Data: 2019-04-02 02:11:14 | |
Autor: Bolko | |
B737Max w naszych samochodach | |
https://www.youtube.com/watch?v=FvW1y8cFAUw Pan jest pilotem i prowadzi kanał o lataniu. Na pewno słyszeliście o ostatnich dwóch wypadkach Maxa. W poprzednim odcinku wyciągnął z sieci raport dotyczące samolotu lini indonezyjskich. Z samolotem były już problemy. W jedną stronę leciała załoga. Pojawiły się problemy z lotem samolotu. Piloci wiedzieli który bezpiecznik wyłaczyć i do lecieli. W drugą stronę inna załoga leciała. Pojawiły się identyczne problemy, piloci walczyli z samolotem. Ale nie wyłaczyli bezpiecznika i samolot spadł. I teraz pan się pyta. Jest wypadek samochodowy. Standardowe przyczyny za szybko niedostosowanie do warunków itd itp. A nikt się nie pyta jaki wpływ na to że samochód zjechał na lewą stronę mają komputery umieszczone w tym samochodzie. I opisuje swoją historię z samochodem gdzie kupił nowy i miał wrażenie że jest opóźnienie przy hamowaniu. Zaczął drążyć temat. Użył akcelormetru w smartfonie jako czarnej skrzynki. Wyszło mu że faktycznie jest opóźnienie. Po jakimś czasie dealer odkupił od niego auto. |
|
Data: 2019-04-02 11:20:46 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
B737Max w naszych samochodach | |
Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), w
<3a942595-65da-4a2f-9109-2adcb48f3fd2@googlegroups.com>, Bolko <suryga@gmail.com> napisał(-a): I opisuje swoją historię z samochodem gdzie kupił nowy i miał wrażenie Ale to przypadek/awaria. W Boeningach problem jest systemowy -- źle zaprojektowany system. PS. Zresztą cały ten Max to jedna wielka lipa, składak starego samolotu z nowymi silnikami. Niestabilny, dlatego są te systemy, by utrzymać go w powietrzu. W prowizorce Boening poszedł o jeden krok za daleko. |
|
Data: 2019-04-02 03:53:10 | |
Autor: Bolko | |
B737Max w naszych samochodach | |
Ale to przypadek/awaria. Ja się nie nam. Ale gość lata i mówi a) dla niego nie jest problemem wsiąść do MAXA i polecieć b) on wydaniem opinii poczeka co powiem odpowiedni raport. A Ty latasz maxami? |
|
Data: 2019-04-02 13:11:22 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
B737Max w naszych samochodach | |
Tue, 2 Apr 2019 03:53:10 -0700 (PDT), w
<7c5748ad-e790-4a5c-a94e-0b2d8a3c6520@googlegroups.com>, Bolko <suryga@gmail.com> napisał(-a): > Ale to przypadek/awaria. Zapewne dla 99% pilotów system nie był problemem. A Ty latasz maxami? Ci co będą pisać raporty, też nie latali. |
|
Data: 2019-04-03 23:49:12 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
B737Max w naszych samochodach | |
Tue, 2 Apr 2019 03:53:10 -0700 (PDT), w
<7c5748ad-e790-4a5c-a94e-0b2d8a3c6520@googlegroups.com>, Bolko <suryga@gmail.com> napisał(-a): > Ale to przypadek/awaria. No i nie wiem jak ten jego "lot bez problemu" skończyłby się: "W Boeingu 737 MAX linii Ethiopian Airlines, który rozbił się 10 marca, automatyczny system zapobiegający utracie siły nośnej ponawiał kierowanie dziobu samolotu w dół po tym, jak piloci go wyłączyli - informuje w środę Reuters, powołując się na własne źródła. System ten miał, w niewyjaśnionych okolicznościach, uaktywniać się jeszcze cztery razy. Zwykle, jak zauważa Reuters, system ten po uaktywnieniu stara się jedynie wyrównać lot i sprawić, by maszyna leciała na stałej wysokości. W przypadku badanej katastrofy w Etiopii wadliwe działanie MCAS miało jednak sprawić, że kierował on samolot w dół, ku ziemi. Jak w środę informuje agencja, z ustaleń, które mogą zostać zawarte we wstępnym raporcie wynika, że piloci boeinga linii Ethiopian Airlines po stwierdzeniu błędnej pracy MCAS wyłączyli ten system. MCAS jednak, według rozmówców Reutersa, aż czterokrotnie wracał do pracy i ponownie kierował dziób samolotu w dół." |
|
Data: 2019-04-03 22:23:30 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
B737Max w naszych samochodach | |
Pojawiły się identyczne problemy, piloci walczyli z samolotem. Ale nie wyłaczyli bezpiecznika i samolot spadł. miedzy wylaczyc system a wylacznik bezpiecznik jest duza roznica ... IMHO watpie aby MCAS mial wlasny bezpiecznik w koncu to tylko troche kodu wiec wychodzi ze imbecyle nie przetestowali dobrze softu ...
