Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   BB5- BB7

BB5- BB7

Data: 2012-08-17 10:57:01
Autor:
BB5- BB7
Szukam budżetowego rozwiązania na hamulce tarczowe. Fabrycznie rumak mojej siostry wyposażony jest w avidy BB5. Jazda po mieście, czasem jakas wycieczka po wałach wzdłuż Odry (mowa o Wrocławiu). Rower to spokojnie wytrzymuje, bo też młoda jeździ rekreacyjnie, nie hamuje jakoś ponadnormatywnie wiele. Ale hamulce rozregulowują się regularnie - co kilkadziesiąt kilometrów, mimo, że klocki niezużyte, wymagana jest regulacja. Myślałem, że to badziewne pancerze, gumowe linki itp. ale wymiana na lepsze nie pomogła (nawet nie wiem, na co wymieniła, ale ponoć najdroższe, co mieli w warsztacie).
Czy wymiana zacisków rozwiąże problem? A jesli tak, to na jakie - czy BB7 są wyraźnie lepsze od BB5? Lepsze - nie wymagają regulacji po każdej dłuższej trasie i nie zawiodą w czasie awaryjnego hamowania?

--
MW

Data: 2012-08-17 11:03:01
Autor: Wojciech Waga
BB5- BB7
On 08/17/2012 10:57 AM, MW wrote:
Szukam budżetowego rozwiązania na hamulce tarczowe. Fabrycznie rumak
mojej siostry wyposażony jest w avidy BB5. Jazda po mieście, czasem
jakas wycieczka po wałach wzdłuż Odry (mowa o Wrocławiu). Rower to
spokojnie wytrzymuje, bo też młoda jeździ rekreacyjnie, nie hamuje jakoś
ponadnormatywnie wiele. Ale hamulce rozregulowują się regularnie - co
kilkadziesiąt kilometrów, mimo, że klocki niezużyte, wymagana jest
regulacja. Myślałem, że to badziewne pancerze, gumowe linki itp. ale
wymiana na lepsze nie pomogła (nawet nie wiem, na co wymieniła, ale
ponoć najdroższe, co mieli w warsztacie).
Czy wymiana zacisków rozwiąże problem? A jesli tak, to na jakie - czy
BB7 są wyraźnie lepsze od BB5? Lepsze - nie wymagają regulacji po każdej
dłuższej trasie i nie zawiodą w czasie awaryjnego hamowania?


Raczej będzie podobnie. Problemu poszukałbym gdzieś indziej - może zatłuszczona albo krzywa tarcza? Może niedokręcony zacisk? A moze klocki z innego hampla?

pozdr.
w.

Data: 2012-08-17 11:12:39
Autor: Kuba 'inimicus' Stasiak
BB5- BB7
Dziwna sprawa. Mam BB7 i od jakichś 10000 km nic przy nich nie robiłem. A zaznaczę, że działają lepiej niż jak były nowe :)

Wojciech Waga<na@drzewo.pl> wrote:
On 08/17/2012 10:57 AM, MW wrote:
> Szukam budżetowego rozwiązania na hamulce tarczowe. Fabrycznie rumak
> mojej siostry wyposażony jest w avidy BB5. Jazda po mieście, czasem
> jakas wycieczka po wałach wzdłuż Odry (mowa o Wrocławiu). Rower to
> spokojnie wytrzymuje, bo też młoda jeździ rekreacyjnie, nie hamuje jakoś
> ponadnormatywnie wiele. Ale hamulce rozregulowują się regularnie - co
> kilkadziesiąt kilometrów, mimo, że klocki niezużyte, wymagana jest
> regulacja. Myślałem, że to badziewne pancerze, gumowe linki itp. ale
> wymiana na lepsze nie pomogła (nawet nie wiem, na co wymieniła, ale
> ponoć najdroższe, co mieli w warsztacie).
> Czy wymiana zacisków rozwiąże problem? A jesli tak, to na jakie - czy
> BB7 są wyraźnie lepsze od BB5? Lepsze - nie wymagają regulacji po każdej
> dłuższej trasie i nie zawiodą w czasie awaryjnego hamowania?
>
Raczej będzie podobnie. Problemu poszukałbym gdzieś indziej - może zatłuszczona albo krzywa tarcza? Może niedokręcony zacisk? A moze klocki z innego hampla?
pozdr.
w.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2012-08-17 11:40:28
Autor: mt
BB5- BB7
W dniu 2012-08-17 10:57, MW pisze:
Szukam budżetowego rozwiązania na hamulce tarczowe. Fabrycznie rumak
mojej siostry wyposażony jest w avidy BB5. Jazda po mieście, czasem
jakas wycieczka po wałach wzdłuż Odry (mowa o Wrocławiu). Rower to
spokojnie wytrzymuje, bo też młoda jeździ rekreacyjnie, nie hamuje jakoś
ponadnormatywnie wiele. Ale hamulce rozregulowują się regularnie - co
kilkadziesiąt kilometrów, mimo, że klocki niezużyte, wymagana jest
regulacja. Myślałem, że to badziewne pancerze, gumowe linki itp. ale
wymiana na lepsze nie pomogła (nawet nie wiem, na co wymieniła, ale
ponoć najdroższe, co mieli w warsztacie).
Czy wymiana zacisków rozwiąże problem? A jesli tak, to na jakie - czy
BB7 są wyraźnie lepsze od BB5? Lepsze - nie wymagają regulacji po każdej
dłuższej trasie i nie zawiodą w czasie awaryjnego hamowania?

