F. napisał:
[...]

Ale bez zbędnych miedzylądowań w pipidówach tylko po to żeby dotankować.. A trasa północna przez Atlantyk to w ogóle przez większą część roku jest niekorzystna trasą z Ameryki do Europy - północna lata się na zachód, na wschód korzystniej (jetstream pomaga)jest trasą południową.

Natomiast przez Kamczatkę do Japonii - nie wiem, ale chyba tam się nie bardzo lubią bo ciut spornego terytorium (Kuryle) mają... W ogóle Rosja nie lubi obcych w rejonie Kamczatki - sporo chyba dziwnych instalacji wojskowych tam maja i nie chcą żeby nad tym latać.

Ale generalnie - można nawet dwumiejscowy mały samolocik przeprowadzić z Ameryki do Europy albo do Australii - to tylko kwestia cierpliwości i właściwie zaplanowanej trasy.

--
Darek

Data: 2013-04-21 16:32:03
Autor: J.F.
B737 - dostawa do Europy..
Dnia Sat, 20 Apr 2013 23:55:14 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
Użytkownik J.F. napisał:
[...]

Ale to tylko 7000km - nie trzeba zbednych miedzyladowan.

[...]

Ale to nad Kamczatka nie prowadzi.

Ale generalnie - można nawet dwumiejscowy mały samolocik przeprowadzić z Ameryki do Europy albo do Australii - to tylko kwestia cierpliwości i właściwie zaplanowanej trasy.

Ale zasieg potrzebny do przelecenia miedzy lotniskami musi miec.
Ciesnina Beringa to co prawda tylko 2*45km, ale lotniska niekoniecznie
na plazy. A do Australii chyba troche wiekszego zasiegu trzeba.

J.

Data: 2013-04-21 15:20:42
Autor: Jarosław Sokołowski
B737 - dostawa do Europy..
Pan J.F. napisał:

[...]

Tylko trochę. Tak ze 100 km jest w miejscu, gdzie indonezyjskie wyspy są
najrzadziej. Za to z lotniskami tam łatwiej. Kiedyś regularne połaczenia
z Europy do Australii realizowane były brytyjskimi wodnolamolotami. Dość
luksuśnymi zresztą.

--
Jarek

Data: 2013-04-22 09:17:03
Autor: /dev/SU45
B737 - dostawa do Europy..

I nie tylko do Europy,

W śp Sky Europe pobili swego czasu rekord, lecąc Seattle-Bratysława non-stop. To że samolot trzeba było oddać bankom a linia padła niedługo później, to inna rzecz... No i 700 ma zdaje się największy zasięg ze wszystkich wersji 737.

http://www.boarding.no/art.asp?id=25799

Data: 2013-05-07 11:17:10
Autor: Jacek Osiecki
B737 - dostawa do Europy..
Dnia Fri, 19 Apr 2013 14:54:05 -0700 (PDT), Stachu Chebel napisał(a):
[...]

Oj tam, w Pocket Planes nie grasz? :) Byle gówienkiem się wszędzie można
dostać z międzylądowaniami... ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944