Ein Insider ergänzte, es werde untersucht, ob die Software von selbst wieder angesprungen sei oder die Flugzeugführer es wieder aktivierten. no qrwa teraz testy jak 300 osob poszlo do piachu ? kogos powinni tam do lochu wsadzic w amarykanskich stylu na 150 lat |
|
Data: 2019-04-03 23:30:44 | |
Autor: Bolko | |
B737Max w naszych samochodach | |
W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 07:23:32 UTC+2 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
Pojawiły się identyczne problemy, piloci walczyli z samolotem. Ale nie wyłaczyli bezpiecznika i samolot spadł. miedzy wylaczyc system a wylacznik bezpiecznik jest duza roznica ... IMHO watpie aby MCAS mial wlasny bezpiecznik w koncu to tylko troche kodu wiec wychodzi ze imbecyle nie przetestowali dobrze softu ... to zależy w jakim samolocie w Airbusach nie da się wyłaczyć w Boeingach da |
|
Data: 2019-04-04 10:07:49 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
B737Max w naszych samochodach | |
Wed, 3 Apr 2019 23:30:44 -0700 (PDT), w
<9f637341-d7a5-4c1f-8682-c2fe0aa2739b@googlegroups.com>, Bolko <suryga@gmail.com> napisał(-a): W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 07:23:32 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał: Jak widać się nie dało. |
|
Data: 2019-04-04 01:19:27 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
B737Max w naszych samochodach | |
-- Jak widać się nie dało.
tam nie ma bezpiecznika ba lepiej kretyni dopiero teraz wstawili *czytelna* informacje kiedy MCAS sie aktywuje :-) mit einer zusätzlichen Alarmfunktion im Cockpit auszurüsten, damit für Piloten besser zu erkennen ist, wann das MCAS-System eingreift. smrod robi sie takze wokol FAA Die FAA wird verdächtigt, bei der Zertifizierung ein Auge zugedrückt und wichtige Teile der Sicherheitsprüfungen dem Konzern selbst überlassen zu haben. a chwila ... skad my to znamy ? czy nie podobnie bylo w przypadku KBA ? tam tez rzadowi urzednicy zawierzyli w zapewnienia VW nasz diesel jest czysty :-) |
|
Data: 2019-04-04 03:53:43 | |
Autor: Bolko | |
B737Max w naszych samochodach | |
W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 10:19:29 UTC+2 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
-- Jak widać się nie dało. tutaj pilot twierdzi że można to wyłączyć: https://www.youtube.com/watch?v=fmZ5BrPkFC8 |
|
Data: 2019-04-04 13:04:02 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
B737Max w naszych samochodach | |
Thu, 4 Apr 2019 03:53:43 -0700 (PDT), w
<b1f08d0a-8241-4e5f-930d-be97db72a7d4@googlegroups.com>, Bolko <suryga@gmail.com> napisał(-a): W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 10:19:29 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał: Co jest niejasne w tym? "Jak w środę informuje agencja, z ustaleń, które mogą zostać zawarte we wstępnym raporcie wynika, że piloci boeinga linii Ethiopian Airlines po stwierdzeniu błędnej pracy MCAS wyłączyli ten system. MCAS jednak, według rozmówców Reutersa, aż czterokrotnie wracał do pracy i ponownie kierował dziób samolotu w dół." |