A nie uważasz, że do zastosowań jakie opisujesz to generalnie przerost formy nad treścią? Jak jest możliwość, to może wymiana na jakieś rolkowe i problem z regulacją, a w bonusie odporność na warunki atmosferyczne, z głowy, tylko płynu raz na jakiś czas dolać. :)


--
marcin

Data: 2012-08-17 11:54:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
BB5- BB7
MW, Fri, 17 Aug 2012 10:57:01 +0200, pl.rec.rowery:
Czy wymiana zacisków rozwiąże problem? A jesli tak, to na jakie - czy BB7 są wyraźnie lepsze od BB5? Lepsze - nie wymagają regulacji po każdej dłuższej trasie i nie zawiodą w czasie awaryjnego hamowania?

BB7 są lepsze głównie dlatego, że mają beznarzędziową regulację obu
klocków, a do tego mają znacznie większą powierzchnię masy hamującej. Ja
jakiś czas temu zmieniłem BB5 na BB7 i jestem bardzo zadowolony, do tego
stopnia, że 7-calową tarczę ostatnio założyłem i na wyjeździe sakwiarskim
sprawdził się taki zestaw bardzo dobrze (tyłem w ogóle nie hamowałem). A
drogi w Albanii do najlepszych nie należą.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | A potem kilkanaście drugich.

Data: 2012-08-17 12:04:19
Autor: bans
BB5- BB7
W dniu 2012-08-17 11:54, Marek 'marcus075' Karweta pisze:

powierzchnię masy hamującej.

Ciekawe pojęcie :)))


--
bans

Data: 2012-08-17 12:28:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
BB5- BB7
bans, Fri, 17 Aug 2012 12:04:19 +0200, pl.rec.rowery:
W dniu 2012-08-17 11:54, Marek 'marcus075' Karweta pisze:

powierzchnię masy hamującej.

Ciekawe pojęcie :)))

Oj no, wiesz  o co chodzi!
Zresztą, nie wiem czego to wina, ale tę masę hamującą z klocków w BB5
tarczą Alligator WindCutter wycinałem w pień... Odpadały bardzo szybko :-/

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | A potem kilkanaście drugich.

Data: 2012-08-17 11:11:40
Autor: Olgierd
BB5- BB7
On Fri, 17 Aug 2012 12:28:04 +0200, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

masę hamującą z klocków w BB5 tarczą Alligator WindCutter wycinałem w
pień... Odpadały bardzo szybko :-/

Bo te Windcuttery to są znane zżeraki.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-08-17 12:51:23
Autor: bans
BB5- BB7
W dniu 2012-08-17 12:28, Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Oj no, wiesz  o co chodzi!

Wiem, ale to co napisałeś to wyglądało jak wypowiedź jakiegoś polityka, który zamiast powiedzieć coś prostymi słowami - niepotrzebnie używa "mądrych" słów :)))


--
bans

Data: 2012-08-17 12:55:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
BB5- BB7
bans, Fri, 17 Aug 2012 12:51:23 +0200, pl.rec.rowery:
W dniu 2012-08-17 12:28, Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Oj no, wiesz  o co chodzi!

Wiem, ale to co napisałeś to wyglądało jak wypowiedź jakiegoś polityka, który zamiast powiedzieć coś prostymi słowami - niepotrzebnie używa "mądrych" słów :)))

Proszę mnie tu publicznie od polityków nie wyzywać! ;-))

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | A potem kilkanaście drugich.

BB5- BB7

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona