BB5- BB7

Data: 2012-08-17 11:03:01
Autor: Wojciech Waga
BB5- BB7
On 08/17/2012 10:57 AM, MW wrote:
Szukam bud¿etowego rozwi±zania na hamulce tarczowe. Fabrycznie rumak
mojej siostry wyposa¿ony jest w avidy BB5. Jazda po mie¶cie, czasem
jakas wycieczka po wa³ach wzd³u¿ Odry (mowa o Wroc³awiu). Rower to
spokojnie wytrzymuje, bo te¿ m³oda je¼dzi rekreacyjnie, nie hamuje jako¶
ponadnormatywnie wiele. Ale hamulce rozregulowuj± siê regularnie - co
kilkadziesi±t kilometrów, mimo, ¿e klocki niezu¿yte, wymagana jest
regulacja. My¶la³em, ¿e to badziewne pancerze, gumowe linki itp. ale
wymiana na lepsze nie pomog³a (nawet nie wiem, na co wymieni³a, ale
ponoæ najdro¿sze, co mieli w warsztacie).
Czy wymiana zacisków rozwi±¿e problem? A jesli tak, to na jakie - czy
BB7 s± wyra¼nie lepsze od BB5? Lepsze - nie wymagaj± regulacji po ka¿dej
d³u¿szej trasie i nie zawiod± w czasie awaryjnego hamowania?

Raczej bêdzie podobnie. Problemu poszuka³bym gdzie¶ indziej - mo¿e zat³uszczona albo krzywa tarcza? Mo¿e niedokrêcony zacisk? A moze klocki z innego hampla?

pozdr.
w.

Data: 2012-08-17 11:12:39
Autor: Kuba 'inimicus' Stasiak
BB5- BB7
Dziwna sprawa. Mam BB7 i od jakichś 10000 km nic przy nich nie robiłem. A zaznaczę, że działają lepiej niż jak były nowe :)

Wojciech Waga<na@drzewo.pl> wrote:
On 08/17/2012 10:57 AM, MW wrote:
> Szukam budżetowego rozwiązania na hamulce tarczowe. Fabrycznie rumak
> mojej siostry wyposażony jest w avidy BB5. Jazda po mieście, czasem
> jakas wycieczka po wałach wzdłuż Odry (mowa o Wrocławiu). Rower to
> spokojnie wytrzymuje, bo też młoda jeździ rekreacyjnie, nie hamuje jakoś
> ponadnormatywnie wiele. Ale hamulce rozregulowujÄ… siÄ™ regularnie - co
> kilkadziesiąt kilometrów, mimo, że klocki niezużyte, wymagana jest
> regulacja. Myślałem, że to badziewne pancerze, gumowe linki itp. ale
> wymiana na lepsze nie pomogła (nawet nie wiem, na co wymieniła, ale
> [...]
Raczej będzie podobnie. Problemu poszukałbym gdzieś indziej - może zatłuszczona albo krzywa tarcza? Może niedokręcony zacisk? A moze klocki z innego hampla?
pozdr.
w.

--
Android Usenet Reader