|
Data: 2019-04-04 04:46:09 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
B737Max w naszych samochodach | |
Ein Insider ergänzte, es werde untersucht, ob die Software von selbst wieder angesprungen sei oder die Flugzeugführer es wieder aktivierten. teraz sprawdzaja czy MCAS sam sie ponownie wlaczal czy to moze piloci sami go ponownie aktywowali ... jako ze MCAS dziala z automatu na podstawie wskazan z jednego czujnika uwazam ze kretyni sa w czarnej dupie ... ciekawe co teraz wymysla ? ps 80 mln usd dolozyli Amerykanie niemieckiemu Bayerowi za raka u ogrodnika wiec Boening moze poplynac na miliardy za te 300 osob
https://www.money.pl/gospodarka/sad-w-usa-roundup-odpowiedzialny-za-wywolanie-raka-bayer-zaplaci-80-mln-dolarow-odszkodowania-6364297502337153a.html |
|
Data: 2019-04-04 10:35:02 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
B737Max w naszych samochodach | |
Thu, 4 Apr 2019 01:19:27 -0700 (PDT), w
<45a37d57-558f-4ed5-a930-d0339285f52a@googlegroups.com>, przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(-a): -- Jak widać się nie dało. Ale jakie ma znaczenie lampka, jak wychodzi że system i tak się aktywował mimo wyłączenia i mimo reakcji pilotów ściągał nos w dół? W jaki sposób lampka miałaby temu zapobiec? |
|
Data: 2019-04-04 01:47:17 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
B737Max w naszych samochodach | |
to nie tylko lampka:
Neben dem Software-Update, das allerdings noch von den Aufsichtsbehörden genehmigt werden muss, will Boeing die Sicherheit der Unglücksflieger der 737-Max-Serie mit weiteren Alarmfunktionen im Cockpit und zusätzlichem Training für Piloten erhöhen a) nowy soft b) lampka c) trening jak dziala MCAS i jak go zneutralizowac |
|
Data: 2019-04-04 10:45:53 | |
Autor: Budzik | |
B737Max w naszych samochodach | |
Użytkownik przemek.jedrzejczak@gmail.com ...
-- Jak widać się nie dało. Przemku, czy byłbys tak uprzejmy wklejac od razu tłumaczenie tych niemieckich wstawek? Nie kazdy zna niemiecki i oczywiście rozumiem, ze kazdy z nas moze sobie przekleic do translatora ale moze lepiej byłoby od razu zadbac o czytelnosc posta? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych, którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin |
|
Data: 2019-04-02 12:27:08 | |
Autor: robot | |
B737Max w naszych samochodach | |
W dniu 2019-04-02 o 11:20, radekp@konto.pl pisze:
Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), wCiekawe jak tak ten ich nowy bezosobowy okręt podwodny będzie się sprawował. |
|
Data: 2019-04-02 03:42:08 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
B737Max w naszych samochodach | |
Data: 2019-04-02 03:54:57 | |
Autor: Bolko | |
B737Max w naszych samochodach | |
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2019 12:42:10 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=13&t=2044 :) |
|
Data: 2019-04-02 04:08:26 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
B737Max w naszych samochodach | |
gosciu wspomina o nagraniu TVN podrzuci ktos linka ?
|
|
Data: 2019-04-02 04:16:33 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
B737Max w naszych samochodach | |
w 2012 byla akcja serwisowa :-)
https://www.autobild.de/artikel/kia-sportage-rueckruf-3344111.html http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=13&t=2229 |
|
Data: 2019-04-02 18:38:15 | |
Autor: SW3 | |
B737Max w naszych samochodach | |
W dniu 2019-04-02 o 11:20, radekp@konto.pl pisze:
Ale to przypadek/awaria. A skąd wiadomo, że nie błąd systemowy? -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2019-04-02 22:02:03 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
B737Max w naszych samochodach | |
Tue, 2 Apr 2019 18:38:15 +0200, w <q8035p$8f4$1@dont-email.me>, SW3
<sw3.spam.stop@poczta.fm.invalid> napisał(-a): W dniu 2019-04-02 o 11:20, radekp@konto.pl pisze: Bo tak wynika z tekstów na forum. |
|
Data: 2019-04-02 23:36:23 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
B737Max w naszych samochodach | |
W dniu 02.04.2019 o 11:20, radekp@konto.pl pisze:
W Boeningach Sprawdź jeszcze raz, jak to się pisze. :] -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2019-04-02 12:42:16 | |
Autor: Myjk | |
B737Max w naszych samochodach | |
Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), Bolko
Jest wypadek samochodowy. RWD mają taki "fjuczer". Jak kierowca wjedzie kołem z momentem (i jeszcze mocniej dusi gaz) na inny grunt niż koło toczone, literalnie zerwie nim przyczepność, to system owszem je dohamuje, ale moment jest przenoszony na drugie koło i w rezultacie, choć to powinno być skorygowane z drugiej strony (ale najwidoczniej jest już za późno), auto najczęściej ląduje w krzakach. Na FWD zresztą to samo jest, ale nie ma aż takich drastycznych konsekwencji. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2019-04-03 21:29:55 | |
Autor: ToMasz | |
B737Max w naszych samochodach | |
W dniu 02.04.2019 o 12:42, Myjk pisze:
Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), Bolko (...)ostatnio pewnien producent ROWERÓW miał kontrolę. Urzędnicy nakazali umieszczenie informacji o tym że gdy rowerzysta na bagażniku wiezie towar, to droga hamowania może się wydłużyć. Ale o tym że abs w pewnych sytuacjach może wydłużyć drogę hamowania gdzieś jest napisane? ToMasz Ps pracowałem kiedyś w firmie która dostarczała silniki i osprzęt do napędu jednostek pływających. Był tam przycisk "override" (czy coś takiego). Pytałem co to jest i po co. Wyjaśniono mi, że kiedys statek wpływał do portu (czy kanału, śluzy), i w końcowej fazie wpływania kapitan miał dać "całą wstecz" na moment. ale chwilę przedtem, silnik wywalił "chceck engine" i odmówił posłuszeństwa, doprowadzając do kolizji i uszkodzenia statku. Więc to kolejny przypadek gdy elektronika, a właściwie oprogramowanie doprowadziło do katastrofy. PRzycisk o którym wspominam, "obchodził" wszelkie zabezpieczenia. po wciśnieciu silnik miał pracować nawet gdyby to doprowadziło do jego uszkodzenia. |
|
Data: 2019-04-03 21:40:06 | |
Autor: J.F. | |
B737Max w naszych samochodach | |
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q831jk$2qi$1@dont-email.me...
Ps pracowałem kiedyś w firmie która dostarczała silniki i osprzęt do napędu jednostek pływających. Był tam przycisk "override" (czy coś takiego). Pytałem co to jest i po co. Wyjaśniono mi, że kiedys statek wpływał do portu (czy kanału, śluzy), i w końcowej fazie wpływania kapitan miał dać "całą wstecz" na moment. ale chwilę przedtem, silnik wywalił "chceck engine" i odmówił posłuszeństwa, doprowadzając do kolizji i uszkodzenia statku. Więc to kolejny przypadek gdy elektronika, a właściwie oprogramowanie doprowadziło do katastrofy. PRzycisk o którym wspominam, "obchodził" wszelkie zabezpieczenia. po wciśnieciu silnik miał pracować nawet gdyby to doprowadziło do jego uszkodzenia. No, na jakies zludne "check engine" moze i poradzi, ale bez sterownika to chyba nawet okretowy diesel nie popracuje :-) W lotnictwie to wielokrotnie przerabiano - w Warszawie Airbus nie wyhamowal, bo komputer uznal ze nie wyladowal, wiec nie pozwolil odwrocic ciagu. Z drugiej strony - inne samoloty sie rozbily, bo pilot odwrocil jeszcze w powietrzu :-) J. |
|
Data: 2019-04-03 23:37:22 | |
Autor: Bolko | |
B737Max w naszych samochodach | |
W lotnictwie to wielokrotnie przerabiano ja utworzyłem ten wątek i nie wiem dlaczego ale wszyscy o samolotach tutaj piszą. A mi o samochody chodzi. I tak jak napisałem wcześniej i na co zwrócnono w filmie uwagę. Na drogach powodem wypadku to jest człowiek z reguły. Bo najprościej. Pytanie w ilu wypadkach zawinił samochód? Zakładam że był sprawny technicznie. |
|
Data: 2019-04-04 00:46:06 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
B737Max w naszych samochodach | |
-- Pytanie w ilu wypadkach zawinił samochód? Zakładam że był sprawny technicznie.
nie byl, oficjalna akcja serwisowa czyli producent zauwazyl blad i go naprawil a to ze gamonie w PL tego nie ogarneli to inna para kaloszy ... jak sie nudzisz to porownaj sobie akcje serwisowe ADAC (dla Niemiec) i UOKiK (dla Polski) przy tych starszych moga wystapic rozbieznosci :-) |
|
Data: 2019-04-04 09:33:10 | |
Autor: Myjk | |
B737Max w naszych samochodach | |
Wed, 3 Apr 2019 23:37:22 -0700 (PDT), Bolko
Pytanie w ilu wypadkach zawinił samochód? Zakładam że był sprawny technicznie. Nikt nie robi takich statystyk. Ale to się zdarza. Jakiś rok temu, może dwa, omawiany był tutaj na grupie taki przypadek, bodajże z Rosji czy innej Ukrainy, gdzie samochód po wpadnięciu w uskok w jezdni wpadł w poślizg. Sytuację zarejestrowała kamera z tyłu. Generalnie odbyło się to na zasadzie opisanej wcześniej gdzie system samochodu uznał iż auto wpadło w poślizg i system próbował wyprowadzić auto z poślizgu którego nie było. Tak czy siak, to zawsze jest wina człowieka (w tym wypadku programisty). :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2019-04-04 17:08:39 | |
Autor: kk | |
B737Max w naszych samochodach | |
On 2019-04-04 09:33, Myjk wrote:
Wed, 3 Apr 2019 23:37:22 -0700 (PDT), Bolko Programista z reguły nie ustala jak program ma działać więc wcale nie musi być winny temu, że nie działa tak, jak by się wydawać mogło. |
|
Data: 2019-04-04 15:59:49 | |
Autor: Budzik | |
B737Max w naszych samochodach | |
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...
:)Programista z reguły nie ustala jak program ma działać więc wcalePytanie w ilu wypadkach zawinił samochód? Zakładam że był sprawny Zapewne znane ale...: http://www.mberkan.pl/wp-content/uploads/2014/11/etapy_realizacji.png -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde |
|
Data: 2019-04-04 11:07:49 | |
Autor: J.F. | |
B737Max w naszych samochodach | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c878caad-b92f-452e-8c2b-450b3e585f55@googlegroups.com...
W lotnictwie to wielokrotnie przerabianotutaj piszą. A mi o samochody chodzi. Raczej w niewielu - te komputery w samochodach jakies lepsze, albo mniej istotnych funkcji kontrolowalo. Jeden wypadek w Warszawie pamietam, gdzie kierowca mowil, ze mu mercedes nie chcial hamowac, a Daimler na to "niemozliwe". Przypadki Toyoty i zablokowanych pedalow gazu sa znane. Ford i opony ... chyba mozna uznac za przypadkowa awarie. Sam mialem wrazenie, ze w jakims pugu ABS na suchym asfalcie moglby pozwolic mocniej zahamowac ... ale z tego bylby moze metr czy dwa roznicy. Koledze kiedys czujnik zaszwankowal i auto przerywalo hamowanie ... ale to znow chyba awaria ... Ale funkcji komputerow przybywa - teraz steruja hamulcami, kierownica, silnikiem ... to sie moze zle skonczyc. No i google/tesla, ze swoimi autonomicznymi ... J. |